Další dvojkolejka v Praze. Správa železnic chystá rozšíření úseku mezi Krčí a Zahradním Městem
Po trati dosud jezdí jen nákladní vlaky, kvůli zavedení linky S71 má vzniknout zastávka Praha-Spořilov.
Správa železnic začíná s přípravou zkapacitnění další trati v Praze. Vypsala soutěž na firmu, která pro ni zpracuje záměr projektu na zdvoukolejnění trati využívané dosud jen nákladními vlaky: mezi odbočkou Spořilov a stanicí Praha – Zahradní Město.
Rozšíření se týká úseku, který po většině trasy kopíruje trasu silniční Jižní spojky a umožňuje přímé napojení od 4. koridoru na 3. koridor do Plzně. Podle plánu má modernizace na rychlost 100 km/h a zdvoukolejnění umožnit i provoz vlaků délky 740 metrů a zapojení do sítě TEN-T. Dosud se po trati může jezdit maximálně 75 km/h.
Význam trati má v budoucnu růst hlavně kvůli plánům Prahy na zavedení nové tangenciální linky k lince S71 Praha-Radotín – Praha-Zahradní Město – Praha-Běchovice. I proto zde má vzniknout nová zastávka Praha-Spořilov. V pokročilejší fázi jsou už přípravy na zdvoukolejnění Branického mostu. Součástí má být i úprava krčského zhlaví ve stanici Praha – Zahradní Město a úprava stanice Praha-Krč.
Kdy se začne stavět a jak bude stavba drahá, není ještě jasné. „Aktuálně byla teprve uveřejněna zakázka na záměr projektu, hovořit o nákladech či termínech realizace je v této fázi předčasné. Předložení zpracovaného záměru Ministerstvu dopravy předpokládáme zhruba ve 2. polovině příštího roku, další postup a očekávané náklady na investici budeme schopni upřesnit až po jeho schválení v Centrální komisi,“ řekl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Zadávací dokumentace obsahuje i data o stavu mostů ze 60. let na tomto úseku, upozorňuje na jejich nepříliš dobrý stav.