chtělo by to ještě propojit Šumperk a Bruntál a pod skřítkem udělat tunel.
Voufa
9 měsíců
Proč se obchvat Libivé bude stavět později než tento? Vždyť ten úsek hoří daleko víc. A to, že se postaví před tím další úsek hustotu dopravy jen zhorší (dopravní indukce)
nevím kde jste na to došel? v článku se jasně píše, že obě stavby se budou stavět v letech 2027-2029… Navíc obchvat Libivé, tj. úsek Mohelnice-Vlachov se nemůže postavit jen tak kdykoliv, kdyby to možné bylo tak věřím že už klidně stojí, navíc je to velmi jednoduchá stavba… Ten je přímo závislý na stavbě D35 Mohelnice-Staré Město jejíž součást je i velká MUK, do které bude přeložka I/44 napojena… https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/54/infoletak_d35-stare-mesto-mohelnice.pdf
Podle letáku ŘSD se má Libivá začít stavět taky 2027 s dokončením 2029, což celkem dává smysl, když má ústit do úseku D35, který se dokončí také až 2029.
Tomáš
9 měsíců
Tahle stavba je potřeba, hlavně pro spojení do Šumperka a Jesenicka. Je ale správné dodat, že takový luxusní 4pruhový obchvat nebudou mít ani lecjaká krajská města, a to stávající silnice není rozhodně žádná tragédie. Navíc někdy v roce 2008 byl otevřen obchvat Rájce, který touto stavbou výrazně ztratí na významu. Přitom ho dobře mohla nahradit právě tato přeložka dovedená od Zvole k II/315, kde stejně bude MÚK. Už tehdy bylo přitom jasné, že cílové řešení bude tento 4pruh, takže obchvat Rájce byl jenom plýtvání penězi a zbytečný zábor půdy…
Jasně, souhlas. Hlavní pointou mého příspěvku bylo, proč se stavěla přeložka silnice ve dvoupruhu, aby ji za 20 let nahradila další přeložka, tentokrát ve čtyřpruhu.
Třeba proto že stavba čtyřpruhu za 20 let byla natolik nejistá že nešlo ponechat neúnosnou situaci trvat dál? Jistě, „stačilo“ by postavit tu čtyřpruhovku včas (minimálně o 10-15 let dřív) ale nedokázali jsme to… 🙁
No…, na obchvat by to chtělo alespoň tak dva sjezdy a nějakou místní dopravu svedenou mezi ně 🙂 . To ale dá tak okolí Prahy, Brna a Ostravy, s přimhouřením oka Přerov, Vyškov a úplně tak do počtu Kroměříž a Bohumín, aby ten výčet nebyl úplně krátký. Prostě hustota dopravy a osídlení jde ruku v ruce.
No dalo by se argumentovat třeba nedávno zde uveřejněnou stavbou přeložky I/38 z Jihlavy na Znojmo a Vídeň. Zde 4 pruh v parametrech 21,5/110, tam 11,5/90 a ani střídavý třípruh. Přitom stejných cca 2500 těžkých vozidel denně, navíc I/38 je silnice s významným mezinárodním provozem, což se o I/44 říct moc nedá. Tak by měl zajímalo, jaká jsou vlastně kriteria výběru, v jakém profilu se to bude stavět….
To je samozřejmě dobrá otázka a týká se i spousty jiných silnic. Ovšem podstata mého příspěvků byla jinde – jde primárně o dostavbu rychlostní silnice mezi Šumperkem a Mohelnicí, shodou okolností poblíž Zábřehu, ne o Zábřeh, který by se bez právě tohoto úseku celkem obešel. Proto i to označení „obchvat Zábrehu“ považuju za trochu zavádějící.
Vsak ja nekritizuju ctyrpruh do Sumperka, jen nevim, co/kdo rozhodne o tom, v jakem to bude profilu. Jeste vic do oci bijici je I/38 u Kutne Hory a Kolina, tam je to kazdy den 50/60 prakticky bez moznost predjet… nebo stejna silnice z HB do Jihlavy, pripadne I/37 u Chrudime
I kdyby byl obchvat Zábřehu skutečně otevřen v roce 2029, tak obchvat Rájce bude sloužit 21 let, což mi nepřijde špatné. Prostě provizorně odstranili nevyhovující stav.
Ten obchvat Rájce měl být jižní napojení Zábřeha k budoucí trase I/44 a zároveň měl zajistit snadný dojezd do průmyslových částí Zábřeha, původní trasa přes Rájec byla pro kamiony těžko průjezdná. S křižovatkou s II/315 u Leštiny se původně nepočítalo vůbec a i nyní je pouze výhledová.
Pavel
9 měsíců
Ještě tak zvládnout napojení od Bludova na Králíky a velká část Moravy by získala výborné napojení na Wroclaw (polská S8), potažmo na A4.
No…, myšlenka jako dobrá, ale mám sto chutí říci: „Zapomeňte…“ V návaznosti na kolegy a zmínce o Ekozis, tak tato rovinatá sotva půlka za 20 let je oproti realitě v trasování a vlastní stavbě event. úseku Bludov – st. hranice (optikou obdobných staveb dělaných u nás, tedy spíše jenom hubou dělaných) bábovičkovým cvičením 5-ti letých harantů na pískovišti MŠ. Tudy napojení na Kladsko osobně nevidím, alespoň ne za mého života… Bohužel.
To ano, ale kvůli tomu jak to u nás chodí se snad na to nemá rezignovat ne? Spojit Olomouc (Brno, Vídeň) s Wrocłaví, což jsou 4 velké aglomerace ve střední Evropě je snad více než záhodné. Doby, kdy tady byla železná opona a stavělo se vše na Prahu protože nic jiného nebylo potřeba jsou dávno pryč, to jenom zkostnatělá administrativa tohoto státu žije v 30 let zastaralých vzorcích, kdy se stavělo vše na Prahu protože nic jiného nebylo potřeba, je dávno pryč. ČR nežije ve vakuu. Morava, která má koridorovou polohu zcela mimo českou kotlinu má spádovost i na Kladsko,… Číst vice »
Tak ano, ale jsou to nemalé kilometry silnic které potřebujeme též (a asi i víc) také jinde… mít propojené „přeshraniční regiony“ je hezké, ale mezitím jezdit přes náves třeba na I/43, I/38, I/53?
To trasování by samozřejmě nemohlo být úzkým údolím přes Olšany a Bušín, jako dnešní I/11, ale spíše cca 2-3 km tunelem směrem k jižnímu okraji Zborova a potom okolo Horních Studének, Štítů a Červené Vody otevřenou krajinou. https://mapy.cz/turisticka?x=16.8534383&y=50.0015976&z=13
PeDazOl
9 měsíců
Před cca 23 lety jsem stál v Ekozisu v Zábřehu nad mapou s celou 1/44 úsek Mohelnice – Šumperk, všechny ty obchvaty a napřímení tam byli. Ptal jsem to bude do 10 let hotové, že jo? Usmáli se a začali: Nejdřív bude toto, pak se začne tady, pak se bude tady pokračovat, tady se dodělá toto a tady tím to skončí a je to asi na 20 let. Dnes je z toho hotová sotva polovina…
Proč? Když před už před x roky predikovali rozvoj silniční sítě. Tak se mohli zapojit a byli by „za vodou“.
Radek
9 měsíců
A až se to dostaví,tak už budou poloprázdne silnice,protože benzín a nafta budou tak drahé,že bude jezdit jen nižší desítka dobrodruhů a elektromobil bude mít jen pár milionářů.Vyhozené prachy oknem za stavbu a pozdější údržbu.
Elektromobil je už dnes cenově srovnatelný se spalováky. Jakmile budu mít dům, tak hned přesedlám a to navzdory elektroskeptikům, jak je to špatné a nemůže se to prosadit. Víte proč? Protože nemusím řešit žádné oleje, žádné filtry a to jak v motoru, převodovce, žádné katalyzátory, DPF … a také tím odpadá starost jestli ty práce ten člověk udělal dobře. Protože znám spousty případů, kdy se práce projevila jen na faktuře. Děkuji, ale nechci.
Za každé elektroauto bychom měli být rádi, protože nevypouští lokální emise a nikdo se u něj nesnaží ušetřit tím, že vykuchá DPF…
Proto dost lidi si drží starší auta bez těchto nespolehlivých součástek a jen tak se jich nezbaví. Bude zajímavé, co lidi přesvědčí, aby si koupily nové auto. Ojetiny se výrazně omezí. Moderní spalováky budou náročné na udržbu jako ojetina a elektro se jako ojetina moc nevypllatí, když to bude mít baterku před smrtí.
Tedy také předpokládám úbytek vozového parku. Pokud se podaří VRT a navazující projekty. Dost lidí prostě bude mít přijatelnou alternativu. Plus ten luxus mít 2 nebo 3 auto v rodině taky ubude.
Jakože elektroauto nemá posilovač řízení, nápravy, diferenciál, brzdy?? To jsou teda představy, asi by se dalo říct „zbavím se poloviny olejů a filtrů“ ale rozhodně ne všech…
Lokální emise (v sídlech) by se bohatě daly vyřešit nasazením hybridů (ovšen nikoliv mild-hybridů!), obzvlášť v situaci kdy nadpoloviční část elektrické energie u nás je vyrobena stále z fosilních paliv a ještě několik let bude…!
Mno zatím je cena benzinu a nafty dlouhodobě skoro stejná (rok 2001: 36Kč litr), zatímco platy šly dost nahoru. Takže naopak, reálně benzin i nafta výrazně zlevnily, z měsíční mzdy si koupíte mnohem víc litrů.
Jaká konspirační teorie vás vede k představě, že bychom zde měli benzin za, plácnu, víc než stovku na litr?
Elektromobily postupně půjdou s cenou dolů, navíc mají levnější provoz i údržbu. A auta se spalovacími motory zde budou jezdit ještě dlouhá desetiletí..
Na konci roku 2012 stál benzín 37 korun, tedy stejně jako dnes. Kumulativní inflace za těch 12 let byla 51%. V dnešních cenách byste tehdy za benzín platil 56,-. Benzín / Nafta jsou dnes opravdu levné.
Naproti tomu výrazně zdražily jiné nezbytné věci, takže dnes reálně na palivo víc peněz mít nemusíte, přestože teoreticky si z výplaty lze koupit více litrů.
Byl tamten obchvat postaven v dálničních parametrech? Toto je jen důsledek tehdejšího šetření. Navíc Zábřeh do toho obchvatu dorostl, takže by se to stejně muselo přetrasovat, protože by se to tam nevešlo.
Ten nebyl postaven ani v rychlostkových parametrech, tam je skoro celou dobu cedule „obec“ a padesátka, a 1+1 jízdní pruhy. Možná to mohlo ještě deset let počkat ale v žádném případě to nemohlo být konečné řešení.
To nebyl obchvat nýbrž přesun provozu mimo obytnou zónu a centrum města. Obchvat zpravidla obec obchází a tranzitní dopravu s jejími nepříznivými projevy vede zcela mimo obec.
Tam to teda vylepšili o to, že na „obchvatu“ si postavili kruháče hned dva a že afaik jsou trochu proti dálnici (možná se pletu, nevím), ale.. ta podoba tam je.
Kdyby jen v Mikulově. Začíná to “ušetřením” za úrovňovou křižovatku místo MÚK, pokračuje její přestavbou na kruhák a následným povolením nějakého obchoďáku hned vedle. Končí buď v této fázi, tedy reálně opět bez obchvatu, nebo stavbou obchvatu obchvatu. Ale hlavně že se na začátku ušetřilo. Postačovače a šetřílky i s jejich “úspornými” variantami hnát bičem…
Ale ty současné silnice nejsou promrhané, to není tak že jakmile se dostaví čtyřpruhovka okolo tak tímhle už nikdo jezdit nebude, naopak stále tam bude rušný vnitroměstský provoz!
Ale ten Mikulov byl bez současné silnice naprostá tragédie, hnát přeshraniční provoz vysloveně oklikou přes střed města tak to sorry ale to současná verze je pořád ještě mnohem lepší. A že to nebylo ihned udělané „perfektně“? VBždyť je to už 30 let, tehdy tam ani nebyly ty rodinné domy, ty postavili až v mezičase…
Diky za upřesnění, je to tedy jinak, kolem roku 2000 se stavěl nový nadjezd nad tratí na téže silnici. Domníval jsem se, že to bylo zároveň s obchvatem.
No to byl typický „poloobchvat“ na kterém jsou úrovňové křížovatky, kruháč a značky obec takže většinu délky platí padesátka… kdyby TOTO mělo být jediné co se tam nechá „natrvalo“ muselo by to být pojaté citelně velkoryseji (hlavně víc mimo obec)… takže se udělala trochu lepší městská silnice skrz okrajovou průmyslovou čtvrt, která na mnoho let celkem dostačovala. Asi by ještě pár let pořád ještě stačila, ale řekl bych že je celkem pochopitelná snaha tu 44 dokončit „v kuse“…
Sám bych dal přednost úseku okolo Šumperka (kde je to přes 2km „poctivě“ skrz město) ale nějak na mě nedali 🙁
Ten stávající „obchvat“ vznikal už za komunistů , protože provoz vedený po trase Postřelmovská-Československé armády-Olomoucká byl už neúnosný… ten si ještě pamatuju. Kruháč na Leštinské vznikl až o mnoho let později.
chtělo by to ještě propojit Šumperk a Bruntál a pod skřítkem udělat tunel.
Proč se obchvat Libivé bude stavět později než tento? Vždyť ten úsek hoří daleko víc. A to, že se postaví před tím další úsek hustotu dopravy jen zhorší (dopravní indukce)
nevím kde jste na to došel? v článku se jasně píše, že obě stavby se budou stavět v letech 2027-2029… Navíc obchvat Libivé, tj. úsek Mohelnice-Vlachov se nemůže postavit jen tak kdykoliv, kdyby to možné bylo tak věřím že už klidně stojí, navíc je to velmi jednoduchá stavba… Ten je přímo závislý na stavbě D35 Mohelnice-Staré Město jejíž součást je i velká MUK, do které bude přeložka I/44 napojena… https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/54/infoletak_d35-stare-mesto-mohelnice.pdf
Podle letáku ŘSD se má Libivá začít stavět taky 2027 s dokončením 2029, což celkem dává smysl, když má ústit do úseku D35, který se dokončí také až 2029.
Tahle stavba je potřeba, hlavně pro spojení do Šumperka a Jesenicka. Je ale správné dodat, že takový luxusní 4pruhový obchvat nebudou mít ani lecjaká krajská města, a to stávající silnice není rozhodně žádná tragédie. Navíc někdy v roce 2008 byl otevřen obchvat Rájce, který touto stavbou výrazně ztratí na významu. Přitom ho dobře mohla nahradit právě tato přeložka dovedená od Zvole k II/315, kde stejně bude MÚK. Už tehdy bylo přitom jasné, že cílové řešení bude tento 4pruh, takže obchvat Rájce byl jenom plýtvání penězi a zbytečný zábor půdy…
Možná bych tolik nelpěl na slovu obchvat. Je snad D1 luxusním čtyřpruhovým obchvatem Velké Bíteše?
Jasně, souhlas. Hlavní pointou mého příspěvku bylo, proč se stavěla přeložka silnice ve dvoupruhu, aby ji za 20 let nahradila další přeložka, tentokrát ve čtyřpruhu.
Třeba proto že stavba čtyřpruhu za 20 let byla natolik nejistá že nešlo ponechat neúnosnou situaci trvat dál? Jistě, „stačilo“ by postavit tu čtyřpruhovku včas (minimálně o 10-15 let dřív) ale nedokázali jsme to… 🙁
No…, na obchvat by to chtělo alespoň tak dva sjezdy a nějakou místní dopravu svedenou mezi ně 🙂 . To ale dá tak okolí Prahy, Brna a Ostravy, s přimhouřením oka Přerov, Vyškov a úplně tak do počtu Kroměříž a Bohumín, aby ten výčet nebyl úplně krátký. Prostě hustota dopravy a osídlení jde ruku v ruce.
No dalo by se argumentovat třeba nedávno zde uveřejněnou stavbou přeložky I/38 z Jihlavy na Znojmo a Vídeň. Zde 4 pruh v parametrech 21,5/110, tam 11,5/90 a ani střídavý třípruh. Přitom stejných cca 2500 těžkých vozidel denně, navíc I/38 je silnice s významným mezinárodním provozem, což se o I/44 říct moc nedá. Tak by měl zajímalo, jaká jsou vlastně kriteria výběru, v jakém profilu se to bude stavět….
To je samozřejmě dobrá otázka a týká se i spousty jiných silnic. Ovšem podstata mého příspěvků byla jinde – jde primárně o dostavbu rychlostní silnice mezi Šumperkem a Mohelnicí, shodou okolností poblíž Zábřehu, ne o Zábřeh, který by se bez právě tohoto úseku celkem obešel. Proto i to označení „obchvat Zábrehu“ považuju za trochu zavádějící.
Když se to dělá blbě jinde, tak není přece důvod, aby se to dělalo blbě všude.
Vsak ja nekritizuju ctyrpruh do Sumperka, jen nevim, co/kdo rozhodne o tom, v jakem to bude profilu. Jeste vic do oci bijici je I/38 u Kutne Hory a Kolina, tam je to kazdy den 50/60 prakticky bez moznost predjet… nebo stejna silnice z HB do Jihlavy, pripadne I/37 u Chrudime
I/43 okolo Lipůvky například…
I kdyby byl obchvat Zábřehu skutečně otevřen v roce 2029, tak obchvat Rájce bude sloužit 21 let, což mi nepřijde špatné. Prostě provizorně odstranili nevyhovující stav.
+ Obchvat Rájce nadále bude sloužit jako přivaděč od Zábřehu na jih.
Jesli jste projížděl Rájcem s něčím delším než trakař, tak byste takovou hovadinu nenapsal.
Ten obchvat Rájce měl být jižní napojení Zábřeha k budoucí trase I/44 a zároveň měl zajistit snadný dojezd do průmyslových částí Zábřeha, původní trasa přes Rájec byla pro kamiony těžko průjezdná. S křižovatkou s II/315 u Leštiny se původně nepočítalo vůbec a i nyní je pouze výhledová.
Ještě tak zvládnout napojení od Bludova na Králíky a velká část Moravy by získala výborné napojení na Wroclaw (polská S8), potažmo na A4.
No…, myšlenka jako dobrá, ale mám sto chutí říci: „Zapomeňte…“ V návaznosti na kolegy a zmínce o Ekozis, tak tato rovinatá sotva půlka za 20 let je oproti realitě v trasování a vlastní stavbě event. úseku Bludov – st. hranice (optikou obdobných staveb dělaných u nás, tedy spíše jenom hubou dělaných) bábovičkovým cvičením 5-ti letých harantů na pískovišti MŠ. Tudy napojení na Kladsko osobně nevidím, alespoň ne za mého života… Bohužel.
To ano, ale kvůli tomu jak to u nás chodí se snad na to nemá rezignovat ne? Spojit Olomouc (Brno, Vídeň) s Wrocłaví, což jsou 4 velké aglomerace ve střední Evropě je snad více než záhodné. Doby, kdy tady byla železná opona a stavělo se vše na Prahu protože nic jiného nebylo potřeba jsou dávno pryč, to jenom zkostnatělá administrativa tohoto státu žije v 30 let zastaralých vzorcích, kdy se stavělo vše na Prahu protože nic jiného nebylo potřeba, je dávno pryč. ČR nežije ve vakuu. Morava, která má koridorovou polohu zcela mimo českou kotlinu má spádovost i na Kladsko,… Číst vice »
MD sídlí v Praze a z kotliny je do okolí blbě vidět.
Tak ano, ale jsou to nemalé kilometry silnic které potřebujeme též (a asi i víc) také jinde… mít propojené „přeshraniční regiony“ je hezké, ale mezitím jezdit přes náves třeba na I/43, I/38, I/53?
To trasování by samozřejmě nemohlo být úzkým údolím přes Olšany a Bušín, jako dnešní I/11, ale spíše cca 2-3 km tunelem směrem k jižnímu okraji Zborova a potom okolo Horních Studének, Štítů a Červené Vody otevřenou krajinou. https://mapy.cz/turisticka?x=16.8534383&y=50.0015976&z=13
Před cca 23 lety jsem stál v Ekozisu v Zábřehu nad mapou s celou 1/44 úsek Mohelnice – Šumperk, všechny ty obchvaty a napřímení tam byli. Ptal jsem to bude do 10 let hotové, že jo? Usmáli se a začali: Nejdřív bude toto, pak se začne tady, pak se bude tady pokračovat, tady se dodělá toto a tady tím to skončí a je to asi na 20 let. Dnes je z toho hotová sotva polovina…
Co je zač to Ekozis. To jsou nějací odborníci na stavbu silnic?
Už nejsou 🙂
Proč? Když před už před x roky predikovali rozvoj silniční sítě. Tak se mohli zapojit a byli by „za vodou“.
A až se to dostaví,tak už budou poloprázdne silnice,protože benzín a nafta budou tak drahé,že bude jezdit jen nižší desítka dobrodruhů a elektromobil bude mít jen pár milionářů.Vyhozené prachy oknem za stavbu a pozdější údržbu.
Elektromobil je už dnes cenově srovnatelný se spalováky. Jakmile budu mít dům, tak hned přesedlám a to navzdory elektroskeptikům, jak je to špatné a nemůže se to prosadit. Víte proč? Protože nemusím řešit žádné oleje, žádné filtry a to jak v motoru, převodovce, žádné katalyzátory, DPF … a také tím odpadá starost jestli ty práce ten člověk udělal dobře. Protože znám spousty případů, kdy se práce projevila jen na faktuře. Děkuji, ale nechci.
Za každé elektroauto bychom měli být rádi, protože nevypouští lokální emise a nikdo se u něj nesnaží ušetřit tím, že vykuchá DPF…
Proto dost lidi si drží starší auta bez těchto nespolehlivých součástek a jen tak se jich nezbaví. Bude zajímavé, co lidi přesvědčí, aby si koupily nové auto. Ojetiny se výrazně omezí. Moderní spalováky budou náročné na udržbu jako ojetina a elektro se jako ojetina moc nevypllatí, když to bude mít baterku před smrtí.
Tedy také předpokládám úbytek vozového parku. Pokud se podaří VRT a navazující projekty. Dost lidí prostě bude mít přijatelnou alternativu. Plus ten luxus mít 2 nebo 3 auto v rodině taky ubude.
VRT je super a jsem pro, ale když vám to z Horní Lhoty do Dolní jede třikrát za den, tak to auto prostě potřebujete, i kdybyste nechtěl.
Jakože elektroauto nemá posilovač řízení, nápravy, diferenciál, brzdy?? To jsou teda představy, asi by se dalo říct „zbavím se poloviny olejů a filtrů“ ale rozhodně ne všech…
Lokální emise (v sídlech) by se bohatě daly vyřešit nasazením hybridů (ovšen nikoliv mild-hybridů!), obzvlášť v situaci kdy nadpoloviční část elektrické energie u nás je vyrobena stále z fosilních paliv a ještě několik let bude…!
Mno zatím je cena benzinu a nafty dlouhodobě skoro stejná (rok 2001: 36Kč litr), zatímco platy šly dost nahoru. Takže naopak, reálně benzin i nafta výrazně zlevnily, z měsíční mzdy si koupíte mnohem víc litrů.
Jaká konspirační teorie vás vede k představě, že bychom zde měli benzin za, plácnu, víc než stovku na litr?
Elektromobily postupně půjdou s cenou dolů, navíc mají levnější provoz i údržbu. A auta se spalovacími motory zde budou jezdit ještě dlouhá desetiletí..
Vsadíme se jestli půjdou elektromobily (v absolutních číslech, žádné přepočty) s cenou dolů??
Na konci roku 2012 stál benzín 37 korun, tedy stejně jako dnes. Kumulativní inflace za těch 12 let byla 51%. V dnešních cenách byste tehdy za benzín platil 56,-. Benzín / Nafta jsou dnes opravdu levné.
Naproti tomu výrazně zdražily jiné nezbytné věci, takže dnes reálně na palivo víc peněz mít nemusíte, přestože teoreticky si z výplaty lze koupit více litrů.
Před necelými čtyřmi roky jsem natankoval za 24,90…. to jsem tankoval poprvé a schoval jsem si účtenku 😀
Jen drobný detail. Územní řízení je zakončeno územním rozhodnutím. Stavební řízení stavebním povolením.
Obchvat obchvatu.
Obchvat Zabrehu (podel Lesnicke) byl postaven zhruba kolem roku 2000. To budeme kazdych 30 let stavet novou silnici o kus vedle?
Byl tamten obchvat postaven v dálničních parametrech? Toto je jen důsledek tehdejšího šetření. Navíc Zábřeh do toho obchvatu dorostl, takže by se to stejně muselo přetrasovat, protože by se to tam nevešlo.
Ten nebyl postaven ani v rychlostkových parametrech, tam je skoro celou dobu cedule „obec“ a padesátka, a 1+1 jízdní pruhy. Možná to mohlo ještě deset let počkat ale v žádném případě to nemohlo být konečné řešení.
Takže co navrhujete? Nechat tam tu diru mezi dvěma rychlostními úseky? Nebo se doteď mělo jezdit přes město?
To nebyl obchvat nýbrž přesun provozu mimo obytnou zónu a centrum města. Obchvat zpravidla obec obchází a tranzitní dopravu s jejími nepříznivými projevy vede zcela mimo obec.
Není náhodou obchvat přesu provozu mimo obytnou zónu?
Se inspirovali v Mikulově, no..
Tam to teda vylepšili o to, že na „obchvatu“ si postavili kruháče hned dva a že afaik jsou trochu proti dálnici (možná se pletu, nevím), ale.. ta podoba tam je.
Kdyby jen v Mikulově. Začíná to “ušetřením” za úrovňovou křižovatku místo MÚK, pokračuje její přestavbou na kruhák a následným povolením nějakého obchoďáku hned vedle. Končí buď v této fázi, tedy reálně opět bez obchvatu, nebo stavbou obchvatu obchvatu. Ale hlavně že se na začátku ušetřilo. Postačovače a šetřílky i s jejich “úspornými” variantami hnát bičem…
Tady ty poloobchvaty vznikaly zejména v době, kdy se skutečně spořit muselo.
Ale ty současné silnice nejsou promrhané, to není tak že jakmile se dostaví čtyřpruhovka okolo tak tímhle už nikdo jezdit nebude, naopak stále tam bude rušný vnitroměstský provoz!
Ale ten Mikulov byl bez současné silnice naprostá tragédie, hnát přeshraniční provoz vysloveně oklikou přes střed města tak to sorry ale to současná verze je pořád ještě mnohem lepší. A že to nebylo ihned udělané „perfektně“? VBždyť je to už 30 let, tehdy tam ani nebyly ty rodinné domy, ty postavili až v mezičase…
Současný obchvat Zábřehu byl postaven před rokem 1993, ze kdy je tento letecký snímek: https://ags.cuzk.cz/archiv/openmap.html?typ=lms&idrastru=WMSA08.1993.ZABR72.01807&bz=-569494.22,-1087098.21
Diky za upřesnění, je to tedy jinak, kolem roku 2000 se stavěl nový nadjezd nad tratí na téže silnici. Domníval jsem se, že to bylo zároveň s obchvatem.
A ještě upřesním, že stavba nového mostu přes trať probíhala v roce 1997: https://ags.cuzk.cz/archiv/openmap.html?typ=lms&idrastru=WMSA08.1997.ZABR74.01359&bz=-569526.22,-1088638.40 🙂
Ten stávající obchvat plánovali už soudruzi, později se dělal most směr Rájec, starý byl navíc i úzký. Spíš to asi souviselo i s modernizací koridoru.
No to byl typický „poloobchvat“ na kterém jsou úrovňové křížovatky, kruháč a značky obec takže většinu délky platí padesátka… kdyby TOTO mělo být jediné co se tam nechá „natrvalo“ muselo by to být pojaté citelně velkoryseji (hlavně víc mimo obec)… takže se udělala trochu lepší městská silnice skrz okrajovou průmyslovou čtvrt, která na mnoho let celkem dostačovala. Asi by ještě pár let pořád ještě stačila, ale řekl bych že je celkem pochopitelná snaha tu 44 dokončit „v kuse“…
Sám bych dal přednost úseku okolo Šumperka (kde je to přes 2km „poctivě“ skrz město) ale nějak na mě nedali 🙁
Ten stávající „obchvat“ vznikal už za komunistů , protože provoz vedený po trase Postřelmovská-Československé armády-Olomoucká byl už neúnosný… ten si ještě pamatuju. Kruháč na Leštinské vznikl až o mnoho let později.