Další elektrotahač v Česku. Volvo FH bude pendlovat mezi Hradcem a Kladnem
Dachser nasadí v Česku nové vozidlo Volvo FH Electric. Foto: Dachser ČR
Dachser nabízí ve městech překládku na e-kola, aby byla doprava zcela bezemisní až do cíle.
Bezemisně? To mohl napsat jedině nějaký pohrobek Hanse Christiana Andersena.
Čekal bych od média, které se tváří odborněji než mainstream poněkud fundovanější názvosloví.
A kdepak je ta tesla, co se vychloubala už kdy že bude první a bude se jezdit? Nejak se slehla zem a jiní už jezdí.
Ale jako překládat truck na bicykl tak to bych fakt nechtěl, kolik by asi bylo potreba cyklistů, podle toho co vozí, aby se jim to tam vešlo.
Mno podělit až 20 tun na x krát 50 kg. Jó 400 byciklů, to je šňůra dlouhá.
Aspoň vidíte, kolik lidí nemusí nosit maltu v kýblu, když si pořídíte výtah na kalfas. Když jsme u té práce s vyšší přidanou hodnotou.
Co takhle použít Google, než ze sebe udělat totálního tupouna? Kolo může mít dvě baterie, může vézt i náhradní a s pravidelným zákazníkem lze dohodnout umístění nabíječky v jeho objektu. Ilustační příklad:
https://www.triporteurtrips.com/en/flat-floor-ebike-module/
Tak ingoty v tom nepoveze. Obsah soupravy je nějakých 60m3, což muže být někdy pouze i jen 6 tun váhy (vypočteno ze zásilek) a to při plném objemu.
A el. kolo pobere 600l objemu, nebo nějaký 250kg -> připlném objemu to je 100 „kol“, váha vyjde nižší ….
Jinak v članku je kolo zvladne i palety. Ta souprava má max 12 palet…
Nevím jak Tesla, ale o tom jak je to s Nikolou se teď psalo. Prý se těm elektrotahačům nějak zapalují lýtka.
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/skladove-elektricke-tahace-zacaly-znovu-horet-mesic-pote-co-je-poprve-zachvatil-pozar/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=963901&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
Tuší někdo, kolik váží ty baterie? 1.5 tuny ? Cena toho vozidla?
Předpokládám, že smyslem je budovat pozitivní PR firmy. Nebo z toho má ta firma něco jiného?
Předpokládám, že se na to nevztahuje žádný dotační titul a tu legraci si musí zaplatit ze svého.
Nebo to má konečnou návratnost?
Mě už nepřekvapí ani když bude dotace i na tento nesmysl, schodek je malý a nevíme co s prachama.
Trochu je to dotované přes nulové mýto. Citát: Náklady nákladních dopravců na mýto a pohonné hmoty v Česku patří k nejnižším v Evropě. Těžké kamiony na tuzemských dálnicích zaplatí za mýto a naftu v průměru 46,50 eur (zhruba 1195 korun) na 100 kilometrů. Například ve všech sousedních státech jsou náklady vyšší.26. 3. 2019
O kolik vyšší?
Nevím. Nástřelový citát, tak to tam bylo.
Pro samostudium. https://www.toll-collect.de/de/toll_collect/bezahlen/maut_tarife/p1745_mauttarife_2023.html
hm, 12Kč za 1 km je docela slušné výpalné.
I když v koncových městech přeloží zboží na elektrokola, stejně se nebude jednat o bezemisní dopravu, protože elektřina rozhodně není varobena bezemisně.
A pořád budou otěry z pneumatik.
A od vrtačky prach. Nevrtat hmoždinky!
Chtěl bych vidět tu armádu cyklistů co povezou obsah toho kamionu 😀
Normálka. Něco jako pravý pruh na D1, ale v menším.
Určitě jste pro použití bezemisního benzínu, který svět neviděl.
Ne nutně, u ČEZ si mohou objednat (a také doufám, že objednali) zelenou energii:
https://www.cez.cz/firmy/cs/elektrina/zelena-elektrina
Je k tomu i certifikát. Jako akcionář těmto zákazníkům fandím.
Aha a ta zelená elektřina se od té fuj špinavé odfiltruje v zásuvce? Nebo jak? Nebo jde jen po tom žlutozeleném drátku? -:)
Pán shání Weglostop? Máme tady i Rábostop pro odfiltrování maďarské vody z Dunaje! Vhodné obzvláště pro slovenské nacionalisty z Komárna.
Pod Karlovým mostem nabral kýbl vody a prohlásil, že je tam voda pouze z Berounky, Orlíku prostá.
Na to už nemohu reagovat, dostal bych se do
střetu zájmů.
Jak je to s mýtem? Je elektrotahač osvobozen od placení?
https://www.mytocz.eu/cs/zpoplatnena-vozidla/vozidla-osvobozena-od-zpoplatneni
Ano
44 t těžký krám s EL na SPZ (a tudíž zproštěn od placení mýta) je neskutečná absurdnost. Aha já zapomněl – on je ABSOLUTNĚ bezemisní a vozovku vůbec nepoškozuje. On nad ní levituje. Dřív jsem netušil, že platím dálniční známky za čistotu vzduchu!
Taková žehlička na asfalt, škoda že nemá kola po celé ploše, mohli by to používat jako finišér.
Může někdo vysvětlit proč to proboha potřebuje dvanáctistupňovou převodovku? Chápu, že u kamionů asi krouťák elektromotoru v nízkých otáčkách bude třeba trochu zpřevodovat (narozdíl od osobáků, kde stačí reduktor). Ale 12 stupňů? Nestačily by třeba 3?
To jsem taky nepochopil, takhle to vypadá jako kdyby prskli elektromotor místo spalováku a zbytek nechali stejný. Podívejte se na Tesla Semi, ten má taky tři motory, přičemž jeden pracuje stále, je optimalizovaný na dálniční rychlost a má pouze jeden redukční převod. Pak jsou tam dva další, které pomáhají při rozjezdu nebo do kopce https://insideevs.com/news/624742/tesla-semi-beast-tri-motor-system/
Bohužel, je to tak, jedná se jen o elektrifikovanou původní platformu, jen aby něco ukázali a nestálo je to moc času a vývoje, ale do budoucna s tímto přístupem tvrdě narazí. Naprosto nesrovnatelné s návrhem a provozní efektivitou Tesly.
Bohužel je to jen na půl cesty. Jo, nějaká převodovka se technický hodí, ale takto ne.
Trochu tím zabíjí další výhodu EV a to je minimální údržba a delší životnost.
Ty převodovky ale najedou mezi výměnou oleje víc, než kolik dokázala běžná Stodvacítka najet za celý svůž život.
Tohle fakt není M152, kde se MO dělala každých 800 km.
Na pokrytí výkonostního rozsahu, je to v souvislosti hlavně s tím že tam jsou tři a ne jeden elektromotor. U elektromotoru neroste vaha přímo uměrně s výkonem.
Jsem zvědavý, kdy přijde někdo první s autobusem (dálkovým samozřejmě).
Jaká by mohla být hmotnost, rozložení baterií, atd…
Vždyť to už nějakou dobu normálně jezdí.
https://zdopravy.cz/flixbus-vyjizdi-v-nemecku-s-elektrobusy-na-dalkove-linky-18118/
Ten už má Flixbus a jezdili někde kdesi v německu… Bus byl bez WC… Zde přikladám odkaz : https://cc.cz/elektricke-autobusy-se-flixbusu-osvedcily-a-vjizdi-s-nimi-do-usa-v-cesku-dopravni-obr-fandi-i-mestske-cyklistice/ 🙂
V Norsku ich je do aleluja a pribudaju. Akurat teda dojazd je niekde medzi 350-500 kilometrami, cize konstrukciou to sice su dialkove busy, ale realne jazdia sightseeing, vyluky, letiskove transfery a podobne. Na realnu dialkovu linku sa s tym, pokial je mi zname, zatial nepustil nikto.
Nevím co pořád mají z těma e-kolama. Stačila by elektrická dodávka, náklaďáček, či elektrická úzkokloejka.
Taky si myslím, že elektrokolo je rozežranost, to samé elektrokoloběžka. Jen to drancuje planetu. Člověk má mít alespoň nějaký pohyb, šlapací kolo je přátelské vůči pohybovému aparátu a baterka to celé nuluje. Co sleduju, tak ty elektra často sedlají tučci, kterým by vývin trakce vlastní silou prospěl. Místo toho plný knedlík, baterka úpí, a ostatní jen tak tak uskakují z cesty, protože střet se 150 kg projektilem v 50 km/h může jednoho pocuchat. Na náklady nějaký tuktuk, či multikára.
Tady se bavíme o dopravě nákladu a vozit zboží z kamionu po jedné paletě je jako vypravit kolonu kamionů místo kontejnerového vlaku.
Nebo chcete-li, jako současný pravý pruh na D1 místo vlaku na koridoru přes Třebovou.
Ikdyby tam byl 1 kamion na kilometr délky (haha), tak to dělá 200 návěsů a cca 3 km délky. To je 5 vlaků á 40 vozů. Prý jeden vlak. Nauč se počítat.
1vagon (50t) = 2 kamiony. Tedy 100 vagonů. Ovšem často bývá v pravém pruhu tolik kamionů, že by se mezi ně nevešla ani jednokolka. 😀
Na délku, Sgnns 60″, 4nápravový, neuveze dva 40″ kontejnery, jedno jestli je v nich 25 tun nebo je prázdný.
Na dva 40″ kontejnery je potřeba Sggrss 80″ čili šestinápravový a ten má 26,5 metru přes nárazníky. Max délka vlaku je 750 metrů.
Na překládku paleťákem z kontejneru do Gagsu zapomeň.
Jste byl na dovolené v Lubochni? Tam takovou věc měli.
Lepší než 20 cargokol s 20 řidiči. Stačí 1. Ale v Dachseru je to asi samý expert na umělou zaměstnanost.
Chtělo by to Teslu Semi.
Díky za informaci o spuštění linky na elektrické kamiony. Můžeme porovnat s Teslou, které již linka na Semi nějaký čas frčí.
Informace o spuštění linky nevidím a zatím je to kusová výroba a to i v Tesle. Doufejme, že se Tesla Semi rozjede pořádně (asi příští rok) a budou se prodávat tisíce elektrických tahačů mesíčně, i od konkurence. Jak už několikrát řekl sám Musk, nejtěžší není vyrobit nějaký prototyp s požadovanými parametry, ale postavit továrnu, která vám ty produkty vyrábí masově, ekonomicky a opakovatelně.
Vážně to nejde tak, že by byly plány opensource a dílna by si to lepila v garáži sama? 😀