Další lokomotivy Siemens Vectron půjčí ČD Cargu firmy ELL a Mitsui
Lokomotiva Siemens Vectron v polepu pro ČD Cargo a Nadační fond skupiny ČD - Železnice srdcem. Foto: ČD Cargo
ČD Cargo si lokomotivy půjčuje kvůli zpoždění dodávky nových vozidel od Bombardieru.
Černá Díra Cargo na ně nemá, tak si je musí půjčovat. Cargo musí platit náměstky, ředitele, technology, dozorce dozorců atd. To se pak na mašinku našpóruje jen stěží.
A ty budeš asi taky černý, když ani neumíš číst.
Má na ně, jen výrobce nemá schválený provoz dle smlouvy. ČD cargo i Regiojet oba totéž loko objednány a dočasně to řeší zápůjčkou.
RegioJet to dočasné nedělá, stejně si je bude pronajímat i jak dojdou všech 15 ms3
To se nám to hoduje, když nám lidi půjčujou!
Bohužel. Kdyby objednali stroje domácí výroby, na kterých je ČDC založeno…
ČD Cargo mělo výběrové řízení.
Bohužel se žádný domácí výrobce nepřihlásil.
Ale to přece není důvod, aby pan Král nebyl přesvědčený o své pravdě 🙂
Tak nebudou interoperabilní nikdy….
Už zase?
Ježiš zase vy, no akorát jste nám neřekl nikdy jaké škoda vyrábí mašiny?
Zátopka už vyrábět nehodlají…
To je velký, omyl….
Zátopka ne, budou vyrábět Jarmilu Kratochvílovou.
🙂
Ale Jarmila je přece plánovaná pro VRT. Ta bude frčet 250-300 km. A z kopce s větrem v zádech někdy i rychleji. 😀
To bude to avizované zapojení domácího průmyslu.
To bude ta nová mašina ze Škody Jára Cimrman nebo paní Colombová .
Jitrnice jakou svět neviděl.
🙂
Sami řekli že s výrobou El. Loko konci že jsou na trhu lepší vyrobci
Na internetu mají Zátopka stále. Kdyby ho nechtěli vyrábět, tak ho nenabízejí. Navíc park našich železnic je založen na elektrických lokomotivách Škoda. Železnice by měla podporovat domácí průmysl.
To tam mají protože je je všichni podle těch loko znají, sami to řekli tak si nebudou sr*t na hlavu
To že ty fantazirujes nad ti aby bylo vše škody…..
To je jen tvůj vymysl
Ještě jedna zajímavost: Lokomotivy Rolling Stock Lease ex S Rail Leasing 193.695, 696, 698, 699, 769 a 963 toho času hnijící na Východnom v Bratislavě byly původně zamýšleny pro ČDC do pronajmu. Vypadá to, že skončí u skupiny Budamar (Lokorail).
Možná to jsou ty pro ČD, které by měli převzít někdy v březnu.
Hnusný polep…
Nechápu smysl pronájmu , vyplatí se to koupit, ano je to více peněz naráz ale i tak
To stejné u RJ
Nechápete cashflow. A když nevíte, jestli za rok bude pro tu loko výkon, vyplatí se pronájem.
Možná, že kdybyste si přečetl ten článek, tak byste to pochopil. Je to dočasné řešení než dodají Traxxy, které už jsou koupené, akorát mají zpoždění.
Jj tady to částečně chápu, zase na druhou stranu za pár let kvůli ETCS skončí plecháči a laminatky
Tak kvůli toho
Třeba ale RJ si s tejne bude půjčovat dále
Jestli to není prostě tím že lokomotivní park je jaký je prostě z historického hlediska a ta skutečná potřeba moderních lokomotiv je nižší. Proto se prostě sešrotování a laminátek netrápí …
Omyl RJ má též jen pronájem, taky mají objednány Bombardiery ,ale taky čekají na schválení. Pronajaté mají jen po dobu dodání vlastních lokomotiv Siemens Vectron je o poznání dražší než Bombardier.
Jenže že těch 15 loko mu stačit nebude, stejně si bude pronajímat:
4 vectrony na státní postrky,
2 do Chorvatska v létě
A pak minimálně 3 co mu budou ještě chybět (protože si MS3 objednal málo na svoji potřebu)
Státní postrk je na jak dlouho AHA a co pak, jiná loko než Vectron podmínky nesplňuje. Viz Sždc. A Ty víš že Chorvatsko stopro bude??? Aby mu to covid nestopl a žádné další ani jak píšeš 3 nepotřebuje. Stačí se podívat na počet spojů a vozoví park.
V létě měl spotřebu 13 vectronu bez Chorvatska
Na Chorvatsko potřebuje 2
Na Ukrajinu celkem 4+ zálohu
Takže
13+2+4= 19
A 19- 15 = 4 takže ještě 4 potrebuje
takže asi tolik spojů jak píšeš není nebo nebude ,čím by to tahal Drezínou????
Máte nasmlouvané zakázky, ale nemáte je čím odvozit. Tak si pronajmete lokomotivu, než vám dodají tu objednanou. Dodržíte smlouvu, dostanete zaplaceno za práci.
jedna vec je CF a RJ nemusi kazdu drahsiu i lacnejsiu vec sutazit ( to sa im rado vyskakuje) ale CD kedze vlastnik je Cesky stat ano…
Tady se bavíme o Cargu to soutěžit nemusí
A přesto ti soukromníci výběrové řízení dělají.
Není už lepší / levnější si ty mašiny koupit? Cargo vícesystémové mašiny uživí tak jako tak.. úplně nejlepší v rámci sjednocení rád nechat jen vectrony a esa , žehličky na podun a zbytek poslat do pekel .
Podun
Posun
Tak si to Jerry posuň nahoru , přečti si článek a tam máš důvod , odpověď proč nebudou kupovat tyto mašinky . Číst recenze a psát nesmyslné komentáře maximálně si prohlédnout obrázky ………..
Však po 2025 se to pěkně zredukuje
A bude opravdu nejlepší, když se nějaké ty 240, 242 apod. odeberou do NTM a ostatní do šrotu…
Všechny budou mít nejvyšší čas!
Četl jste vůbec ten článek? Cargo má nakoupené Traxxy, akorát maj zpoždění. Proto půjčuje Vectrony.
Četl .. já už trošku dopředu uvažuji že by se vyplatilo je koupit El. Mašina nových cdc moc nemá.
Vždyť mají těch traxu mít na konec až 50 tak proč by si teď kupovali 7 větroňů?
Je to především pojízdné (i nepojízdné) muzeum.
CF zasada hospodara a povinnost vsetko sutazit……. rozdiel CD (vlastnik CZ stat – uchylovia na detaily zdrzat sa slova prosim)vs. RJ ktora je skor pritazou pre CD ale i ine firmy…. rozumnejsie ako toto by bolo zadat managementu ukony, struktura financie k dispozicii ciele a nazdar ale predpisy aj ked debilne su predpisy
Jéje, jen by si myslel, že rozhodovat má management. A ne že bude jenom čekat na úkoly, až jim je někdo zadá.
JO a kolik má ČD cargo Siemens Vectronů když myslýš dopředu. Najdi si kolik mají objednaných a na kolik mají opci??? a dále ceny za kus Vectron- Trax 3. Jen pro doplnění.
Stačí pořádně číst , koupené mají jen nejsou schválené pro provoz. To samé Regiojet mají pronájem, část objednaných lokomotiv je již vyrobená ,ale čekají na schválení.
Když ČDC a RJ vybírali lokomotivy, hádám, že měli na výběr mezi Větroněm a Traxxem. Vzali Traxxe a teď si místo toho půjčují konkurenta?
Takže otázka pro znalce: je Traxx 3 opravdu o tolik lepší, nebo to Bombík dal za opravdu lepší cenu a i když to zatím nemá schválené, skočili na nabídku?
Myslíte si že kdyby byli za stejné prachy tak by si vzali traxxe?
Všichni by sáhli po vectronovi, ale ten má dlouhé dodávky a vysokou cenu
Vectron a dlouhé dodávky? Pokud se jedná o koupi lokomotiv, dané jsou už rezervovány ve výrobě anebo už jsou i vyrobené a čekají. Jakmile se podepíše smlouva, jsou loko dodány dle smlouvy. V případě ČDC už by je dávno mělo.
nemáš pravdu Siemens Wien jako výrobce má nasmlouvané objednávky na více než 2 roky dopředu. Vectrona vyrábějí ve 4 verzích. Bombardier Trax 2,ale i 3 ta je nová je na dodání rychjlejší. Ono je rozdíl vyrobit za 12 měsíců/1 rok 30 lokomotiv nebo 70. Viz objednávky celé evropy ,neber jen ČR.
CD-C nemůže „skočit na nabídku“,ale musí vypsat výběrové řízení.A když v tom výběrovém řízením vyhrál Traxx,tak nemůžou kupovat Vectrona.
Stejně to nedává logiku ..třeba : budu mít 60 větroňů , výpisu vyberko a vyhraje TRAXX ale jen o nějaké drobné. Takže ve finále se mi to prodraží ,náhradní díly + školení firu.
Proto bývá zaškolení a servis součástí zakázky.
Na výpůjčku nebo i zakoupení?
Nedává logiku. Ale u ČDC mi to příjde normální.
Jerry ak je prenajom nastaveny rozumne so vsetkym moze byt vo finale na dane obdobie ked zapocitas vsetky priame aj nepriame naklady jedna k jednej alebo s usporou…… ale musi byt nastaveny rozumne…. nie vzdy vlastnit = usporit
Fakt musí?, Já si právě myslím že oni nemusí není to státní firma
Ano vlastní ji ČD
Ale mají stejný vztah jako DB k arrive
Ohledně poslední soutěže mají smlouvu na 10 ks traxxů a 40 ks opci, takže traxxy mohou nakupovat zvesela dál.
Na vnitro místo esa?
Pokud by nějakým zázrakem měli hodně těžkých vlakú, co jedno eso neutáhne, tak klidně i na ně. Interoperabilita není jediná výhoda těchto moderních lokomotiv.
+ dále ETCS v ČR i dalších státech evropy, a přirozená obnova vozového parku čas je neúprosný
Nemusí vypisovat VŘ. Je to komerční firma a nejezdí v závazku veřejné dopravy. Pořízení například 383.009-012 bylo bez VŘ napřímo.
Jsem zvědav na Bizona CRRC pro Maďary, co nedávno připlul lodí do Evropy.
Traxx MS2 se ještě pořád vyrábí a je všude schválen. Experiment s MS3 se ňák nepovedl.
Není na hodnocení trochu brzo?
188.001 byla vyrobena před více než 3 roky. Ale ja zapomněl: BR 102 to trvalo dýl.
Ještě geneze Vectrona: 2010 prototypy, první sériové kusy 2013 ( 193.801-806 Railpool AC s paketem DA, první sériový MS 193.214 v roce 2014 (ELL/Regiojet).
Zato taková 363
1977 – Vláda řeší již rozpracovaný projekt lokomotivy
1979 – Vyjel prní prototyp
1981 – ČD převzaly oba prototypy
1983 – Konec zkoušek
1984 – Putovní výstava po Jugošce
1984 – První sériové kusy
By mě zajímalo, proč něco takového musel schvalovat až s. Jakeš, o jehož technické erudici později začaly kolovat vtipy. Celovodičů se nakonec nedočkal.
Ms2 se už nevyrabí ne?
Metrans provozuje fung novou 186.369 z půjčovny Akiem. Takže vyrábí.
To je vlastně pravda a nejedná se jen o nějakou starší objednávku? Že ji jen pozdě doručili?
JO tak se podívej jak dlouho schvalovala Škoda 380 Zátopka. Jak soudruzy -ať žije pětiletka.
Říká se že Bombardier nabídl 50 Traxxů za cenu 40 Vectronů.
Pokud je to pravda, tak za stejné peníze mít 10 mašin navíc, to je celkem slušný rozdíl, u nové mašiny, která má mezi E0 velké proběhy a může do ciziny.
Trax je podstatně levnější. a dále Bombardiery Traxy 2 nikdo na pronájem nenabízí. Trax 3 je novinka a tu mají objednanou jako jedni z prvních spolu s Regiojetem.
Lokomotiva 193.724 myslím jezdila loni chvíli u Regiojetu.
I ta druhá od MRCE
Ta od MRCE je předpokládám ta červená RailoLogic
Nechápu palce dolů, tento týden přijela do ústí Vectron Railogic, který je určen pro Cargo…