Další investice do plzeňského uzlu. Výpravní budova projde opravou za půl miliardy
Výpravní budova Plzeň, hlavní nádraží. y Josef Klozar [CC BY-SA 2.5 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.5)], from Wikimedia Commons
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chystá další velké investice v Plzni. K několik let probíhající velké přestavbě celého uzlu přibudou
Čekám, kdy se zřítí budova českobudějovického hlavního nádraží …
Opravte také výpravnu Praha-Vyšehrad,hlavnímu městu dělá akorát ostudu a ti,co jedou vlakem,si na žalostný stav ukazují prstem.Pokud patří „zahraničnímu investorovi“,sebrat a znárodnit bez náhrady.Děkuji.
Vyšehrad je zralej na demolici… bohužel. Rekonstrukce už stejně původní tvar nevrátí, je to před spadnutím
Ta asi patří soukromníkovi, takže je to vina nečinnosti místně příslušného stavebního úřadu, který měl majitele už dávno donutit k rekonstrukci.
Fotografie je samozřejmě staršího data,dnes to v Plzni hl.n. vypadá jinak….nové podchody,které zde vůbec nebyly,nová nástupiště,info systém ad….Před 2-ma lety jsem hrál v odbavovací hale na piano,doufám,že tam po „rekonstrukci“ zůstane….
Také věřím,že do cesty cestujícím nepostaví přihlouplé obchody jako v Praze hl.n…Stejně tam nikdo nic nekupuje.
Vybudovat nebo zrekonstruovat prostory ve stylu moderních evropských nádraží ???
Tu šanci už dávno propásli.
Nové komerční prostory pod kolejištěm měli vzniknout při budování podchodů mezi nástupišti a nově postaveným autobusovým nádražím.
Dobrým příkladem je např. nádraží v Salcburku.
Předpokládám, že ve výsledném stavu bude stanice opravdu na evropské úrovni – že tam opět budou obchody a více možností občerstvení jako kdysi, ne jako to trapné okénko dnes a trafiky, často všechny zavřené ve stejný čas, že cestující nebudou muset posedávat na zemi a na schodech jako holubi, a že že tam budou cenově přijatelné toalety, přístupné i po 19:00 hodině..
Jo,s těmi toaletami a lavičkami samozřejmě souhlas,sem tam i nějaké občerstvení a další náležitosti,které cestující vlakem využije.Pochybuji ale o nějakém „obchodu“ s luxusním zbožím,hadrami nebo botami.
Hezký, ale stejně bych byl radši, kdyby se z Plzně dalo dojet nějak civilizovaně na západ.
No,škoda „Západního expresu“,který jezdil do Paříže i za komunistů,hned bych jel….Tenkrát to nešlo,vízum hned tak někdo nedostal……
Copak vízum, ale výjezdní doložka byla problém.
Děkuji za opravu,trochu jsem si to popletl….Ale bral bych tohle spojení,tenkrát to nešlo.V 80-tých letech jsem často jezdil za dcerou do Chebu,takže jsem tento vlak dost využíval.Dlouho tenhle vlak tahaly plzeňské „albatrosy“498.1.