Další kilometr pod trolejemi. Správa železnic za 55 milionů dohání, co v Kadani zprvu odmítala
Elektrizovaný úsek trati z Prunéřova do Kadaně. Foto: Správa železnic
Původní plány počítaly s tím, že se celá trať z Prunéřova elektrizuje najednou.
Jo kdy by tenkrát po revolucí by šlo a na psalo do poslanecké sněmovny kuli stupu do Evropský unie . Tak by se do ČR a SR cestovalo bez pasu a tak časem jsme získat výhodu dotace od Evropský unie. 1 .Jo kdy by se tenkrát mezi stanicemi Klášterec nad Ohří a Kadaní-Prunéřov zbourala stára vlaková stanice Verneřov . 2. A mezi železničními stanicemi Klášterec nad Ohří a Kadaní-Prunéřov postavili novou železničními stanicí Verneřov . 3. Pak postavili za novou železničními stanicí průmyslová zona Verne velké parkovací plochy pro náhradní autobusovou dopravu a pracovní stroje pro případ modernizaci tratí .… Číst vice »
Škoda mluvit..kolikrát vedou z těch nádraží troleje do lokálek i několik desítek metrů navíc, tak byl fakt problém napíchat tam o deset sloupů navíc..prostě SŽ..
Hezký! Jenže – jak někteří pravidelní čtenáři správně tuší – i argument ekonomické efektivity značně pokulhává a pravý důvod je někde úplně jinde. Záměr projektu byl schválen v květnu 2015 s náklady 447,467 mil. Kč (ještě v DC) s parametry ekonomické efektivity EIRR = 6,00 % a B/C = 1,056 (to lze ohodnotit jako docela slušné parametry). V červenci 2017 Centrální komise o této akci znova jednala a z tohoto jednání vyšel pokyn na DSŽ projekt dopracovat již v AC. (zde si dovolím drobnou poznámku: ačkoliv mnozí z Vás SUDOP PRAHA různě haníte či dokonce nenávidíte, byla to především jeho… Číst vice »
Ač mě to nepřekvapuje, protože o tom taky něco vím, stejně je to na blití. A tak je to tady se vším.
Škoda, že se to nepovedlo udělat už tenkrát, mohlo se tam jezdit stejnosměrnejma panťákama už teď a nemusely se přestavovat na dvousystémky. Kocourkov.
Tak to můžou opravit celou trať až k voj.prostoru, ale netahat tam dráty.
Nějak nechápu, proč je tenhle článek tady na „zdopravy“ znovu. Už to tu bylo koncem prosince, ten samý clanek, ta samá fotka. Akorát datum je dnešní….
Sorry, špatně jsem to přečetl. Omlouvám se.
Vzhledem k tomu, že tyhle „odbory“ jsou natolik profesionální, že pro investiční akce stále používají čísla tratí podle knižního jízdního řádu, a vůbec jim nevadí, že KJŘ neobsahuje spojky a tratě jen s nákladní dopravou, tak bych se vůbec nedivil tomu, že to spojeni „do Kadaně“ tam fakt někdo pomotal.
Myslim, ze je daleko pravdepodobnejsi, ze to pomotala sprava zeleznic. Tam maj vyluky radi.
Mluvím o investičním odboru Správy Železnic. 😉
KJŘ především neuvádí kilometrické vzdálenosti „skutečné“ (= skutečnou délku ujeté dráhy), ale kilometrické vzdálenosti „tarifní“, tedy vzdálenosti rozhodné pro výpočet výše jízdného, které se od délky skutečně vlakem ujeté dráhy dost často liší (především z „marketingových“ důvodů – což bylo důležité zejména v případě využívání pásmových tarifů).
Spise chteli trat od mesta zrusit, ale nedoslo jim, ze mesto je od mesta dale nez predmesti 😀
Nemyslim to samozrejme vazne, 🙂
V materiálech SŽ neuvádí kilometrické vzdálenosti „skutečné“ v současné době vůbec nic. V pasportu svršku, v závěrových tabulkách, v TTP… všude tam jsou hodnoty různé.
Definiční staničení uvádí tuto informaci pouze tam, kde je skutečně postavený nějaká dostatečně nová stavba, že její projekt je zapracován v pasportu svršku a všech dalších dokumentacích. Tedy někdy od roku 2016. 😀
Jenže na předměstí tak dojede buď U1 nebo svoz od Krušnohoru. Obojí nejde, protože se v Kadani nově nevykřižují. Hlavně, že máme kusou kolej směrem na Kaštice. Tady SŽ podělala, co mohla.
Na zastávce předměstí má snad být kromě průběžné koleje také ještě „šturc“ s perónem, takže by snad mělo být možné křižovat aspoň tam – ale je tím ohroženo zachování budovy zastávky, kde mělo být v budoucnu nějaké minimuzeum Doupovskéí dráhy.
A že ten šturc tam bude víte,nebo si to jen myslíte,že tam bude?
Já jsem se to dověděl právě v souvislosti s těmi snahami o zřízení zmíněného minimuzea: tu budovu zastávky chtěla (a možná stále ještě chce) zbourat SŽ(DC) právě kvůli tomu, že by snad zůstala stát těšně za zarážedlem toho „šturcu“ (přímo fyzicky její další existence prý nevadí, ale vadí to prý snad nějaké „normě“ …)
Třeba o tom někdo ví něco víc (a aktuálnějšího).
V Kadani by měla řádit spíš SŽ(AC), ne?
Hm předměstí je sice možná blíže centru ,ale již za mě všichni cestující(byl jsem vlakvedoucí) vystupovali/nastupovali v Kadani a na předměstí se vozil vzduch,proto taky město (kraj)tam už dopravu nějaký čas neobjednává.Tak do zastávky a drátů vrazíme 55 míčů.To je jako před lety renovace trati do Vejprt a následně zrušená pravidelná doprava.Jinak panter tam bude jezdit až bude dvousystémový. A pravidelná osobní doprava Kadan-Podbořany/Radonice nevím 39 km za hodinu deset a za mě tam byla tratová 40 ka ,když autobus do míst z Kadaně co lidi jezdí je ve Vilémově či Radonicích za cca 20 min a přímá linka do… Číst vice »
Pan Kolovratník je nový Říman a kde je Římanům konec. Každá doba nějakého experta vygeneruje. Ten pak rozčílí svou nekulturností stovky odpůrců. Trať na Kaštice/K.Rohozec by šla zatraktivnit a zadrátovat celou, udělat novou zastávku Radonice centrum. Z Kaštic by se to mohlo zadrátovat až do Žatce a obnovit zrušené zastávky v úseku Kaštice-Žatec, mohla by to být ekologická příměstská doprava. A vůbec nezvýšila se výkupní cena starého železa??
A co třeba místo drátů nad celou (libovolnou) lokálkou dát ostrovní troleje a jezdit na baterky? Zřejmě by to chtělo pak i zohlednit například v poplatcích za DC.
Nebo vnitřní třetí kolej…
Ale to by nešlo, protože „se to tak nikdy nedělalo“
Drahe atypicke reseni… nutna i investice do vlaku…
Já myslím,že ekologičtější bude současný stav,kdy tam nejezdí 100 tunové vzduchovoziče.
Asi tak, pantery by spis meli pokracovat do Chebu nez do Kadane.
To je na zvážení – ona dnes (při relativně slušné taktové dopravě a proložení dálkových a regionálních vlaků) má frekvence v osobních vlacích úplně jiné složení a zájmy než v dobách, kdy mělo smysl vést několikrát denně osobní vlaky na dlouhých trasách – a hlavně už dlouho neexistují rychlíkové příplatky a (naštěstí téměř vůbec ani) povinně místenkové vlaky, takže pro cestování na větší vzdálenosti není už ani zdaleka tak lákavé používat pomalých osobních vlaků, když lze snadno a „bezbolestně“ využít rychlejších dálkových spojů, a ty osobní vlaky mohou být lépe přizpůsobovány potřebám jednotlivých regionů.
Aha, takze Panter prijede do Kadane-Prunerov – tam prestoupi lidi do 810 a popojedou do Klasterce kde prestoupi do Sharku co jede do Chebu. Pripadne vyjizdi ten Shark uz z Mostu. Mezi Vary a Chebem to pak byva nekdy precpane.
Do Mostu už Sharci nejezdí.Z Pantera se přestupuje směr Vary v tom Prunéřově,nebo Chomutově.
Nevim, ted v dobe Covidu + prerusene trati to tolik nesleduju. Kazdopadne konecne pokrok. Vim, ze od poloviny roku bude dalsi zmena. Kdo vi, treba se nekdy dockam zmizeni te hodinove pauzi v Chebu.
Jeste dodam, Klasterec nema nastupiste a diky priblble koncepci kraju, se z toho stala prestupni stanice. Proc ty prestupy neposunout do Kadane-Prunerov nebo Chomutova to je nad me chapani.
Už tam jsou přesunuty.
A proč vlastně nejedete rychlíkem?
To je na zvážení – ona dnes (při relativně slušné taktové dopravě a proložení dálkových a regionálních vlaků) má frekvence v osobních vlacích úplně jiné složení a zájmy než v dobách, kdy mělo smysl vést několikrát denně osobní vlaky na dlouhých trasách – a hlavně už dlouho neexistují rychlíkové příplatky a (naštěstí téměř vůbec ani) povinně místenkové vlaky, takže pro cestování na větší vzdálenosti není už ani zdaleka tak lákavé používat pomalých osobních vlaků, když lze snadno a „bezbolestně“ využít rychlejších dálkových spojů, a ty osobní vlaky mohou být lépe přizpůsobovány potřebám jednotlivých regionů.
Římanům konec…
Já bych hledal někde hodně daleko na plážích…
Já bych je také raději nehledal vůbec a ani nikde – ale nebezpečí, že se někde zase vynoří buď oni sami, nebo nějací jejich soukmenovci, pomahači, následovníci nebo jiná stejně odporná verbež, je bohužel tak velké, že nehledat je může být docela dost nebezpečné …
No za me teda spise prima cesta do Zatce…
https://en.mapy.cz/s/nupezarozu
Stejne tak propojku Kadan-Klasterec,…
A trat do Kastic a Radonic uz jen jako odbocku, pokud by byl zajem o provoz a klidne s bateriovym provozem…
S tím souhlas.Na předměstí skoro nikdo nejezdil.
Když vlaky přestaly jezdit (přímo) dál na lokálku a autobusové nádraží je pod kadaňským nádražím (a i něco jako miniparkoviště „P+R“ je u nádraží a ne u zastávky), tak význam zastávky na předměstí pochopitelně poklesl – dneska často i místní jezdí na vlak autem, takže záleží na tom, jakou úpravu okolí zastávky zvolí „město“, když všechny vlaky budou jezdit až na a z předměstí a na (dálkově řízeném) nádraží už ani nebude výpravčí, který mohl psychologicky fungovat i jako jakási „ostraha parkoviště“.
Jestliže místní dojíždějí na vlak autem, tak je na místě otázka odkud dojíždějí autem. Jestli by to třeba neměli blíž na zastávku…
Kdy jste tam (v Kadani) byl naposled, že tu trousíte taková moudra?
„požadavek vznesli už před deseti lety, což dokládá i rozpočet SFDI z roku 2014“ Slušný skluz a zdržení. Přičemž tam neobstojí výmluva na ekologisty či jednočlenná sdružení, protože v případě této stavby žádné námitky – pokud vím – nepřicházely. Přesto takové letité zpoždění v realizaci. „V původní variantě se stejnosměrnou trakcí ekonomické hodnocení rozšíření úseku neumožňovalo, přestože se v původním záměru o prodloužení až na zastávku Kadaň předměstí uvažovalo.“ Jazýčkem na vahách v (ne)vyjití ekonomického hodnocení byly vícenáklady odpovídající několika desítkám milionů Kč? 🙂 V situaci, kdy vícenáklady spojené s byť stejnosměrnou trakcí by byly dost možná nižší než budou… Číst vice »
VRT v ČR má taky projekty z roku 2014. A k čemu že nám to je?
To je něco úplně jiného z hlediska investiční náročnosti (včetně územního projednání), volby nejvhodnější varianty (kdy čas ukázal, že ta verze z roku 2014 by nemusela být nejvhodnější) atd. atd.
Modernizace typu Prunéřov – Kadaň (či jakákoliv jiná modernizace v nezměněné stopět) je něco úplně jiného.
Teď už na záchod…
Kulový s přehazovačkou! Čím více výběrových řízení, tím více malých domů! SŽ je největší tunelář v ČR! A kolikrát udělají i pořádný tunel při stavbě tunelu! Hlavně se napakovat. Začíná být v módě běžné zakázky tříštit na vícero zakázek, tam se snadněji skryjí ty desítky krabic s vínama! Olomouc Uničov Šumperk by železniční vojsko udělalo za rok – teď jsou z toho dvě tři akce pro sto firem na dobu deseti let. Ale že se SŽ prokecne takto viditelně na kšeftu do Kadaně, to bych nečekal.
A proč to tedy to vojsko neudělalo? (Před 40 lety.)
Protože nedostalo patřičný rozkaz.
Protože to byli nekvalifikovaní polootroci, kteří nic takového udělat neuměli. Se divíte? Proč by něco uměli, když jsou na nucených pracech bez nároku na mzdu.
Železniční vojsko vyměňovalo svrsek, do spodku ani elektrifikace nezasahovalo.
Šup na nejbližší policejní oddělení a podat trestní oznámení. Jinak jen placáte kraviny. A pozor aby jste nemusel podávat vysvětlení až budete obviněn Vy. Plnou hubu keců bez důkazů má každý,ale něco z toho dokázat už neumí vůbec nikdo.
A kdy Teda začnou pantery zajíždět alespoň do Kadaně?
Párkrát už tam panter projel (dokonce až na Želinu) a ani k tomu nepotřeboval elektřinu.
Jj první autonomní panter v ČR 😀
Až se jim dodělá trafo na 25 kV.
Ve chvíli, kdy měnili napájení, tak nikoho nenapadlo aktualizovat všechny související „papíry“? Ubohé. Kdyby aspoň přiznali, že jsou pitomci.
Bohužel SŽ akorát potvrdila, že nedohlédne na příští neděli.. když si vezmu, že takoví šašci rozhazují tímto stylem miliardy z eráru, tak mě jímá vztek.
Nešlo by využít té spojky co vede přes areál elektrárny? Přijde mi o dost kratší a podle stavu svrsku nevypadá že by jí elektrárna nějak intenzivně využívala…
Pro jízdy k peronům v Kadani-Prunéřově by to rozhodně nešlo.
Však tamtudy jezdí uhlí do elektrárny, ale co nejede jednička, tak je těch souprav méně…
Škoda, že už tu není pan Souprava (i když vlastně je, akorát pod jinými jmény), moc dobře si vzpomínám, jak tu křičel, že až doslouží most přes Ohři, tak se už nový stavět nebude a těšil se na zrušení trati. A hle, jak tak čtu, tak se stavět bude 🙂 .
Ta trať zde je nutná, má strategickou úlohu, což pan Souprava a podobní těžko pochopí. Tím spíše by stálo za to zde obnovit i pravidelnou osobní dopravu. Schází tu a nejen z důvodů rekreace. Autobusy by měly pak být doplňkem té dopravy – tedy navazující na trať do celého okolí.
Přesně tak.
Nějak nerozumím co je strategického na trati do Kadaně a dále do Kaštic (vjezd úvratí). Ano strategická je uhelná dráha z Března.
Tak se podívejte do mapy, kam pokračuje tato trať ze stanice Radonice a ono vás to trkne 🙂
Poslední pravidelný osobní vlak z Doupova odjel 20. dubna 1955. Trať ještě řadu let používala armáda, nejspíše v sedmdesátých letech však nechala strhnout doupovské nádraží a koleje vytrhat až ke Kadaňskému Rohozci. V současné době však nepoužívá už ani toto nákladiště.
Zdroj: https://www.idnes.cz/cestovani/po-cesku/zanikle-trate-27-kadansky-rohozec-doupov-zeleznice-trat.A200103_123524_po-cesku_vrja
To je narážka na vlečku rozvodny Hradec u Kadane. Zajímalo by mě, zda vlak tam umožňuje přivézt něco, co silnice neumí. Pokud to tak je, apeluju na urychlenou výstavbu strategických vleček do Řeporyj a Prahy jih.
Pán měl na mysli zřejmě vagónování vojenské techniky v Kadaňském Rohozci, ale vypadá to, že i to už je passé, viz reportáž výše.
Měl jste asi spíše napsat „narážka na bývalou vlečku rozvodny Hradec u Kadaně“, protože ta je už asi 2 roky fyzicky snesena = neexistuje.
Aha, díky za info, tak to už vůbec nevim, v cem je ta údajná strategická vyznamnost one tratě.
„v cem je ta údajná strategická vyznamnost one tratě“
Do Kadaňského Rohozce (k tamním vojenským rampám) trať pořád ještě vede a je sjízdná (bez úvrati ve Vilémově z K.R.).
Vy máte nějaké problémy s ovládáním klávesnice, když vám ta diakritika funguje tak podivně?
Aha, tak to je fakt strategická záležitost, ta za nasypání peněz do mostu stojí. Kdy že tam vojáci nakládali posledně? A nestačila by jim strategická stanice Podbořany?
Vaše starost o mou schopnost používat klávesnici je dojemná, ale můžu vás uklidnit, jsem OK.
Oprava mostu v Kadani naprosto nijak nesouvisí ani s prodloužením elektrizovaného úseku, ani se zrušenou vlečkou do rozvodny Hradec u Kadaně, kterou jste (trochu nepochopitelně) zamotal do této debaty vy, nikoli já. A o „strategičnosti“ té trati můžete sice pochybovat, ale smiřte se s tím, že vy (stejně jako ani já) nejste určitě tím, kdo o ní ani o důvodech pro ni rozhoduje – prostě vezměte jako fakt, že o tom pro nejbližší období někdo patřičně kompetentní kvalifikovaně rozhodl a váš psí štěkot je jen tím pověstným štěkotem na karavanu, která jde stejně dál. A pokud jde o moji „starost… Číst vice »
Ano. A k úřednímu zrušení vlečky došlo k 10. 12. 2016, viz https://www.ducr.cz/images/drurad/dokumenty/technici/Seznam_zrusenych_vlecek_k_6.1.2020.pdf (druhá položka na straně č. 8).
Nojo, vlečka do rozvodny. 30 roků tam nic nejelo, ale koleje se kvůli tomu udržovat musí. Protože 1x za 30 roků by tam mohl jet 1 vagon vezoucí trafo.
Nemáte pravdu: pro „fotošotouše“ tam před vrata rozvodny zajela kdysi dokonce i Kotasova „singrovka“ – ale už je to hodně dávno (tehdy ta rozvodna byla ještě jen skoro poloviční proti současnosti, kdy je mocně rozšířená kvůli přetokům větrné energie z Německa) …
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L522578_201213_286050.pdf
Nejdůležitější je tato linka v úseku Chomutov – Kadaň.
Potom ještě směr do Klášterce, linky směr Radonice, Podbořany a Žatce.
Na podobné úrovni je pak vlak(směr Prunéřov, ne Vilémov samoz.).
„Zastávka Kadaň předměstí je podstatně blíže centru než stanice Kadaň. “
Tak do středu náměstí je to z Předměstí 400m,z nádraží Kadaň 700 m.Podstatné zkrácení je 300 metrů.Délka „elektrifikace „600 metrů.To za 55 milionů.
Pokud bude stanice využívána cestujícími, nevidím v tom fakt problém…
Co napíše až se začne stavět stanice ( pracovní název) Most Budovatelů, která má stát pod mostem v mostecké ulici Hřbitovní…
Budovat na železnici zastávky 500 metrů od sebe je kravina.Jak ta mosteckáv ulici Hřbitovní,tak to Předměstí.
Na jednu stranu by se dalo souhlasit že 500 metrů je blbost.
Na druhou stranu jsou místa kde se to nejen nabízí, ale zcela hodí a zapadá do místního systému a je součástí skutečné potřeby.
Jako příklad mimo Kadaně uvedu Ostravu kde ze Středu na Stodolní je to co by kamenem dohodil…
To je spíš příklad, jak to nedělat. Tam se měl udělat jeden bod s přímou vazbou na 28. října… Jenže když se tehdy Ostrava aktivně snažila propagovat coby chlastací (apod) metropole, tak to holt dopadlo jak dopadlo.
Hřbitovy to zjevně jistí: i v Kadani je hřbitov a Hřbitovní ulice docela nedaleko zastávky na předměstí …
Železnice Desná to tak má a lidi jezdí. Ono je dost naprd ušetřit 30 sekund jízdy vlaku, ale muset jít kvůli tomu 10 minut pěšky.
Dodatečné zastavení vlaku vyžaduje víc než 30 sekund (při započítání brzdění, pobytu i rozjezdu).
A nakonec to tam dopadlo tak, že část vlaků musí dvěma z těch novějších zastávek projet, aby se vyjezdil jízdní řád (s kombinacemi křižování Šumperk před půl + Loučná nad Desnou před celou).
Hmmm, jsou na to výpočty?
Že bych cvičně spočítal, kolik by ušetřil Os S7 z Prahy do Berouna, když by v Chuchli a v Srbsku zastavoval na znamení (/nezastavoval)
Vhodně zvoleným „výpočtem“ zdůvodníte jakoukoli (i sebevětší) blbinu snadno – a nejlepší je jako argument používat ukazatele „osobominuty“: proti takové pitomosti „není domobrany“ …
Ona je spíš otázka, co je na tom za 55 milionů. Pokud by to dělali zkušení rozpočtáři, byla by otázka, kolik by to stálo. Opět otázka, co na to třeba NKÚ? Proč stát nemá své profesionální organizace ( v minulosti byly, ale asi se dnes nehodí)), které by dovedly objektivně stanovit ceny staveb: Ta výběrová řízení toho moc neřeší. Kdo zná, ví, o čem je řeč. Navíc by bylo rozumné, kdyby taková organizace opět měla svůj podnik, kterým by zajišťovala takové drobnosti, opravy, údržbu i menší investice. Tím se dá ušetřit také hodně. A kdyby konečně také existovaly obecné ceníky… Číst vice »
No tam se bude muset udělat úplně nová kolej, zrušit výhybky a manipulační koleje,znova předělat před rokem nově vybudované zab.zařízení,vybudování nového nástupiště,osvětlení,oprava mostu přes ulici Hřbitovní -a také natáhnout 600 metrů trolejového drátu(což nebude ani 10 procent nákladů na tu „elektrifikaci“).
Mezi Kadaň město a předměstí jsou již nové výhybky i kolejiště .Článku moc nerozumím, napřed je řeč o zastávce Bystřice potom ale o předměstí, takže není jasné co se bude vlastně dělat teď a co později.
Zastávka Bystřice je hotová a nic se s ní dělat nebude.Předměstí se nedělalo,protože se měla budovat stejnosměrná měnírna za 220 milionů Kč.Ty se ušetřily díky střídavé elektrifikaci,tak se asi utratí za to Předměstí.Ale v Kadani je jen jedna elektrifikovaná průjezdná kolej s nástupištěm,takže se tam nevykřižují dva el. vlaky.Tak si Ústecký kraj bude muset vybrat,zda na Předměstí pojede U1,nebo RJ s přípojem od rychlíků.
Když máte takové příjmení, tak si tam někdy tu procházku udělejte a ujasněte si, o čem je řeč: zastávka Kadaň-Bystřice byla zřízena někde úplně jinde než leží zastávka předměstí.
Nejdůležitější (a nejdražší) na tom všem bude asi návazná úprava (značné rozšíření) staničního zabezpečovacího zařízení – předpokládám, že celý ten prostor kolejiště „předměstí“ včetně všech vleček zapojených tam nyní do traťové koleje se nově stane přímou součástí železniční stanice Kadaň (a jejího SZZ) jako její samostatný obvod.
No a to je v pořádku? neměl by se z toho někdo zodpovídat, že něco zpr…..l?
A jak s konfigurací kolejiště v Kadani? Aby tam vůbec ty vlaky mohly dojet… Ty dodatečné zásahy do ZZ předpokládám znamenají „jen“ zahrnutí předměstí do stanice.
Tak nejdřív potřebovali „hlavní‘ nádraží zazdít, aby se tam nedokázali vykřižovat 2 vlaky. No a teď můžou dostavět, co měli, s příchutí absurdna.
Když v Kadani všichni chtějí na náměstí,mělo být vybudováno nádraží Kadaň na Předměstí.V současnosti je to absurdita obdobná,jako by někdo stavěl zastávku v Praze na Hlavním před Vinohradskými tunely,aby to cestující měli o 300 metrů blíž na Václavák.
Absurdně přirovnáváte město velikosti Kadaně k městu velikosti (a rozličného uspořádání zdrojů a cílů dojížďky) Prahy, mj. nesmyslně přirovnáváte Prahu hl. n. se 400m nástupištěm ke dvěma kadaňským nádražím (resp. 1 žst. a 1 zast.), kde existence jedné se nevylučuje s existencí druhé.
Zároveň přicházíte s ad-absurdum tvrzením „Když v Kadani všichni chtějí na náměstí“, které zde nikdo netvrdil.
V Kadani již jsou „nádraží“ 3 (Bystřice) a 4. je Kadaň -Prunéřov.
Tak Prunéřov snad nelze počítat a dodejme, že ta hustota zastávek je problém jen pro případný tranzit, který je tu čistá nula.
Demagogové ale budou tvrdit, že Zlín má nádraží v Otrokovicích. Což by tomu Prunéřovu cca odpovídalo.
Zlín má samozřejmě své „hlavní“ nádraží v Otrokovicích – a logicky už proto, že od něj až do „centra“ Zlína (co je tam vlastně skutečným centrem?) vede spojovací komunikace téměř souvisle „živou“ zástavbou!
Kadaň (její historické centrum + okolní sídliště) je ovšem od několik kilometrů nádraží u prunéřovské elektrárny oddělena dost vysokým nezastavěným přírodním hrbem, takže nádraží nemá s městem žádný logický kontakt.
Byly časy, kdy jezdil trolejbus mezi Kvítkovicemi a Malenovicemi po silnici vedoucí mezi poli. Ta zástavba je tam až z pozdějších let, rozšíření komunikace taky. Otrokovice jsou jeden obrovský odklad. Odklad řešení problému s dopravou nejen cestujících.
Demagogové přidají časté spojení trolejbusy, blízkost MHD před nádražím … a zapomenou říct, že je to z nouze.
V Kadani by křižování dvou elektrických vlaků běžně nastávat nemělo, protože na zastávce Kadaň předměstí by snad měl vzniknout místo stávající manipulační koleje i nějaký „šturc“ pro končící vlaky, takže křižovat (končící a výchozí) vlaky v závislé trakci by snad mohlo být možné tam. Navíc lze předpokládat, že se zajížděním přímých elektrických vlaků až do Kadaně (předměstí) snad odpadne ta nehorázná pitomost v obsluze dvěma dopravci, takže i na přípoje k rychlíkům v Prunéřově postačí jediné vlakové náležitosti (a je zcela lhostejné, jaký dopravce to vše bude provozovat).
OK díky, to zní rozumně. I když mít možnost operativního křižování před cílem by se mohla i tak hodit…
Na předměstí by měly vzniknout dva peróny, jeden na průjezdné a druhý na šturcu, který vyroste v místě dnešní nádražní budovy, která bude zbourána.