Další dopravce vrátí A380 do provozu. Asiana ho nasadí do Bangkoku a Los Angeles

Airbus A380 v Los Angeles. Foto: Colin Brown / Flickr.comAirbus A380 v Los Angeles. Foto: Colin Brown / Flickr.com

Důvodem návratu A380 je vysoká poptávka po létání.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ala

To vypadá, že se A380 předčasně šrotovat nebudu a budou přirozeně dolétávat.

Vladimir

Že by díky vysoké poptávce udělali další vývojovou evoluci A380? Ta poslední měla sníženou spotřebu o 8%.

Joe

Nesmysl, vývoj nové varianty by tento aktuální výkřik poptávky po létání nebyl schopen zaplatit. Uskladněné A380 zažijí svoji labutí píseň a to bude tak všechno.

Adam H

Více kompozitu, nové křídlo a nové motory a věřil bych, že se A380 jako neo vrátí.

Očividně se letectví vrací tam kde bylo a ty proroci o konci letectví a podobně zase na chvíli zalezou 🙂 Moc bych se nedivil, kdyby British Airways sáhlo po nějakých olétaných kusech, přece jenom oni o další kusy zájem měli a HTW nafukovací není.

Ivan

A380 se už určitě do výroby nevrátí, výrobní linka je rozebraná. Navíc letadel je zatím dostatek.

Air Traveller

vy jste trosku snilek 🙂

David

A vy krcálek Vševěda.

RHood

Byl jsem v skutku dosti nesvůj, ale po vašem příspěvku jsem již ok.

Y.K.

Nevrátí. Čtyři motory jsou pořád čtyři motory, jen tohle je dvojnásobek nákladů na údržbu a provoz. Štíhlejší křídlo u takového „mostra“ neuděláte a kompozitové křídlo, celkově by to přeprojektovat, udělat zkoušky, prototypy – znouvuschválit to by stálo majlant a pak by prodali pár kusů? Airbus udělal tečku a už žádná A380 nebude – nemají jediný motiv zvyšovat negativní ekonomický výsledek, co za touto řadou zůstal. To že se najde využití pro kusy, co aerolinky stále vlastní či dokonce za ne stále platí leasing je něco jiného než potenciál prodeje a hledání ekonomiky na dalších 15+ let je značný rozdíl. Takže… Číst vice »

Kuba

Aby ještě aerolinky nelitovali toho ukončení výroby A380ky.

Karel

Tak litovat aerolinky nebudou, maximálně výrobce. Spíš škoda toho že se zánovní letadla šrotuji. Ty pak mohou chybět. Třeba se trh na tyto letadla udělá. Když se podívám co máme v Brně na letišti za šrot pro koupaky a co se vyrazuje jako nepotřebné tak se mi chce brečet. Ale chápu že kapacita je kapacita

David

TVS?

Karel

No mají je v nájmu 😂😂 ale jinak to jsou ti Američani v BRQ 😂😂😂 cestující v Brně zažijí retro dovolenou 😂😂😂

Pepa

Swift, bůh ochraňuj brňáky/koupáky

David

Stále asi lepší než rumunska 320 ?

Jiří Kocurek

A380 pro koukápky z Brna je něco jako TGV Duplex pro osobáky Přerov-Břeclav.

VíKo

Brno nemůže A380 odbavit ne? Na takový letadla ničení nemají ne? Nebo ano? Nechápal bych důvod. Možná pro 747 jako cargo.

Karel

Ono to bylo myšlenky s nadsázkou samozřejmě. Jen že nový letadla se šrotuji a pak se litá jinde srotama. Vím že stáří letadla je irelevantní pojem. Ale je to tak. Stroj který je v zabehu jde na hřbitov a ji de se chlubí jak mají bazovana 2 letadla a přitom 25 let už je pořádný kus života za sebou

VíKo

Jo. To máte pravdu. 😉 už jsem Vas pochopil.

David

Bohužel příkladem jsou i 12 let staré A319 co skončili ve šrotu, tam je to bohužel o nechtenost daného modelu s menší kapacitou. A potom tu lítají staré 737-800 které měly skončit ve šrotu minimálně před 5 lety. Mnohdy jen interiér připomíná rok 1998.

MildaIV

Jestli Vás to uklidní, tak z té sešrotované A319 si ještě hodně částí zalítá. Je to právě vysoká cena dílú, která často převáží misku vah ve prospěch šrotace.