Další krok ke stavbě dálnice za soukromé peníze. Vláda schválila smlouvu k D4
Dálnice D4 severně od Písku. Pramen: MDČR
O výstavbě první dálnice za soukromé peníze teď budou rozhodovat poslanci.
O výstavbě první dálnice za soukromé peníze teď budou rozhodovat poslanci.
Ať už se kopne!
Ta silnice od dálnice na Strakonice zůstane v současném stavu nebo se počítá s rozšířením na 2+2? díky
Vzhledem k tomu, že nedávno proběhla její rekonstrukce, tak bych s jejím rozšiřováním nepočítal. Dost po ní jezdím a ani příliš nevidím důvod ji rozšiřovat.
Na Strakonice nic, na Budějovice střídavé 2+1 a nějaké zkulturnění…
Na Strakonice rozšíření netřeba, není tam takový provoz. Většina pokračuje na Písek/ČB. Maximálně v pár místech přidat třetí pruh, třeba v kopcích, ale moc tam na to není prostor. Tam jsem nikdy nezůstal viset z důvodu příliš hustého provozu.
Ano, zatím je tam současná I/4 kapacitně dostačující, proto se rozšíření nepřipravuje, počítá se s touto možností až pro vzdálenější budoucnost, pokud by tam výrazně přibylo vozidel.
Nebude se rozsirovat, natoz na 2+2, kapacitne i smerove je to na nase pomery luxus.
Směrově? Tak to vám teda nevím, mezi Brlohem a Kbelnicema to je samej prudkej kopec a horizont.
V současnosti je trasa Praha-Modena vedena přes Plzeň, CZ/DE, Regensburg, Munchen, DE/AT, Innsbruck, Brenner(AT/IT) a Veronu. Jak jste si mohli všimnout jsou to poměrně velká města a je to dlouhá trasa. D26 či D27 by sice o nějakou část zkrátily trasu, ale rozhodně by se nevyhnuly velkoměstům. trasa by, kromě obchvatů pokračovala stejně až před město Passau, odkud by dálnice vedla po rakouské straně. Po cca 100km by dálnice východně obkroužila Salzburg a vjela do 300km dlouhého tunelu pod Alpy, který by opustila až na předměstí Verony. Takto bych to viděl já, ale uvidíme jak se rozhodnou.
300km tunel ?? To bude svátek krtků teda….
2+2 od Nové Hospody na Strakonice je zatím pouze ve stavu vyhledávací studie, investiční záměr schválen není. Blíže k realizaci má obchvat Strakonic, v úseku Řepice – křižovatka s I/22 vedený jako 2+2.
Už aby byla, se zbytkem jižní části Pražského okruhu (ten je bohužel sci-fi), by se cesta ke tchýni stála snesitelnou.
Ale 32 kilometrů současně?! Já jsem zvyklý, že se dálnice staví po čtyřech kilometrech za 10 let:)
D11, D35, D3 – tady se už delší dobu staví výrazně delší úseky. Pražský okruh bych neřekl že je tak velká sci-fi, alespoň ne úsek 511, který by se měl stavět od 2023 myslím. Já bych uvítal, kdyby se D4 dotáhla až k pražskému okruhu, ale to se asi ani neplánuje.
Úspěchem bude, když bude mít 511 v roce 2023 pravomocné územko.
Ale právě že plánuje. Přechod se už brzy přemění na podchod ale je tu háček. Dálnice musí mít doprovodnou komunikaci, což samozřejmě chtějí postavit ale Jíloviště to odmítá protože by VYKÁCELI MOC DŘEVA NÓ!!!!
Planovana Doprovodna komunikace by vedla na strane jiloviste podel D4 az na ten prvni sjezd na Zbraslav ?
Což je hezké, když teď je na Cukráku kolem vysílače po těžbě skoro holina.
Tam není problém, že by se doprovodná komunikace nemohla postavit, ale Jíloviště jí nechce, protože automobily od Všenor by jezdily přes Jíloviště, mimo zpoplatněný úsek.
Pokud by to soukromnik stavel pomalu, dostal by mene penez a mohl by i prodelat kalhoty, je to jiny system. A cesta ke tchyni je snesitelna jedine nazpatek.
Hlavně soukromník začne něco dostávat až ve chvíli kdy to bude celý v provozu. A navíc mu stát umetl cestičku a celý ten úsek je připravený, pozemky vykoupený, stavební povolení jsou …
Jizni cast prazkyho okruhu? Dyt ta jedina snad stoji ne?
Snad to nedopadne jako u naší první PPP dálnice. Tam dokonce premiér poklepal na základní kámen a nakonec to stejně stavěl stát.
Kde to bylo?
Ostrava 2002, Ing. Zeman.
Jo, to byla parádička. 100 miliard!
a teď pan prezident postaví i kanál DOL. za bilion!
Doufejme doufejme!
https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/smutny-pribeh-d47-od-zemanova-izraelskeho-debaklu-po-rezivejici-mosty.A131024_105557_ln-doprava_mev
Ví někdo, jak to bude s opravou zvlněného úseku? Nějak dlouho se to vleče a mám pocit, že to postupně zmizí do ztracena a sanovat bude stát.
Kazdy kilometr dobry, ale zase je to jak s D7. Za Pribrami je provoz mimo patky a nedele naprosto prumerny. Ten kus dalnice u Mirotic je neustale prazdny. Pokud to dotahnou az do Budejek, to by byl gol.
Ještě prázdnější? Na tom nevím, jestli by bylo něco skutečně tak skvělého…
S D7 je problém, že je postavená v tom méně vytíženém úseku a naopak v tom hodně zatíženém chybí
Jenom bych chtěl upozornit, že D7 vede směr Most, Chomutov (Severozápad). Příbram je na jih(ozápad) od Prahy a je to D4
Bohužel, jsem si nějak té prázdnoty od Milína na jih nevšiml. A to většina místních to vezme okolo a najede až v Milíně N I/4 směr Praha. Ohledně toho trasování na Budějice. Těžko se asi uživí dvě dálnice do stejného místa. Spíš by pomohla spojka na D3. Když jezdíme služebně jižní Moravu, tak to dnes bereme po I/18 na Votice a pak po I/3 a D3 (která je volná a rychlá a pak na Jindřichův Hradec a Dačice. Proti cestě D4/D0/D1, je to zlatá cesta.
tady je vize D19, jenže zatím se ani neví kudy by měla jít, zda více na jih nebo více na sever… 🙂
Kde je ta vize? Zajímalo by mně víc.
Já ji zatím nečetl nikde jinde než zde v komentářích 😀 Ale bylo by fajn, kdyby existovala i někde u zodpovědných orgánů…
J.A. Baťa, Budujeme stát pro 40 milionů, 1937 🙂
ŘSD pracuje s výhledem na 2030-2050 kde se uvažuje i o tangentách. Někde o tom něco bylo cca před rokem až dvěma. Ale přesně nevím.
D19? To je vtip, ne? 🙂
To je ale spíš D20 ne ? https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/krajska-mesta-ma-spojit-prstenec-novych-dalnic-14833
Omlouvám se tady je vlastně D19 https://www.novinykraje.cz/blog/2020/01/16/nove-planovany-stredocesky-dalnicni-okruh-by-se-mel-zacit-stavet-mezi-lety-2030-2050/
Ale lepší by byla D30 (II/118) D18 (I/18) kde by se propojila D5-D4-D3 a možná by mohla vést až na D1.
díky, to je ono, ale už z uvedených odkazů je jasné, že se neví, co by bylo nej.
Ono existuje ještě toto, ale to už je až moc velké Sci-fi : https://www.passerinvest.cz/cs/dopravni-iniciace-cr-2038
Já jsem tam teda několikrát stál v koloně, jednou začínala už před křižovatkou u Letů a končila až na poslední křižovatce před začátkem D4 u Příbrami – jak tam pouštěli auta z vedlejší, tak to stálo
Staci se podivat kam dalnice vede. Pisek, Strakonice plus neco na Budejovice a tranzit do Nemecka pres Strakonice. Plus par mensich mest. Jak rikam, ja budu samozrejme nadsen, pokud dalnice bude co nejdrive, ma poznamka je myslena tak, ze D35, Pr okruh, dalnice na Viden jsou mnohem a mnohem dukezitejsi. Nebo jeste dalnice do Polska pres Nachod. Tam.je ten tranzit sileny plus zadne obchvaty mest. D4 pomuze Cimelicim, ale jinak soucasna D4 vede mimo obydlena mista. Pominuli par vesnicek.
Irelevantní. Dálnici do Rakouska si nepřejí ekologové, jak D3, tak D52, takže prostě nebude, ať to je priorita nebo není. D35 si nepřejí některé samosprávy, stejně jako D0.
D4 chtějí všichni, těch pár odvolání co bylo se podařilo vypořádat, celý úsek je vykoupený a má stavební povolení. Takže se bude stavět. Takhle jednoduché to je.
No on ani o tu D4 zas takový zájem není a určitě by to ještě počkalo, ale není moc projektů, které mají již vše vyřízené a lze stavět. Taky kdyby se nechtělo vyzkoušet PPP, tak nevěřím, že by se D4 do deseti let začala stavět.
Několikrát? Ta kolona tam je každou neděli 🙂
Podle intenzity dopravy je na téhle části D4 větší provoz než na většině úseků D7 nebo D6. Je ale také pravda, že výstavbou D3 zde provoz velmi klesne, můj tip je o polovinu, ale kdo ví kdy D3 bude.
K tomu vašemu „neustále prázdnému“ úseku. Najděte si fotku jak vypadala D1 po otevření, úseky u Prahy. Úplně prázdná.
To samé D3 na jihu. Stará I/3 byla plná aut, D3 je „prázdná“. To je právě efekt dálnice a jeden z důvodů, proč se ty dálnice staví. Že se podstatně zvýší kapacita komunikace a zátěž se lépe rozprostře.
Jsem zvědav, zda ji skutečně budou i provozovat. U PPP projektů je běžné, že jakmile se dostane projekt do fáze provozu, často se koncesionář mění, stejně jako třeba dochází k refinancování atd., protože ta rizika, o která v PPP projektech jde, se postupně mění.
Koncesionář dostavává peníze jen za provoz (bezproblémový). Čili pokud to postaví a nebude provozovat, tak nic nedostane.
A kdopak ty firmy vlastní? Byla na to soutěž?
To snad není tak těžké zjistit, ne?
Francouzi
Jen doplním: Součástí je i matka KB a KB je poslední dobou z jedním nejvýznamnějším poskytovatelů úvěrů Agrofertu.
Poslední odstavec sedí na zadek na hrnec.
Ať mi někdo ukáže a dokáže postavit něco teď je úplně jedno jestli to je dálnice a nebo dům, 25 let to provozovat a ppak to předtat v dokonalém stavu. To prostě nejde…
Proč ne, pokud cca v roce 23 provozu začne rekonstrukci. Po takové době by ani nemusela být zdaleka tak důkladná, jako ta aktuální na D1, které se ještě nějakou dobu (Šmejkalka) nezbavíme.
Pokud se o to nebude „starat“ jako stát, tak to predá v super stavu, i kdyz slovo dokonaly je mozna prehnane.
Vysvětlení čisté současné hodnoty v článku je zmatečné, pravděpodobně mělo být, že čistá současná hodnota je 16 mld. Kč, nominálně bude do roku 2049 vyplaceno cca 31 mld. Kč