měl bych snad související dotaz:
Poslední cca 2 týdny metro na tomto úseku poměrně často zastavovalo v tunelu a to i o minulém víkendu. Bylo to kvůli přípravám na výluku, nebo byl důvod jiný? nevíte někdo?
Ne. Snížená rychlost tam není kvůli stavu trati, tak ten úsek byl v minulosti navržen.
Erik
4 let
Mozna hloupy dotaz, ale proc se opetovne nepouziji drevene prazce? Povazuji je za vhodnejsi.. nove betonove vydrzi jak dlouho? Uz jsou vyrabeny/usazovany, aby v budoucnu mohlo dojit k automatizovane vymene?
Beton vydrží mnohem déle a nemění tvar – na rozdíl od dříví, které jak vyschlo, tak se smrštilo a „plave“. Betonové jsou navíc v profilu menší a díky tomu lze mezi ně a základ strčit gumové desky na odpružení rázů z provozu. Céčko má problém, že má jako zabzař Matru, která je skrytá v tom dřevěném páse. Takže je třeba demontovat tenhle pás a až pak se poleze na kolejnice a k pražcům. A ten pás je potřeba vypnout a vyhodit v celé délce. Na A a B se shrne anténní pás LVZ do díry vprostřed či na kraj a… Číst vice »
Ano, na I.A (Dejvická – Náměstí míru – resp. až na vjezd Jiřího z Poděbrad) jsou také dřevěné pražce a mění se pouze o nočních provozních výlukách, nedělají se na to sváteční úplné výluky. Problémem céčka je vlakový zabezpečovač PA-135 (aka Matra). Ta komplikuje většinu prací na kolejové konstrukci.
Jó, to se moc ptáte. Možné je obojí. 🙂
Ale existují strategie, že by výhledově M1 šly na B místo nejstarších 81-71M (Mars) a C a D se sjednotily co se týče zabzař a jednotek.
Betonové pražce jsou v metru, kde na ně nepůsobí povětrnostní vlivy v podstatě věčné…
Jirka
4 let
Nevíte někdo proč nemohou zachovat provoz alespoň na jedné koleji? Úsek Pražského Povstání – Kačerov jede metro 5 minut se zastávkami. Interval metra je 10 minut nebo 7,5 minuty. Interval by se dal zvýšit. Nebo by se mohli stanice jen projíždět (možná jedním směrem zastavovat).
Tipoval by som, že ZZ a napájanie sa nedá odpojiť selektívne len v jedinom krátkom úseku na jednej koľaji. Druhá vec sú pracovné podmienky, pohyb personálu atp.
Práce probíhají v obou kolejích. Máte to i v článku.
To že to podle GVD vychází na 5 minut ještě neznamená, že lze vytvořit kyvadlový provoz 5 min sem / 5 tam. Metro takový provozní sice umí, ale v nesprávném směru je rychlost omezena na 60 km/h a vůbec jízda proti srsti je pomalejší, třeba kvůli dělením přívodní kolejnice zrovna v rozjezdu. V místech kde se dotýká normálního provozu lze očekávat pomalejší jízdu než normálně s vlakovým zabezpečovačem. Pak obrat a přestavení souhlasu a cesty. Kdyby se tam podařil interval 15 min, tak by to bylo opravdu na krev.
Tak by práce probíhala pouze na 1 koleji ne na 2. Pokud by se tak dalo pracovat každý víkend, tak by to nebyl problém. Popřípadě i jindy, kdy je interval 10 minut. Pražského Povstání a Kačerov jsou od sebe vzdáleny 2,5 km, takže při průměrné rychlosti 60 km/h je to 2,5 minuty, takže tak 3 minuty včetně brždění a rozjezdu pokud by vlak byl již připraven vyjet hned po uvolnění koleje a při jístě proti srsti nestavěl. Fíra by musel být v tomto úseku na obou stranách z důvodu vycouvání a zacouvání do/z stanice. 15 minut mi přijde moc, podle… Číst vice »
Akorát že průměrná rychlost metra není 60 km/h, to je maximální nesprávném směru a zrovna zde i ve většině úseků i ve správném. Průměrná bude někde kolem 30 km/h, včetně obratů a vjezdů „do normálního provozu“ pod 20 km/h na tak krátkém úseku.
Teď by se přesně hodila tramvajová trať, nejen za dlouhodobé výluky Pankráce.
Jan K.
4 let
Už to vyměňují ty pražce nějak hodně dlouho. Jsem si myslel že třeba dvě výluky jim stačí, ale tohle je myslím, že už několikátá výluka a ještě navíc je u Pankráce zpomalená rychlost. Mě by zajímalo kolik těch výluk ještě plánují než to budou mít komplet vyměněný.
Vyměňují se na celé trase I.C. To je několik kilometrů trati na dřevěných pražcích. Většinou za výluku zvládnou nějakou stovku metrů. A fakt to není šup sem šup tam, musí se sejmout kolejnice a přívodní kolejnice, nařezat a vyštípat původní pražec z betonu, sbíječkami očistit a srovnat kapsu, místo něj ve správné poloze rektifikovat nový betonový, zalepit… A tak jeden po druhém.
Při vší úctě, odkazovaný materiál problém spíše zatemňuje:
– „Svodidla jsou nově konstruována přímo tak, aby umožňovala dilataci mostů“ – to je dilatace závislá na svodidlech?
– „Svodidla, která byla v minulosti navržena pro tuto tramvajovou trať jsou atypická, je nutné je proto vyrábět na zakázku.“ – že by ateliér kotas a autorská práva? (tag: spekulace)
měl bych snad související dotaz:
Poslední cca 2 týdny metro na tomto úseku poměrně často zastavovalo v tunelu a to i o minulém víkendu. Bylo to kvůli přípravám na výluku, nebo byl důvod jiný? nevíte někdo?
Bude pak zvýšená tratova rychlost na 80km/h?
Ne. Snížená rychlost tam není kvůli stavu trati, tak ten úsek byl v minulosti navržen.
Mozna hloupy dotaz, ale proc se opetovne nepouziji drevene prazce? Povazuji je za vhodnejsi.. nove betonove vydrzi jak dlouho? Uz jsou vyrabeny/usazovany, aby v budoucnu mohlo dojit k automatizovane vymene?
Beton vydrží mnohem déle a nemění tvar – na rozdíl od dříví, které jak vyschlo, tak se smrštilo a „plave“. Betonové jsou navíc v profilu menší a díky tomu lze mezi ně a základ strčit gumové desky na odpružení rázů z provozu. Céčko má problém, že má jako zabzař Matru, která je skrytá v tom dřevěném páse. Takže je třeba demontovat tenhle pás a až pak se poleze na kolejnice a k pražcům. A ten pás je potřeba vypnout a vyhodit v celé délce. Na A a B se shrne anténní pás LVZ do díry vprostřed či na kraj a… Číst vice »
Ano, na I.A (Dejvická – Náměstí míru – resp. až na vjezd Jiřího z Poděbrad) jsou také dřevěné pražce a mění se pouze o nočních provozních výlukách, nedělají se na to sváteční úplné výluky. Problémem céčka je vlakový zabezpečovač PA-135 (aka Matra). Ta komplikuje většinu prací na kolejové konstrukci.
Napadá mě kacířská myšlenka, nebylo by vhodnější celý zabezpečovač vyměnit, sjednotit všechny linky, a dělat údržbu už jen přes noc?
Ono to něco stojí. 🙂 Teď se už roky dělá trasa B. Nicméně ano, existují plány sjednotit C s D, pak by se tam dostalo něco na bázi CBTC.
CBTC se strojvedoucími, nebo bezobslužné?
Jó, to se moc ptáte. Možné je obojí. 🙂
Ale existují strategie, že by výhledově M1 šly na B místo nejstarších 81-71M (Mars) a C a D se sjednotily co se týče zabzař a jednotek.
Betonové pražce jsou v metru, kde na ně nepůsobí povětrnostní vlivy v podstatě věčné…
Nevíte někdo proč nemohou zachovat provoz alespoň na jedné koleji? Úsek Pražského Povstání – Kačerov jede metro 5 minut se zastávkami. Interval metra je 10 minut nebo 7,5 minuty. Interval by se dal zvýšit. Nebo by se mohli stanice jen projíždět (možná jedním směrem zastavovat).
Tipoval by som, že ZZ a napájanie sa nedá odpojiť selektívne len v jedinom krátkom úseku na jednej koľaji. Druhá vec sú pracovné podmienky, pohyb personálu atp.
Práce probíhají v obou kolejích. Máte to i v článku.
To že to podle GVD vychází na 5 minut ještě neznamená, že lze vytvořit kyvadlový provoz 5 min sem / 5 tam. Metro takový provozní sice umí, ale v nesprávném směru je rychlost omezena na 60 km/h a vůbec jízda proti srsti je pomalejší, třeba kvůli dělením přívodní kolejnice zrovna v rozjezdu. V místech kde se dotýká normálního provozu lze očekávat pomalejší jízdu než normálně s vlakovým zabezpečovačem. Pak obrat a přestavení souhlasu a cesty. Kdyby se tam podařil interval 15 min, tak by to bylo opravdu na krev.
Tak by práce probíhala pouze na 1 koleji ne na 2. Pokud by se tak dalo pracovat každý víkend, tak by to nebyl problém. Popřípadě i jindy, kdy je interval 10 minut. Pražského Povstání a Kačerov jsou od sebe vzdáleny 2,5 km, takže při průměrné rychlosti 60 km/h je to 2,5 minuty, takže tak 3 minuty včetně brždění a rozjezdu pokud by vlak byl již připraven vyjet hned po uvolnění koleje a při jístě proti srsti nestavěl. Fíra by musel být v tomto úseku na obou stranách z důvodu vycouvání a zacouvání do/z stanice. 15 minut mi přijde moc, podle… Číst vice »
Akorát že průměrná rychlost metra není 60 km/h, to je maximální nesprávném směru a zrovna zde i ve většině úseků i ve správném. Průměrná bude někde kolem 30 km/h, včetně obratů a vjezdů „do normálního provozu“ pod 20 km/h na tak krátkém úseku.
Jen změna směru traťového souhlasu trvá minutu.
Teď by se přesně hodila tramvajová trať, nejen za dlouhodobé výluky Pankráce.
Už to vyměňují ty pražce nějak hodně dlouho. Jsem si myslel že třeba dvě výluky jim stačí, ale tohle je myslím, že už několikátá výluka a ještě navíc je u Pankráce zpomalená rychlost. Mě by zajímalo kolik těch výluk ještě plánují než to budou mít komplet vyměněný.
Odkážu vás na http://www.facebook.com/prazskaintegrovanadoprava/posts/4558227980916791 , kde vysvětlují, že to potrvá tímto tempem ještě 9 let.
Vyměňují se na celé trase I.C. To je několik kilometrů trati na dřevěných pražcích. Většinou za výluku zvládnou nějakou stovku metrů. A fakt to není šup sem šup tam, musí se sejmout kolejnice a přívodní kolejnice, nařezat a vyštípat původní pražec z betonu, sbíječkami očistit a srovnat kapsu, místo něj ve správné poloze rektifikovat nový betonový, zalepit… A tak jeden po druhém.
Docela skoda, ze tam nejsou tri koleje… :-p
Mno prý to má být tak ještě na cca 10 let.
Nějak nechápu vliv svodidel na rychlost tramvaje…
Zřejmě budou odolnější, aby udržely tramvaj na vozovce při vykolejení ve vyšší rychlosti.
Taky jsem to nechápal, ale našel jsem k tomu vysvětlující článek:
https://mhd86.cz/2020/09/24/prodlouzeny-vikend-s-vylukami-na-metru-c-a-na-barrandove/
Při vší úctě, odkazovaný materiál problém spíše zatemňuje:
– „Svodidla jsou nově konstruována přímo tak, aby umožňovala dilataci mostů“ – to je dilatace závislá na svodidlech?
– „Svodidla, která byla v minulosti navržena pro tuto tramvajovou trať jsou atypická, je nutné je proto vyrábět na zakázku.“ – že by ateliér kotas a autorská práva? (tag: spekulace)
ad 1) předpokládám ,že když svodidla dáte napevno, bez možnosti dilatace, tak ve chvíli kdy bude most dilatovat tak po čase prasknou, nebo upadnou