Stavba je to více než potřebná, ale jedna věc mě děsí, a to je situace, kdy Křelov má vlastně dvojitý obchvat…Bojím se ale obecně, aby se současná doba staveb obchvatů nezvrhla, že se budou stavět obchvaty obchvatů atd.
A to Zelení myslli vážně, že by se na veškeré volné půdě pěstovala eneregetická křídlatka na biomasu. Všude, namísto polí, lesů … jen proto aby dokázali, že bez jaderné energie to jde.
A co stím chcete dělat? Vyhnat lékaře zpátky na vesnici, protože nebyli dostatečně městského způsobu, obnovit nevolnictví a Mendelovo náměstí přejmenovat, neboť to byl vesničan?
Pokud chcete přírodu, tak vojenský újezd Březina… jen tam nemáte co dělat.
Taky můžete zrušit veškeré vysoké a střední školství, aby to mladé nikam netáhlo. Jenže jednoho dne vám nepojede internet, elektřina a budete hlady, protože v nesvobodných zemích to už tak bývá… no a zelená kampaň na fejsbůku se nekoná, technicky zdatní lidé byli odstraněni a ono to přestalo fungovat.
Tak podle tehle logiky by asi RSD taky melo vyhovet Krajine Dluhonice, Detem zeme, Patrikovi a dalsim pomatencum protoze „neco chteji“? Ja chci mit zitra hotovy okruh Prahy.
Možná by tehdy stačilo, kdyby ŘSD ke Křelovu přistupovalo stejně, jako přistupuje k jednání se samosprávami dneska. Jenže tehdy to bylo stylem: „S Olomoucí jsme se dohodli a vy z vesnice budete poslouchat.“ Vesničané se kousli, že tohle si nenechají líbit, a výsledek známe.
No a pak se podívejte na SŽ, jak jedná s vesnicemi a nedivte se, že to nejde. Opravdu to není chyba celého národa, že SŽ opomenula informovat o záměru dvojkolejné trati obec Pustiměř, když si samotná SŽ usmyslela, že to povede katastrem Pustiměře, což v EIA nebylo.
B0risek
1 rok
Byť je smutné, že bude dálnice užší, tak na druhou stranu je skvělé, že se konečně tento úsek vyřeší a dočasné řešení v podobě kruhového objezdu po více jak 10 letech konečně dostane své dočasnosti.
Jak užší? Od Mohelnice je snad 2+2 pruhy, a to v dotyčné navazující části logicky musí stačit také, protože logicky tzv. přivaděč z daného směru zůstane stávající spojnice přes ten kruhový objezd!
Ano, ale je to trestuhodné, že ŘSD připravuje tuhle kategorii a ještě horší je, že to schválil orgán MD, který přesně na tohle má dohlížet. Víme, že se to bude muset rozšířit, ale tenhle kousek pro jistotu postavíme rovněž v té zastaralé kategorii. Prostě kocourkov. Hlavně doufám, že přídatné pruhy budou odpovídat novým normám a ne té staré kategorii. Protože přídatné pruhy na vedlejší křižovatce s D46 to je ubohost neskutečná.
Mě se spíš stále fascinuje proč se i 1.etapa stavby Křelov-Slavonín dělala v R22,5 když zbytek (většina) obchvatu Olomouce a vlastně celá trasa D35 od D46 až po Lipník se dělala v R26,5
Protože kdysi existoval plán, který vedl D35 přes Konici a okolí. Pak se někdo podíval do map na vrstevnice a rozhodlo se v rámci úspor, že D35 povede už hotovou částí na Mohelnic. Ta cesta na Mohelnici totiž měla suplovat novou dálnici a tak se zbytek obchvatu postavil v normách pro ni, protože hlavní část provozu měla převzít nová dálnice a tak by bylo zbytečné dělat tak velkorysou stavbu. Jenže tím, jak se to celé měnilo, tak z toho vznikla ta nejhorší kombinace. A pak už nikdo raději nic neměnil, protože pak by vše začalo od začátku.
Velmi smutné, ale bohužel jsme momentálně opravdu v situaci, kdy jakákoli spojka Křelov-Slavonín bude požehnáním pro provoz. Běžně zde člověk stráví desítky minut čekáním před Globusem.
Respektive to mnoho řidičů řeší tak, že z D35 sjedou na Brněnskou a přes Foerstrovu dojedou na kruhák ke Globusu, kde projedou díky bypassu bez delšího čekání.
Bývaly doby, kdy to jinak nešlo. A dávno před tím se jezdilo po dnešní Krapkově, to když místo Čechových sadů bylo pevnostní opevnění, aby tranzit nemusel zajíždět dovnitř pevnosti.
Mapa z 19. století.
Obecně se v ČR všechny stavby vždy poddimenzují, i když už je v dané době naprosto jasné že navrhovaná šířka nebude za pár let stačit viz. například 2+2 části obchvatu Prahy a dálnic kolem něj nebo také rozšíření D1 mezi exitem na Bratislavu a Vídeň, které by mělo být alespoň 4+4. Finančně by naddimenzování vycházelo o několik desítek procent levněji než následné rozšiřování. O komfortu pro řidiče a zácpách ani nemluvím.
Stavba je to více než potřebná, ale jedna věc mě děsí, a to je situace, kdy Křelov má vlastně dvojitý obchvat…Bojím se ale obecně, aby se současná doba staveb obchvatů nezvrhla, že se budou stavět obchvaty obchvatů atd.
Třeba takový Mikulov 🙂
Vždyť už se dávno staví, např. Chlumčany na D7
Šok! Lidská sídla se rozrůstají!
No aby to pravě nedopadlo tak, že už budeme žít v jedné velké aglomeraci a příroda bude už maximálně jen na horách.
na horách jsou většinou jen smrkové plantáže. To už nebude příroda
No právě…
A to Zelení myslli vážně, že by se na veškeré volné půdě pěstovala eneregetická křídlatka na biomasu. Všude, namísto polí, lesů … jen proto aby dokázali, že bez jaderné energie to jde.
A co stím chcete dělat? Vyhnat lékaře zpátky na vesnici, protože nebyli dostatečně městského způsobu, obnovit nevolnictví a Mendelovo náměstí přejmenovat, neboť to byl vesničan?
Pokud chcete přírodu, tak vojenský újezd Březina… jen tam nemáte co dělat.
Taky můžete zrušit veškeré vysoké a střední školství, aby to mladé nikam netáhlo. Jenže jednoho dne vám nepojede internet, elektřina a budete hlady, protože v nesvobodných zemích to už tak bývá… no a zelená kampaň na fejsbůku se nekoná, technicky zdatní lidé byli odstraněni a ono to přestalo fungovat.
… kytky řvou a ptáci smrděj.
Už aby stála
Fascinuje me, ze petice par mistnich drbanu dokaze odsunout realizaci takto dulezite stavby o deset let…
Kdyby jim.RSD vylsa už tehdy vstříc, a vedla trasu tak, jak nakonec stejně dnes má vést, bylo by to dřív.
Tak podle tehle logiky by asi RSD taky melo vyhovet Krajine Dluhonice, Detem zeme, Patrikovi a dalsim pomatencum protoze „neco chteji“? Ja chci mit zitra hotovy okruh Prahy.
Patrik v těch Dluhonicích bydlí? Takže asi tak.
Možná by tehdy stačilo, kdyby ŘSD ke Křelovu přistupovalo stejně, jako přistupuje k jednání se samosprávami dneska. Jenže tehdy to bylo stylem: „S Olomoucí jsme se dohodli a vy z vesnice budete poslouchat.“ Vesničané se kousli, že tohle si nenechají líbit, a výsledek známe.
No a pak se podívejte na SŽ, jak jedná s vesnicemi a nedivte se, že to nejde. Opravdu to není chyba celého národa, že SŽ opomenula informovat o záměru dvojkolejné trati obec Pustiměř, když si samotná SŽ usmyslela, že to povede katastrem Pustiměře, což v EIA nebylo.
Byť je smutné, že bude dálnice užší, tak na druhou stranu je skvělé, že se konečně tento úsek vyřeší a dočasné řešení v podobě kruhového objezdu po více jak 10 letech konečně dostane své dočasnosti.
Jak užší? Od Mohelnice je snad 2+2 pruhy, a to v dotyčné navazující části logicky musí stačit také, protože logicky tzv. přivaděč z daného směru zůstane stávající spojnice přes ten kruhový objezd!
Myšleno jako celková šíře dálnice. Počet pruhů nemá s šíří nutně nic společného.
Ano, ale je to trestuhodné, že ŘSD připravuje tuhle kategorii a ještě horší je, že to schválil orgán MD, který přesně na tohle má dohlížet. Víme, že se to bude muset rozšířit, ale tenhle kousek pro jistotu postavíme rovněž v té zastaralé kategorii. Prostě kocourkov. Hlavně doufám, že přídatné pruhy budou odpovídat novým normám a ne té staré kategorii. Protože přídatné pruhy na vedlejší křižovatce s D46 to je ubohost neskutečná.
Mě se spíš stále fascinuje proč se i 1.etapa stavby Křelov-Slavonín dělala v R22,5 když zbytek (většina) obchvatu Olomouce a vlastně celá trasa D35 od D46 až po Lipník se dělala v R26,5
Protože kdysi existoval plán, který vedl D35 přes Konici a okolí. Pak se někdo podíval do map na vrstevnice a rozhodlo se v rámci úspor, že D35 povede už hotovou částí na Mohelnic. Ta cesta na Mohelnici totiž měla suplovat novou dálnici a tak se zbytek obchvatu postavil v normách pro ni, protože hlavní část provozu měla převzít nová dálnice a tak by bylo zbytečné dělat tak velkorysou stavbu. Jenže tím, jak se to celé měnilo, tak z toho vznikla ta nejhorší kombinace. A pak už nikdo raději nic neměnil, protože pak by vše začalo od začátku.
Velmi smutné, ale bohužel jsme momentálně opravdu v situaci, kdy jakákoli spojka Křelov-Slavonín bude požehnáním pro provoz. Běžně zde člověk stráví desítky minut čekáním před Globusem.
Respektive to mnoho řidičů řeší tak, že z D35 sjedou na Brněnskou a přes Foerstrovu dojedou na kruhák ke Globusu, kde projedou díky bypassu bez delšího čekání.
Bývaly doby, kdy to jinak nešlo. A dávno před tím se jezdilo po dnešní Krapkově, to když místo Čechových sadů bylo pevnostní opevnění, aby tranzit nemusel zajíždět dovnitř pevnosti.
Mapa z 19. století.
Jezdím tudy mnoho let aspoň 1x týdně a v koloně jsem stál 2x do deseti minut..Tím nechci říct, že průpich je zbytečný-zcela naopak!
Obecně se v ČR všechny stavby vždy poddimenzují, i když už je v dané době naprosto jasné že navrhovaná šířka nebude za pár let stačit viz. například 2+2 části obchvatu Prahy a dálnic kolem něj nebo také rozšíření D1 mezi exitem na Bratislavu a Vídeň, které by mělo být alespoň 4+4. Finančně by naddimenzování vycházelo o několik desítek procent levněji než následné rozšiřování. O komfortu pro řidiče a zácpách ani nemluvím.