Další dopravce vrátí A380 do provozu. Asiana ho nasadí do Bangkoku a Los Angeles
Airbus A380 v Los Angeles. Foto: Colin Brown / Flickr.com
Důvodem návratu A380 je vysoká poptávka po létání.
Důvodem návratu A380 je vysoká poptávka po létání.
To vypadá, že se A380 předčasně šrotovat nebudu a budou přirozeně dolétávat.
Že by díky vysoké poptávce udělali další vývojovou evoluci A380? Ta poslední měla sníženou spotřebu o 8%.
Nesmysl, vývoj nové varianty by tento aktuální výkřik poptávky po létání nebyl schopen zaplatit. Uskladněné A380 zažijí svoji labutí píseň a to bude tak všechno.
Více kompozitu, nové křídlo a nové motory a věřil bych, že se A380 jako neo vrátí.
Očividně se letectví vrací tam kde bylo a ty proroci o konci letectví a podobně zase na chvíli zalezou 🙂 Moc bych se nedivil, kdyby British Airways sáhlo po nějakých olétaných kusech, přece jenom oni o další kusy zájem měli a HTW nafukovací není.
A380 se už určitě do výroby nevrátí, výrobní linka je rozebraná. Navíc letadel je zatím dostatek.
vy jste trosku snilek 🙂
A vy krcálek Vševěda.
Byl jsem v skutku dosti nesvůj, ale po vašem příspěvku jsem již ok.
Nevrátí. Čtyři motory jsou pořád čtyři motory, jen tohle je dvojnásobek nákladů na údržbu a provoz. Štíhlejší křídlo u takového „mostra“ neuděláte a kompozitové křídlo, celkově by to přeprojektovat, udělat zkoušky, prototypy – znouvuschválit to by stálo majlant a pak by prodali pár kusů? Airbus udělal tečku a už žádná A380 nebude – nemají jediný motiv zvyšovat negativní ekonomický výsledek, co za touto řadou zůstal. To že se najde využití pro kusy, co aerolinky stále vlastní či dokonce za ne stále platí leasing je něco jiného než potenciál prodeje a hledání ekonomiky na dalších 15+ let je značný rozdíl. Takže… Číst vice »
Aby ještě aerolinky nelitovali toho ukončení výroby A380ky.
Tak litovat aerolinky nebudou, maximálně výrobce. Spíš škoda toho že se zánovní letadla šrotuji. Ty pak mohou chybět. Třeba se trh na tyto letadla udělá. Když se podívám co máme v Brně na letišti za šrot pro koupaky a co se vyrazuje jako nepotřebné tak se mi chce brečet. Ale chápu že kapacita je kapacita
TVS?
No mají je v nájmu 😂😂 ale jinak to jsou ti Američani v BRQ 😂😂😂 cestující v Brně zažijí retro dovolenou 😂😂😂
Swift, bůh ochraňuj brňáky/koupáky
Stále asi lepší než rumunska 320 ?
A380 pro koukápky z Brna je něco jako TGV Duplex pro osobáky Přerov-Břeclav.
Brno nemůže A380 odbavit ne? Na takový letadla ničení nemají ne? Nebo ano? Nechápal bych důvod. Možná pro 747 jako cargo.
Ono to bylo myšlenky s nadsázkou samozřejmě. Jen že nový letadla se šrotuji a pak se litá jinde srotama. Vím že stáří letadla je irelevantní pojem. Ale je to tak. Stroj který je v zabehu jde na hřbitov a ji de se chlubí jak mají bazovana 2 letadla a přitom 25 let už je pořádný kus života za sebou
Jo. To máte pravdu. 😉 už jsem Vas pochopil.
Bohužel příkladem jsou i 12 let staré A319 co skončili ve šrotu, tam je to bohužel o nechtenost daného modelu s menší kapacitou. A potom tu lítají staré 737-800 které měly skončit ve šrotu minimálně před 5 lety. Mnohdy jen interiér připomíná rok 1998.
Jestli Vás to uklidní, tak z té sešrotované A319 si ještě hodně částí zalítá. Je to právě vysoká cena dílú, která často převáží misku vah ve prospěch šrotace.