Další kraj otočil a bude uznávat i nadále jízdenky Českých drah i režijky
RegioPanter mezi Ústím nad Labem a Děčínem. Foto: České dráhy
Ústecký kraj je po Olomouckém dalším regionem, kde se tamější politici rozhodli od příštího jízdního řádu navzdory původním plánům v
Je úplně normální, že zaměstnanci chcou co nejlepší pracovní podmínky a co nejlepší a nejvyšší benefity.
Na jejich místě bych šel hned do stávky. Se podívejte na západ od nás. Ještě se máme co učit.
Nejlepší je tady ta skupina dopravních teoretiků. V životě tu práci železničáře nedělali ale odborníky jsou na slovo vzatými😁
„V životě tu práci železničáře nedělali ale odborníky jsou na slovo vzatými“
„Pracovat v provozu jednoho z dopravců zajišťujících dopravní obslužnost“ nerovná se „být odborníkem na tvorbu IDS, zúčtování úhrad za dopravní obslužnost“ atd.
Jasně, hlavní kvalifikací pro jakoukoli – zejména řídíci – práci v dopravě je to, že dotyčný zamlada házel veksle v Tanvaldu.
Je to smutné, že v době ekonomického blahobytu stále ještě existuje sociální skupina, která nemá na zaplacení nakladu na cestu do zaměstnání.
Jake to je mit hlavu plnou pilin?
Není slušné takto napadat lidi, co se Vám skládají na plat a platí lístky na vlak.
Ja na teleznici nepracuji a mam jako benefit sluzebni auto k soukromim ucelum na dopravu do prace i po evrope. Jako chapu, z nekdo jako Vy jste nedokazal zajit myslenim ani tak daleko, ze jste to nepobral a hned jste mne jako ynteligent osocil a snazil se ponizit.
1) s útokem jste začal Vy, sice ne na moji osobu, ale to nehraje roli
2) čím jezdíte je mi šumák
3) reakce předřečníka je na téma režijek, co se Vám na tom nezdá (to se jaksi ztratilo ve formě projevu)?
4) trénujte porozumění psaného textu (článku i komentáře)
5) ponížení jste si spáchal už sám
Jake to je mit hlavu plnou pilin? A mohl bych jste aspon odpovedet.
Zase ty problémy s chápáním textu… Ptal jste se kolegy @Hanzi, tak nevím proč mám odpovídat já. Jinak cítím se celkem dobře, děkuji za optání.
Proteze jste napsal dalsi blbost asi takovou jak ten kolega. A ja nemam nervy ani cas zdlouhave vysvetlovat a odpovidat aby nezasveceni pochopili co jini uz davno chapou. Jinak abyste se nahodou nechytl, ze na zeleznici pracuji a lzu, tak pracuji v soukrome firme na vystavbe zeleznic. Proto vim neco co par orangutanu nevi i kdyz si mysli jaky jsou nej na svete.
No tak nás obohaťte svoji genialitou. Zatím jen plkáte a urážíte. To kde pracujete, mě zajímá asi tak, jako čím jezdíte. BTW, takhle předhazovat alibi, když je po Vás nikdo ani nechce, je zvláštní a vtipné 😀
Píšete mi v příspěvku 4) trénujte porozumění psaného textu (článku i komentáře)
A sám se ptáte na něco co už v příspěvku že nemám čas a tím pádem ani nechci vysvětlovat. Nikdo Vám obohacovat NEBUDE!
A daníte ho?
Myslím že v pohode 🙂 a dokonce si za hezny plat strojvedouciho dokazu vydělat i na cestu autem a dokonce nejen do prace. To jsou věci na tom svete co,? 🙂
A co má jako být? Se chlubíte nebo brečíte?
Upozornění: na následujících řádcích se rozpoutalo drama!
A co Tronda? Už má režijku? Nemyslím tu na autobus.
No co Vy šulini, praskne Vám žilka, že režijky zůstanou?
„praskne Vám žilka, že režijky zůstanou?“
Připomenu, že výkony ČD v regionální dopravě Ústeckém kraji nebyly soutěženy (ale pouze tzv. poptávány), takže tzv. režijní jízdenky tam (v souladu s jinak aktuálně platnými „ministerskými pravidly“, které vyloučení platnosti tohoto typu jízdenek připouští pouze u výkonů, které byly tzv. soutěženy) ani v předmětných regionálních vlacích v Ústeckém kraji přestat platit nemohly.
Údaj z tohoto článku tedy v této věci tedy nepřinesl žádnou novou informaci.
Jsem čekal co za chytrák se chytne a xyz jako vždycky nezklamal.
No do doby dokud bude ministerstvo dopravy na každý vlak objednaný krajem přispívat, tak si nemají kraje co vyskakovat, až to budou kraje hradit 100% ze svého tak si můžou prosazovat svoje výmysly, které na dopravce nemají prakticky žádný dopad a pouze zhoršují pozici cestujícím.
Až bude státní tarif tak vyčíslitelnost jízdenek bude ještě horší než teď. Kraje by měli začít dělat pro lidi a přestat si hrát na stát.
Krom toho kolikrát mám jízdenku na rychlík a protože kolikrát ho nestíhám tak jedu radši osobákem než abych čekal 2 hodiny na rychlík, nevím jak by toto měl dopravce vykázat bez toho abych čekal hodiny na vlak objednaný stejným subjektem.
„nevím jak by toto měl dopravce vykázat“
Právě že vcelku složitě a proto je mnohem lepší, když výhradním či přinejmenším preferovaným (primárně nabízeným vůči cestující veřejnosti) tarifem je tarif IDS, kde tu možnost volby „R vs. Os“ máte také (navíc i v situaci, kdy Os vlak je provozován jiným dopravcem než rychlík, což byste s „jízdenkou na rychlík“ v takovém případě neměl), ale zúčtování je mnohem průhlednější.
Obdivuji, že máte stále nervy na to vysvětlovat šotouškům principy fungování a financování veřejné dopravy, jen se obávám, že to svými mozečky stejně nepochopí.
Nevím jak jinde ale u nás (HK) vydávají ČD jízdenky IREDO samy od sebe a nic nemusím hlásit, takže nechápu proč by to nešlo i v jiných krajích. I když poslední rok jezdím pravidelně HK-Olomouc tak sem si pořídil iN-kartu. Takže nevím jaký by pro mě tato nadutost krajů měla přínos. Naštěstí sem zatím neslyšel že by se Hradecký kraj zbláznil zakazoval tarif ČD, ale moje jízdy zpátky z Olomouce se zastávkou v Zábřehu (jízda Os) na pivo by byly ohroženy.
Pomocí evidence, kde kdo kdy „štípnul“ jaký lístek.
„No do doby dokud bude ministerstvo dopravy na každý vlak objednaný krajem přispívat, tak si nemají kraje co vyskakovat“ – Ministerský příspěvek na regionální dopravní obslužnost není podmíněn žádnými závazky krajů vůči MD. – MD v zde disuktované polemice vůbec nefiguruje, jde o dvoustrannou záležitost Ústeckého kraje a ČD. „Kraje by měli začít dělat pro lidi a přestat si hrát na stát.“ Prázdná fráze, kdy ve skutečnosti tvorba IDS (kde Ústecký kraj jej realizoval až postupně a poněkud později ve srovnání s některými kraji, ale o to zajímavější je výsledek) = práce pro lidi; stejně tak brutto-smlouvy = průkazné vykazování… Číst vice »
Nějak je opomíjen podstatný fakt v pozadí, vlastně spíše v popředí. Nejeden kraj, dokonce ústy hejtmana, řekl, že základní problém je v neprůhledném vykazování tržeb ze strany ČD. Kraj není soukromá firma, nevytváří zisk, není to vůči ČD konkurence. Má ale zákonnou povinnost řádného hospodaření, a to znamená i jistotu, že vykázané tržby jsou OK a že tedy nedoplácí na zajištění dopravy zbytečně moc, … Je škoda, že se věc musí vyhrotit a řešit přes veřejnost, …, ale pokud bude výsledkem alespoň drobné narušení stávajících zvyklostí ČD, může to být pro všechny přínosem. Druhou otázkou je, že kraj se nezabývá… Číst vice »
Problém je v tom že jedině na železnici objednává dopravu více objednavatelů, jak by jste chtěl vykazovat tržby v případě že by např. v Praze metro a tramvaje objednával magistrát a autobusy krajský úřad a každý chtěl přesnou statistiku za svoji objednávku.
„Problém je v tom že jedině na železnici objednává dopravu více objednavatelů“
Nikoliv, viz aspekt „co ještě je ryzí MHD a co už regionální spoj“ v autobusové dopravě např. v Brně a blízkém okolí (kde v některých oblastech slouží pro dopravu v rámci brněnského katastru i linky s číselným označením 100 a výše, tedy linky regionální; zato v několika případech jezdí DPMB i mimo brněnský katastr pod „městským“ dvouciferným číslem linky).
Víte, tramvají, nebo metrem si těžko uděláte výlet o tři kraje dál. Já v principu nejsem proti, ale nechť je v republice jeden integrovaný systém v jehož rámci si budu mít šanci koupit jízdenku od Aše po Beskydy…
ono to bude asi tím, že MD se , na rozdíl od krajů, věnuje jen železnici … a zatím, na rozdíl od krajů, i tu železnici dezintegrovali …
Koupení jízdenky není snad až tak složitý úkon – kupovat jízdenku pro každou jízdu zvlášť může být i jednodušší než si ji kupovat na nějakou složitou cestu s mnoha přestupy a být tím pak zbytečně vázaný.
Zásadnější problém je odpovědnost dopravců za návaznosti a přestupy. Pokud pro každou jízdu uzavíráte samostatnou přepravní smlouvu, tak pak dopravci nejsou motivováni spolupracovat. Logičtější by bylo uzavírat přepravní smlouvu s objednatelem té dopravy.
Jihomoravský kraj už směřuje k samostatné Moravě? Nebo ke kolonii Ukrajiny?
Ne, Jihomoravský kraj je jedním ze 14 krajů České republiky.
A svojí kvalitou veřejné dopravy** předčí přinejmenším většinu krajů ČR a výrazně předčí kvalitu veřejné dopravy na Ukrajině.
** Byť subjektivně mám dílčí výhrady, mj. k nyní předpokládanému zavedení povinného nástupu do pouze vyznačených vozů pro cestující z neobsazených zastávek na páteřních neelektrizovaných tratích či k něčemu, pro co mám soukromý název „odezdikezdismus“ či „sázení příliš na jednu kartu“ (v rozhodování „vlak vs. bus“ coby krajem preferovaného dopravního prostředku v konkrétní relaci).
** Překlep, samozřejmě na páteřních ELEKTRIZOVANÝCH tratích.
Takže pokud už nenastane žádná další změna, tak Jihomoravský kraj, který se současnými dopravními podmínkami IDS se se mohl řadit mezi nejlepší, bude od nového roku ten naprosto nejhorší.
Jsem rád, že i soudruzi v okrese na severu politicky prozřeli. 🙂 Ono vysvětlujte člověku, že jízdenka ČD platí v rychlíku ČD mezi Benešovem nad Ploučnicí a Děčínem a neplatí v osobáku ČD. Doufám, že rozum dostanou i zbytek krajů, ale o jihomoravském pochybuji.
„Ono vysvětlujte člověku, že jízdenka ČD platí v rychlíku ČD mezi Benešovem nad Ploučnicí a Děčínem a neplatí v osobáku ČD.“ Aniž bych chtěl zpochybňovat relevantnost vaší poznámky, tak dodám jeden příměr a ještě jednu poznámku: – Vysvětlujte člověku, že jízdenka DÚK platí mezi Ústím n/L. a Děčínem v Os vlacích ČD, v rychlících ČD, ale ne v expresních spojích ČD. – Perličkou je, že jen díky tomu, že Die Länderbahn nakonec nepřišla o výkony v oblasti dopravního svazu ZVON, zůstávají ČD provozovatelem Os vlaků v relaci Děčín – Liberec; v opačném případě by tak jako tak platilo, že část… Číst vice »
Jenže jízdenka je DÚKu a IDS většinou neplatí nikde v expresních dálkových spojích. Je však ujeté aby jízdenka vydaná dopravcem neplatila ve vlaku dopravce.
Vždyť v kraji jezdí jediný EX3, mezi Ústím a Děčínem, jinak platí všude.
Opravte si prosím ty chyby v článku děkuji
Není mi jasná jedna věc, proč se tak složitě vymýšlí nějaký státní tarif. Podobný tarif už zde máme, jedná se o TR10 . Stačilo by ho pouze povýšit na to, že by platil u všech dopravců (TR10 by tím pádem už nebyl ČD, ale státní, ČD by ho v tu chvíli stejně nepotřebovali). To samé Inkarty, buď domluvit s ČD, že je budou moci vydávat a používat všichni dopravci, nebo udělat podobné karty. A pak ať si ještě každý dopravce dělá své akční nabídky a k tomu kraje své IDS a je to vše. Jednoduché a použitelné. Když se ještě… Číst vice »
“Stačilo”.
To by ČD musely chtít, což v poslední dekádě nechtěly.
„To by ČD musely chtít, což v poslední dekádě nechtěly.“
Zejména od 5/2017, kdy definitivně přestaly poskytovat jev zčásti se blížící jednotnému tarifu, totiž vydávat jízdenky i jiných dopravců v rámci tzv. lomeného jízdného.
Tak dá se to dát jako podmínka při zadávání zakázky. Nesouhlasíš, zakázku nedostaneš. A to platí samozřejmě pro všechny dopravce.
Jistě, že je to logické řešení. Říkám už nějakou dobu, že ČD mají I Karty a technologie s tím spojené vyčlenit do dceřiné společnosti a licencovat dalším dopravcům. Klidně nejen železničním. Vždyt Můj vlak bude nově i pro Oebb a na InKartu dneska „nahrajete“ taky i třeba Litacku, nebo PID. Ty technologie jsou hotové, valděné, tak proč utrácet za další.
ČD nemají celosíťovou aplikaci. Jízdenku na autobus ani jízdenku na vlaky jiných dopravců přes tu aplikaci nekoupíte.
No co co co čekal snad někdo něco jiného 😀 . Blíží se krajské volby to si každý rozmyslí naštvat své voliče. I když v případě UK to myslím nebude vůbec jednoduché. Pět dopravců to znamená 6 tarifu které se budou uznávat. Pěkný binec. Ještě že nejsem z UK.
V krajem objednávaných vlacích budou jen dva tarify – DÚK a ČD. Noví dopravci si své vlastní tarify zavádět nebudou.
Děkuji za informaci tak to je zcela jiná situace 😀
Zdravý rozum zvítězil nad trondováním.
Zřejmě v Ústeckém kraji cítí, že po příštích volbách asi nebudou velet.
Stejně nerozumím tomu, proč by to u nás nešlo udělat podobně jako ve Švýcarsku. Krajský tarif ve všech objednávaných vlacích povinně bez ohledu na dopravce, objednatele či typ vlaku; státem definovaný jednotný tarif mezi kraji (dle kilometrů či dle relace) v státem objednaných vlacích a komerční tarif v komerčních vlacích (s možností zapojení se do státního tarifu). Nákup jízdenky odkudkoli kamkoli v rámci celostátního a krajských tarifů z jakékoli pokladny a aplikace. Celosíťové jízdné a slevy (např režijky, IN25, …) v rámci celostátního tarifu by se pak rozpočítávaly dle procentuálního využití mezi kraje, stát a komerční vlaky zapojené do celostátního… Číst vice »
Davide ano to by bylo ideální to ví asi každý ale podívej jak u nás většinou takové projekty konci viz třeba centrální registr vozidel co s ním bylo za problémy. Aby to fungovalo už dnes muselo by se začít tak před 15 lety 😀 .
Zase to blouznění o Švýcarsku…
Není to blouznění. Blouznění by bylo, kdybychom tu chtěli mít taktový provoz, vyspělý vozový park či železnici do každého města. To by však vyžaddovalo vysoké investiční náklady a politicky jiný přístup k železnici. V tomto případě jde pouze o způsob financování a domluvu a to by šlo vytvořit i v současných podmínkách.
Zlínský kraj: Krajské jízdenky zatím nebudou. ČD+Arriva se dohodly na vzájemném uznávání jízdenek mezi sebou.
Viz https://zlin.rozhlas.cz/modry-nebo-zeleny-vlak-nebude-na-tom-zalezet-od-prosince-bude-pro-prestup-stacit-8094207
díky za doplnění:)
Tak u nás na Zlínsku dobrá zpráva.
Mimochodem, integrovaný tarif DÚK má i tu výhodu, že je relační, tzn. i při jízdě určitou oklikou vypočítá cenu odpovídající nejkratší možné trase. Je tomu tak např. v relaci Ústí n/L. – Louka u Litvínova – Moldava (nepočítá závlek přes Louku) či Roudnice – Straškov – Libochovice (nepočítá závlek přes Straškov).
O to výhodnější než kilometrický tarif ČD umí takový tarif být.
„. v relaci Ústí n/L. – Louka u Litvínova – Moldava (nepočítá závlek přes Louku)“
Přes Louku to není závlek.Jinudy se na Moldavu nedá jet.
Mýlíte se. Z Teplic se dá jet přímo na Dubí, čímž projedete o 9 tarifních zón méně, ale je to 1 až 2 přestupy navíc, než závlek přes Louku; případně při využití linky 493 je to o 7 projetých zón méně a o 0 až 1 přestup více.
Ano, to bylo, ale nyní už lze jet i přes Louku u Litvínova, která byla začleněna pod Litvínov.
zkuste použít jinou, než čistě železniční mapu
To stejne plati i pro relaci Most – Zatec pres Chomutov (rychliky GWTR).
……včetně všech tipů inkaret a slev,“ řekla mluvčí Magdalena Fraňková…..
Smím se zeptat, co to jsou tipy inkaret a slev ???
Však moc dobře víte, toto upozorňování je patetické.
Celý dnešní článek se gramaticky moc nepovedl.
Rozdíl mezi tipem a typem bude spíš pravopisnou a lexikální záležitostí, žádný gramatický problém v tom nevidím.
I zde platí otázka – Ústecký kraj s ČD tedy sjednal smlouvu brutto, nebo netto?
Pokud brutto, jaká bude finanční kompenzace od dopravce směrem k objednateli?
(Pokud eventuálně žádná, tak kraj připravuje o peníze sám sebe.)
To je dobrá otázka, ale smlouva stále není.
Pane Sůro mohu mít zdánlivě nesouvisející otázku ale to by mě celkem zajímalo. Je známé kde daní kde odvádějí daně jednotliví dopravci? Zda u nás nebo v nějakém daňovém ráji?
Jelikož mají všechny sídlo v ČR, tak v ČR. Někteří nemají co danit.
Děkuji.
Můj tip je, že buď jako kompenzaci nabídnou dodatečné investice do vozidel, nebo budou argumentovat, že náklady na přidání cen DÚK do eshopu a Můj vlak nebyly v původní nabídce, tak to výměnou za uznání TR10 udělají zdarma.
Pane xyz jedna věc mě tak trochu zaráží. Stále se zde hovoří o tom že by kraje mohly přijít o peníze že by ČD mohly účtovat jízdné jako svůj zisk. Proboha vždyť to vypadá jako kdyby ČD chtěly krást. Ať by to byl příjem kraje nebo ČD vždy to bude zisk státu. ČD ze sta procent vlastní stát Tudiš veškeré zisky jsou de facto státu. Zde se píše jakoby ty peníze byly vyvadeny někam zcela jinam. Myslím že v řídícím výboru mají zastoupení všechna důležitá ministerstva včetně financí nebo pro místní rozvoj. To by neměl být problém občas účetnictví ČD… Číst vice »
„Ať by to byl příjem kraje nebo ČD vždy to bude zisk státu.“
Samozřejmě že ne. Příjem „kraje“ = mnou zjednodušené (až nepřesné; kraj nemůže platit „sám sobě“) označení pro příjem v rámci IDS, následně přerozdělovaný dle stanoveného klíče všem dopravcům (železničním, autobusovým…) účastněným v IDS.
Příjem pro dopravce = příjem pro obchodní společnost ČD, a. s., společnost s právní subjektivitou. Ne „příjem státu“.
Jak píše o trochu výše pan MJS. ČD má funkční a dobře fungující systém není problém v něm evidovat cokoli a cokoli do něj zahrnout. Při jeho správném využití není prakticky možné aby si ČD evidovali něco co neudělali. Vědí vůbec na krajích jak to u ČD funguje ? Boji se zbytečně a bude se zde vyvíjet a zavádět něco co tu už je. A na tu případnou kontrolu odpověď nemáte? Znovu jen přesně definice co je co za příjem ?
Dobre. Kupim si listok Ceskych Drah vranci kraja medzi mestamy A, B. Na tej trati premavaju vlaky objednane krajom a vlaky objednane MD, ktore prevadzkuje kraj. Vedia mi ceske drahy povedat, ze na ten listok som siel vlakom CD a nie vlakom ktory objednal kraj alebo to vie povedat dopravca, ze zviezol cestujuceho ktory mal kupeny listok CD ? Este k tym statnym firmam. Kraj ma samostatny rozpocet. Bude mat napr. na rok 100 mil s ktorymi hospodari a z toho zeleznicna doprava ma napr. 10 mil a trzby z cestovneho budem mat 1 mil. No na zaklade tejto dohody… Číst vice »
Podle čísla vlaku to je možné.
Zakoupený lístek ve vlaku průvodci zaregistruje do “ popky “ a je jasně zřetelné kterým vlakem cestující jel.
„a je jasně zřetelné kterým vlakem cestující jel.“
… a ono zúčtování s krajským úřadem stejně neproběhne, protože jde o „nettojízdenku“ ČD dle jejich tarifu.
„A na tu případnou kontrolu odpověď nemáte?“
Otázka je mimoběžná, protože z principu platí, že „neIDSková jízdenka“ = jízdné jde přímo do kapsy konkrétnímu dopravci namísto rozúčtování v rámci IDS.
(Mimochodem, tu kontrolu uvnitř ČD tedy mají jen některá ministerstva coby představitelé českého státu jako akcionáře společnosti, nikoliv samy krajské úřady, které podíl v oněch ČD, a. s. nemají. Tolik co do „možnosti krajů něco kontrolovat přímo uvnitř ČD, a. s.“)
Je to marný je to marný je to marný. Opět jen přesně citované definice. Vůbec jste opět nepochopil o čem je vlastně řeč. Nebudu se o to už pokoušet.
Len popisuje aktualny stav co moze kraj na zaklade aktualnej legislativy vzhladom k CD. Ze sa Vam to nepaci, to nie je jeho chyba.
Pokial CD nebudu chciet, tak kraj moze len stat v kute a suchat nohami a pozerat sa ako mu ubudlo z trzieb a nebude moct povedat ani meke f. Momentalne nema na to ziadne paky ako sa dozvediet kolko CD vybrali za prepravu vranci kraja.
řeč je bohužel o tom, že máte chaos v základních pojmech právní i ekonomické reality – z čehož plyne mimoňství všech vašich dedukcí 🙁
Aj nacitavaju do POP-ky ? Na Slovensku pokial je listok predany cez pokladnu na stanici, tak len peciatkuju. Ziadne nacitavnie do POP-iek.
Není důležité, kterým vlakem jste jel konkrétně vy, důležité jsou celkové počty. A ty se statisticky dají vyhodnotit poměrně přesně. Problém je ale v tom, že syrová data ČD nikomu nedají (protože obchodní tajemství) a nějaké výstupy mohou být zfixlované a není možnost to ověřit. Proto chtějí mít kraje nad tržbami co největší kontrolu.
nastudujte si něco o právnických osobách – zatím máte na vlastnictví názory hodné komunisty 🙁
:DD
A jo, omlouvám se, nedočetl jsem úplně dokonce…Tak snad dostanou rozum i v Plzni 🙂
Jakožto občan Plzeňského kraje doufám, že nikoli. Ve smlouvě je požadavek na prodej jízdenek přes internet a prodávat lomené jízdné taky ČD eshop umí. A doplácet víc vlivem kreativního účetnictví ČD z daní nechci.
Navíc smlouva na P2 už je uzavřena a vysoutěžena v podobě brutto, takže smůla. Hodně bych se divil, kdyby to PK měnil.
I v brutto smlouvě může platit tarif dopravce, to se nevylučuje.
To může, ale proč by to kraj dělal? Třeba na souběhu Plzeň-Rokycany si to dopravce místo na P2 vykáže na R16 a kraj má smůlu, dokázat to nemůže.
třeba kvůli cestujícím, aby si nemuseli pořizovat do každého vlaku jinou jízdenku? Tohle nebudou jediné vlaky, které tam budou na trase jezdit…
To je přece vyřešeno. Vnitrokrajsky pouze krajský tarif, při přestupu mimo kraj je akceptována TR10.
V některých vlacích vyšší kategorie ovšem krajský tarif neplatí.
V Plzeňském ve všech relevantních.
Jakožto občanovi Plzeňského kraje je mi jasné, že se složením krajských úředníků co mají na starosti dopravu v kraji bude pro normální občany potažmo cestující jenom hůř. Ať koukám jak koukám, nevidím tam jediného člověka, který by měl nějaké profesní zkušenosti s provozováním drážní dopravy a tarifů. Bohužel.
Přečtete si smlouvu na P2. Od toho je POVED a tam takových lidí sedí dost. Narozdíl od minulého hejtmana má prostor na práci…
Právě proto, že lidi z POVEDU znám.
Paráda!Když ustoupil ten co se týče dost často hloupého inovátorství ve veřejné dopravě nejradikálnější kraj, snad to trkne i ten Jihomoravský a bude konečně konec tomuto donebevolajícímu nesmyslu. Nebo jsou ještě nějaké další kraje, kde bylo tohle v plánu ?
Dopadne to tak, že řeknou:
„Přehodnotili jsme argumenty pro a proti, prodiskutovali s kolegy z ostatních krajů a rozhodli se vrátit k původnímu modelu, aby Jihomoravský kraj nekomplikoval dopravu cestujícím z jiných částí republiky, kde se oproti stávajícím zvyklostem nic nemění.“. 😆
„a rozhodli se vrátit k původnímu modelu“
K původnímu modelu se JMK nemůže vrátit již z principu nové smlouvy, protože původní/dosavadní model byl netto (smluvně stanovena výše úhrady za provozování regionálních vlaků), nový bude brutto (smluvně stanovena nákladová cena za provozování jednotlivých vlaků, od této ceny se odečítají tržby z jízdného jdoucí „na společnou hromádku“ v rámci IDS).
Prosím vás, vy jste naprostý teoretik, co má vyčteno kde co, ale v praxi skutek utek.
Takže si své teorie prezentujte u Trondy a spol., a nekrmte mě tím, co je a není možné.
Předem děkuji.
Prášky rychle, už vidíš Trondu i ze spaní!
Ani ne. Ale že to Trondík nevydrží, to bylo nad Slunce jasné. 😆
Dobrá zpráva ne ? Tronda ve zdraví přežil couvnuti i ve druhém kraji. Náš rentier se zřejmě těší dobrému zdraví 😀 .
Víte proč se Manitou a Hrackalw nemohou utopit v moři? Protože by je nadnášeli duté hlavy.
Je fakt, že formátu Titanic Tronda nedosahujeme. 😆
Naštěstí.
Řešení pro některé diskutující viz odkaz:
http://www.lh-shop.cz/index.php?page=shop.product_details&flypage=trh_flypage.tpl&product_id=2430&category_id=390&option=com_virtuemart&Itemid=5&lang=cs&vmcchk=1&Itemid=5
Já jen doufám, že mluvčí řekla, že budou platit všechny typy inkaret a slev, nikoli tipy:) Ale rozumný krok, doufám, že se přidají i ostatní kraje.
Všechny kraje, kterým nevadí kreativní účetnictví… :/
Mnohé a mnozí v mluveném projevu zaměňují tvrdé a měkké i snadněji než ve psaném, a nejde-li to do extrémů, nepovažuje se to ani za chybu.