Další investice kvůli automobilce. V Solnici začala stavba okružní křižovatky
Vizualizace napojení průmyslové zóny Solnice - Kvasiny (prostřednictvím nově budované okružní křižovatky u Litohrad). Zelené pole uprostřed nad komunikacemi je vyčleněno pro výstavbu dalších výrobních hal. Vpravo železniční seřadiště a příjezd po plánované komunikaci od Rychnova nad Kněžnou od okružní křižovatky pod hasičskou zbrojnicí. Foto: FB Lipovka žije
Kvůli výstavbě vznikl nejprve nový bypass.
Zatímco do plánovaných úprav železnice se stále ještě ani nekoplo a Správa železnic akorát tak pořád posouvá termíny… 🙂
A ja se ptam kde je Frantisek a jeho zeleznicni skuhrani?
Ještě to nezjistil, teď ho zaměstnává plánovaná novela na jednodušší rušení tratí.
Ale tak jistě, ty snahy tu byly, jsou a budou. Dranděte si po svých nových silnicích a smiřte se s tím, že někdo to holt vidí i jinak. Ono to „jednodušší“ také není tak jisté, nakonec stejně záleží víc na lidech než na zákoně. Ale když máte potřebu z pomyslného „koně“ ještě plivat… 🙂
Tak zrovna do automobilky … by nejeden ultrašotouš vlečku zrušil.
To se mi ulevilo, že ještě nejsem tak ultra. 🙂 (Pravda, vlaky hlavně jezdím, fotím je spíše zřídka.) Svět je nakonec plný paradoxů… Na druhé straně se zase vlaky někdy vozí auty. 🙂
Konstatování zjevných disproporcí snad není skuhrání. Navíc tady má být alespoň trochu využita a celkem výrazně zlepšena i železnice, nějaký kruhový objezd by vadil spíše autofanatikům, ne? 🙂 Pokud nad něčím nejásám, je to další zábor volné krajiny (ještě k tomu pro chrlení aut), ale na to už poukazují jiní. Pravda, malovýroba na více místech, kde už továrny jsou či byly, by tolik nevynášela. Ale když stát raději sponzoruje silniční přípojky… Zbytečné se nechat vytáčet. 🙂
Takovouto investici jistě vítám. Mnohem důležitější mi však přijde severozápadní obchvat Solnice. Hustá doprava s mnoha kamiony stále jezdí přes náměstí a kolem kostela a školy… průměrnou rychlostí 30 km/h.
Pokud by ti , kdo povoluji megatovarny v mistech , kde je k dispozici 500 zamestnancu ( zbytek musi dojizdet i pres 50 km , samozrejme autem) , v mistech , kde infrastruktura nebyla na urovni r1975 , tak pokud by byly pro vystrahu nakopani do rite , treba by si wv vybralo brownfield napr po zbouranych , nevyuzitych stavbach . Co je dnes v Poldi? Bodlaky. Na dalnici 5km a stotisic lidi za branou. Treba. Mostecke vyrabovane doly , ale to ne . Wv chce rozsirit Kvasiny tak proc ne. Co na tom ze stovky nakladaku nazenou do podhuri.… Číst vice »
Tak je naopak dobře, že to je v podhůří orlických hor kde šli do kélu všechny textilky. Díky přítomnosti škodovky stoupají výplaty i 50 km daleko. Naopak na Kladně by za ty platy těžko našli české zaměstnance….
„treba by si wv vybralo brownfield“
Ale VW si vybralo brownfield. Jen na něm už ta automobilka stála. Stajně jako v Poldi, kde ta fabrika stála už tehdy… a zlikvidovat ji, aby měl Adámek dušičku v péří?
A víte, že Poldi stále existuje? Dělají klikovky mimo jiné i do lokomotivních motorů. Takže byste si nadělal do bot.
A fakt jsem si to nevymyslel:
http://www.strojpoldi.eu/cs/o-nas/
Muzes to od VW koupit a prestehovat…
Obchvat Solnice stojí na jednom jediném malinkém pozemku, co se musí složitě vyvlastňovat. Stačí jeden člověk (v tomto případě dva sourozenci), co posunou realizaci stavbu zcela zbytečně o několik let.
Jak je na tom aktuálně akce SŽ elektrifikace Týniště Solnice? Před třemi lety zde vyšel článek, že na konci 2020 má být hotovo.
Příprava na elektrifikaci z Týniště do Solnice podle SZ příští rok. Tak se uvidí.
Přístí rok se to zase o rok posune stejně jako posledních několik let.
Těch 25 kV doufám platí?
Nevím jestli je v dnešní době správné považovat automobilní průmysl za perspektivní. Blíží se povinný přechod na elektrický pohon, a elektromobily si nebude moct dovolit tolik lidí co klasická auta.
Kdybyste žil na sklonku doby kamenné, tak byste jistě naškrábal na stěnu jeskyně, že výroba nástrojů jistojistě poklesne, protože bronz si nebude moct dovolit tolik lidí.
Jenže na sklonku doby kamenné nikdo kamenné nástroje ve prospěch bronzových nezakazoval. Kdo neměl na bronz, mohl dál používat kámen.
Však používat dál spalovací motory budete moct i nadále.
Používat ano, ale už ne vyrobit. Jako byste nesměl vyrobit železnou motyku, protože existují moderní materiály.
A Zelení si berou na paškál i výrobu ocele, už ji zařadili mezi zastaralé technologie. Ano, kolejnice vyrobené bez použití uhlí pro redukci železné rudy budou dražší. Bude si je moct dovolit méně lidí. Jásejte!
Kromě toho, že v 2035 si bude chtít pořídit spalováka málokdo, vyrábět se nejspíš budou moct… https://www.novinky.cz/auto/clanek/auta-se-spalovacimi-motory-ve-hre-i-po-roce-2035-ovsem-na-synteticka-paliva-40401821
Ono už se zase rozhoduje o tom, co chceme? To jsme to dopadli 🙁
I v Kvasinách se dělají elektromobily, takže nějaká ta perspektiva do budoucnosti tam je…
Lenochu , co se vezou i na nakup do tesca ve vedlejsi ulici je vsude plno. Tem je jedno cim pojedou. Hlavne ze pojedou.
Pereš v lavoře?