lot
Infrastruktura Silnice

Další krok k obchvatu České Lípy. ŘSD zažádalo o územní rozhodnutí

Silnice I/9 v České Lípě prochází mezi dvěma sídlišti. Foto: Městský úřad Česká Lípa
Silnice I/9 v České Lípě prochází mezi dvěma sídlišti. Foto: Městský úřad Česká Lípa
Na obchvat České Lípy čekají místní přes dvacet let.

Dlouho slibovaný obchvat České Lípy, který měl být podle původních plánů už dávno dokončený, by se mohl podle představ Ředitelství silnic a dálnic začít stavět do dvou let. Zatím jedna z jeho částí.

Požádali jsme o územní rozhodnutí, běží projektová příprava,“ řekl ředitel liberecké správy ŘSD Jan Wohlmuth. Podle něj sice nebylo potřeba pro samotnou stavbu projít procesem schvalování EIA, úřady však už při projektové přípravě stanovily řadu přísných podmínek pro samotnou stavbu.

ŘSD dlouho řešilo například kompromis s Povodím Ohře kvůli mostu přes Ploučnici. Správce řeky měl obavy, že by konstrukce mostu mohla vadit plynulému odtoku při záplavách.

Jde o úsek mezi ulicí Dubická a silnicí II/262. Navržená stavba je součástí trasy obchvatu České Lípy, který má přeložkou silnice I/9 odvést tranzitní dopravu ze stávajícího průtahu městem. Ten město z velké části rozděluje na dvě části, vede mezi dvěma velkými sídlišti. I když nejde ještě o celý obchvat, tato část je klíčová. V Dubici je průmyslová zóna, která zatěžuje provoz ve městě.

ŘSD se už loni dohodlo s ČEZ na provedení přeložek vedení vysokého a nízkého napětí, pokračuje ve výkupech pozemků. Jeden a půl kilometru dlouhý úsek má vyjít na 423 milionů korun. Detailní informace jsou na stránkách ŘSD.

První část obchvatu České Lípy u Sosnové se začala stavět už v roce 2009, pokračování ale zastavil tehdejší ministr dopravy Vít Bárta. Na úsek by mělo navázat pokračování obchvatu směrem k Novému Boru.

Ve městě vznikla i petice za dostavbu obchvatu. Česká Lípa je jedním z největších měst v zemi, které dosud obchvat nemá.

Trasa části obchvatu České Lípy. Foto: ŘSD
Trasa části obchvatu České Lípy. Foto: ŘSD
Odebírat
Upozornit na
guest
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leipaer

To, co v Lípě kolabuje, není tranzit, ale místní doprava centrem ve špičkách, po jediném starém mostě. Nový most přes Ploučnici, který spojí Dubici a Libchavu, proto potřebuje co nejrychleji. Zatímco stávající rovná severojižní estakáda nad městem mi připadá efektivnější, než navrhovaná výrazně delší klikatice se spoustou kruháčů mezi kopci, která paralelně se stávající silnicí zaasfaltuje další stovky hektarů krajiny okolo.

Jan

Skoro každý obchvat jde paraelně se stávající silnicí ,,moudrý“ muži.

Démon

Dokud nebude celé spojení na Nový Bor, tak je to k ničemu !!! Jako MUK u Sosnové = k ničemu.

Marcel

Nemáte pravdu. Velká část tranzitu který si zkracuje cestu na Děčín přes Benešov nad Ploučnicí nyní nebude muset městem. Navíc žalostně chybí další přemostění Ploučnice, které byl pomohlo odvést dopravu ze špiček při střídání směn ve fabrikách. Úleva bude značná. Dobudování celé přeložky silnice bude samozřejmě úplně dokonalé.

Hanzi

Hlavně když už, tak v tomto případě by čtyřpruh vůbec nebyl od věci.

Marcel

Stavbu bych raději trochu popohnal. Když koukám, v jakém stavu je estakáda přes město, nedovedu si představit její rekonstrukci bez obchvatu města. Každopádně skvělá práce pana Bárty.

yxc

Opravdu jedním z největších? Namátkou mě napadá dost větších měst: České Budějovice – čekají na D3, Karlovy Vary – čekají na D6, Přerov – čeká na D1, Zlín (ten se ani nedočká), Hradec Králové – čeká hlavně na severní tangentu někdy kolem 2030 a na D35 (koncem příštího roku), Pardubice – pokrýtý mají jen směr HK-CR, chybí SV a JV obchvat, Chomutov – má jen průtah, Frýdek Mýstek – tam se teda staví D48, Chrudim – má zatím 1/2 obchvatu, druhá se staví Jablonec nic nemá a mít ani nebude (otázka je jestli teda potřebuje, jeto spíš zdroj/cíl a transit… Číst vice »

Johniee

v Jablonci je v plánu západní obchvat směr průmyslová zóna, vyhne se tak centru, cca 5 let

yxc

no jo vlastně, na to jsem zapomněl.

marty-t2

Co třeba Praha, Brno ? Ty taky nemají kompletní obchvaty. Mají jen části obchvatu mezi několika směry… Např. u nás v Brně jet sever-jih je jen možné skrz město a tudíž hurá do zácpy…

Jiří Kocurek

Můžete si dokonce vybrat: Žabovřeská, Úvoz, Koliště, kolem Kasáren. A nemůžete se minout!

jakub (easydrink)

Jenomže kdybyste vyjmenoval i menší města, která nemají obchvat, zjistil byste, že Česká Lípa je jedním z těch větších měst.

Urban Transport Lover

Zlín má už dlouho velmi kapacitní průtah, nově má kolem malenovic 2×2 pruhy a ještě ho ochvátá dálnice do Slušovic a „Čobolistánu“, Chomutov má krásnou dálnici D7- ale nikdo až na pár transitujících kamionů po ní nejezdí… , v Budějkách se dálnice D3 už staví – a příšli na to až při stavbě že když ten tunel bude v nejnižší části – tak že tam bude velmi vsoká hladina spodní vody… Jablonec ani tak nepotřebuje obchvat jako kapacitní propojení na ve městě – 4 pruhy na Liberec – stejně jako je to na liberecké straně ke kruháči a taky kapacitní… Číst vice »

Jiří 3

Zkuste na silnici I/49 ve Zlině zavřít jeden pruh a město zkolabuje. A je jedno, jestli to uděláte v Melnovicích, nebo v Prštném.

ads

ad HK Severní tangenta je pro HK skoro stejně důležitá jako D35 do Časů. Transit na Rychnov je celkem silný a v součtu s dopravou do HK jako cíle dělá hodně. Jižní spojka je pro HK naopak celkem zbytná, odlehčí akorát OK U Koruny a poslouží jako páteřní komunikace v budoucí rozvojové ploše. Obrovský význam by měla pokud by pokračovala přes Labe do Třebše, ale to se bohužel nikdy nestane, protože na to město mít nebude (stát to nezaplatí, není tam žádna jednička kam by to šlo zapojit). Jediná příležitost byla v rámci dotací na Hradubickou aglomeraci v rámci období… Číst vice »

Jiří Kocurek

Znojmo, tam to taky blokuje jakýsi auto*mat, kterému vadí že lidi vlastní auta a vůbec něco soukroméno.

Cestující, teď ale doma

Třebič ještě

Urban Transport Lover

projekt už je

Jiří

Jakto, že Zlín se ani nedočká.
Zlín už obchvat staví