Další krok pro dostavbu dálničního obchvatu Olomouce. ŘSD vypsalo soutěž na přípravu území

Dálnice D35. Foto: ŘSDDálnice D35. Foto: ŘSD

Stavba má začít příští rok.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Svoboda

Stavba je to více než potřebná, ale jedna věc mě děsí, a to je situace, kdy Křelov má vlastně dvojitý obchvat…Bojím se ale obecně, aby se současná doba staveb obchvatů nezvrhla, že se budou stavět obchvaty obchvatů atd.

Koro

Třeba takový Mikulov 🙂

Radek Vizi

Vždyť už se dávno staví, např. Chlumčany na D7

ZdendaP

Šok! Lidská sídla se rozrůstají!

Jan Svoboda

No aby to pravě nedopadlo tak, že už budeme žít v jedné velké aglomeraci a příroda bude už maximálně jen na horách.

Zbyněk

na horách jsou většinou jen smrkové plantáže. To už nebude příroda

Jan Svoboda

No právě…

Jiří Kocurek

A to Zelení myslli vážně, že by se na veškeré volné půdě pěstovala eneregetická křídlatka na biomasu. Všude, namísto polí, lesů … jen proto aby dokázali, že bez jaderné energie to jde.

Jiří Kocurek

A co stím chcete dělat? Vyhnat lékaře zpátky na vesnici, protože nebyli dostatečně městského způsobu, obnovit nevolnictví a Mendelovo náměstí přejmenovat, neboť to byl vesničan?

Pokud chcete přírodu, tak vojenský újezd Březina… jen tam nemáte co dělat.

Jiří Kocurek

Taky můžete zrušit veškeré vysoké a střední školství, aby to mladé nikam netáhlo. Jenže jednoho dne vám nepojede internet, elektřina a budete hlady, protože v nesvobodných zemích to už tak bývá… no a zelená kampaň na fejsbůku se nekoná, technicky zdatní lidé byli odstraněni a ono to přestalo fungovat.

Vladimír

… kytky řvou a ptáci smrděj.

Leos

Už aby stála

Realita

Fascinuje me, ze petice par mistnich drbanu dokaze odsunout realizaci takto dulezite stavby o deset let…

Petr

Kdyby jim.RSD vylsa už tehdy vstříc, a vedla trasu tak, jak nakonec stejně dnes má vést, bylo by to dřív.

Realita

Tak podle tehle logiky by asi RSD taky melo vyhovet Krajine Dluhonice, Detem zeme, Patrikovi a dalsim pomatencum protoze „neco chteji“? Ja chci mit zitra hotovy okruh Prahy.

Jiří Kocurek

Patrik v těch Dluhonicích bydlí? Takže asi tak.

Šejdr

Možná by tehdy stačilo, kdyby ŘSD ke Křelovu přistupovalo stejně, jako přistupuje k jednání se samosprávami dneska. Jenže tehdy to bylo stylem: „S Olomoucí jsme se dohodli a vy z vesnice budete poslouchat.“ Vesničané se kousli, že tohle si nenechají líbit, a výsledek známe.

Jiří Kocurek

No a pak se podívejte na SŽ, jak jedná s vesnicemi a nedivte se, že to nejde. Opravdu to není chyba celého národa, že SŽ opomenula informovat o záměru dvojkolejné trati obec Pustiměř, když si samotná SŽ usmyslela, že to povede katastrem Pustiměře, což v EIA nebylo.

B0risek

Byť je smutné, že bude dálnice užší, tak na druhou stranu je skvělé, že se konečně tento úsek vyřeší a dočasné řešení v podobě kruhového objezdu po více jak 10 letech konečně dostane své dočasnosti.

milan

Jak užší? Od Mohelnice je snad 2+2 pruhy, a to v dotyčné navazující části logicky musí stačit také, protože logicky tzv. přivaděč z daného směru zůstane stávající spojnice přes ten kruhový objezd!

B0risek

Myšleno jako celková šíře dálnice. Počet pruhů nemá s šíří nutně nic společného.

Couler

Ano, ale je to trestuhodné, že ŘSD připravuje tuhle kategorii a ještě horší je, že to schválil orgán MD, který přesně na tohle má dohlížet. Víme, že se to bude muset rozšířit, ale tenhle kousek pro jistotu postavíme rovněž v té zastaralé kategorii. Prostě kocourkov. Hlavně doufám, že přídatné pruhy budou odpovídat novým normám a ne té staré kategorii. Protože přídatné pruhy na vedlejší křižovatce s D46 to je ubohost neskutečná.

PetrN

Mě se spíš stále fascinuje proč se i 1.etapa stavby Křelov-Slavonín dělala v R22,5 když zbytek (většina) obchvatu Olomouce a vlastně celá trasa D35 od D46 až po Lipník se dělala v R26,5

Otakar

Protože kdysi existoval plán, který vedl D35 přes Konici a okolí. Pak se někdo podíval do map na vrstevnice a rozhodlo se v rámci úspor, že D35 povede už hotovou částí na Mohelnic. Ta cesta na Mohelnici totiž měla suplovat novou dálnici a tak se zbytek obchvatu postavil v normách pro ni, protože hlavní část provozu měla převzít nová dálnice a tak by bylo zbytečné dělat tak velkorysou stavbu. Jenže tím, jak se to celé měnilo, tak z toho vznikla ta nejhorší kombinace. A pak už nikdo raději nic neměnil, protože pak by vše začalo od začátku.

Pavel Skládaný

Velmi smutné, ale bohužel jsme momentálně opravdu v situaci, kdy jakákoli spojka Křelov-Slavonín bude požehnáním pro provoz. Běžně zde člověk stráví desítky minut čekáním před Globusem.

Šejdr

Respektive to mnoho řidičů řeší tak, že z D35 sjedou na Brněnskou a přes Foerstrovu dojedou na kruhák ke Globusu, kde projedou díky bypassu bez delšího čekání.

Jiří Kocurek

Bývaly doby, kdy to jinak nešlo. A dávno před tím se jezdilo po dnešní Krapkově, to když místo Čechových sadů bylo pevnostní opevnění, aby tranzit nemusel zajíždět dovnitř pevnosti.
Mapa z 19. století.

Michael

Jezdím tudy mnoho let aspoň 1x týdně a v koloně jsem stál 2x do deseti minut..Tím nechci říct, že průpich je zbytečný-zcela naopak!

tomáš

Obecně se v ČR všechny stavby vždy poddimenzují, i když už je v dané době naprosto jasné že navrhovaná šířka nebude za pár let stačit viz. například 2+2 části obchvatu Prahy a dálnic kolem něj nebo také rozšíření D1 mezi exitem na Bratislavu a Vídeň, které by mělo být alespoň 4+4. Finančně by naddimenzování vycházelo o několik desítek procent levněji než následné rozšiřování. O komfortu pro řidiče a zácpách ani nemluvím.