Další francouzské aerolinky v potížích. XL Airways zastavily prodej letenek
Airbus A330-200 společnosti XL Airways. Foto: Christopher T Cooper [CC BY 3.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/3.0)]
Jen dva týdny po pádu druhých největších aerolinek ve Francii Aigle Azur má existenční problémy další francouzský letecký dopravce. Společnost
Zatím jsem to nenašel nikde ve zpravodajství, ale dnes asi definitivně zkrachovaly Adria Airlines. Cca před 2 týdny nám zrušili dnešní přímý let z Lublaně do Prahy. V pondělí mi zrušili přímý let z Prahy do Lublaně – hodinu po plánovaném odletu. A dnes jsme se málem nedostali z Lublaně. Hromadně se rušily let všemi směry. Slyšel jsem, že v Curychu a Mnichově jim konfiskovali 2 letadla. Nakonec jsme odtamtud se zpožděním odletěli, ale zítra už prý možná nevzletne nic. Nejsou nějaké oficiální zprávy o tomto?
Osobně jsem nikde nečetl ani neslyšel, že Adria zkrachovala. Jak uvádíte, že ruší lety, tak to už trvá delší dobu, přibližně od jara.
To nikomu nedocvaklo, že je leteckých dopravců nadbytek? Probůh, kde je ta poptávka, když společnosti jako Aigle Azur a XL krachují, Norwegian živoří a spousta dalších také? Poslední letní dávno objednané přepravní kapacity byly poslední a nyní zastává čas zásadní redukce nabídky, pro níž již nebude poptávka. Krize totiž nepřijde, ona již přišla a zde je to zcela očividné.
ale prosim te ….ta pricina je uplne jina (zatim, krize tu jeste neni).
pricina, proc ted padaji mene zdrave aerolinky je zejmena v cene letenek. ty diky konkurencnimu boji klesly na historicka minima, a mene zdravi jedinci to proste neustoji.
A ze to je zase ve francii 😀😀
Proste tak dlouho stavkovaly a koncily v patek ve 12 az to dotahly dokonce a bude to tam pokracovat dal i kdyby se macron objimal s kazdym migrantem kterej prijde.
Byl jsem pred par lety v jedne tovarne ve francii a to bylo jak u nas v roce 70 v kantine byl stojan na vino😀😀
Tohle stereotypní vidění Francie mi vždy přišlo zajímavé, zejména v kontrastu s tím, jak ta země reálně vypadá. Nebo snad dokázali nejen postavit, ale i vyvinout, jadernou energetiku, letadlovou loď, systém vysokorychlostních železnic, masivní průmysl atd. během pauzy na víno mezi dvěma stávkami? Ta země má své problémy, ale nikdy je nepochopíte, budete-li si na Francii dívat očima české pravice nebo britského bulvárně-konzervativního tisku.
Nejhorsi na tom je to ze uz to neni bulvar ale realita, uz neumi vubec nic vyrobit jen nekde koupit a zase prodat dal, postavit na silu jednu letadlovou lod a jeste brutalne predrazenou? V jaderne energetice uz nestavi skoro nic, je to proste jak pres kopirak stary rim tak dlouho se mely dobre az dostaly pocit ze maji pravo mit se dobre a zanikly.
Nezlobte se, ale vy tu zem moc neznáte, popřípadě máte zkušenost jen s velmi úzkým výsekem reality. Doporučil bych Vám k přečtení statistiky francouzské ekonomiky a jejich produktivity práce.
600 zaměstnanců a 4 letadla? To se zcela logicky špatně hledá profit…
no… a pritom je to naopak … tech zamestnancu nemaji tolik … vlastne jich maji (k poctu letadel) docela malo, v porovnani s dalsimi aerolinkami
namatkou
xl – 150 zamestnancu / letadlo
klm – 300 zamestnancu / letadlo
luftwaffe – 450 zamestnancu / letadlo
nicmene, na druhou stranu
ryanair – 45 zamestnancu / letadlo
easyjet – 42 lidi / letadlo
Vzhledem ke komplexnosti letecké dopravy a možnosti velké části činností outsourcovat je přepočet na hlavu dost neříkající. Například KLM má svůj catering i údržbu.
Tak oni mají 5 letadel A330 a létali dlouhé trasy, takže 3 piloti v kabině minimálně. Dá se odhadovat, že potřebovali zaměstávat tak cca 35? pilotů na jedno letadlo. Podobně u palubního personálu, zdvojené počty na palubě, dlouhé minimální doby odpočinku mezi jednotlivými segmenty. Takže těch 600 není tak hrozných.
XL nemají 5 A330, ale pouze 4. jinak s kvalitou XL Airways opravdu nic moc. viz zde:https://www.tripadvisor.com/Airline_Review-d10533099-Reviews-XL-Airways