Letecké společnosti Letectví

Další francouzské aerolinky v potížích. XL Airways zastavily prodej letenek

Airbus A330-200 společnosti XL Airways. Foto: Christopher T Cooper [CC BY 3.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/3.0)]
Airbus A330-200 společnosti XL Airways. Foto: Christopher T Cooper [CC BY 3.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/3.0)]

Jen dva týdny po pádu druhých největších aerolinek ve Francii Aigle Azur má existenční problémy další francouzský letecký dopravce. Společnost XL Airways dnes oznámila, že zastavila kvůli vážným finančním problémům prodej letenek.

„Některé naše lety mohou být zrušeny. Za komplikace se velmi omlouváme,“ uvedla firma na svých stránkách.

Aerolinky se zaměřují na dálkové lety zejména do Karibiku či Severní Ameriky, ve flotile mají podle svých stránek celkem čtyři airbusy A330.

Podle francouzského odborného serveru na cestovních ruch Tour Hebdo podá firma zítra u soudu žádost o nucenou správu a bude hledat investory. Vedení firmy dnes už seznámilo s kritickou situací zaměstnance.

Firma je v potížích delší dobu, hledá přes rok investora. Pokud firma nesežene do konce příštího týdne nového investora, nejspíše skončí. Aerolinka zaměstnává zhruba 600 lidí.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Petr Papirnik
Host
Petr Papirnik

Zatím jsem to nenašel nikde ve zpravodajství, ale dnes asi definitivně zkrachovaly Adria Airlines. Cca před 2 týdny nám zrušili dnešní přímý let z Lublaně do Prahy. V pondělí mi zrušili přímý let z Prahy do Lublaně – hodinu po plánovaném odletu. A dnes jsme se málem nedostali z Lublaně. Hromadně se rušily let všemi směry. Slyšel jsem, že v Curychu a Mnichově jim konfiskovali 2 letadla. Nakonec jsme odtamtud se zpožděním odletěli, ale zítra už prý možná nevzletne nic. Nejsou nějaké oficiální zprávy o tomto?

Czechia
Host
Czechia

Osobně jsem nikde nečetl ani neslyšel, že Adria zkrachovala. Jak uvádíte, že ruší lety, tak to už trvá delší dobu, přibližně od jara.

Přemek
Host
Přemek

To nikomu nedocvaklo, že je leteckých dopravců nadbytek? Probůh, kde je ta poptávka, když společnosti jako Aigle Azur a XL krachují, Norwegian živoří a spousta dalších také? Poslední letní dávno objednané přepravní kapacity byly poslední a nyní zastává čas zásadní redukce nabídky, pro níž již nebude poptávka. Krize totiž nepřijde, ona již přišla a zde je to zcela očividné.

Jen tak
Host
Jen tak

ale prosim te ….ta pricina je uplne jina (zatim, krize tu jeste neni).

pricina, proc ted padaji mene zdrave aerolinky je zejmena v cene letenek. ty diky konkurencnimu boji klesly na historicka minima, a mene zdravi jedinci to proste neustoji.

Milan
Host
Milan

A ze to je zase ve francii 😀😀
Proste tak dlouho stavkovaly a koncily v patek ve 12 az to dotahly dokonce a bude to tam pokracovat dal i kdyby se macron objimal s kazdym migrantem kterej prijde.
Byl jsem pred par lety v jedne tovarne ve francii a to bylo jak u nas v roce 70 v kantine byl stojan na vino😀😀

Ondrej Kucera
Host
Ondrej Kucera

Tohle stereotypní vidění Francie mi vždy přišlo zajímavé, zejména v kontrastu s tím, jak ta země reálně vypadá. Nebo snad dokázali nejen postavit, ale i vyvinout, jadernou energetiku, letadlovou loď, systém vysokorychlostních železnic, masivní průmysl atd. během pauzy na víno mezi dvěma stávkami? Ta země má své problémy, ale nikdy je nepochopíte, budete-li si na Francii dívat očima české pravice nebo britského bulvárně-konzervativního tisku.

Milan
Host
Milan

Nejhorsi na tom je to ze uz to neni bulvar ale realita, uz neumi vubec nic vyrobit jen nekde koupit a zase prodat dal, postavit na silu jednu letadlovou lod a jeste brutalne predrazenou? V jaderne energetice uz nestavi skoro nic, je to proste jak pres kopirak stary rim tak dlouho se mely dobre az dostaly pocit ze maji pravo mit se dobre a zanikly.

Ondrej Kucera
Host
Ondrej Kucera

Nezlobte se, ale vy tu zem moc neznáte, popřípadě máte zkušenost jen s velmi úzkým výsekem reality. Doporučil bych Vám k přečtení statistiky francouzské ekonomiky a jejich produktivity práce.

Jaroslav
Host
Jaroslav

600 zaměstnanců a 4 letadla? To se zcela logicky špatně hledá profit…

Jen tak
Host
Jen tak

no… a pritom je to naopak … tech zamestnancu nemaji tolik … vlastne jich maji (k poctu letadel) docela malo, v porovnani s dalsimi aerolinkami

namatkou

xl – 150 zamestnancu / letadlo
klm – 300 zamestnancu / letadlo
luftwaffe – 450 zamestnancu / letadlo

nicmene, na druhou stranu
ryanair – 45 zamestnancu / letadlo
easyjet – 42 lidi / letadlo

Janina
Host
Janina

Tak oni mají 5 letadel A330 a létali dlouhé trasy, takže 3 piloti v kabině minimálně. Dá se odhadovat, že potřebovali zaměstávat tak cca 35? pilotů na jedno letadlo. Podobně u palubního personálu, zdvojené počty na palubě, dlouhé minimální doby odpočinku mezi jednotlivými segmenty. Takže těch 600 není tak hrozných.

Bart
Host
Bart

XL nemají 5 A330, ale pouze 4. jinak s kvalitou XL Airways opravdu nic moc. viz zde:https://www.tripadvisor.com/Airline_Review-d10533099-Reviews-XL-Airways

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll