lot
Autobusy Doprava ve městě

Další města omezují MHD. V Ostravě ruší šest linek

Solaris Urbino 12 CNG v Ostravě. Foto: DPO
Solaris Urbino 12 CNG v Ostravě. Foto: DPO
Cestujících v MHD rychle ubývá, dopravním podnikům kvůli tomu narůstá ztráta.

V tuzemské veřejné dopravě se začíná opakovat jarní scénář, kdy začíná docházet k omezování počtu spojů. Po minulý týden oznámené redukci nočních linek v Brně dnes oznámily škrty v jízdním řádě také v Ostravě a Jihlavě.

Dopravní podnik Ostrava od zítřka kvůli aktuálním omezením proti šíření koronaviru a omezení poptávky zastaví provoz na celkem šesti autobusových linkách. Od pátku pak proškrtá počty spojů na lince 10 mezi Hranečníkem a Dubinou.

Omezení oznámil DPO dnes na svých stránkách bez dalších podrobností. Od úterý přestanou jezdit autobusy na linkách 90, 92, 95, 96, 97, a 99.

V Jihlavě podle agentury ČTK kvůli úbytku cestujících zatím zruší od pátku noční spoj a další spoj, který odjíždí z hlavního nádraží v 03:52. Pokud ale vláda znovu zpřísní opatření proti koronaviru a například zavře školy, bude omezení provozu MHD nevyhnutelné.

Odebírat
Upozornit na
guest
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
HH21

Důležité je poznamenat, že ve skutečnosti je omezení spojů v Ostravě mnohem výraznější: v době špiček jsou některé spoje (místy až 50% na dané lince) označeny malým písmenem „c“ – to jsou spoje vypravované jen ve dnech školního vyučování – a protože jsou školy na 2 týdny (minimálně) uzavřené, pak se tyto spoje rovněž nevypravují, což ve výsledku místy výrazně snižuje dopravní obslužnost 😉

Iris

Je to pochopitelné, ale mohli by více přemýšlet o těch škrtech. Na jaře v době corony DPO omezil linky, např. 35, 39, které jezdily ráno mezi 5-7 a jezdilo v nich spoustu lidí do práce, tak jezdily jen 3x za hodinu, ale linky, které mezi 7-8, které vozily mimo období corony především školáky do škol, zůstaly beze změny, ačkoliv školáci byli doma, ale stejně tyto linky jezdily 5x za hodinu. Takže většina lidí, kteří do práce musela, nasedla do aut a do autobusů se již nevrátila.

Dopravak

Tak 10 zrušili pro svou vlastní neschopnost a hamižnost. Sami na webu píší z důvodu dělených pauz a tím nedostatku řidičů…. Kdysi měl každý řidič (kolektiv) přiděleny vůz, mnohdy doživotně. O ktery se staral, udržoval…..což by i dnes prospělo. Pak přišli ti, kteří “ tomu správně ekonomicky rozumí“, a teď, když je trochu zmatek a covidem….je problém…. Naši předkové holt nebyli takoví debilové, jak nám tvrdí… A nejlepší je nápis ve vozech, abychom se nedotýkali žádných součástí vozu…. Ano, proto lidi nutime mačkat terminály a přikládat karty. To je neskutečné hygienické…. Když byly lístky, nemusel jsem se zadnyho terminálu ani… Číst vice »

Jirka B

No, tak hlavne, ze mate nazor. Kdyz bude mit kazdy ridic svuj vuz, tak budete nadavat, ze mate nejdrazsi MHD na svete. Kdyz vozy stridaji a boji se vetsiho rizika nakazy, je to taky spatne. Az se nakazi a budou na nocenske, bude to taky spatne …..

Zdeněk

A pak se diví, že jim lidi začnou jezdit autem a zpátky do tramvaje se nevrátí. Desítku proškrtávat neměli a raději by měli manažeři hnout zadkem, aby pokryli nedostatek řidičů.

Vlk

Podle toho jak vláda řeší coronu, tak zachvilku se bude omezovat ještě víc. Svým způsobem je to jasné a pochopitelné, stejně nebude koho vozit !

Robert

A co ty škrty vlastně oznámily?

Kráťa

Že to jsou úplně zbytečné spoje/linky, a to zcela nepochybně již v době nevirusové…

jal

Jsou to mikrobusové linky třeba do planetária, z nemocnice do centra atp.

R2R2

Se pocita, ze v nemocnicich vsichni umrou, to je horsi, nez jsem cekal 😉