Další lokomotivní zakázky. Alpha Trains kupuje vectrony, Mercitalia TRAXX
AlstomTRAXX MS3 pro Mercitalia. Foto: Alstom
V obou případech jde o využití opce z dřívějších rámcových smluv.
V obou případech jde o využití opce z dřívějších rámcových smluv.
Okrem toho aj také ELL objednalo 50+ kúskov, z ktorých niektoré už sú v prevádzke. Napríklad 944 aktuálne jazdiaci pod ČD.
Budete psát o aktuální dodávce dieslových/elektrických Vectronů DM pro DB Fernverkehr? Určené patrně pro 23x Talgo ICE. https://press.siemens.com/global/de/news/db-fernverkehr-bestellt-21-vectron-lokomotiven-bei-siemens-mobility
Vectron Dual Mode s maximálkou 160 km/h totiž asi neobstojí na lince Amsterdam-Berlín, kde se jezdí zčásti po kolejích s maximálkou 250 km/h.
Vzhledem k dodávce 20x Comfortjetů a Vectronů s maximálkou 230 km/h se nabízí, že ČD pronajme své nové vagony a lokomotivy pro DB právě na linku Amsterdam-Berlín. Dnes na této lince jezdí 6 až 8 párů vlaků s klasickými vagony a loko (plus jezdí také ICE).
Vy to nesledujete asi moc pozorně, že jo? Evropské loc-pooly objednaly nedávno docela slušnou sumu vectronů na 200km/h, takže pro linku Amsterdam – Berlín mají kde brát.😀 Dual Mody jsou určené hlavně pro trasy, kde se jezdí částečně po tratích bez drátů, čili IC jezdící po úsecích Hamburg – Westerland (Sylt) a Oberstdorf – Augsburg/Ulm. A tam se víc než 160 stejně nejezdí. 😁 A pro hlavní činnost, tj. přetahy souprav všeho druhu do dílen nebo jen ze širé trati do stanice, těch 160 fakt bohatě stačí.
Podle wiki to má (= Talga DB, ICE-L) sezónně jezdit na těchto čtyřech relacích:
– Cologne–Oberstdorf (Winter)
– Berlin–Westerland (Sylt) (Summer)
– Cologne–Westerland (Sylt) (Summer)
– Karlsruhe–Westerland (Sylt) (Summer)
A dráty končí někde u Itzehoe, resp. Jübeku, takže dost velká část trasy je na diesl – viz níže:
https://www.openrailwaymap.org/
V dieslu je Vmax = 140 km/h.
Jemně si dovolím upozornit, že Talga pro DB jsou schválené i pro Rakousko. Takže není vyloučeno, že nahradí klasické vagony DB, které nyní zajíždí do Rakouska. viz např. 13 hodinová linka EC 218/219 Graz-Frankfurt-Erfurt
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=DB&kategorie=EC&cislo=218&nazev=Chiemgau&rok=2022
Zatím je sice v dieslu vmax 140km/h, nicméně DB Fernverkehr zadaly objednávku na 160km/h, a když zákazník platí… 🙂
,,Für den Einsatz im Personenfernverkehr sind Anpassungen gegenüber dem Lastenheft gem. RV erforderlich (Höchstgeschwindigkeit: 160 km/h; Leistung am Rad max: E-Betrieb: ca. 2.400 kW / DE-Betrieb: ca. 2.030 kW (ohne Last an der Zugsammelschiene); Elektrische Bremsleistung am Rad max: E-Betrieb: 2.100 kW / DE-Betrieb: 1.700 kW; Zugenergieversorgung max 480 kVA; Aktivierung Wagenkommunikation WTB-ÖBB,…“
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:480136-2022:TEXT:EN:HTML&src=0
Vectron Dual mode umí 160 km/h. Viz datasheet Siemensu z loňska.
A jestli jste myslel Vectron ve vyhradne dieselove variantě, tak výhradně dislovou loko si myslím nikdo z DB dnes už nekoupí.
Já jsem nereagoval na vás, Axele, ale na Dušana. 🙂
max.speed 160 km/h viz datasheet k Vectron DM
https://assets.new.siemens.com/siemens/assets/api/uuid:f0e6c4dd-c846-4808-9c37-6640621ff7b0/siemens-mobility-brochure-vectron-dual-mode-en.pdf
Jenže, když jsem napsal „V dieslu je Vmax = 140 km/h“, tak jsem nemyslel lokomotivu, ale ten neelektrifikovanej cancek na ten Sylt, kde je opravdu Vmax = 140 km/h – to jen pro pořádek:-)
Díky za upřesnění
Vycházel jsem z informací DB Fernverkehr, proč narychlo kupují Vectrony DM (dosud žádné Vectrony nekoupili). viz Evropská databáze veř. zakázek TED. A také proto jsem se ptal jestli redakce přinese článek, neboť by třebas obsahoval informaci jestli Vectrony budou umět komunikovat s Steuerwagen Talg (ICE L). Někde se objevilo, že Talga budou mít WTB ÖBB (a to dokonce nejen pro DSB, které nemají Steuerwagen. A WTB ÖBB prý budou i pro DB). Taky je otázkou proč DB Fernverkehr kupují Vectrony DM, když dosud žádné Vectrony nepoužívali. Z roku 2013 má DB rámcovou smlouva na Traxxy (do r. 2023). Spoustu TRAXXů… Číst vice »
,,Taky je otázkou proč DB Fernverkehr kupují Vectrony DM, když dosud žádné Vectrony nepoužívali.“ A zase se o tom všude píše. 😀 Je to nouzové řešení, protože lokomotivy Travca přijdou déle než se předpokládalo a současné BR 101 s talgem nebudou umět komunikovat. DB zároveň má rámcovku na 200 vectronů dual mode, takže tahle objednávka se do ní schovala. Sáhlo se po tom, co se zdálo jako nejoptimálnější a nejrychlejší řešení. Navíc se zabije víc much jednou ranou – vyřeší se IC, které jezdí po trasách, kde nejsou dráty (eliminuje se přepřah) a k tomu i lokomotivy, které budou moci… Číst vice »
Ehm. Já diskutoval 2 veci: a) proč Vectron. Proč nekoupili Traxx, který DB Regio/FV už používají? b) když už Vectron, proč 21x Dual mode, který je pomalý a je otázkou jestli umí komunikovat s Steuerewagen Talg ICE L (myslím že žádný Vectron DM dosud není ovládán z nějakeho Steurwagen, ale třebas i DM jsou takto vybaveny-to nevím) Nedává příliš smysl Vaše vysvětlení, že na rychlých tratích (Berlín-Amsterdam) budou Talga jezdit s Vectron z pujcovny=jestli se tak stane, tak převážná část těch 21x Vectron DM pro DB FV je nadbytečné. Na odtahovani porouchanych vlaku si DB Fernverkehr/Regio mohli Dualmode/Multiengine pujcovat. Třebas… Číst vice »
DB jasne deklarovali, prečo objednali Vectrona. Do dodania súprav Talgo by nestihli vypísať verejné obstarávanie a výrobca nestihol dodať potrebný počet rušňov. Využili preto kontrakt DBC na Vectrony DM Light, upravili jeho špecifikácie a objednali potrebný počet kusov. Mimochodom objednali ho samozrejme s protokolom, ktorý dokáže komunikovať s Talgom. Vectrony na trase Berlín – Amsterdam jazdiť nebudú.
Díky. A tipnete si proč DB Fernverkehr nekoupil TRAXXy, když už je používají a Vectron ne?
A co bude jezdit Berlín – Amsterdam? Dnešní klasika? Nebo Talga s rychlými 230 Vectrony z půjčovny? Nebo si DB FV půjčí Taurusy od OBB?
Ja nebudem tipovať nič. Neviem či si padnutý na hlavu, alebo si nepochopil dôvod, ktorým som ti objasnil prečo berú tie Vectrony. Čo bude jazdiť do Amaterdamu sa dozvieme, keď to DB objasní. Mimochodom, v ktorej galaxii vyrába Alstom Traxx Dual Mode?
Ten řidičák se dělá jako novostavba a nebyl by přece problém, aby podporoval časový multiplex ZWS, jaký řada 101 DB umí z výroby a jezdí s ním standardně s německými řídícími vozy – v tom problém není, ale nechce se to – chce se WTB ÖBB, které umí Vectron aspol.
Jak to vypadá s provozem traxxů MS3 v Rakousku? Někde jsem zahlédl, že ERA vydala nový autorizační dokument okolo půlky srpna.
Zatiaľ nijako. Predpokladám, že trvá nejakú dobu zácvik fírov atď. A nikto relevantný okrem RJ a ČDC tie mašiny ešte nemá. Inak to schválenie má celkom dosť obmedzení.
Upozornění na překlep: Traxxy pro Mercitalii budou DC3, nikoliv MS3.
jj, díky.