cargo

Další Italové zkouší proniknout na stavby českých silnic. Jsou o třetinu levnější

Vizualizace silnice I/68 Třanovice - Nebory. Foto: ŘSDVizualizace silnice I/68 Třanovice - Nebory. Foto: ŘSD

Na tuzemský trh se stavbami silnic a dálnic se snaží proniknout další italská firma. Na stavbu nového úseku silnice I/68

Zpět na článek
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
DRABADURA

Když vidím tu mimoúrovňovou křitovatku na napojení na dálnici D48, tak si říkám, že přesně tak by mělo vypadat T-čkové propojení víceproudých silnic. Jestli se chcete podívat, jak se to dělat nemá, stačí mrknout do mapy na napojení D35 na D11. Tady evidentně projektant přemýšlel a díky poloměru zatáčky se dá najet z jedné silnice bez ztráty rychlosti na druhou – to když pojedete od Ostravy do Prahy po D35 a přijedete k připojení na D11, tak budete kvůli deb*lnímu projektantovi který, udělal nasmysně malej poloměr zatáčky dupat na brzdu ze 130km/h na nějakejch 60 km/h a pak zas dupat… Číst vice »

PetrN

hodně jste mě pobavil 😀 když se podíváte podrobně na mapu a projekt, tak zjistíte že směr Ostrava-Praha D35xD11 a také větve plánované křižovatky I/68xD48 u Třanovic mají obdobný poloměr cca 150m !!! Jedna z nejvelkorysejších polopřímých větví MÚK v ČR směr Otrokovice-Brno D55xD1 má poloměr cca 260m a dá se projet 100-120 km/h.

DRABADURA

Děkuji za reakci a také za přeměření poloměrů odbočných a přípojných větví na T-čkových mimoúrovňových křižovatkách v ČR. Jak sám píšetě, nejlepší dosavadní řešení je na odbočné větvi směr Otrokovice-Brno D55xD1. Ovšem já měl ve svém příspěvku na mysli hlavně TVAR KŘÍŽENÍ i když jsem se pravda rozohnil kvůli tomu pomalému odpojování a napojování, takže to v tom zapadlo. Kdyby všechny T-čkové MÚK měli tvar křížení jako I/68xD48, pak by nebylo krkolomné udělat na nich poloměr 300m a šlo by plynule přejet z jedné dálnice na druhou, bez ztráty rychlosti.

PetrN

No evidentně chtějí polopřímé rampy od Třince na oba směry na D48 (F-M i PL). Budou tam spojovací kolektory, jelikož méně než 1km od I/68xD48 je plánované odbočení I/11 směr Havířov, kde se asi přepdokládá silný provoz v relaci Třinec-Havířov, proto ty polopřímé rampy. A kolektorové pásy kvůli plánovaným dvěma blízkým křižovatkám.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/138/infoletak_s11-havirov-tranovice.pdf

Daniel Mach

Spíš než Italové mě zaráží ten projekt křižovatky – hned ve třech úrovních. Což by sem nešla obyčejná trubková křižovatka s jedním mostním objektem? Podle situace tam ve směru na Frýdek místo je.

Pavel

A proč si o tom nejdřív něco nezjistíte. Na tuto křižovatku má navazovat křižovatka s dlouho plánovanou přeložkou silnice I/11 Havířov – Třanovice, se kterou se stále aktivně počítá. A aby to splňovalo dálniční normy, tak tam musí být kolektory – což je právě to, co tam nyní vznikne.

Daniel Mach

Jestli platí to, co má zveřejněno ŘSD :
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/138/infoletak_s11-havirov-tranovice.pdf
… tak je můj podiv stále stejný. V Čechách se staví daleko jednodušší křižovatky. Proč je to na Moravě jinak, to netuším.

PetrN

Jednodušeji by to šlo jedině za předpokladu, že by zde vznikl klasicky „kříž“ (nejspíš čtyřlístek), kdyby I/68 přímo navazovala na I/11, ale tady je plánované připojení zmíněných silnic necelých 1000m od sebe…
Ad jednodušší křižovatky, pak to taky někdy dopadne tak, že křižovatka kapacitně nezvládá 🙂

Lip

Doufám, že je vyřadí za nepřiměřeně nízkou cenu. Nejsem nějaký prosazovatel Eurovie, Strabagu ani Metrostavu, ale radši si připlatím než nějaké italské mafiánské mameluky co to zas nedokončí! Hlavně to jsou prázdné právní schránky bez strojního vybavení. A nemají hlavně ponětí jak to v našem stavebnictví chodí :-))).

čecháček

What the heck?

Můžete ozdrojovat aspoň jedno vaše tvrzení nebo jste sem přeběhl z diskuzí na Novinkách?

železničář v důchodu

Nedivil bych se příliš, kdyby „Lip“ nebyl daleko od pravdy – minimálně pokud jde o tu větu „Hlavně to jsou prázdné právní schránky bez strojního vybavení.“: nemyslím, že by nepočítali s tím, že získají spoustu subdodávek od zdejších firem, a to by se mohlo vymstít.

Ulafme

Eurovia, Strabag a Metrostav subdodavate nepužívají?

Martin V.

Já bych je nechal, ať se předvedou! Na rozdíl od rekonstrukce dálnice za provozu, tady případné selhání nebude mít tak fatální následky.
Pokud by je ŘSD teď vyřadilo, tak se stejně odvolají, celé se to potáhne aspoň rok, dva. Za tu dobu už bude jasné, jestli to postaví nebo ne. Takže žádný čas by se stejně neušetřil.

Pavel 2

To mě taky napadlo. Ale pokud udělají blbě podklad a nedokončí stavbu, bude muset přijít další, kdo to zase odbagruje a začne znovu. A to už bude stát něco navíc.

Ulafme

Než příště začnete kydat hnůj, tak si zkuste vyhledat informace. Mezi zadávací kritéria ŘSD patří i zkušenosti z oblasti dopravních staveb. A ty najdete pro ony Italy na internetu asi za 10 sekund. Našel byste třeba i to, že ona „mafiánská“ firma je z Udine a byla založena v roce 1831. Ne, to není překlep.

MPE

Tohle úplně nevypadá na mafiánské mameluky (jakože neříkám, že v itálii nejsou) – ten seznam referencí je celkem impresivní (včetně např. DLR v Londýně)…:

https://en.wikipedia.org/wiki/Rizzani_de_Eccher