Další krok ke kompletní D35. ŘSD má územní rozhodnutí pro úsek Staré Město – Mohelnice
Vizualizace tunelu Maletín na D35 mezi Starým Městem a Mohelnicí. Foto: ŘSD
Aktuální plán počítá se zahájením stavby v roce 2025.
Aktuální plán počítá se zahájením stavby v roce 2025.
A až to bude hotové a ten provoz pořádně zesílí, nastane diveni, co s úsekem Mohelnice-Olomouc, kde ani nejsou odstavné pruhy.
Vzdelavejte se nez napisete neco. Ten usek je v modernizaci koncici drive nez 2029
to bych úplně netvrdil, nový povrch a nouzové zálivy se nepochybně stihnou během pár let což uhasí ty největší problémy, ale plánované rozšíření do parametrů hlavních dálnic v kategorii D27,5/130 spíše ne, na toto bude potřeba více procesů, zejména asi EIA kvůli průchodu CHKO Litovelské Pomoraví, kde se očekává trochu odpor..
I s mostem u Mladče? Jeho pilíře jsou nebezpečně blízko.
Kolik let připočítat na aktivity M. Patrika a Vody z Tetčic?
V textu se píše, že v roce 2024 bude ŘSD vypisovat soutěž, což je nesmysl, pokud bude stavba řešena prostřednictvím PPP.
Výběr partnera PPP musíte také soutěžit.
To ano, ale v případě PPP to nebude vypisovat ŘSD, ale přímo Ministerstvo dopravy.
Těším se ! kolikrát když jedu ze Zlína do Prahy tak radši jedu přes Olomouc, Mohelnici a vrchem ..až to bude, nebude to mít chybu! Bude to rychlejší než přes Brno
Dálnice jsou skvělé, bezkonkurenční proti vlakům. Třeba Brno – Zlín ( 40 minut ), Brno – Olomouc ( 35 – 40 minut ) to vlak prostě nedá..
Brno-Zlín 40 minut? Tím bych se raději nechlubil.
tak ze Slatiny do OC Malenovice asi v pohodě (není Zlín jako Zlín) s rychlostí do 140.
Leda tak, to by šlo. Ale z Jižních svahů do Ronda ani omylem.
Jezdím 140 – 160, dodržuji velké vzdálenosti před sebou, nikdy jsem s tím problém neměl, ani policie. Několikrát jsem předjel Superby dodávky atd, pokud člověk jezdí s rozvahou a rozumem tak jsem lepší než někdo kdo na dálnici jede 80 a zmatkuje. Zrovna Vyškov – Zlín je nádherná dálnice ..
ano, naprostá většina nehod se stává s tím, že viník si myslel, že jede z rozumem a rozvahou, je lepší než ti okolo a má vše pod kontrolou – teda až do té nehody… 🙂
Pak v lepším případě sedí u krajnice s hlavou v dlaních a všem říká, že myslel…
Ano, minule za mnou jela manželka autem na Slovensko a napříč dálnicí byl kamion.. jela to 7,5 hodiny a to jela kousek za UH za hranice … bezkonkurenční. Až bude VRT tak dálnice si nšktrtne u mne, pokud nebudu vézt náklad. Paris Agde TGV něco kolem čtyř hodin. Autem to ukazuje server mapy.cz 7 – 7,5 hodiny a to nepočítám v létě zácpu na dálnici du Soleil.
Jenže až budou dálnice, nebude už potřeba VRT, leda byste chtěl dále zvyšovat objemy přeprav – kam až? Navíc jak si zvyknete na dálnici… V tom je zásadní problém současného postupu – nezvyšování podílu kolejí, jen zvyšování objemů.
Hned první věta je nesmysl dokázaný praxí.
Znáte nějakou firmu, která by dobrovolně začala využívat železnici?
A ten kamion napříč se tam vyskytuje pravidelně, že z toho děláte typický příklad vhodný k porovnání?
Stačí dodržovat rychlostní limity a vaše časy jsou v prachu.
Denní kolony u Rohlenky. Tak si to užívejte.
Yes, to je hnus, souhlasím ..mělo by se to řešit !
No naštěstí na naše vlaky je spoleh.
Ze Zlína vrchem do Prahy, to je krutý zájezd!
Česko-moravská pomezí bych tedy dledal poněkud západněji…
Pst, to je asi anexe.
No jo když si někdo myslí že Moravská Třebová leží v Čechách tak to je pak těžký něco vysvětlovat.
Sice neleží podle historický hranice , ale Moravská Třebové je v Pardubickým kraji, takže zjednodušeně Čechy
ano, ale to je chyba úředníka, který maloval hranice krajů…
Pokud by např, Jižní morava měla krajské město v Jihlavě a Severní v Pardubicích (proč ne, že?), tak by Morava podle Vás přestala existovat?
Když někdo bere za česko-moravské pomezí krajskou hranici…
Výborná zpráva. Škoda je že se UR automaticky nerovná SP. To by se mohlo co nevidět stavět.
Spíš naopak. V DÚR opravdu není dost detailů, aby podle toho šlo obstarat SP. A ačkoliv bych urychlení procesů uvítal, tak zrovna tady je to důvodné.
Faktická chyba: sousední úsek se nezačne stavět o rok dřív, oba úseky se mají stavět společně 2025-29, obzvláště když budou realizovány jedním subjektem pomocí PPP
Proč se na tomto serveru neustále používá pro tento úsek popis, že je na českomoravském pomezí? Tento úsek je celý na Moravě. Předcházející úsek Opatovec-Staré Město prochází několikrát přes historickou hranici.
Protože i téměř celé území tohoto úseku sežral nikdy v minulosti neexistující a nesmyslný Pardubický kraj, který kdosi v Praze vymyslel od stolu po roce 2000. Pak už stačí nebýt historik nebo odborník na dějiny správy a nesprávné umístění česko-moravského pomezí je na světě. A má to i své neblahé důsledky pro celý tento region. V Pardubicích mezinárodní letiště, ale silnice na moravském Svitavsku a Jevíčsku připomínají konec 2. světové války.
Zemské zřízení skončilo už v roce 1949. Byli zřízené kraje. V roce 1960 byli zredukovány i tyto kraje. A zrovna Svitavsko a Moravskotřebovsko, Jevíčsko bylo v tu dobu přičlěněno k Hradeckému kraji. https://www.czso.cz/csu/xj/historie-krajskeho-zrizeni-saha-hluboko-do-minulosti
Další skutečností je fakt že drtivá většina obcí okolo Svitav a Moravské Třebové včetně těchto dvou měst byla německá. Moravského živlu tam před rokem 1945 bylo po málu. Přímo ve Svitavách se k jiné než německé národnosti hlásilo asi 5% obyvatel. Docela pěkné info o tomto koutu sudet najdete zde: http://zwittau.de/ Takže dohady o zemské hranici která už přes 70 let neplatí je dost zbytečná…
Zemská hranice je daná, je to historický fakt. A pokud už ho chcete zpochybňovat a předkládat nám sofistikovaný rozklad, tak prosím, prosím (!), trochu hleďte na pravopis.
Ona neplatí dočasně, ale je dějinná a pořád tam je.
šel bych do časů Velké Moravy a připojil bych tam všechno i s kusem PL, A, SLO atd. Ať má Morava moře , ne?.. : )
Víte jistě, že to vymyslel někdo v Praze a ne v Pardubicích? A asi to ani neschvalovali pražští radní.
Nejste z Hradce Králové? 😀
Jinak zemská hranice byla zásadně přeorána už za dob budování socialismu (prý záměrně, aby se porušily staré pořádky a my šli hrdě vstříc socialismu). Pithart myslím někde říkal, že byly i tendence tohle pokřivené uspořádání narovnat, ale v 90. letech k tomu nebyla politická vůle.
Viz níže…tahle část historické Moravy byla přičleněna k Čechám roku 1960 ke kraji řízenému z Hradce. A Pardubický kraj v minulosti existoval 2x a předtím coby Chrudimský několikrát.
Nemohla být přičleněna k Čechám, protože stejně jako Morava, tak ani Čechy jako územní jednotka už neexistují, na což spousta lidí zapomíná. To je jako říct, že celý kraj Vysočina je moravský, protože Jihlava je na Moravě. Holt 30 let po revoluci tady stále máme umělé kraje sovětského typu, které vůbec nerespektují hranice historických zemí, jako je to v Německu, nebo v Rakousku.
K čemu jsou historické země? Za těch 40 let, co jsem se vrátil z moravského studování a vojákování, prakticky zmizela i nářečí (toho bych litoval víc).
Myslím „k Čechám“ ve smyslu stížností předřečníků.
Problém je, že ty historické země máme jen dvě (a kousek Slezska), na rozdíl od Rakouska nebo Německa, což by nevyhnutelně vedlo k dualismu se všemi neblahými důsledky. Mimo to, zrovna ta Jihlava leží dnes i na historickém území Čech a to rozdělení zemskou hranicí se na jejím rozvoji neblaze podepsalo. Ani v tom Německu samozřejmě hranice dnešních spolkových zemí neodpovídají těm historickým, zejména v bývalé NDR to překopali celkem silně.
Přesně tak, navíc ty naše kraje mají z hlediska velikosti, počtu a jakési identity blíže k těm německým nebo rakouským Bundesländer. A třeba Vysočina má nářečně a národopisně blíže do Čech (v užším slova smyslu) než třeba ke Slovácku.
Štěstí, že Slezáci jsou v klidu.
Ano, hlavně že nezapomněli i v nejvzálenější obci tohoto „kraje“ instalovat směrové cedule do Pardubic, například v Jaroměřicích nebo v Rozhraní. Vždycky mě pobaví cedule na návsi třeba „Pardubice 90“ a šipka vlevo.
A hlavně že si budují svůj krajský něco jako Aspen na Dolní Moravě, kde jim v tom vydatně pomáhá IMOS, a ničí genia toho loci.
Smysl pro humor mám, ale pointu tohoto vtipu mi unikl.
Letiště v Pardubicích je hlavně vojenské s civilním provozem. Že chartery vozí lidi v plavkách k vykoupání ve slané vodě je už jen detail.
Tos mě pobavil Kraj se sídlem v Pardubicích anebo Chrudimi existoval i v 19.století a pak do 1960.
Co potom takovej Zlin nebo Karlovy Vary
A co teprve koleje – jen dále ořezávané. Otázkou je, zda by to s Olomoucí bylo na periferii lepší.
TAk zrovna do Pardubic bych se nenavážel, tam jsou silnice v takovém stavu, že přes značně široké Labe vede jediný most, který je jakž takkž v cajku, ostatní 2 vyžadují urgentní opravu.
Super zprava, ze se hybou ledy, nicmene jednim dechem je treba dodat, ze uvedeni do provozu v roce 2029 je extremni bida. D35 je v cele delce potreba co nejdrive, ne az v roce 2030.
Oba úseky mezi Opatovcem a Mohelnicí vedou poměrně náročným terénem a součástí bude 4km tunel Dětřichov a 1km tunel Maletín, takže doba výstavby 4 roky je naprosto reálná. Tady teď získali ÚR, navíc ještě nepravomocné, takže zahájení by snad ani teoreticky nešlo udělat před koncem roku 2024… Oba tyto úseky budou hlavně velmi finančně náročné a proto se budou stavět pomocí PPP jehož příprava taky zabere čas a budeme rádi když se v roce 2025 zahájí
2029 je ale nejvíce optimistický termín. Ještě se ani nezačaly vykupovat pozemky, doba výstavby bude z důvodu tunelů dlouhá, úsek bude drahý, takže zajistit financování bude obtížné. Příprava na PPP na D4 trvala několik let, tady to může být obdobné.
Zrovna usek Litomysl – Svitavy – Moravska Trebova – Mohelnice se vyhyba obcim (krome Moravske Trebove a to ji jen lizne), takze tam neni potreba tak nutne jako jine useky.
A cena Svitavy – Mohelnice je taky lidova.
Budeme rádi za rok 2030, když dobře, tak 2032. Nějaké zdržení, odvolání, ražba tunelů a Hřebečský zlom … Divil bych se, kdyby klapl ten rok 2029 nebo 2030. Vždyť i za týden otevíraný úsek D35 měl být hotový loni. Další úseky se měly také zahajovat letos a budou až příští rok, takže trasa bude na 3 roky bez žádného posunu.
Take si myslim, ze to spis dopadne 2032. Tyto stavby jsou co se tyce terenu docela hodne narocne.
Poprvé a naposledy v poslední době se PPP připravovalo 3 roky. Takže když to stihnou za dva, tak bude dobře. Ale asi až 2 roky od SP. Takže skrz náročné tunely bych se 2032 nedivil. Bohužel