Další expanze italských rychlovlaků ve Španělsku. Iryo po 31 letech prolomilo monopol Renfe v Andalusii

Jednotka Frecciarossa 1000 v Seville. Foto: IryoJednotka Frecciarossa 1000 v Seville. Foto: Iryo

Na obou nových trasách začíná Iryo se dvěma páry spojů denně.

Rychlovlaky Iryo, které provozuje společný podnik italských státních drah a španělských Air Nostrum, od zítřka znovu rozšiřují svoji síť na španělských vysokorychlostních tratích o další region.

Nově spouští dvě nové linky do Andalusie. Povedou z Madridu do Malagy a z Madridu do Sevilly přes Córdobu. Státním drahám Renfe tak končí časy monopolního postavení v těchto relacích. Cestující by se díky tomu měli dočkat nejen častějších spojů, ale především velkého poklesu cen, který už zažili mezi Madridem a Barcelonou.

Iryo, které ve Španělsku jezdí s vysokorychlostními jednotkami Frecciarossa 1000, začíná na obou linkách se dvěma páry spojů. Postupně zvýší počet frekvencí na šest párů spojů do Sevilly a čtyři do Malagy. Na stejnou trasu se chystá také francouzské Ouigo patřící pod státní dráhy SNCF.

Trať z Madridu do Sevilly je první, kde ve Španělsku vzniklo vysokorychlostní spojení. Vznikla kvůli výstavě Expo 1992, která se konala v Seville. Konkurence mezi dopravci na trasu dorazila 31 let po otevření.

Tagy Iryo VRT vysokorychlostní železnice ve Španělsku
8 komentářů