Další lokálku čeká omezení, z Kobylí do Hodonína pojedou vlaky jen o víkendu
Vlak v Kobylí. Foto: České dráhy
Důvodem je slabá vytíženost vlaků, vozí řádově jednotky cestujících.
Důvodem je slabá vytíženost vlaků, vozí řádově jednotky cestujících.
Rušení železničních tratí je jako rušení jaderných elektráren v Německu. Tak jako JE jsou železnice efektivnější ekologičtější, ale dražší na provoz i výstavbu.
Ne vše co v Německu dělají má logiku. Jako rušení regionálních tratí i jaderných elektráren.
Otázka zní jestli se vydáme německou cestou a po zrušení lokálek začneme rušit i Dukovany a Temelín po vzoru kancléřky Merkelové.
Ironií také je, že jako „perspektivnější“ zůstane úsek s „přestupem v polích“, tedy v Zaječí – bez jakékoliv (i kdyby jen deklarované) snahy vést přímé spoje buď do Brna, nebo do Břeclavi (kde mimochodem oboje by význam té tratě mohlo pozvednout; při zrychlení tratě + vedení přímých spojů do Brna by to platilo i pro jízdu z Čejče a Mutěnic).
Když pomineme, že by to znamenalo buď dráty do Čejče, diesel pod dráty Zaječí Brno/Břeclav, nebo nějaký baterkový nesmysl – připadá vám trať Brno-Břeclav tak málo vytížená, aby se na ni daly v rozumném taktu nacpat ještě přímé vlaky do Čejče?
Když přitom do Čejče jezdí z Brna přímý autobus (a bude jezdit, protože obsluhuje Hodonín)?
Přitom i s tím „přestupem v polích“ (kterých je v IDS JMK habaděj) je z Čejče do Brna nejrychlejším spojením právě vlak.
– Moderní motorová jednotka v trase Hodonín – Čejč (ideálně mimo) Zaječí – Břeclav by mě na koridoru neurážela, podobně jako akceptuji Regionovu v úseku Hodonín – Rohatec.
– V uvedené situaci by bylo možné zrušit osobáky Šakvice – Břeclav, tzn. Os vlaky od V. Pavlovic směr Břeclav by byly jejich náhradou, tzn. ani spoj navíc na koridoru (který i tak má mezi Zaječím a Břeclaví principiální kapacitní rezervu spočívající v tom, že limitním kapacitním úsekem je úsek Brno – Hrušovany u Brna).
– Přestupů vyloženě v polích je v JMK relativně málo.
Ukázka stavu, kdy zejména v těch krajích, které mají silnou příměstskou přepravu (tzn. Středočeský, Jihomoravský, možná i Moravskoslezský), jsou takové tratě o to upozaděnější.
Velikostí sídel a umístěním nádraží na tom není tato trať o nic hůře než např. t-227, která naopak pro Kraj Vysočina je jednou z nejprioritnějších (no ovšem – moc dalších jich v regionální dopravě nemá).
Souhlas. Celá snaha o rušení vlaků je přitažená za vlasy. Relevantní důvod nikde není. A jestli někdo argumentuje 20. stoletím, tak tam spíš patří spalováky a obecně pohon fosilními palivy. Určitě ne (elektrizované) železnice. Rušením vlaků – plnou parou do středověku. Proč asi zaostalé státy nemají železnice? Ale jen auta?
A co Německo, Španělsko, Finsko, Rrancie , Rakousko atd.?
Tam všude proběhla redukce nicotných lokálek už dávno, jsou to taky zaostalé státy?
Tipnu si, že být t-255 ve Švýcarsku, tak by na ní ve špičce byl 30min. takt. Plus samozřejmě trať v normovém stavu a dálkově řízená (+ elektrizovaná).
Stejně tak Rakousko spíše neruší než ruší osobní dopravu na tratích procházejících obcemi o několika tisících obyvatelích.
Španělsko klasické lokálky ani nevybudovalo + z pohledu struktury osídlení je úplně jiným případem. Totéž asi i Finsko.
Možná taky jen do Kobylí, v tom Švýcarsku….
Zato v Německu by tam nejspíš provoz už nebyl, o Španělsku ani nemluvě.
Rakousko toho zastavilo víc než u nás, hlavně v severní části.
Můžete uvést nějaký příklad ze Švýcarska, kde trať (podle vás) stejné velikosti sídel a obecně významu přišla o osobní dopravu?
A z Rakouska?
Děkuji.
Švýcarsko jsem nejmenoval mezi státy, kde došlo k masivnímu rušení a netvrdím, že by zastavilo 255.
Ale ani tady si nemyslím, že by byla nějaká půlhodina, pokud by tam bylo něco, jako je 109 na Čejč – Hodonín.
O. K. pardon, Švýcarsko jste skutečně neuvedl.
Linka 109 v dnešní podobě ale je nesystémovostí, která by zrovna v CH těžko vůbec existovala (myšleno vedená až do Brna… tedy např. Bernu).
,Zisterdorf- Niedersutz , Bad Pirawarth-Mistelbach, Dobermannsdorf-Enzersdorf bei Staatz
a tak můžu pokrašovat za posledních 20 lel koleje vytrhány
Když tak Niedesulz. Nicméně nic z uvedeného není srovnatelné s úsekem Kobylí – Hodonín (naopak Enzersdorf bei Staatz lze do určité míry přirovnat k Zaječímu a Poysdorf k trojici „Velké Pavlovice + Bořetice + Kobylí“. Teoreticky je velikostí a spádovostí srovnatelný Hodonín s Mistelbachem, kde ale v Mistelbachu měla železnice handicap v podobě umístění nádraží jinde než je hlavní nádraží, tzn. reálná nemožnost tvořit přípoje. Jako protiargument můžu uvést např. trať Wr. Neustadt – Gutenstein, kde byla osobní doprava zachována, ba v posledních letech posílena na (ale existující tam již před rokem 2010, pak redukce, ale před pár lety opětovné… Číst vice »
… a jako další protiargument mě napadá trať Neusiedl am See – Pamhagen, kde by se taky dalo tvrdit, že „nádraží jsou na okrajích (rovněž několikatisícových) obcí, zato autobus může jet přes jejich středy“, přesto došlo k elektrizaci tratě, zavedení přímých spojů směr Wien a odnedávna (po dobudování stanice v příslušném místě) rozšíření spojení na 30min. takt. Ale O. K., možná by k tomuto nedošlo, pokud by trať byla v Dolních Rakousích, které proto mají jiné měřítko (šlo by pro ně o relativně bezvýznamnou, odlehlou trať) než Burgenland, na jehož území trať jde a pro který jde o jednu z… Číst vice »
JMK není oprávněn ani povinen trať opravovat objednává dopravu na provoz je někdo jiný
od 2000 měla být Vlára do Veselý v ele.trakci není ani opravena aby se vyplatila vozidla s větší rychlostí to samé BV .znojmo a Brno-Třebíč jen se posonují termíny realizace
Samozřejmě že trať neopravuje ani nemodernizuje, ale může to požadovat. Stejně jako např. Ústecký kraj požadoval revitalizaci tratě Lovosice – Louny, a tak byla provedena. Navzdory tomu, že výchozím stavem byla zoufalost s dlouhými prostoji v Libochovicích (srov. s prostoji v Čejči) a tím pádem dlouhé cestovní doby a vůbec nízký počet cestujících (a i tam aspoň jezdily delší dobu aspoň Regionovy namísto 810). Namísto „obrany kruhem“ jako u t-255. Či namísto utnutí vlaků od Lovosic už v Libochovicích (srov. s Kobylím) namísto vedení až do Loun (srov. s Hodonínem, mmch. srov. též velikost obcí v úseku Libochovice – Louny… Číst vice »
Ty Mutěnice nebyl zázrak ani před 20 lety, ale školní špička to tam ještě docela držela.
No , každý máme jinou představu o hranici, po kterou má cenu držet celotydenní osobku…
Hranici velikosti obcí, vedení vůči spádovému okresnímu městu a z toho vyplývajícího přepravního potenciálu? 🙂
Dovolím si nesouhlasit.
Hranice by měla být určena individuálně.
A protože jezdí na relaci Čejč – Hodonín 109 a do Kyjova se jezdí jinak, je tam situace taková , jaká je.
Tedy velice tristní obsazenost vlaku u většiny spojů.
Pokud by byly přepravní proudy jiné a 109 neexistovala v této podobě, nejspíš by to vypadalo s vlakem podstatně růžověji.
Ale to jsou jen kdyby….
Hranice je pevné vymezení.
„Individuální hranice“ je do značné míry protimluv.
Resp. jestli je „individuální“, tak tím pádem je „na různých místech jiná“ a pak nelze příliš hovořit o tom, že „každý ji máme jinde“, když někteří ji mají „v různých případech jinde“.
P. S. Ironií je, že na takové t-241 byť na hranici JMK s Krajem Vysočina těch lidí nejezdí o moc víc než průměrně 7 – 9.
A vůbec podobných příkladů by se dala najít fůra, viz různé další Os vlaky napříč kraji mimo velké aglomerace.
Mmch. i zde dodám, že nepovažuji za bernou minci posuzovat dle stavu s nesmyslným rozmístěním zastavovacích míst v Mutěnicích + obecně stav před 20 lety (ironií je, že v některých oblastech JMK došlo od té doby k „nahnání“ lidí z autobusů do vlaků tak trochu vynuceně, leč není to případ této části t-255).
Nemůžeš chtím po volovy husí játra
https://ekonomickydenik.cz/znovuoziveni-zeleznicnich-trati-se-podle-nemecke-studie-vyplati-ruseni-drah-ovlivnuje-vysidlovani-venkova/
Odpověď pro zaseknuté v minulém století. Rozepisovat se nebudu. Jste totálně mimo realitu.
Francie má rychlovlaky, Německo má rychlovlaky, U Drážďan jezdí dodnes parní vlak, Španělsko má rychlovlaky, Švýcarsko 75% nákladu na kolejích. V Maďarsku dodnes jezdí úzkorozchodky. A zmíním ještě Poláky kteří rekonstruují lokálky u našich tratí. Jen Česko nemá rychlovlaky a ještě ruší lokálky.
ty DE..LE Kdo ruší trať?????
JMK jen neprovozuje dopravu pleteš 2 věci dohromady
Pokud je pravda to, že Dobrá (?) správa tam stejně zavede výluku zab. zař. (tedy neobsazení stanic bez souběžného jiného opatření) – viz jeden z komentářů nejen zde, tak skutečně půjde de facto o zastavení provozu.
Marek je na debatu marný. Už jej nekomentuju.
https://ekonomickydenik.cz/znovuoziveni-zeleznicnich-trati-se-podle-nemecke-studie-vyplati-ruseni-drah-ovlivnuje-vysidlovani-venkova/
Tak v tom Německu byl obnoven úplný zlomek a jde spíš o podporu silneho „primesta“.
V Polsku se teď obnoví i něco, co se asi časem zase omezí, nebo zavře.
Vlny rušení ovšem byly úplně někde jinde, to spíš snese srovnání jestli rušit tratě jako ta do Příbrami a to se u nás řešit opravdu nemusí.
Uveďte příklad, kolik jich zrušili a kolik jich obnovili a kde?
Najděte si sám ty znovuobnovený, to bude rychlejší, nic vám samozřejmě nebudu vyhledávat.
Tak protože tady jimi argumentujete, tak předpokládám, že už je máte vyhledaný.
K SRN dodám, že na části tratí byla zrušena osobní doprava v době, kdy tam jezdilo jen několik spojů za den či jezdily např. jen v pracovní dny, za kteréhožto stavu nebylo divu, že zájem cestujících byl nízký. Týkalo se to i tratí vedoucích do městeček typu Tirschenreuth atd. Jiné tratě měly v SRN to štěstí, že se dožily 90. let 20. stol. a následné „Bahnreform“ spočívající ve zvýšení četnosti dopravy (často až na 1h takt), pořízení nových motorových vozů atd. To, že se v SRN obnovuje jen menší část tratí, neznamená, že část z nich svého času byla zrušena… Číst vice »
Nicméně když už jste u toho, tak např..: Gotteszell – Viechtach (osobní doprava obnovena 2016 po 24 letech od zrušení): vede mimo směr do okresního města Regen, autobusy tak jako tak musejí obsluhovat obce mezi Teisnachem a Viechtachem, zato trať v tomto úseku vede opuštěným údolím. Frankenberg – Korbach (osobní doprava obnovena po 28 letech v roce 2015, přinejmenším část tratě byla před obnovením nesjízdná): podél vede kvalitní silnice, mezilehlé osídlení jsou malé vesnice. Spojnice dvou měst max. okresního významu. Není spojnicí mezi velkoměsty či do velkoměsta. – Flöha – Olbernhau (osobní doprava obnovena 2005 po 4 letech po ukončení… Číst vice »
U tratě do Viechtachu ještě připomenu odlehlost železniční zastávky vůči obci Patersdorf (srov. např. s obdobnou argumentací u Čejče) a také že případná cesta do města Regen je z obcí na trati zdržená nejen tou oklikou, ale i cca 16minutovou přestupní dobou v tomto směru jízdy. A co se týče trati Flöha – Olbernhau, tak u ní vypíchnu, že je technicky složitější – viz hned 10 (!) mostů přes řeku Flöhu. Mimochodem sousední Zschopautalbahn (která počátkem 21. století také byla v části své trasy kvůli špatnému stavu také mimo provoz) na tom je s počtem mostů (= umělé stavby prodražující… Číst vice »
Opravdu jste zaseknutý 30 let zpět a dnes mimo realitu. Odpovím krátce. Německo má rychlovlaky, Francie má rychlovlaky, Španělsko má rychlovlaky, u dráždan dodnes jezdí parní vlak v pravidelném provozu, v Maďarsku se jezdí na úzkokolejkách, Švýcarsko má 75% dopravy na kolejích, pod Alpami se staví obří tunely, Poláci obnovují lokálky u českých hranic. Rakousko a Švýcarsko jezdí v Alpách na zubačkách. Jen Česko nemá ani kilometr rychlodráhy a ještě ruší stávající spoje. Já vím o čem mluvím, narozdíl od zastánců neomezené automobilové dopravy.
Sice s rušením osobní dopravu na t-255 nesouhlasím (resp. podle mě měly být dávno učiněny změny spočívající ke zlepšení té zoufalosti, která tam panuje snad ve všech ohledech od neefektivního způsobu řízení dopravy, přes nevhodné umístění některých zastavovacích míst, až po nasazování největších šrotů, které v současné době lze v osobní dopravě ČR potkat), nicméně vámi uvedené je dost zavádějící. Poláci by v 90. letech zrušili asi celou t-255, Němci asi taky (resp. byla-li by v bývalém „záp.“ Německu, tak asi i dříve). Jen by ji teď možná obnovovali. Těch 75 % švýcarské nákladní dopravy na kolejích platí pro alpský… Číst vice »
Taky Španělsko není typická průmyslová země Evropy. Historicky to byli hlavně kolonizátoři, mají moře. Ale i tak mají VRT. Ale já řeším co je dnes. U nás se rušilo v 70 letech i v 90 letech. A teď je zase trend obnovovat.
A za tím Švýcarskem si stojím, je to prý jejich rekord.
https://zdopravy.cz/svycarsko-jako-vzor-tri-ctvrtiny-nakladni-dopravy-jsou-uz-na-kolejich-93268/
Ta Aranda je ironií, že jde vlastně o novostavbu po WW2, nikoli o nějakou starou lokalku. Ale jinak souhlasím, že s 255 by se mělo něco dělat, ne ji jen tupě odstřelit na základě mizerneho vytížení při mizernem a nekvalitní provozu.
Jenže takhle se k tomu před lety přistoupilo: Jezdí málo lidí, tak ale nechme alespoň nějaký spoje.
Od té doby se navíc ochota docházet na veřejnou dopravu zrovna nezvýšila.
Navíc Mutěnice a Čejč nejsou zrovna „nejchudší“ a s tím souvisí ochota nechat gumokolky doma…
tam je problém že není ani nákladní doprava k vůli které trať vznikla
Zaseknuty jste vy, srovnávate hrušky s bagrem.
Hala působí jako radikál, ale od vás se v tom příliš neliší, jak tato trať, tak úsek do Vekých Opatovic by při modernizaci a dodělání/posunutí zastávek, měly potenciál slušně fungovat, tohle nejsou žádné Kozí dráhy se zastávkami na protilehlych kopcích.
To vám asi přijde, protože nepotkáváte opravdu radikální odpůrce železnice..-)
To už bych spíš souhlasil, jak tu někde zaznělo, se zachováním Mutěnic, než Opatovic.
Tam by se zřízením zastávek trochu posunulo číslo využití vlaku, ale pořád by hrál vlak druhý (tedy třetí) housle.
Takže jen drahé opatření pro vlak za každou cenu.
Bus by tam stejně zůstal a prokladem by jste zhoršil dostupnost veřejné dopravy mnoha lidem.
A novou trať tam nikdo stavět nebude. Pokud jednou ano (myslím , že ne) bylo by to trochu jiný kafe.
Dovedu si představit prime vlaky do Brna z přiblížené zastavky v Opatovicich. A k tomu busy svažující k nim lidi z Chornic přes Jaroměřice a Jevíčko. Pokud mají jednou jezdit přímé vlaky do Boskovic, je velká škoda, že nebudou pokračovat až do Velkých Opatovic. Dal to více než turisticky smysl nemá, to souhlasím.
A Keňa, Somálsko, Kongo a Malajsie jsou vyspělé státy? Pochybuju, že tam vůbec vědí, co lokálka je.
Dost možná nevědí. Na dojivost cestujících do vlaku směr Hodonín to nemá příliš vliv.
No co říct, z přímé odpovědi na otázku z minulého příspěvku se vždy hezky vykroutíte. Jako kdyby vám ze zrušení lokálky na Hodonín taky něco káplo.
Proc řešíte Keňu a Somálsku. Některé z vámi uvedených států zeleznici mají, některé ne, nebo je v rozkladu, ale jak to souvisí s ČR? Jinak bych si dovolil k Africe podotknout, že obecne je v ní situace s osobní železnicí lepší než třeba v Jižní Americe.
Nevyhody vlaku jsou jasné. Vyšší cena, vzdálenost zastávek. Výhody vlaku větší kapacita, rychlost v dopravních zácpách. Pokud lokálka míří do Hodonína, kde nejsou zácpy a zastávky jsou méně dostupne, je to jasné. U velkých měst by se naopak příměstské vlaky měly budovat
Další výhoda vlaku-větší pohodlí (plynulejší jízda, více prostoru), bezpečnost, WC….
Kromě Brumovic jsou zastávky přímo v obcích či na jejich okrajích.
Eventuálně nejsou (Mutěnice), ale mohly by být.
Reálně: pokud by tato trať byla ve skoro kterémkoliv jiném kraji, byla by považována za jednu z přepravně silnějších.
P. S. Mustr „v Hodoníně nejsou zácpy“ je hodně ošemetný – např. v Jihlavě jsou/nejsou zácpy? V Karlových Varech taky?
Píšu to proto, že podle tohoto by byla na odstřel víceméně kterákoliv regionální doprava vyjma té příměstské okolo velkoměst.
Že jsou dlouhá léta opomíjeny přípoje směr Přerov a od Přerova nikoho na kraji nezajímá. Je to totiž linka do Zlínského kraje, to není do Brna. Na této nelogice a rozdělení krajů přichází lokálka o cestující. Běžný čas od Přerova se pohybuje 36 – 42 minut. Toto nelze brát jako přípojný vlak. Od vlaků EC je přestup sice jen 10 minut, ale spolehlivost vlaků z Polska je dost kolísavá.
Zajímalo by mě čím to je že na některých lokálních tratích místní preferují vlak a na jiných aubobus. Třeba před nedávnem jsem jel po trati Hradec nad Moravicí – Opava a ta Regionova jela skoro plná.
četnost spojů, počet a blízkost zastávek
to je různé a někteří již z principu nepoužijí druhé
Myslím že není mnoho těch, co ze zásady minou zastávku autobusu a půjdou o 2 kilometry dál na vlak a to v každém počasí a za stejnou cenu jízdenky.
A co autobusem dojet na zastávku vlaku ty 2 km? Další negouš. Za tu negativitu vás někdo platí?
A pak se bude autobus vracet zpátky do vesnice, aby ta cesta byla co nejdelší a lidi tou veřejnou dopravou přestali jezdit úplně.
Ještě veřejnou dopravu nedělají železniční fanatici.
Zrovna jeden co z principu bližší bus nepoužije a raději 2km na vlak
Chlape natvrdlá, říkám že jedu autobusem na vlak. Nauč se číst, když už chápat je zatěžko.
natvrdlý jseš max Ty
většina cestujících-normálních nebude přestupovat na max 15 km dlouhou cestu když už jsou v BUS kerý je pomalu rychlejší
Viz tohle: https://mapy.cz/s/kolapuzasu
Opravdu bude nějaký psychicky zdravý člověk prosazovat cestu do Hodonína takhle?
Tak uvádět jako odstrašující příklad terminál autobusů na prvním koridoru je dost silná káva. To je naopak naprosto GENIÁLNÍ řešení. To už je antiželezničář level 99. Ale že v Kobylí, Čejči i Mutěnicích je něco podobného v menším už jaksi nezazní.
Na některé z mezilehlých zastávek na t-255 je podchod, že dáváte za příklad zrovna stanici s podchodem?
Totální blbost.
Příspěvek pana Kocurka? To ano
Pro těch pár lidí, co tam jezdí stačí autobus. Je levnější. A takto pokračovat v dalších lokálkách.
Pro tebe stačí autobus. Je levnější než auto. A takto pokračovat u dalších.
A než ten autobus je levnější žebřiňák.
A nejlevnější je chodit pěšky. Je vidět, kam šetřílci směřují. Zpět do jeskyní.
Potom už bude následovat zákaz opuštění bydliště?
Nikoliv, povinnost jezdit vlakem z horního do dolního konce Křenovic.
Tak jistě, když ty energie neplatíte ze svého, tak budete mít topení naplno a otevřené okno…
A důchody, či dávky si taky platíte ze svého? Hoši, to jsou perly.
Nějaká podobnost mezi důchodem a veřejnou dopravou (vlak/bus)?
Ano, na důchod si spořím. Ze svého. Dávky jsem v životě nepobíral..
Že by podpora ztrátové osobní autobusové a vlakové dopravy od státu, nebo krajů?
ztrátová je vždy VHD jde o to za stejnou službu
1000 nebo 100 000
podívej se na výplatní pásek kolonka zdravotní a sociální -to není odvod na církevní restituce
Narozdíl od žebřiňáku se autobus běžně používá k přepravě osob. Považte, že existují obce, kam koleje nevedou.
Dokonce i obce kam nejezdí autobusy a i obce kde nejsou ani lidé. Tak to je pecka.
Žebřiňák byla nadsázka, jinak z autobusu by se dalo vymontovat topení, sedačky….
Tam, kde koleje nevedou, tam vlak opravdu nemůže jezdit. Solidní postřeh!
A nejen tam! Všude se podívat na to, co je levnější! Nebudou divadla (je televize), galerie, výstavy (stačí časopis nebo opět reportáž v televizi). Urychlíme to tím, že na ty budovy už nesáhneme, ať dožijí. Naco školka, ať hlídá rodinný příslušník, sousedka – bude to pro stát levnější. A tak by se dalo pokračovat v jakékoli oblasti. Pointa? Až vše vyselektujeme zrušením všeho, co není nejlevnější, možná přijdeme časem na to, že je něco všeobecně špatně. Zatím se ruší dožívající lokálkové skanzeny a někteří se dokonce i radují. Já ne. I když vím, že ne každá trať či úsek je… Číst vice »
Spálit více nafty v 60 let starém motoru, to je oproti nízkopodlažnímu autobusu vysoká přidaná hodnota?
Ale kdyby byl fungl nový motorák, tak si najdete zas něco jinýho.
810 jsou modernizovány vč. motoru. Většina 810 stejně půjde do kopřiv, protože do necelého roku bude přebytek regionov, které mají ty nástupní plošiny, jiné motory, některé wifi, atd.
Nic nebránilo objednateli v tom, aby tam dávno požadoval aspoň ty Regionovy už před 10+ lety.
Ironií je, že lepší vozidla jezdí i na reálně zoufalých tratích bez vyššího přepravního potenciálu (namátkou Regionovy, zanedlouho opět 841 – stejně jako už od podzimu 2012 do prosince 2013 – na úseku Velké Meziříčí – Studenec).
objednavately v případě JMK požadoval novou ele. trakci podle smlouvy, že to dopravce nasplnil tak si JMK koupil vlastní
A v neelektrické trakci požadoval JMK co? 🙂
žádal správu železnic o výhled co ktrerá trať bude rekonstruována – elektrifikována vše jen sliby Vlára ,Třebíč ,Znojmo
nemá ekononiku kupovat nová vozidla která jezdí povětšinou min 120 když trať je na max 80km/h a malý počet cestujících podívejte se co stojí motorová trakce když nejmenší jsou pro 120 osob a náhrada 810 není jelikož je to utopie,která zachránila provoz v ČSSR
to je bohužel fakt
nikdo v evropě tak malý vlak nevyrábí proč asi dráha jen nechce to je prostě fakt
Je zvláštní, že mnohé jiné kraje dovedly pořídit nové motorové jednotky, soutěžit dopravce i prosadit rekonstrukci některých byť vedlejších tratí navzdory tomu co píšete.
JMK má zase nové ele.vlaky na páteřní linky, většinu nových autobusů a zapomínáte obnova Židlochovic a elktrifikace Hustopečí ,to si JMK u SŽ vymohl
Asi nechapu tu zlomyslnou radost některých diskutérů z omezení na této trati. Lokalky jsou určitý kolorit českého venkova a zrovna tuhle bych neomezoval. Žádná zásadní úspora pro kraj a stát to není. Na druhé straně je ale pravdou, že svět se bez této lokálky nezboří. Bylo by fajn, kdyby se ji ujaly obce a udržel se částečný provoz. Necham se překvapit.
Částečný provoz tam zůstane. Ušetřené peníze za rok , tam zase tak malé nebudou (x další roky.)
A kam půjdou ty ušetřené peníze? Na přidání naměstkům a odměny úředníkům?
Ti by si přidali tak jako tak.
Zajímalo by mě, kolik naopak JMK neušetřil tím, že nebyl schopen už dávno soutěžit dopravce na jednotlivých tratích.
Pak by mj. ani nemohl argumentovat, jak že je ten šukafon na t-255 drahý.
stačí se podívat na dobu platnosti uzavřených smluv , onu moc dopravců před 15 lety nebylo kteří by měly s čím jezdit
Stačí se podívat do většiny jiných krajů, kde na obdobných trasách jako Kobylí – Hodonín (co do velikosti sídel a umístění nádraží v jejich rámci):
– jezdí už fůru let aspoň Regionovy (ne-li RS1), jejichž výroba se rozjela právě před cca 15 lety
– nadále je a bude objednávána celotýdenní osobní doprava
– některé z takových tratích i prošly „revitalizací“
to ale záleží co dopravce nabídne objednavately
viz právě probíhající soutěže,kde čd nic neobhájily
Parádní příspěvek. Na lokálkách nikdo nic neušetří. Kdyby zrušili pár busů vyjde to nastejno. Každej nespěchá jen do práce, nebo do nemocnice. Jsou tu i turisti, cyklisti, výletníci, techničtí fanoušci a podobné bytosti.
Je fakt že na kolo je vlak lepší. 810, Regionovy i 843 (přípojné 043) mají držáky na kola. Naproti tomu autobus uveze tak jedno kolo, vevnitř neprakticky zabere místo a ještě se musí celou dobu držet
Spoustu dalších výhod, WC, kafe se nerozlije, více prostoru na zavazadla atd.
A starou bábu o berlích necháte stát na peroně, protože se do 810 nevyšplahá. Kafe je důležitější.
Honem vytáhnout důchodce, to je alibismus. Donedávna za komárů důchodci lezli i do vysokopodlažních busů a nikdo to neřešil. Ale dnes se dělají nízkopodlažní vlaky, neznáte? Pak jste mimo realitu. Krindapána, co to je za generaci.
tak proč s nimy dopravce nejezdí????
bavíme se o JMK viz titulek
Protože lidi jako vy prosazovali železnici jako dopravní prostředek minulosti.
znáš rozdíl evoluce a poluce doporučuji nastudovat
ele.vlaky orávie jsou podle Tebe prostředky minulosti to jsi dobrý ko..t
A navíc autobus obvykle nevezme ani to jedno kolo (pokud to není cyklobus s háky vzadu).
a právě proto zůstává víkendový provoz-
jelokož o víkednu bývá vícero cestujících mimo zimní obdobý
a proto zůstává zachován víkendový provoz
kapišto?????
Někdo jiný by za kolorit venkova považoval třeba slepice, nebo traktor….a běžte se podívat, kolik chalup už nemá ani jedno. Venkov se vylidňuje a stárne. Nutit důchodce lezt někam nahoru do pomalé 810 místo nízkopodlažního autobusu co jede skoro od baráku? Proboha proč? Pak tu důchodců radši nemají jezdit autem.
Jo, taky nechápu tu radost nad rušením všednodenní osobní dopravy vedoucí zástavbou obce s 3,6 tis. obyvateli a po okraji zástavby obce s 1,2 tis. obyvateli.
No, můžeme jen doufat, že se udrží sjízdnost a trať se dočká lepších časů. V Rakousku se ty lepší lokalky bez pravidelné osobky zatím udržely. Z nadšenců do rušení mám pocit, že jsou nadšení hlavně z toho, že se konečně něco omezí a mohou se tak konečně vysmát sotoušům. Asi forma frustrace. Protoze když to srovnám s lokalkami na plzeňsku, jako jsou Domažlice-Klatovy-Sušice, tak si to může s 255 klidně podat ruku.
To budou mít zase šotoultras mrzení…
Naprosto v pořádku.
Nikoli, objednání nepoužitelného spoje za krajské peníze je plýtvání.
1) Ať to papaláš s koulemi zruší rovnou
2) Když to objednává, tak pořádně, v rozumném taktu a se všemi návaznostmi. Ne náhodný výstřel o víkendu, kterým nikdo nepojede.
Ty víkendy by tam v sezóně měly být naopak posíleny.
„Posílení“ na takovou samozřejmost jakou je 2h takt jen ukazuje nelogičnost nynějšího stavu s pouze 4h „taktem“ víkendových spojů v úseku Čejč – Hodonín (mimochodem znamenající 3,5hodinový obrat v Hodoníně!).
Nedávno byla reportáž, že spoj v 7h je hojně využíván školáky a obce bx ho chtěli zachovat.
a zbytek????
on ten spoj pokud někam přijede tak se musí i vrátit
A u Busů je to jinak? Ten před devátou už sváží děti domů? Pane Marku, opravdu ty vaše argumenty jsou podložené pouze zaslepenou touhou shodit železnici jako systém. Běžte se fakt už vycpat.
psal jsem spoj ne bus opravdu se nauč číst
Navazuji na Pavla, který řekl, že vlakový spoj v 7 chtějí obce zachovat. Nevím, jestli jsi natvrdlý, nebo klient z Bohnic s pomalejším chápáním přijatý po flákanci kusem kolejnice.
A cestu zpět se bude vlak posílat českou postou ne
Na Bohnice jsi Ty
to bude na konečné čekat do 14.30 až skončí výuka. NE
On ten „zbytek“ co do počtu vlaků už moc velký není, když např. ani spoj, který by přijel do Hodonína v 8:15 h, „nesmí“ dojet dál než do Čejče.
a co v 8.30 v Hodoníně pro koho?????když nejedou ani vlakem ani busem.
Ani autem? 🙂
V 8:30 h v Hodoníně asi to samé jako z kteréhokoliv jiného směru do tohoto či obdobného města v tento čas.
školáci již ve škole ,většina pracujících již je v práci ,co jedou k lékaři tak taky
tak kdo v 8:30
Autobus může po silnici pokračovat tam kam koleje nevedou, třeba někam, kde ta poptávka v daných hodinách existuje. Nejsem nadšen z omezení provozu na další trati, ale pokud to ekonomický dává smysl, dokáži to pochopit.
Tak z praxe jsou známe i případy korekce, aby daný ekonomický výpočet vyšel, tak jak by měl vyjít a po této mírné korekci se to vypustí do médií. Dokud neuvidíme tvrdá čísla, neakceptuji. A i po té bych raději náklady na provoz vlaku snížil, aby byl konkurenceschopný. Vlak je vlak.
napsal jsi to sám
A i po té bych raději náklady na provoz vlaku snížil, aby byl konkurenceschopný.
Neví někdo, jak to vypadá s provozem osobních vlaku mezi Boskovicemi a Velkými Opatovicemi?
Od 11.6. bez Os, pokud se něco nezměnilo.
Nezměnilo.
Takže tu bude brzy další článek, pod kterým budou někteří prolevat potoky slz.
Máte z toho radost?
Asi tak, tohle vysmivani se vede k nepeknym výsledkům… on je každý na něco haklivy a pokud tohle uděláme normou, tak se kvůli těm skodolibostem a neschvalum pozabijime
Nejsem fanatik, tak jako vy. Beru to jak to je.
A mnozí další budou věcně argumentovat.
Např. tím, že to, co se tam bude rušit, je nejpozději od loňska (ale spíše i dříve) nepoužitelné torzo.
To jen tak na okraj, zrušení na tomto úseku chápu více než odstřel úseku Kobylí (tedy „už“ Kobylí namísto původně plánované Čejče) – Hodonín.
Ne, argumenty vytahují, jak se jim to zrovna hodí.
Lidi si to odhlasovali nohama, tedy čím jedou(nejedou) a 109 se nejspíš rušit v úseku Ho – Čejč nebude.
Když se podíváš, kolik reálně jede na zmíněných lokálkách lidí(ale i kolik jezdilo před omezováním), tak se může těžko někdo divit, že jsou snahy o zastavení osobky.
A třeba na Jevíčko – Boskovice lidem chybí spíš bývalá linka Icomu, která jezdila do Brna.
Ehm, 109… To je taky zajímavý příklad neměření stejným metrem.
Na mnoha místech v JMK se dost „natvrdo“ rušily přímé busy do Brna ve prospěch přestupů na vlak.
Zato tu je několik výjimek, včetně linky č. 109, která – namísto přestupu v Sokolnicích – jede až přímo do Brna.
Nynější stav co do počtu cestujících ve vlacích neberu jako bernou minci, viz již zmíněné (nerealizace takových samozřejmostí jako aspoň 814 namísto 810 či přesun zastavovacího místa v Mutěnicích).
je to zdůvodu obratu dopravce
Dopravce si nemá co určovat objednávku „dle svých obratů“ či „dle svých vozidel“ atd.
Tuto rozhodující roli má z logiky věci mít ten, kdo platí – tedy objednatel.
tak o to se navýší počet km ,nebo cena za km
Někde se ruší vlaky pro 9 cestujících, jinde se zavádí 14 vlaků denně, které vozí v průměru 0 cestujících (Trutnov-Libeč). A lokálka Trutnov-Teplice n. M. na tom je s tím průměrem 9 v zimním období hodně podobně s tím, že tam nově jezdí místo 810ky Regionova…
A hlavně těch 9 cestujících je nějaká mantra při těžce nevhodném stavu:
– šukafony (když si vezmu, že skoro všude jinde, v různých krajích, jezdí Regionovy!)
– nevhodné umístění zastávek zejména v Mutěnicích
– nízké počty spojů, absurdní díry v taktu
Reálně je řeč o několikatisícových obcích, kterými ta trať (či max. po jejich okraji) prochází.
Konečně, doufám že jí zruší celou. Jen vyhazování peněz. Bylo by něco jiného kdyby trať narovnaly. Nejlepší varianta by byla od vlakového nádraží v Hustopečích busem na Čejč.
A co třeba vás zrušit? Jezdíte tady tím vlakem? Co třeba že někteří lidé jsou na této lokálce závislí?
Kolik 8 nebo 9 to je stálé malo nebo ať si připlatí 5x víc nebo co budeme dotovat vše?
Režijkáři si holt zaplatí autobus…
Jo, jsou. Je to vidět v této diskuzi. Jakoby jim někdo bral jejich drogu.
Ale autíčkáři, to jsou teprv závisláci. Bez hromady svařenejch kastlí, neudělají krok, a jakmile se někdo zmíní o omezení práv aut, to je pak řevu. Absťák po kokainu je proti tomu hadra.
Jezdím hodně autem, vlakem I busem, jen ten kokain nedokážu posoudit.
Můžete to přiblížit , co prožíváte při abstaku?
Asi těžko. Já fetuju vláčky, hlavně lokálky. Takovej orchestrion, to je matroš. Lepší už je jen Regiospider.
Ale kolegové z automobilního rádi popíšou své pocity po zastavení provozu na trati z Kobylí do Hodonína.
Já dnes použil 4 různý vlaky vč. lokalky v úseku Uhlirske Janovice – Kolín, ale přirovnání, že je fetuji bych tedy nepoužil. Stejně tak zítra u auta a asi i autobusu.
A sjíždím do práce vlakem, nebo jedu na vlacích je lepší?
O tom pěkně píše Kurt Vonnegut. Jeho text se tak přímo jmenuje – Absťák (anglicky Cold Turkey). (Kdyby si to někdo chtěl přečíst, tak to česky vyšlo v Literárních novinách v květnu 2004 a ve sbírce kratších textů autora z roku 2005 pod názvem Muž bez vlasti.)
Ti co jsou na ní závislý pojedou autobusem.. problem solved 😎💪
Z Hustopečí, do kterých jede z Brna couravý vlak, namísto Zaječí, do kterého z Brna dojede rychlík…
Tak místo toho, aby zdejší lokálku předělali, postavili nové zastávky blíže k obcím, zvýšili rychlost a nasadili nové vlaky, tak raději zruší provoz.
Ale, když jezdí prázdný autobusy (nebo kamiony) to už tak nikoho netrápí.
Uvidíme, jak to dopadne s tou jejich dokonalou autobusovou dopravou, když řidiči docházejí, budou se kontrolovat emise z pneumatik a spalováky zakážou.
Trend ničení národního průmyslu a dopravy zatím pokračuje.
A ten prázdný kamion od naloženého se pozná jak?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kamion#/media/Soubor:Scania_124L-Galliker_(B)-2003..jpg
Provozovatele kamionů to samozřejmě zajímá velmi, takže se stará aby měl vozidla vytížená, jinak zkrachuje a převezmou to jiní, shopnější. Navíc to no není v žádném závazku.
To je známá věc, že kolem 1/4 všech kamionů jezdí prázdných. Jen pan Slepý to neví, a proto sem odkazy dávat nebudu. Ale tohle je článek o osobní dopravě. Směrem na Hodonín jsem jezdil i autobusem a taky jezdili poloprázdný.
Stejně poloprázdný, ale za čtvrtinové náklady.
Zde: https://dk.upce.cz/bitstream/handle/10195/38941/SlovacekJ_PosouzeniEkonomicke_JJ_2011.pdf?sequence=1
je uvedena cena za Bus 3,6mil a za 810 3,6 mil. Náklady na 1km vlakem vycházejí lépe než na busem. Takže si ty vaše pseudoargumenty strčte někam. Jestli dopravu řídí taky takové „kapacity“ na základě dat vycucaných z prstu, pak se nedivím, že jsme v republice 100 let před opicema.
A proč tedy drážní dopravce požadujě většinou minimálně trojnásobek toho co silniční ?
Celkové náklady na jeden kilometr provozu autobusu Karosa C 954 jsou 27,41Kč/km
Celkové náklady jsou přibliţně 66 Kč/km vlak
Ty nevím jak pojmenovat alespoň se naučit číst když to ten Tvůj mozeček nepobere
odkaz Tebou uvedený takže vědomě LŽEŠ
Doporučoval bych méně agrese. Aby si někdo nemyslel, že odpůrci vlaků jsou agresivní fanatici. Přiznávám se, že jsem se přehlídl.Náklady pro cestujícího jsou srovnatelné. Ano náklady 66Kč za vlak. Ale jsou tam poplatky za použití dopravní cesty 7,3 Kč, platy výpravčích. Dále spotřeba nafty při zapnutém motoru ve stanicích.
Kdo může za to, že autobusy poplatky neplatí a na provoz busu dohlíží jen 1 řidič? Ale má řidič plat strojvedoucího? Nemá. Proto jsou busáci v problémech. Udržet vlak na kolejích je totiž jednodušší než bus na silnici.
ale to je úplně mimo téma JMK chce dopravu a zaplatí tu na kterou má finance
za chvíly to budou 2 roky po tornádu v Hodoníně ruina DPS + DD a výstavba nebo oprava si žádá 1 miliardu a tak můžu pokračovat
nebo za to tornádo které zničilo budovu stacioáře můžou klienti???
Ale to nikoho nezajímá, ty poplatky.
Maniodepresivní psychóza?
Takže když bus jezdí poloprázdný tak budu za X milionů předělávat lokálku? Co jste si dal? Chci to taky!
Tomuto příspěvku nerozumím, nejde to přeložit.
Jednoduše. Správný naložený kamion jede na vagónu. Ostatní jsou prázdné.
Jasně, fanatici. Na 1 vagon se naloží 3 kamiony. Na 3 kamiony jsou potřeba 3 řidiči, 3 motory a 3 výfuky. Kdežto 1 vagon je 0 (slovy nula) řidičů a 0 (slovy nula) motorů a 0 (slovy 0) emisí. A na dopravu vagonu je potřeba 1/3 energie toho co po silnici. Docela mimo realitu, nebo pod psychotropními látkami. Sorry jako.
A ty lokomotivy pování vílí prach a jezdí samy ne ? A kamoiny se na vagon naloží samy, jen na dobrý slovo. Na čem ty jedete, to je všem jasný.,
Ale já chápu, že pro autodopravce je řidič univerzální otrok, který připraví nakládku, naloží, zakurtuje, zaplachtuje, odveze, složí a ještě u zákazníka hezky uspořádá, dokonce i namontuje. Auto si sám opraví, zaservisuje auto za svý prachy, přehodí pneu, atd. 24hod denně v pohotovosti. A nedejbože, když chce nějaké volno a ještě k tomu zaplatit. Ale to bude fungovat jen, pokud se najde člověk ochotný si sát na hlavu. Ale až tyhle lidi dojdou, tak půjde milánkové celá autodoprava půjde do kopru. Proto se bavím tím jak autodopravci v kampaních tvrdí, jak je práce řidičů úžasná. A lokošky jezdí na elektřinu… Číst vice »
Samořiditelný lokomotivy jsou u našich železnic zcela normální. Akorát toi většinou končí hromadou šrotu. Na železnici a její termíny přepravy už nemá nervy ani Česká pošta a její služby..
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/australsti-tezari-vyuzivaji-plne-autonomni-vlak-do-roku-2018-chteji-automatizovat-celou-zeleznici-1338271
Ještě něco neznáte? Rád poučím.
A jestlipak najdete pár rozdílů proti naší síti ? Ono automatizovat jednokolejnou trať/vlečku s jediným vlakem , bez křižování je pohoda. Dál jim to moc nepokračuje.
Zrovna ta lokálka je pro automatizaci jako dělaná. Ty dva vlaky se už na pohodu vykřižují.
Nejste ve Svazu cestujících ve veřejné dopravě? Tedy jeden z cca4 lokalko- fanatickych členů?
To co tady píšete, by odpovídalo.
Ne, ale dělám pro železniční dílny, tak mě vlaky částečně živí. Takže si nebudu kazit zdroj příjmů.
Ale jak je vidět, tak o silniční dopravě nevíte zhola nic…
Rekonstrukce v nové stopě, nové zastávky, nové vlaky… Asi taky hodně zábradlí… Odhadem tak 2-4 mld? A pár páru nízkopodlažních autobusu co budou zajíždět do těch obci bude za kolik? 5-6mio jeden?
Navíc papíry na autobus se dají i do měsíce. A na vlak? Rok?
Je potřeba se podívat pravdě do očí. Buď je to trať co vozí náklad a vejdou se i slovní vlaky, dálková rychlá trať s odpovídající poptávkou a nebo nebo příměstského kolem velkých měst… Spoj mezi mezi městy okresního formatu je mimo jako ty volského/koňské povozy.
Tak určitě je reko dražší. Ale dovolím si malou poznámku. Proč když jsou papíry na bus tak výhodné, tak nejsou řidič autobusů? Ale je pravda, že tam klidně mohou jezdit autobusy. Alespoň si člověk bude připadat, že je někde v Rumunsku či Moldavsku, kde železnice nikdy neměli. A ne jak ve Švýcarsku.
Nová stopa zdaleka není podmínkou.
V roce 2019 byla zpracována studie potvrzující možnost zvýšení TR až na 100 km/h (O. K., mezi Zaječím a Čejčí na méně) ve stávající stopě.
K ostatnímu dodám, že kupodivu některé tratě obdobného významu v jiných krajích se obdobné rekonstrukce + nasazení nových vozidel dočkaly.
no až zákážou spalováky tak máte i po šukafonu 🙂
Kdo tady podporuje šukafony? Radši bych tam měl bateriový vlak a 90 km/h.
a kdo to zaplatí?????
A HA
Co fondy z EU? Jestli tedy ČR má zájem o dotace na železnici, nebo radši bez dotací bude budovat silniční infrastrukturu (kterou EU znevýhodňuje). Protože EU dá raději peníze na vlaky, než na silnice. Nedávno o tom byl článek.
JMK žádal a dostal dotaci na nové vlaky které bude i po dotaci dalších x let splácet
doprava není jediná věc kterou má JMK v kompetenci
A hlubší smysl tohoto příspěvku?
a kdo psal o bateriovém vlaku ?????
Svatý Petr
A hlubší smysl všech vašich komentářů?
natiskneme
múžete začít nikdo Vám nebrání ,
nedej bože jak na Vás přijde Policie
natiskne ČNB, to je zcela legální
inflace Vám neříká nic že
Ano, je to zcela legální cesta ke krachu veřejných financí.
Daňový poplatník. Stejně jako vše související se silnicemi a ostatními veřejnými věcmi.
Já bych tam měl radši hyperloop
nikdo nic neničí jen JMK neobjedná vlak .to je tak těžné to pochopit ???? Holt pojede bus
nechceš -nejezdi
nikdo Tě nenutí
Pán asi rád kolony na silnicích, že? WC taky není potřeba. I mačkání na stojáka v narvaných busech je super, že? A to kodrcání přes výmoly, úplná balada. Větší riziko havárie, paráda. Proč ne. Když to jde hůře, proč to dělat lépe. Já raději pojedu vlakem o 5 min déle ale ve větším pohodlí a klidu.
ale to budete asi sám dnes každý spěchá ,většina má auto a ti co musí VHD -bus má více zastávek
a jen tak mimo vlakem/busem jsem jel naposled do školy což je 22let
Hlavně, že ze sebe děláš odborníka, ale vlakem jsi nejel. Pak rozumím, že nevíš, že ČD objednává nové vlaky a SŽ mohutně buduje. VRT nevíš co znamená, svezení Regiopanterem či Comfortjetem a návaly v železničních muzeích nechápeš.
Víš co, dál nekomentuj, nemáš absolutně tucha co se děje. A spěchat můžeš dál, nikam se nedospěcháš. A bacha na emise z milované IAD, léčit se budeš z peněz daňových poplatníků.
čd kupují nové vlaky ok -to je chvály hodné jmk nová vlaky slibovaly před více než 15 lety TAK KDE JSOU na to si JMK kupuje své-NOVÉ a jak čd protestovaly máme tržní ekonomiku -tak by měly přežít ti nejlepší bude se vypisovat výběrko na provoz ele.trakce v JMK-nové vlaky Moravia čd mají všechny trumfy v ruce-personál-zkušené strojvedoucí počínaje a ostatním konče provoz mají za x let provozu zmáknutý tak jsem zvědav na jejich nabídku správa železnic taky kapitola sama o sobě v 2020 na dotaz JMK ,měla být většina regionálních tratí zmodernizována JMK by to zohlednil pří výběrovém řízení… Číst vice »
Provozovatel Morávií už je vybrán. Viděls vůbec jak vypadají. Fakt, ten člověk je absolutně mimo. Nojo autíčkáři, zavřený v plechovce a o světě ví houby.
kde je vybrán provozovatel?????
ještě ani nebylo vypsáno výběrové řízení
zase LŽEŠ
Do konce r. 2024 provozují ČD. Co je na tom špatně? Ty snad víš kdo je bude provozovat za 10 let? Jestli jo tak jsi SEDMILHÁŘ.
provozovat budou to ano ale max 2025 vypisuje se výběrové řízení na provozovatele čd mají platnou smlouvu na zajištění dopravy že škoda Plzeň není schopna dodržet jakýkoliv termín tak musí čd nasazovat co mají- což bohužel cestující vidí nebo spíš přes okno nevydí a jak jsem psal v jiném příspěvku čd mají pro výběrové řízení na ele.trakci v JMK v ruce všechny trumfy,tak bude zajímavé jaká bude nabídka
trochu to řeď to není možné
Myslím, že to D bys měl dát hned za L. Hodně by to pak vysvětlovalo.
svezení Regiopanterem či Comfortjetem a návaly v železničních muzeích nechápeš.
jo to je pravda A v jmk jezdí kde v objednávce kraje?????
stačí jeden příklad.
muzeum jezdí i tak 50 staré vlaky -na to jsou cestující zvědaví při denním dojíždění tam je ten komfort kde -nějak mi to nedochází
To jsou argumenty 5 letého děcka, kterému někdo sebral jeho hračku 🤣🤣🤣
Opravdu? Tak v tom případě jsou v ČR samé pětileté děti. A ty ječí ještě hůř při zákazu spalováků za 12 let. Já řeším co bude za dva měsíce. Tomu říkám bizár.
Proč článek nezmiňuje fakt, že zahájením omezené dopravy také SŽ vyhlásí výluku a de facto se několik měsíců vlakem v úseku Hodonín- Čejč cestující nesvezou vlakem… ani o víkendech. Takže ty autobusy do Kobylí budou vlastně pořád.
Uvidíme co s tím SŽ udělá, až budou mít jet „poblité“ vinohradnické vlaky…a že jich v říjnu jede až až.
To bude výzva pro autobusové dopravce…. 🙂
Zajímalo by mě, na základě jakého právního podkladu tak Dobrá správa učiní.
Kvůli reálně probíhající rekonstrukci tomu tak zjevně nebude.
Jezdit 50 let starou 810kou taky není extra lákavé. Zastávky jsou také v neatraktivních pozicích, zrušení provozu je logickým vyústěním
Jasně radši to omezíme než nasadit Reginu a posunout zastávky.
To by bylo moc práce a přemýšlení. Navíc je potřeba dávat více peněz do silnic, dokud to ještě jde.
Co by vyřešila regina?
Přeložka trati by byla drahá záležitost s nejistým výsledkem. Do toho nikdo nepůjde, zvláště když se dá trasa busu upravit posunutím jedné značky
Logicky, když se jim nechce trať, která je 50 let bez investic, zmodernizovat, tak se zruší. Jen aby se za pár let s velkou slávou provoz neobnovoval, kvůli emisním nařízením EU a krachu autobusové dopravy. Faktem zůstává, že koncept dopravy asi sestavuje banda diletantů s myšlením po nás potopa.
Jaký krach BUS dopravy máte na mysli?
Krach kvůli nedostatku řidičů. Nikdy jste neslyšel o BusLine apod? Další host z alternativního vesmíru?
a BUSLIne jezdí v závazku JMK????
že o tom na kraji nikdo neví
V Mutěnicích jsou dvě neatraktivně umístěné zastávky namísto jedné atraktivně umístěné.
V Čejči by šlo taky zastávku přesunout hned k přejezdu.
O. K., Brumovic jsou samozřejmě jediné marné.
Namísto 810 jezdí 814 i na řadě jiných tratích v rámci ČR.
Zrušení provozu není zrovna na této konkrétní trati logickým vyústěním.
Takže když to nahradí autobusem nic se neušetří protože jede něco jiného.
To nevím, který autobusový dopravce si účtuje 100-120 kč/km za 50 let starou LIAZku.
Aha Autobus je zadarmo.
Není zadarmo ale cena je dosti nižší.
Není ..autobus jezdí za 60 Kč/km a motorak 80kc/km.
A do ceny jízdenky se nepromítají náklady na údržbu silnice. A autobus silnice ničí víc než 810 kolej.
Ten bus tam už je a bude dál. Takže argument mimo už od začátku.
„Vlaky budou nahrazeny prodloužením autobusové linky 662 z Čejče do Kobylí“
„Místo vlaků budou jezdit autobusy“
Dvě citace vyvracející váš nenávistný příspěvěk, že k nenavýšení autobusů nedojde.
A jak říkám, kde budou brát řidiče. ??
Počet turnusu bude stejný. Ještě nějaký dotaz?
Kde bys bral strojvedoucí?
Budu si je pěstovat na políčku asi. Ale klidně postavím automatický dopravní kolejovýsystém. Na autonomní auto si ale netroufnu.
Ano v té male části budou nějaké bus spoje, mel sem napsat Ho – Čejč.
Nevím proč píšete o nenavistnem příspěvku.
Psal jsi o busu pozitivně? Psal! Pak je to nenávist k železnici jak vyšitá.
A že jsem dnes jezdil víc vlakem pomůže?
to nevím kde , smouva JMK -ČD je cena úplně někde jinde
JMK-autobusový dopravci
tak NELŽETE
Jasně autobus jezdí za 40 kc/km..takovou pohádku vykladejte někde dětem.
tak si zjisti ceny
výběrová řízení a nabídky dopravců jsou veřejně přístupné
pokud ovšem umíš číst
Argumentační faul.
Ony by ti zřejmě upadly prsty na klávesnici, kdybys sem místo hejtů rovnou napsal tu cenu…
A kterou ? v JMK se soutěžilo hodně oblastí, s různou intenzitou provozu a ceny se hodně lišily.
Právě, že umím a nic o takové ceně se nikde nepíše.
„… je cena úplně někde jinde…“
Kde?
starší smlouvy si ČD vymohly nezveřejnění ceny nové smlouvy jsou již výběrovým řízením
pokud nemáš IQ šumícího listí jak si to laskavě vyhledej a nešiř LŽI
platí pro vlaky i aitobusy
že ČD přicházejí o výkony je jejich problém
když je výběrové řízení a objednavatel žádá to co bude platit, mají dát cenu která je konkurence schopná jinak budou sotva na 40% a ne jak tvrdí Krapinec na 70
Dotaz není lež. Něco tady tvrdíš ty, tak máš být schopen svoje tvrzení i dokázat.
Na cca 38 Kč/km, co se týče té výběrové skupiny, ze které budou spoje nahrazující vlak.
Nemáte pravdu. Zavolejte si na Kordis, tam vám řeknou skutečnou částku.
Navíc na Čejč – Hodonín už bus je a přidávat se nebude.
To je ale hloupost kraje, že de faccto nabagroval (podmínky smlouvy byly takové, že reálně se jiný dopravce nemohl přihlásit – viz jeden „balík“ tzv. soutěžený najednou) do rukou ČD, a to za byť vysokou cenu.
U jiného dopravce + bez „bagrování“ by tomu do určité míry mohlo být jinak.
P. S. Co se tedy bude přidávat mezi Čejčí a Kobylím?
když se podepisovaly dnes platné smlouvy tak moc dopravců kteří by měly vlastní vozový park na provoz nebylo
dnes je jiná viz běžící a připravované soutěže
ať vlak či bus
Autobus za 60,- samozřejmě nejezdí.
Podložíte to, nebo házíte argumentama jak hnojem,
Tak to hulíte dobrej matroš.
Bohužel, stalo se nevyhnutelné. Spoustu let to bylo odkládáno, jelikož jsme si žili v blahobytu a luxus v podobě prázdných vlaků jsme si mohli dovolit. Současné ekonomicky těžké časy však urychlily řešení dlouho odkládaného problému. Během Burčákového pochodu je během jednoho dne po trati přepraveno stejné množství cestujících jako ve zbylých 364 dnech roku. Tohle číslo o obsazenosti spojů mluví za vše. Useknutí provozu ze Zaječí už v Kobylí je trochu nešťastné, ale je nezbytné pro turnus pro jeden motorový vůz. Regionova určitě stávající cestující potěší. Náhlada autobusy mezi Kobylím a Čejčem mohla být provedena lépe, například vloženými spoji linky… Číst vice »
Vložením spojů na 109 ovšem tu úsporu značně zmenšíš. Takto to vypadá, že to nebude stát ani jeden autobus navíc.
Tak by se turnus rozšířil na dva vozy.
Takto to znamená buď 1h takt celodenně, anebo mít mimo špičku hodinové prostoje v Kobylím.
Ano, to číslo o obsazenosti mluví za vše v tom, že je něco špatně v situaci, kdy po trati spojující velké obce, kde každá má několik tisíc obyvatel, jezdí tak málo lidí.
… a to považte, že nemalá část krajů zasmluvnila v roce 2019 výkony s dopravci tak, že rušení spojů je možné jen velmi omezeně, resp. případné rušení znamená pro objednatele úsporu jen variabilní, nikoliv fixní úhradové složky.
P. S. Regionovy tam mohly jezdit už 10+ let, a to na celém úseku. Tzn. jejich nasazení nijak nesouvisí s rušením osobní dopravy na části té tratě.
Take nevím, nedávno kraj vybral pro tuto trať nového dopravce a teď se na ní redukuje provoz…
Myslíš, že nejdřív vybral dopravce, a až pak ho napadlo, že by zredukoval provoz?
Přitom to mohlo být expresní spoj Hodonín Kyjov za 20 min. A kdyby to projela Podbíječka a zvedli rychlost na 100 taky míň
A kolik lidí potřebuje jezdit Hodonín-Kyjov?
Když tam bude vlak, tak všichni.
Pro většinu Kyjova zastávka mimo.
Mělo by to drobnou chybku v tom, že vlak by elegantně objel megavesnice Dubňany a Svatobořice Mistřín, takže bus spojení by stejně muselo být zachováno.
V Dubňanes se má zakázat FVE, mají se obnovit hutě a vozit tam uhlí po železnici, pak by ta železnice vytížená byla.
PS: sarkasmus
Detailisto:-)
Budíček!!! Úsek Mutěnice – Kyjov už je dávno přeměněný na cyklostezku. Expresní tam může být led a autobus.
Přímé spojení Hodonína a Kyjova (mimo Mutěnice – přes „uhelný“ triangl) se již „zkoušelo“, tuším že to bylo kolem r.1995. Ale pro nezájem bylo od dalšího JŘ zrušeno. A následně byla zrušena (nevím přesně rok) celá trať Mutěnice – Kyjov. Bohužel. Dnes už je tam cyklostezka.
Už před lety jsem zde psal, že tuto trať buď zavřít nebo modernizovat. A že nejhorší (nejdražší) je udržovat současný stav.
Trať vede nádhernou krajinou, kolem obcí, má dlouhé rovné úseky, ale je tu nízká rychlost, dlouhé čekání na křižování a hlavně zastávky mimo obce.
Například Mutěnice. Trať sice prochází centrem, ale z historického důvodu je nádraží daleko za posledními domy.
Jestli chtějí obce zachovat provoz, musejí především sami iniciovat vznik nových zastávek.
Moc bych si přál zvýšení zájmu o tuto trať.
Minimálně o letních prázdninách by dávalo smysl zachovat provoz i ve všední dny. Divím se, že se to ruší zrovna v červnu, před hlavní turistickou sezónou.
Mno. Hodonín-Čejč je obslouženo busem lépe. Od Zaječí možní do Kobylí, ale když místní preferují bus, tak tedy zůstane bus. A pro víno tam nikdo vlakem nepojede. Málokdo bude tahat deset flašek po vlaku…
Místní preferují auto, autobus jezdí ještě prázdnejsi než vlak.
Místní dokonce jezdí i na kole. Sebrat jim i ten bicykl, aby vlakem museli?
Správně. Bicykly jezdí vytížené na 100 %.
Ale aspoň je levnější :o)))
Nejezdí. Nebo jinak, který bus spoj srovnávate s kterým vlakovým?
Vlhká touha železničních pošuků. Nicméně úplně mimo realitu.
U těchto zpráv mně tak trochu vždy chybí částka kolik se ušetří. Rád bych věděl kolik desítek milionů se ročně ušetří.
Už to někdo umí spočítat?
Velmi hrubým výpočtem by se to kolem těch 10 milionů ročně pohybovat mohlo.
Bez nějakých podkladů pouze plácnutí do vody.
Tak si to spočítej. Autobus za cca 40 Kč/km 12x denně Pavlovice-Čejč a opačně. Tedy cca 350 km denně, 250x ročně. Náklady cca 3 500 000 Kč.
Vlak nově najede o cca 400 km méně. Cenu za km neznám, méně jak 100 Kč to nebude. Budu-li počítat s ní, jsem na 10 000 000 Kč.
S tímto výpočtem jsem na 6 500 000 Kč úspory. S jakkoli vyšší cenou za vlkm se úspora zvětšuje.
To spíš bych věřil 60 bus a 80Kč/km vlak. Navýšení o inflaci oproti 10 let staré studii z provozu do Jemnice.
Pak bude úspora 1,75 milionu. Ale ne 10mega.
Ale bez přesných čísel je to plácání do vody.
A ten rozdíl by se možná dal dorovnat absencí výpravčích.
Dobře, tak si věř, čemu chceš. Na webu JMK najdeš, že dopravce skupinu vysoutěžil za cca 38 Kč/km. Při započtení inflační doložky jsme někde nad 40 Kč. Za 60 Kč/km se v JMK v regionu fakt nejezdí vůbec nikde. Nejvyšší cena, co pamatuji, byla před pár lety v rámci provizoria kolem 50 Kč/km.
A aby sis tu hlavu mohl ukroutit, tak věz, že na JZ kraje se jezdí i pod 25 Kč/km.
ale to nebude objednávka JMK
žádná taková cena-smlouva neexistuje
Ale jo, staré smlouvy na Mikulově a Pohořelicku tyto ceny stále mají.
obě jsou 1 rok zpět přesoutěženy
hlavně že jsi dával článek 27kč BUS 66kč vlak
to máš tedy tuze malou paměť
Před deseti lety. O kolik vzrostlo palivo? Inflace? Platy řidičů? Ta studie byla z Vysočiny JMK kraj je dražší. To je ale poslední komentář, na ty tvoje pindy, protože tak mimo mísu zde v diskuzi nikdo jiný není.
když stojí PHM víc tak i pro vlak ne jen BUS
Tato trať (a spousta jiných lokálek) se měla kompletně modernizovat nebo kompletně zavřít už před deseti lety. Jenže to by bylo velké rozhodnutí a toho se všichni bojí. A tak se to radši nechá umřít pomalu. Každý rok se ubere jeden pár spojů a v momentě, když už je to na jakékoli dojíždění úplně nepoužitelné, se to zavře úplně. Ale jako alibi akce se do toho během těch pár let ještě utopí pár desítek milionů – na pár nových laviček na, jeden propustek a wifi do starých motoráků.
Zrovna tahle trať s výpravčím na každé mezi a lážoplážovým provozem byla kandidátkou na modernizaci už před nějakými 20 lety. Resp. byla by, kdyby se na příslušných místech přemýšlelo.
Přesně tak – už jen co by se ušetřilo na mzdových nákladech pro ty výpravčí…
Třeba trať Opava-Hlučín. Je to prakticky rovná trať, ale Regionova tam jede 60 km/h. I když nevím jak je vytížená, dlouho jsem tam nejel
V roce 2019 byla vypracována studie zrychlení té tratě ve stávající stopě.
Mimochodem do dnešního kraje nebylo zmodernizováno nic ani v tom úseku se zachovanou osobní dopravou.
Mutěnice, Kobylí, Velké Pavlovice, obce známé po celé ČR, tady někdo neumí využít velký potenciál, možná by to chtělo lépe navázat spoje k rychlíkům pro 15 až 20 minut na přestup…
Vy toho o vinařské turistice mnoho nevíte, že? Představa jak někdo bude obrážet místní vinaře vlakem je vážně z šoto mytologie. Protože takovou tour de sklep absolvují min. každý rok (a nejen na Moravě), tak Vás mohu ubezpečit, že vlak je na to nepoužitelný. Navštívíte pár vinařů, tady koupíte jednu láhev, tamhle třeba tři a za chvíli jich máte třeba dvanáct, a to vážně vlakem vláčet nebudete. Nehledě na to, že sklepy většinou bývají celkem daleko od zastávky. Takže nezbývá než vzít auto a někoho s sebou s tím, že jeden koštujete vy a ten druhý řídí a druhý den… Číst vice »
No a o to je to právě dražší. Když se v rakousku vinaři naučili Vybrané víno zabalit a poslat DHL, tak holt u nás na Moravě to půjde taky. Znám tento region velmi důvěrně a kde se to za posledních pár let díky CoviD naučil tak to je na tom opravdu neprodělává. PPL umí uzavřít smlouvu na zásilku za 80 Kč což vás rozhodně vyjde levnějc než benzin do auta
Proč platit za dopravu, když si to mohu rovnou odvézt? Nejsem, jako většina lidí šotouš, takže pro mě vlak není cíl.
„Proč platit za dopravu, když si to mohu rovnou odvézt?“
Zatímco vlastní doprava auťákem je zřejmě grátis…
A to víno, abych věděl co mám koupit, ochutnám též přes DHL?
Prostě tam stejně musím jet, tak si to rovnou odvezu.
Jinak za co vydávám peníze je moje věc, nikoliv Vaše.
„Prostě tam stejně musím jet…“
Nemusíš, chceš. Trochu rozdíl…
„Jinak za co vydávám peníze je moje věc, nikoliv Vaše.“
Je to i moje věc a věc všech ostatních pozemšťanů, když to ničí životní prostředí.
Tak obrážet vinaře zrovna autem, to je taky nápad přímo geniální 🙂
„jeden koštuje a ten druhý řídí“
Už bylo příliš mnoho textu, žejo?
Spíš to bývá 1 řidič na 3 – 4 ochutnavace.
Četl jste to celé, nebo jen první větu? Jezdíme na prodloužené víkendy, minimálně ve dvou.
Na JM jezdím na víno, ne pro víno, protože nejlépe chutná právě tam, a poslední roky výhradně vlakem.
To je Váš problém, většina lidí si víno vozí domů.
Tak určitě je to moje věc a jestli je to většina nevím, taková statistika snad ani neexistuje. Vlakem jsem vezl mezi hadrama asi šest flašek, cyklisti myslím nevozí žádné a ti co jsou autem, vezou určitě nejvíc. Mj. tím vlakem tam jezdí i kolaři s bicyklem.
To vám neberu, ale proč to pro pár lidí dotovat? Když chcete jezdit VHD, tak tam bude jezdit autobus, jen to erár vyjde levněji.
Ještě, pokud se nic nezměnilo, nebude od 11.6. Os na Boskovice – VO.
Přemýšlím jestli se do eufemismu „řádově jednotky cestujících“ vejde i číslo nula…
Strojvedoucí ve vlaku asi bude 🙂 …. Když si rozkliknete ten twitter, tam redaktor píše, že jel část cesty sám. Což se u autobusu stane taky, ale ty náklady jsou jinde.
U 50 let starého motoráku a zbrusu nového autobusu je mnohem pravděpodobnější, že náklady jsou srovnatelné. Podložte něčím svůj názor.
Vítej ve 21. století. Všichni chtějí jet 50letým střepem. Před chvílí jsi mě školil z ekologie a ekonomiky, tady to celé popíráš. 1x řidič na nízkopodlažní autobus €6 vs. fíra a vlakvedoucí ve vysokopodlažním šukafonu s odpovídajícím motorem, k tomu výpravčí v Čejči a Mutěnicích.
nech ho B.BA
No jo, ale když mě to baví. Tebe ne?
Blbý, je že mě to taktéž baví. Plechovky.
Alespoň jsem si byl schopen dohledat podklady a ohánět se odpovídajícími čísly, a ne jen agresivní výkřiky do tmy. Kdybyste předložil čísla můžeme se o nich v klidu pobavit. Např. Tam kde šukafon má hodnotu přes 1MIO tam NÍZKOPODLAŽNÍ RS1 Stadler stojí přes 20-30MIO. Takže si mohu dovolit srovnání 810 s busem. Nové busy jsou samozřejmě mnohem levnější, než nové vlaky. Ale jsou problémy s řidiči. Ne každý chce za zodpovědnost strojvedoucího dostávat řádově nižší platy. A to je důvod proč se busy prosadily, a důvod na který možná jednou dojedou. Až dojdou lidi, kteří za min. plat budou chtít… Číst vice »
O odpisi jako nic že??? tu novou techniku všichni mají zdama !!!hlavně že vkládáš porovnání ceny dopravy bus-vlak ale přečíst to ne ,řekni někomu ať Ti to přečte že jsi vychodil jen pomocnou -zváštní školu a číst ani psát Tě nenaučily pokud to ovšem ten tvůj pidi mozeček dokáže pochopit
vlak bude zrušen -náhrada za něj bus
X sčítání dopravy a cestující nikde ,ale Ty si meleš nesmysly
Nebuď tak agresivní, ječíš jak kdyby ti někdo šlápl na kuří oko. Tohle je dopravní web a jestli máš problém s kultivovanou diskuzí, můžes si říct panu Sůrovi o ban.
nejsem agresivní jen nemám rád když někdo lže o to víc pokud je to v tomto případu vědomě
x krát jsem vyvrátil tvé názory ale z Tvé strany stále stejná písnička
LEŽ za LŽÍ
a že pracuješ u čd za to se stydět nemusíš -vedení řídí firmu
Tak to nečti. Říkals, že vlakem nejezdíš. Tak si uspořádej oslavu na počest další zrušené tratě, a po oslavě běž spěchat s podobně smýšlejícíma do kolony stojících aut na D2 nebo D1. A nezapomeň nadávat, že to zase nejede.
Ty fakt nemáš vše v hlavě v pořádku
trať JMK neruší jen neobjedná dopravu
a to je SAKRA rozdíl
a to že nejezdím vlakem já ,ještě neznamená že nemůžou jiní
Tohle je zrovna příklad, kdy nahrazení autobusem dává smysl…
Pro KU je výhodný, že nahradí jen VP – Čejč, úsek Ho – Čejč už jezdí linka 109 a pochybuji, že se na ni bude něco přidávat.
Hlavně že se do trati investovali nemalé peníze v minulých letech. Ale to už nikdo nezmínil…
Právě že do úseku Čejč – Ho se investoval celkem kabanos
Mutěnice – Hodonín dlouhé rovné úseky a rychlost 50. Absolutně nekonkurenceschopné.
Tak proč to dobrá správa nezvedne na 80, když by to šlo?
Protože to nedává smysl? Tu poptávku co tam je v klidu odvozí autobusy a levněji.
A proč zvedala rychlost např. mezi Děčínem a Rumburkem?
Autobus stejně odveze lidi rychleji – viz diskuse o spojení Děčín – Varnsdorf.
Bez zvýšení zabezpečení spousty přejezdů výstavbou blikačů a závor to nepůjde.
Jo, např. loni do závor na dvou přejezdech mezi Mutěnicemi a Čejčí.
Tak ty investice uveďte, když to nikdo nezmínil.
7-14 cestujících v průměru ze všech spojů včetně okrajových a sedlových mi nepřijdou úplně jednotky. Jak zde již bylo psáno, je to předvěst konce té trati jako celku, protože i ten zbývající úsek tímto přijde o část svého smyslu a obsazenosti.
Každopádně to není množství, které by vyžadovalo vlak. Zbývající úsek žije díky napojení na trať Břeclav Brno.
Škoda že není napsáno, jak se k číslům došlo. Ale např. 15:40 a 17:40 jedou z Hodonína opravdu jednotky lidí.
Čísla mě přijdou nadzazené.
Mě toho přijde… Dojmy nejsou pojmy… 😉
Jelikož do Hodonína to dojíždí odpoledne spíš prázdný, můžou čísla „zachránit “ jen školní spoje. Proto jsem to nahodil, jestli jedou školní tak vytížený, aby se k číslům z článku došlo (?).
Když do toho započítáš Burčákový pochod…
.. a Morčata na útěku s Fleretem…
celotýdenní sčítání cestujích – ráčej-li to chápat
a to 6 let po sobě 6x v průběhu kalendářního roku
pro větší objektivnost
Takový předstupeň smrti. Kdo si vzpomene na vlak o víkendu, když se musí 5 dní v týdnu obejít bez něj…
Tady mě přijdou víkendový vlaky mnohem smysluplnejsi, než např. do Štěpánova nebo Rožmitálu.
To asi jsou, ale to nevylučuje to co píše Jan. Omezení vlaků na víkendy obvykle vede jen k dalšímu propadu poptávky, ne k její koncentraci na víkendy. To může fungovat jen na specifických tratích v rekreačních oblastech (např. Lednice, když už jsme na té jižní Moravě).
sčítání dopravy paradoxně největší přepravy o prázdinách a víkendech, takže studenti asi nejezdí ani během školního roku
Je škoda, že se nikdo nezamyslel nad myšlenkou optimalizace oběhů, která by mohla přinést potřebnou úsporu citlivějším způsobem. Kdyby vzniklo přímé vozební rameno Zaječí – Hodonín – Veselí nad Moravou – Vrbovce, ušetřila by se jedna souprava v oběhu. V některých případech by si to však vyžádalo přesun křižování do Rohatce.
Co se týče budoucnosti s ETCS, tak by to měla řešit nová smlouva na provoz vlaků s Arrivou, která bude platit od prosince 2024 a která se bude vztahovat i na tuto trať. Takže o to bych se nebál.
Taktikcy, před prázdninami, aby náhodou turisté nezvýšili průměr…
Vypadá to spíš až na říjen, nechá se odjezdit ještě vinařská sezóna. JŘ pro busy nejsou hotové a vzorovky, co nám poslal kordis pro nahrazení busy jsou nevyjezditelné, mimo realitu
Co je na nich nevyjezditelného, smím-li se ptát?
Zdá se že se úspěšně zlikviduje další lokálka a místo kolejí povede cyklostezka
Tímto přibudou další peníze na stavbu VRT.
Aspoń to někteří tvrdí.
Abych byl pochopen ,myslel jsem to v tom smyslu že je škoda že pokračuje devastace lokálek v ČR
Kdysi platilo pravidlo, že od průměrného počtu cestujících na spoj vyššího než 15 je možné objednavát vlak. Nyní vzhledem k cenám jednotek a autobusů a schopnosti autobusů pojmout až 60 – 70 cestujících (tříosé autobusy) a reálně nejmenší vyráběné kapacitě jednotek okolo 120 osob lze říci, že budou regionální vlaky stále více ořezávány, zejména s ohledem nutnost vybavení jednotek ETCS a budoucí nutnosti objednatelů nezvyšovat výdaje a zajistit nizkopodlažnost.
Další věci je relativně nízký růst reálných cen jízdného za posledních dvacet let oproti inflaci ve spojení s růstem mezd bude vyžadovat výraznější doplatky od objednatelů.
Cyklostezka už tam vede, není důvod stavět druhou souběžnou.
Nevím jaký má význam stavět cyklostezky místo kolejí. Smysl má spíše vedle kolejí. Jedním směrem na kole, druhým směrem vlakem. Jen tak mimochodem, do busu se kolo špatně dává. Na to je i 810 lepší