Další dvojkolejka v Praze. Správa železnic chystá rozšíření úseku mezi Krčí a Zahradním Městem

Železniční tratě v Praze u Kačerova. Úplně vlevo kolej metra.Foto: ŠJů / Wikimedia CommonsŽelezniční tratě v Praze u Kačerova. Úplně vlevo kolej metra.Foto: ŠJů / Wikimedia Commons

Po trati dosud jezdí jen nákladní vlaky, kvůli zavedení linky S71 má vzniknout zastávka Praha-Spořilov.

52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Tam se v pohode vejde i trikolejka mozna i ctyrkolejka v nekterych mistech, ale mostu jsou tam historicke na dve koleje…

Lukáš F.

Mně by teda přišlo přínosnější jezdit z Radotína na Kačerov k metru, než úplně mimo jakékoliv cíle na ZM.

Tomáš Záruba

Kačerov nezpochybňuju (byť úplně nechápu, proč je v tom rozpor, pokud vím tak se vyřeší i zastavení zde), ohledně ZM ale vřele doporučuju pohled na linkové vedení MHD. 😉

Lukáš F.

Já vím, že tam jezdí spousta linek tramvají a busů, ale taky vím, kde jsou v Praze pracovní příležitosti a to prostě ZM ani nikde poblíž není. Největší koncentrace kanceláří na téhle straně města je okolo Pankráce, Brumlovka (= metro C Budějovická), Chodov. Zatímco na Zahraďáku jsou sídliště.

PepaM

Vlaky mají takovou vlastnost, že obvykle jezdí oběma směry, takže z těch sídlišť okolo ZM se může jezdit do kanceláří okolo metra C stejně jako z toho Radotína.

tarten

Ano, a nejen ze ZM, ale třeba i z Jahodnice a Běchovic.

Lukáš F.

Jo, už vidím, na co narážíte, omlouvám se za natvrdlost (na ZM se jede skrz/okolo Kačerova). Pokud se vyřeší i zastavení na Kačerově, kde současná zastávka je taková nouze ctnost s žádnou vizí do budoucna, bude to super.

PepaM

Na Kačerově nově bude ostrovní nástupiště o délce 220 m, hrana tedy bude u obou kolejí.

PepaM

Vždyť se na to Zahradní Město (a dál do Běchovic střed) pojede právě přes Kačerov, to není buď a nebo.

Neodrážet Nespouštět

V rámci zefektivnění bych ten úsek rozdělil na 8 staveb. Pro každou by se pak mohlo dělat územko zvlášť. Realizace se pak bude moct táhnout i deset let, což je výrazně efektivnější než to ze Zahradního města dělat najednou v jednom projektu až do Chuchle.

zdydy

Jo to jsou samé vize a realizace v nedohlednu.

Radomír Hanačík

…a máme to tu zase. Záměr, nevíme kdy, centrální komisi… Tato letargická neschopnost rychle rozhodnout o rozvoji infrastruktury trvá více jak 50 let. Popřát totéž, je to v hlavách managementů ČSD, SŽDC (SŽ) a úředníků MD. Kdyby takto postupoval kterýkoli z Baťů, dodnes nestojí u nás půl Zlína, Otrokovic, Třebíče…

Radomír Hanačík

Ne popřát, ale pořád totéž…

Radek

Přitom Praha má tangenty v požadavcích nejmín 20 let…

Paja

Baťové ale nestavěli za státní peníze. Představte si ten kravál kdyby SŽ něco postavila bez studie a v ten okamžik by vyskočil nějakej aktivista s tím, že se to dalo udělat jinak, levněji, jinudy a že to není chování řádného hospodáře.
Plno lidí co tu křičí proti studiím by tu pak křičeli jak „všeci kradnú“.

Jiří Kocurek

Nemusel by to být ani aktivista, jen někdo, kdo chce prosadit svoji, ikdyž to nemá vyargumentované, jen vypocitované.
A pak by se horko těžko dávaly dokupy přínosy a náklady mezi variantami Aničky, Františka, Barborky… Zatímco Pepíček by okolo jezdil do práce na motocykletě, čímž by všechny štval.

Leinad

Baťa taky věděl co a proč staví, nestřílel od oka aby prodělal.
Možná akorát nedával zadání „nesmí to vyjít“ (tunel Praha-Beroun bez carga, Praha-Liberec) naopak chtěl aby to vyšlo, neměl to čitelné pro podprůměrného úředníka.

Tomáš Záruba

Celkem hodně věcí by se ale dalo dělat až po ÚR podle „typových projektů“, třeba elektrizace, za předpokladu splnění nějakých jednoduchých základních kritérií typu maximální cena za km (tratě nebo koleje), provozu minimálně X vlaků (tun) denně apod. A pak rovnou soutěžit projekt+realizaci.

Air Traveller

když si něco staví soukromník za své peníze, je to poněkud jiná situace, než když to staví stát za „naše“ .

p.ondrash

…což je již zmíněno nad Vámi…

tarten

Rád bych připomněl, že nesmysl typu „Baťovská dálnice“ nebyl naštěstí nikdy postaven.

Krejžak

A k tomu ještě přidat dvojkolejku Krč – Kačerov – Vršovice.

K.S.

Takže tam bude falešná trojkolejka? Nebylo by lepší to mezi Silačskou a Krčí všechno propojit na 3 koleje? Nebo zatím spíš hrozí něco ve smyslu „dáme tam tři výhybky a máme dvojkolejku.“?

Flatt 1

Kolej úplně vlevo je kolej metra.

Twix

Tak to nebylo myšleno, kolej metra se nepočítá, ta se už od Kačerova zvedá nahoru do depa. K podjezdu Sliačské mají vést dvě koleje směr Zahraďák a jedna směr Vršovice, takže o této falešné trojkolejce byla řeč.

XXXD

Mezi Krčí a místem, kde se tratě na Zahradní Město a Vršovice oddělují, se třetí kolej přidávat nebude, bylo by to i relativně zbytečné, jen tam vznikne právě odbočka Spořilov, takže v tom úseku budou moci vlaky ve směru na Vršovice i Zahradní Město využívat obě koleje. V současnosti je to jen souběh 2 jednokolejných tratí.

Frantisek

Jasně, zbytečné. Ono by pak jezdilo moc vlaků, a ještě by si dovolily jet třeba včas. Ach jo. 🙁 Mírné zlepšení očekávejte jednou za – kolik, 70 let?

Robert Šalda

A jak by se ty podle vás potřebné tři koleje vešly i s perónem na Kačáku?

Martin

Tam je to komplikovanejsi, je to na tesno a snad by to i slo, kdyby se poresila i zkusebni trat metra, pouziva ji vubec DP?

XXXD

Ach jo zase další expert, co plácá blbosti. 2 koleje pro provoz určitě vystačí, samozřejmě více kolejí by bylo lepší, ale to můžete vztáhnout úplně na jakoukoli trať. Nemyslím si, že by zrovna uvedeném případě úseku Krč – odb. Spořilov bylo 3. kolej odůvodnitelná z pohledu množství spojů. Navíc z pohledu kapacity je potřeba brát v úvahu i křížení jednotlivých vlakových cest (ať už na zhlavích v Krči nebo na odb. Spořilov), to vám další kolej sama o sobě nevyřeší.

Martin

Ay nakonec osobka nebyla v budoucnu v kratkych intervalech…

Leinad

Takže se rozšíří jen mezi Spořilovem a Zahradním Městem.

Platamon

Bohužel = v Krči 40 km/h neb na přestavbu celého zhlaví nebo dokonce obou nebudou peníze. Už teď jsou v Krči 2 koleje (8 a 10) na 800 m výhybkuá na 60 km/h, alle dát to dohromady s ježdením do Vršovic a ZM bude problém. Apropos – viděli jste koleje a moszy na ZM, tam bez rozšíření a přestavby 2 koleje hladce nepůjdou – max 1 do čekaček a jedna přímo po bývalé 105 koleji. kapacita bída.

PepaM

Praha-Krč se bude rekonstruovat kompletně, na ZM je na další kolej rezerva, s mosty se naloží podle výsledků posouzení (nejspíše náhrada novými konstrukcemi).

PepaM

Z Krče budou 2 koleje po obvod Spořilov, odtamtud 2 koleje směr Zahradní Město a 1 směr Vršovice. Žádná tříkolejka, ani falešná, tam nebude (jestli to je nebo není dobře by asi bylo na delší debatu, za mě je to takto dostatečné, plus nevím jak by se tam pak na Kačerově vešly nástupiště).

Tomáš Záruba

A jak se teda vejde šířkově ten Kačerov, jestli to víte? Náhrada „nového“ perónu ostrovem mezi kolejemi?

PepaM

Ano, bude tam nové oboustranné ostrovní nástupiště.

K.S.

Tu nemyslím, když se podíváte na tu fotku tak je tam mezi kolejemi místo ještě na jednu, nebo by mohlo být. Pokud tam místo opravdu je a kolej se vejde, tak pokud bude položena, vznikne tím falešná trojkolejka. Pak by možná právě stálo zvážit jestli by se neměla rovnou zřídit jako pravá.

P_V

Do toho volného prostoru přijde ostrovní nástupiště na Kačerově.

Leinad

Jak stará je zastávka Kačerov, vážně je potřeba ji předělávat?

XXXD

Stejně by se muselo nějaké nástupiště minimálně ke druhé koleji přidělat (ať už ostrovní nebo vnější), takže třetí by se tam prostorově nevešla.

Leinad

Nicméně proč se ostrovní nástupiště neudělalo od počátku?

P_V

Kvůli ceně. Bylo levnější odkopat kus snahu a postavit 150m nástupiště u jedné koleje, než to tam totálně překopat, hejbat s kolejemi a stavět novou lávku. Což se bude dělat teď.

Jarda Š.

Ano, současná zastávka Kačerov byla vybudována jako provizorium do doby, než se tam bude stavět regulérní dvojkolejka.

Martin

no a nelze kolej u provizoria posunot vice severnim smerem, kdyz se provizorium zrusi?
Vzniklo by misto na treti kolej. Teoreticky lze i mirne odbourat cast naspu u koleje metra, kolej je vice jizne…

Frantisek

Ano, dvě koleje od ZM a ideálně i dvě od Vršovic propojit u depa na tři, to bych si představoval jako optimum, pokud tam chceme přidávat osobní vlaky a nejlépe umět provézt i více nákladních. Odbočka od Spořilova na kolej od Krče mi přijde jako taková nouzovka, aby se tam ta zamýšlená městská linka vůbec nějak nacpala. To ty vlaky od Vraného chce někdo patrně úplně zlikvidovat, asi aby mohl prosadit další nákladné tunely metra.

Jiří Kocurek

A to metro v tunelu zabere místo povrchovým kolejím jakým způsobem?

PepaM

I kdyby tam teoreticky jezdilo 6 párů osobních vlaků (4 páry S8(8) + 2 páry S71) za hodinu, dvoukolejka to i s náklady pobere. Spíš by se měl řešit tunel v Chuchli a úsek Spořilov – Vršovice.

XXXD

Teď by bylo ještě fajn zařídit i zdvoukolejnění úseku odb. Spořilov – Vršovice.

Tomáš Záruba

Ideálně i s napojením ONJ do obou přilehlých skupin jako „dvě jednokolejky z dvoukolejky“.

Stepan

Chybný popis fotky. Jde-li o fotografii https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ka%C4%8Derov,_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%AD_trat%C4%9B_ke_Kr%C4%8Di.jpg – pak kolej úplně vlevo je kolej zkušební tratě metra, nikoliv kolej Krč – Zahradní Město.