Další hloupost na přejezdu: Vlak Leo Expressu zaznamenal kamion chycený závorou
Kamion chycený závorou. Pramen: Leo Express
Jen málo včera chybělo k tomu, aby si česká železnice připsala další železniční neštěstí na přejezdu na koridoru. Jen krátce
Já osobně nevěřím ani bílému blikajicímu světlu, takže před nepřehlednými přejezdy se vždy pořádně rozhlédnu i za cenu výrazného zpomalení či zastavení.
To priecestie je dobre zo šikmá. A prečo vlastne v Čechách nestavajú ná koridore nadjazdu alebo podjazdy.
No asi proto, že jsou drahé.
Jinak se ale podívejte pozorněji na ty obrázky – máte pocit, že se jedná o koridor? Já bych spíš řekl, že Dluhonice na koridorizaci teprve čekají. Včetně mimoúrovňového přesmyku Olomouc – Hranice.
Když se budete dívat poctivě, tak uvidíte že už tam rostou patky trakčních stožárů, který mi se začíná koridorazace úseku a rámci toho bude i nahrazen přejezd nadjezdem. A kdyby to místní neblokovali tak už tam mohl být dřív.
Na druhou stranu si přiznejme, že řada přejezdů má tak dementní parametry, že si to o průser samo říká.. a co pozoruji, tak se po rekonstrukcích nic nezměnilo.
Jenže stav přejezdů a stav mozků některých těchto imbecilů, se srovnávat, bohužel, nedá.
Jak dementní parametry? Bliká, stojím. Tečka. Tahle individua co stejně jedou dal patří za mříže.
Mám na mysli umístění, rozhledové poměry, šířku přejezdu, kvalitu povrchu atd..
To souhlasím, ale i tak když si není jistý nemá vyjíždět. Problém je, když je přejezd různě klopeny, to pak může náklaďák uviznout
Je to chyba ridice… ale pise se rok?? takze na koridoru by tyto hlupce nemelo poustet mimourovnove krizeni… to jako potom co jako budeme resit na VRT? Okamzite soustredit energii a finance na mimourovnove prejezdy.. jinak to proste nejde.. anebo je nam treba vice masakru na kolejich abychom to pochopili?
Jen si nemohu odpustit ještě i výhradu k titulku: nelíbí se mi slovo „hloupost“ – byť se snažím pochopit, co k jeho použití autora vedlo, pouhá „hloupost“ (jak se teď toho výrazu většinou používá = ve smyslu „malichernost“) to rozhodně nebyla: bylo to minimálně hazardérství a (ano, hloupá) frajeřina nezodpovědného řidiče kamionu.
hloupost – myšleno jako myšlenková nedostatečnost 🙂
Já jsem to tak samozřejmě pochopil také, ale přesto mi to v titulku „nesedí“ – možná kdyby tam místo pouhé „hlouposti“ byla „lidská hloupost“, tak by mě to to tolik nezarazilo …
dovolte mi laickou otázku
„zabezpečovací zařízení strojvedoucího varovalo“
a to konkrétně znamená co? Netraduje se tady a obecně že při uváznutí v přejezdu stačí nazdvednout závoru a všude kolem automaticky naskáče červená?
Možná se to traduje, ale v českých reáliích je to samozřejmě nesmysl. I na záběrech je vidět, že fíra zpomalil vlak, protože ho viděl.
Já měl také za to, že pokud na koridoru nadzvednu závoru, tak nejbližší návěstidlo AB padne na Stůj!.
Pokud se nadzvedne závora, přejezd jde do poruchy. Jestliže byla na vjezdovém návěstidle do Dluhonic návěst dovolující jízdu, při poruše přejezdu „spadne“ na stůj. Jízda se pak musí (pokud je to možné) dovolit jinak – v tomto případě přivolávací návěstí.
U přejezdů zapojených do staničního ZZ to tak platí, ale na trati, pokud vím, většinou nikoli (ani na autobloku).
Máte pravdu. Pokud je přejezd na vjezdovém zhlaví, spadne vjezd, pokud na odjezdovém zhlaví, nebo kdekoli v navazujícím traťovém úseku, spadne odjezd.
Tam byla situace trochu jina
Do protismeru od dluhonic jelo jine nakladni vozidlo a jelikoz se tam tezko lame tak tento ridic zustal stat na tom miste kde stoji aby mohlo protijedouci vozidlo projet a mezitim ho za boudu klepla zavora.
Nastesti se ma tento prejezd rusit
A to snad se smí (nebo je jen logické) „pouštět protijedoucí vozidlo“ už v prostoru přejezdu a zůstat kvůli tomu v tom prostoru přejezdu stát? Proč tedy nezůstal stát už před ním, když chtěl nechat protijedoucí vozidlo bezpečně projet?
třeba ho ještě neviděl, když byl před ním? bylo by lepší aby pak zůstali zaseknutí stát uprostřed přejezdu oba?
Zkuste kouknout na fotomapu
Z pohledu zaseknuteho ridic prijizdi vozidlo z protismeru na prejezd z prava a pokud se jedna o kamion tak az v okamziku kdy ma kabinu na urovni zaseknuteho kamion tak je narovnany tak ze by kolem nej mohl projet zaseknu ktery si musi najet uplne do protismeru aby se ztocil za prejezdem v pravo, staci jedna teta v osobaku a ten kamion nema sanci se dostat za prejezdem v pravo
To, jak je závora zaklesnutá mezi kabinu tahače a návěs nasvědčuje tomu, že se tak stalo když kamion stál na místě, odkud dobře viděl na trať a pravděpodobně čekal, až mu situace na přejezdu umožní bezpečně projet. Bohužel zastavil na místě, odkud dobře viděl nejen na přejezdovou komunikaci, ale i na trať. V té době začala na přejezdu výstraha a řidič správně zůstal stát – což bylo evidentně správně, protože stál sice za závorou, ale pořád ještě mimo nebezpečné pásmo přejezdu. Sklápějící se závora se zaklesla a řidič správně zůstal stát. Podle platné legislativy musí být závory na přejezdu umístěny… Číst vice »
A ještě něco: když se podívám na to video, tak tam (v dálce) žádné vozidlo přejíždějící přejezd v protisměru něvidím, ale naopak vidím „vectron“ jedoucí v protisměru po jedné ze sousedních kolejí, takže po jeho průjezdu přes přejezd už přejezd musl zůstat „ve výstraze“ pro ten vlak „paštikáře“ – tak nám tady „nekrmte oči a uši“ nějakými svými nerealistickými teoriemi v duchu hloupých výmluv řidiče kamionu, který může být rád, že z toho strojvedoucí neudělal „kauzu“ tí, že neodjel a nevolal policii a nečekal na ni na místě.
No právě proto, že už závory byly kvůli tomu Vectronu nějakou chvíli spadlé už tam to vozidlo dávno nemuselo být (je-li tato verze pravdivá).
No sláva, že se má konečně zrušit! Podle mě by tam už ale dávno neměl být. Přejezd přes čtyřkolejnou hlavní trať, to je prostě šílený nápad.
dle videa to tak vypadá, a asi lepší se zaseknout v závoře, než v kolejišti. prostě ten řidič LKW zareagoval jak jen mohl….
Když už k tomu jakkoli došlo … zachoval klid, správně vyhodnotil situaci a minimalizoval škodu, ani ty závory zbytečně nepoškodil.
Pozoruhodný je přístup PČR. Mám s ní podobnou zkušenost. A nemyslím si, že by klesala kriminalita, pouze čím dál víc lidí chápe, že řešit banální věci s policií je ztráta času, no a pak jsou ty statistiky trestné činnosti lepší a lepší.
Hezky jako ve Španělsku – žádný přejezd a automobilista si to hezky objede po nadjezdu za městem…
Takže spz podle policie asi není ze zadní strany kamionu:-) Když argumentují, že kamera je jen jedním směrem. Nějak ten kamion musel odjet..
Za 3 roky vlastně neudělali celkem nic. Pokuty pro kamiony stále stejně směšné. Na takhle obrovském přejezdu na koridoru nemají kamery. Sekvenční sklápění jsem taky moc neviděl. Laser se testuje..
Přitom japončíci mají jednoduchý systém s optickými závorami všude možně.
Hádal bych, že buď nedobrzdil, nebo ho opět zmátl český systém s blikajicími červenými, i když jsou už závory dávno nahoře. A pak následným novým spůštěním závor.
Já bych od Japonců převzal systém při zvedání závor, tam nejprve přestanou blikat výstražná světla a pak se teprve zvednou závory, takže je jasné že pokud světla blikají a závory jsou nahoře že se jedná o nové sklápění. I když blbec to stejně nepochopí, pak jedině papíry do čistírny.
Červená bliká, dokud se závory nezvednou (nedokončí zvedání). Pokud se další přijíždějící vlak strefí do okamžiku, kdy se závory zvedají, nedokončí se zvedání, ale závory jdou hned dolů z poloviční erekce. (Divili byste se, jak často k této zdánlivě nepravděpodobné situaci dochází.) Jediný recept je nevjíždět, když blikají červená světla.
„Červená bliká, dokud se závory nezvednou (nedokončí zvedání)“ to je právě ta chyba, pokud by se závory zvedaly až po zhasnutí světel bylo by jasné že pokud při zvedání závor světla blikají jedná se o začátek nového stažení (kdy se předchozí zvednutí závor nestačilo dokončit). Za stávajícího systému nevíte zda jde o konec předchozího nebo začátek nového stahování závor.
„nevíte zda jde o konec předchozího nebo začátek nového stahování závor“
No, tomu, kdo ctí červenou, to ale může být jedno, ne?
Ne, vážně: zkuste domyslet různé scénáře, kdy konec zvedání a začátek spouštění na sebe bezprostředně navazují.
To máte jedno, jak to bude. V případě, že zhasnou červená světa a pak se začnou teprve zvedat závory, tak se stejně najde plno pošuků, kteří po zhasnutí světel šlápnou na plyn a závoru přerazí, s tím, že si ji nevšimli. …. (-: (-:
Je to úplně jednoduchý, červená jak na silnici, tak na kolejích znamená stůj a je jedno, jestli jsou závory nahoře, dole, zvedají se nebo padají, stůj je prostě stůj
Možná je obava, že po zhasnutí světel se řidič bude soustředit na zdvihající se závory, a pak přehlédne znovu rozblikaná světla. Předpokládám, že když už se závory rozběhnou nahoru tak už nahoru doběhnou. Nebo by závora neměla dobíhat, což pak ale zase znamená, že může na někoho spadnout.
„Předpokládám, že když už se závory rozběhnou nahoru tak už nahoru doběhnou.“
Předpokládáte špatně.
Pokud v době zdvihání závor vstoupí do přibližovacího úseku (vč. jeho prodloužení na autobloku) další vlak, zdvihání se přeruší a závory jdou okamžitě dolů.
Je to právě z toho důvodu, že po zvednutí by už nebyla celá předzváněcí doba a stejně teda na přejezd nemá nikdo vjíždět.
Když si porovnávám všechny možnosti, tak mi stávající řešení přijde opravdu nejlepší. Jen je potřeba dodržovat předpisy 🙂 .
Ten předpoklad byl na variantu od Gogo. Jen jsem se mu snažil naznačit, že jeho varianta má své nebezpečné úskalí.
Já se stávajícím řešením souhlasím, protože je sladěné řešení technické, logické i legislativní. Jen ta psychologie závory na lidi trochu kulhá. Hodněkrát často vidím, že jakmile se začnou zvedat závory, tak lidi vyráží všemi prostředky na přejezd, aniž by zhasly červené blikače.
Červená znamená Stůj. A na přejezd se nevjíždí dříve, dokud „blikačky“ nezhasnou, to pochopí i osel (ať mi to oslové odpustí).
Jenže to není kompatibilni s východní mentalitou. Zvláště, když třeba na Čeladné/ Kunčice nový přejezd bliká ještě 2 sekundy, co jsou závory nahoře.. A většina ví, že z druhé strany vlak na jednokolejce nepřijede- tedy buzerace a blbost. Češi to nyní po bububu celkem dodržují. Ale otázka co cizinci, kteří nesledují česká média.
Je vidět, že potřebujete školení. Ty výstražné světla blikají při otevření závor proto, že se na kolejích nachází ještě DALŠÍ VLAK! Rychlé vyjetí si může dovolit jen hazarder. Měly by se za to DOŽIVOTNĚ zabarvovat řidičské průkazy, protože kdo něco udělá jednou, udělá to i podruhé!
Výstražná světla blikají při zvedání závor vždy, bez ohledu na to, zda se další vlak blíží či nikoliv.
Pane Lech, jde o to, že existuje tak zvaný přibližovací úsek tratí před přejezdem a přes něj pak tak zvaný zajišťovány úsek. Na dvou a vícekolejných tratích spínají současné, pokud je n nich drážní vozidlo. Pokud již projede a další vozidlo je v zajišťovacím úseku, závory se nezvednou, ale pokus první vozidlo projede a mezitím se další nachází v přibližovacím úseku, jen se zvednou závory a světla blikají dále. Pokud řidič v té situací vjede na přejezd, může se mu stát to, co vidíme na tomto záznamu, že závora na něj spadne. Proto je nutné si uvědomit to, co správně… Číst vice »
Jak ho to může zmást ? Jestli má řidičský průkaz, tak musek projít autoškol a znát ptedpisy. Předpisy říkají, že na přejezd lze vjet jen v případě, že nestvítí červené světlo. Jestli je chudák nervózní a nemůže 5 minut počkat, tak je to smutný případ.
Smutný případ je i SŽDC, když jsou přejezy na hlavních tratích a jdou dolů každých 5 minut…
No jenže realita je taková, že tam ti lidi prostě jezdí..
Červená je to hlavní, závory jsou jen doplňkem k blikačům. Takže řeči typu, ale závory byly už nahoře, je to nelogické, apod.. jsou pouze výmluvy – je to jednoduché blikají blikače tak nejedu.
Při vjetí na přejezd ve výstraze automaticky odebrat ŘP alespoň na 3 roky, plus to zařadit jako TČ obecného ohrožení.
To je úplně jedno, jestli něco je nebo není doplňkem. Co snese papír. Realita je taková, že kamiony jezdí před vlaky. A mělo by se s tím něco dělat.
Ano mělo, přísně toto trestat, holt musíme ukázat, že to hovadům nebude procházet.
Prostě je jednou dané, že na červenou se nejezdí.
Co chybělo…..Okamžitě papíry do čistírny a masnou pokutu.