Další města omezují MHD. V Ostravě ruší šest linek
Solaris Urbino 12 CNG v Ostravě. Foto: DPO
Cestujících v MHD rychle ubývá, dopravním podnikům kvůli tomu narůstá ztráta.
Cestujících v MHD rychle ubývá, dopravním podnikům kvůli tomu narůstá ztráta.
Důležité je poznamenat, že ve skutečnosti je omezení spojů v Ostravě mnohem výraznější: v době špiček jsou některé spoje (místy až 50% na dané lince) označeny malým písmenem „c“ – to jsou spoje vypravované jen ve dnech školního vyučování – a protože jsou školy na 2 týdny (minimálně) uzavřené, pak se tyto spoje rovněž nevypravují, což ve výsledku místy výrazně snižuje dopravní obslužnost 😉
Je to pochopitelné, ale mohli by více přemýšlet o těch škrtech. Na jaře v době corony DPO omezil linky, např. 35, 39, které jezdily ráno mezi 5-7 a jezdilo v nich spoustu lidí do práce, tak jezdily jen 3x za hodinu, ale linky, které mezi 7-8, které vozily mimo období corony především školáky do škol, zůstaly beze změny, ačkoliv školáci byli doma, ale stejně tyto linky jezdily 5x za hodinu. Takže většina lidí, kteří do práce musela, nasedla do aut a do autobusů se již nevrátila.
Tak 10 zrušili pro svou vlastní neschopnost a hamižnost. Sami na webu píší z důvodu dělených pauz a tím nedostatku řidičů…. Kdysi měl každý řidič (kolektiv) přiděleny vůz, mnohdy doživotně. O ktery se staral, udržoval…..což by i dnes prospělo. Pak přišli ti, kteří “ tomu správně ekonomicky rozumí“, a teď, když je trochu zmatek a covidem….je problém…. Naši předkové holt nebyli takoví debilové, jak nám tvrdí… A nejlepší je nápis ve vozech, abychom se nedotýkali žádných součástí vozu…. Ano, proto lidi nutime mačkat terminály a přikládat karty. To je neskutečné hygienické…. Když byly lístky, nemusel jsem se zadnyho terminálu ani… Číst vice »
No, tak hlavne, ze mate nazor. Kdyz bude mit kazdy ridic svuj vuz, tak budete nadavat, ze mate nejdrazsi MHD na svete. Kdyz vozy stridaji a boji se vetsiho rizika nakazy, je to taky spatne. Az se nakazi a budou na nocenske, bude to taky spatne …..
A pak se diví, že jim lidi začnou jezdit autem a zpátky do tramvaje se nevrátí. Desítku proškrtávat neměli a raději by měli manažeři hnout zadkem, aby pokryli nedostatek řidičů.
Podle toho jak vláda řeší coronu, tak zachvilku se bude omezovat ještě víc. Svým způsobem je to jasné a pochopitelné, stejně nebude koho vozit !
A co ty škrty vlastně oznámily?
Že to jsou úplně zbytečné spoje/linky, a to zcela nepochybně již v době nevirusové…
Jsou to mikrobusové linky třeba do planetária, z nemocnice do centra atp.
Se pocita, ze v nemocnicich vsichni umrou, to je horsi, nez jsem cekal 😉