Další desítky Regionov dostanou letos wifi
Regionova ve stanici Protivín. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
České dráhy loni investovaly do vybavení regionálních vozidel wifi připojením k internetu 115 milionů korun.
České dráhy loni investovaly do vybavení regionálních vozidel wifi připojením k internetu 115 milionů korun.
Chtěl bych se zeptat, opravdu je problém na lokální trati provozovat čtyřnápravové vlaky?
je, neplati v nich rezijka.
Ještě před několika lety jsem nevěděl, že vlak s wi-fi existuje. Dnes bych to považoval za samozřejmost. Přesto je tu stále hromada tratí, kde ví vlaky o wi-fi tolik, kolik asi já o kvantové mechanice.
hm,tak dceřiná firma…a že to většinou nefunguje!!..a navíc po zásahu do stávající instalace přestanou naopak fungovat jiné systémy…
Do žádné stávající instalace se nezasahuje. Wifi má vlastní jistič, kabely i mezivozák.
V době neomezených datových tarifů je to za mě zbytečnost.
Peníze by se daly investovat lépe.
souhlas ze by se daly penize investovat lepe nez davanim wifi do regionov.
telefon ve vlaku funguje mizerne, palubni wifi je lepsi.
Však oni je tam ČD nedávají zadarmo, ale na objednávku krajů, které to požadují. A kraje to požadují jako službu pro své chudší občany, kteří si neomezený tarif, nebo navyšovaní tarifu nemohou dovolit.
a chudší občané si to pak zaplatí v jízdném
chudinky babicky, pak musi hladovat…
kolik z trzeb tvori v regionalce a jizdne a kolik dotace asi tak tusite?
Správně. Kraje to mají jako marketing na přilákání cestujících na lokální tratě….
…až na to, že některé kraje na lokální tratě z vysoka kašlou.
V normální republice ano. Ale ne v ČR, kde jsou data enormně předražená.
Jenže to by muselo být pokrytí všude. Na trati, kde jsem jezdíval jsem znal přesně místa, kde vypadával signál (typicky když vlak jel přes les v údolí). Navíc spousta vlaků má dnes pokovená skla aby odrážely infračervené záření a šetřily klimatizaci a ono to odráží i telefonní signál…
Kdyby tam radši dali klimatizaci, udělali by líp.
Nějaký nápad na technickou realizaci máte? Na motoráku bych si to ještě jakž takž představit dokázal (viz 811), ale tahat zimu ohebnými trubkami z motoráku do řidičáku… a jestli by vůbec bylo místo na druhý kompresor u motoru (prostor, místo pro řemenice na hřídeli dieselu,…)
To není jak domácí klima, která se strčí do zásuvly 230 V, která ve zdi „prostě je“, a chobot se vystrčí z okna.
„Oni“ o tom asi nějakou potuchu mají.
Není nutné pohánět kompresor řemenem, na autobusech a tramvajích jsou také jednotky napájené elektřinou.
A tu elektřinu vezmete kde? Podívejte se někdy na schéma 814, jak silný má generátor (je tam generátor okolo 5 kW), pak se zamyslete, jaký příkon má klimatizace (vozová, ne domácí, i když i s tou by skoro byly problémy). Pod vůz dáte ještě jeden podobný generátor, ale další už ne. Taky musíte uvážit jeho pohon, jedním klínovým řemenem byste 30 kW generátor neutáhl, i kdybyste ho tam někam umístil. A tahat přes 1000 A na hladině 24 V, taky dobré maso. Anebo další měnič, další napěťová soustava na vozidle… Na tramvaji elektřinu máte a v autobusu jsem ještě elektrický… Číst vice »
trubky??na 814 ale žádný trubky nejsou.tam jsou přece Hartingy!viděl jste to někdy?
to se týká wifi ale co se týče klimatizace,by nejdřív musely být pevná okna..jinak to nemá význam
nejdou zamknout?
Paragraf jedna. Když klimatizace nejde, musí se cestující udusit.
Právě že viděl. A vy jste někdy viděl přenos chladiva mezi vozy přes Hartingy? Já ještě ne.
Tie verkle patria do vysokej pece.
Neví někdo, zda se plánuje dosazení Wi-Fi do 842 a 954 v rámci dosazení ETCS? Byl by to vcelku logický krok. Děkuji za odpověď.
Neví někdo, zda se plánuje vybavit Wi-Fi do 842 a 954 v rámci dosazení ETCS? Byl by to vcelku logický krok. Děkuji za odpověď.
842 Wi-Fi mají aspoň na Ostravsku
Super, objednatelé, kteří na Regionovu a 810 vždy před ústředím ČD stojí dlouhou frontu (jak zde vždy všichni píší, že si to objednal objednatel), budou jistě z takové úpravy nadšení…
Nastal čas na wifi i do 810…..něco jako nesmrtelná teta
wifi je až to poslední.hlavní je aby to nebylo jen nalakovaný!
asi vam to prijde neuveritelne, ale wifi v 810 je. pred tremi tydny jsem taky ziral…
Ještě by mohli dát do regionov ETCS
A samočinné spřáhlo. 😆
kam by to dali?místo záchoda?…snad
ve vysokopodlazni casti je mista hafo pod podlahou…
Kdyby radši instalovali wifi do Bmz232. V těch kolikrát lidé tráví i několik hodin v kuse a pracují.
Nemějte strach, na ty taky dojde. Aktuálně prochází modernizačním programem jako dříve Bmz 226. Ovšem dle smlouvy je pravděpodobné, že se skoro všechny přesunou na R12. 🙂
V CR nejsou mobilni data, nebo jsou porad draha? Osobne jsem se na verejnenych wifi z nouze nekolikrat pripojil, ale to proklikavani nesmyslama a rychlost me vzdy odrazovalo. Koukat pul hodiny z okna sukafonu na nejaky lokalce mi prijde lehci, nez se nalogovovat do predpotopni wifi 🤷
Jo, data jsou tu stále mezi těmi nejdražšími v Evropě. A místo, aby s tím něco provedl příslušný regulátor, vymejšlíme, z čeho všeho by mohla eště zářit wifina.
Regulátor toho provedl hodně. Vyšachování Ufouna, vydražení kanálů (frekvencí) stávajícím operátorům.
Když po té lokálce budete jezdit denně do práce a zpátky, v Regionově, půl hodiny… tak budete koukat, zda není nějaký lepší zposob dopravy. Ona ta Regionova není od toho, aby jel pražák na výlet, protože Prahu už zná.
a dojizdite kazdy den vlakem do prace? jestli ne, tak mozna radsi jdete delat neco uzitecnyho…
Nechápu, že někdo nevydrží půl hodiny bez možnosti kontrolovat „lajky“, ale jsem demokrat. Ať si to užijí…aspoň si zombíci hledí svého. Doslova a do písmene.
Třeba si chce zjistit další spoj, když už má to zpoždění…nebo pracovat nebo se koukat na cokoli, když z okna není nic vidět…
Napr. „lajky“ tvoho príspevku? 🙂
v mobilu ale muzete cist/promazat i firemni maily, poslouchat podcasty, cist noviny, zkontrolovat deti nebo stare rodice, nebo naklikat nakup na kosiku.
tohle vsechno pomaha vlaku ztlumit skutecnost, ze je vzdy pomalejsi nez auto.
takze vase moudra spis ukazujou ze nechapete realitu a jeste se tvarite, ze jste chytrejsi nez ostatni…
Ale to je v pořádku. Za mě je to nutnost. Protože už přesně vím, co s těmito Regínami chtějí ČD dělat. Jen nevím, jak moc se budou Němci smát, až se ČD s tímto „vozítkem“ přihlásí do soutěže v souborech Horní Falc a Bavorský les 🙂
to myslite vážně, že s tímto zázrakem chtějí oblazovat naše bavorské kamarády?
inu, pomsta by to byla slušná…ale nevím, zda si to zaslouží.
810 jako dobrý ale to mělo být už před 15ti lety a ne teď.Hlavně ti co tímto vozem jezdí zažívají nostalgií v reálu. Komfortem.počinaje.
Článek je o 814, ne 810.
A z ceho jsou 814 postavene??
Bohužel prestavbou na 814 utrpela puvodni genialni konstrukce.
Původní konstrukce právě přestavbou neutrpěla. Bohužel.
Správně se má motorový vůz při objíždění přívěšáku ještě otočit, aby cestou zpátky nejel uhlím napřed.
Aneb jak Ceske drahy resi neschopnost Telekomunikacniho uradu soutezit operatory tak, aby si alespoň trochu konkurovali.
Chapu, ze se lidem wifi zdarma ve vlaku libi, ale nechapu, jak nekdo takovehle investice dokaze obhajit. Cena i stalace a platby operatorum. V ramci CD asi splouchnuti do vody, ale stejne, malo to urcite neni.🙄
Pokud nekdo potrebuje koukat na film na telefonu a nema data, tak si ho tam muze stáhnout doma a ti, co si chteji precist clanky to snad zvladnou i s temi malo daty, co vetsina lidi od nasich operátorů dostane v ramci pausalu.
kdybyste nebyl linej bambula, co radsi zvani na netu, tak si vyhodnou nabidku na data davno sezenete.
a ano, tim vam chci naznacit, ze ceny, ktere plati ceske drahy za svoje tisice sim karet, jsou trochu jinde nez jake platite vy.
Díky za radu, mam firemni tlf, nicmene přítelkyně nema to stesti, takze mam celkem povedomi o tom, co za sve služby operátoři chteji. Maji vsichni zajemci o mobilní data skemrat o slevu u operátorů, jak tu podsouvate, nebo zjistovat, zda by je nekdo v rodine nemohl pridat pod ramcovku? Data jsou v mnoha zemich opravdu vyrazne levnejsi, pamatuji si Thajsko v 2016, nebo 2017 jsme si u nějakého novinoveho stanku koupili SIM s 100GB+ daty za něco malo pres kilo. A signal byl na vsech ostrovech, co jsme navštívili překvapivě uplne vsude. Samozřejmě, ze CD budou platit marginalni castky za… Číst vice »
zvláště když bude muset mít to správné razítko pro použití na dráze….
no a co jako? stejne tak plati za automaticky zavirane dvere, klimatizaci atd. taky to na vlaku byt nemusi…
WiFI, to je dnes nutnost, bez toho se nedá cestovat. Neokážu si skutečně představit být jen chvíli bez připojení… Využít každičkou minutu. Tak si vezmu do vlaku, noviny nebo knihu
…samozřejmě dá se cestovat bez WIFI…
když nebyly ani mobily, tož to jste necestoval?
My jsme byli chudá rodina a na mobily jsme v 70. a 80. letech neměli.
To byla pevná je na nádražích a korunu vstup na peron. 🤣
Vy byste mel cestovat pouze konesprezkou
Patřím mezi lidi, kteří jedou vlakem do práce primárně proto, že mohou ve vlaku pracovat a využívám tak čas efektivněji než řízením auta. Takže za mě palec nahoru.
Když jedu na výlet, tak Wi-Fi většinou nepotřebuju, ale jsem holt hlavně „pracovní“ cestovatel.
Ale dá!
fajn, uz je wifi na „elitnich“ vykonech EC?
Co takovy Metropolitan? Bude fungovat dal nez do Lanzhota?
Proč by nemělo?
Pro mínusáře:
wifi v EC ČD funguje do Berlína či do Púchova / Žiliny, tak nevím, proč by nemělo fungovat za Lanžhotem. Nebo tam je nějaká elektromagnetická anomálie, která tomu brání?
Asi ano. Mezi Břeclaví a Hodonínem to bylo špatný i včera, i před rokem. A totéž mezi Břeclaví a Šakvicemi – nebo jak se to místo jmenuje.
Možné je také špatné pokrytí tratě mobilním signálem.
Jenže „mezi Břeclaví a Šakvicemi“ není „za Lanžhotem“, na což byl původní dotaz 🙂 .
do ziliny moc nefunguje. mozna tak v pendolinu.
Na Valachách (když jezdily na Slovensko) problém nebyl.
no, tuhle investici si mohli odpustit.
Wifi se tam dává kvůli zvyšování závislosti populace na mobilních telefonech? 😀 Copak se nedá bez netu chvíli vydržet?
Jízda 810 většinou není na chvíli… Možná proto není WiFi v autobusech či MHD.
Budete se divit, ale v pražských tramvajích WiFi je. Tedy ve většině.
vážně?
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/wifi-signal-v-tramvajich-prioritou-je-podzemi-metro.A200627_556223_praha-zpravy_rsr
Byla, už není
Ono už je wi-fi v autobusech pomalu standard také.
Hlavně v busech začalo dřív. Nebyl Regiojet u nás první? Takovej Bors Břeclav už má wi-fi přes 10 let i na regionálce, pokud dobře vzpomínám…
No, úplně první byla Letuška. Ještě přes CDMA za blahých časů (RJ ostatně taky)
Ikdyz data mam,
Kdyz je moznost wifi pripojim se,
1) hotspot zere dost baterky.
2) jeden z důvodů proc lidi dost z aut do vlaku, aneb mohu jezdit autem (je to rychlejší), Ale ve vlaku v klidu mohu pracovat
V Regíně pracovat ?? Jako v režimu „high“ manažer chce na trati okresního významu na klávesnici svého notebooku trefit „enter“ ??
ano, pokud k vam jezdi jen regionova, da se i v ni vytahnout notebook a behem dvaceti minut si precist postu.
o to kratsi dobu pak musite smrdet v praci.
ze to vy sam nedelate nebo nechapete, protoze je vam sto let, je jen vas problem…
a nebo být v práci o dvacet minut dýl a tak vydělat víc peněz!
nevydelam. prescasy mi neplatej a v zakladu mam pres kilo, takze penize ani nepotrebuju. prej to kazi charakter.
Vyzkoušeno. Po půlhodině čumění do třesoucího se monitoru jsem to vzdal. Ale na zjištění, zda má přípoj zpoždění a tím pádem ho stíhám, na to je Grapp super a v knižním jízdním to nenajdu.
Když před lety ministr Šimonovský s vítězoslavným šklebem sliboval modernizované vozidlo na vedlejší tratě pro 21. století, „za které se rozhodně ČR nemusí stydět – a vylezl z toho Orchestrion s upraveným Bixem vezoucím obří h.. WC, musel jsem si sednout. Takže WiFi je vlastně logický další krok. Co bude příště se opravdu bojím odhadnout.
simonovsky je ten pan, co nám pořídil průšvih s Kapschem?
ale většinu těchto zázraků objednala až topolankova vláda plus „někdo“ na rozmezí vlád Fischera a Necase
To opravdu objednávala vláda a nikoliv ČD samotné?
By mne zajímalo, kdy dostanou WiFi vozy Bmz234. Dráhy to slibují už 4 roky a stále zatím žádná změna.
A rázem je z toho vozidlo vhodné pro 21. století.
To přidejte.
Jen se těším na výraz Němců, až se s tímhle přihlásí ČD do soutěže v Bavorsku 🙂
→ Die Tür!
Říká se, že konec světa nebo nuklární katastrofu přežijí pouze švábi. A Regionovy.
810 ne?
Však Regionova je jen převlečená 810.
obávám se že té elektroniky která atomový výbuch nepřežije je tam poněkud víc….
Zase tak moc nabité elektronikou to není 😉
Elektronické řízení dieselu a převodovky nestačí? Řídicí systém, displeje, vlaková linka, dveře, WC, informák, topení, protismyk (na triu), rychloměr… všecko řídí počítače.
Není ? Já vám ukážu schémata z Regionova ..to budete čumět
Regína je oproti Orchestrionu vybavena nadstandardním „škarohlídkovským“ štítem, který odráží slovní útoky škarohlídů, nejčastěji kritizujících stáří vozidla a jeho koncepce. Něco jako kdysi inovace Wartburgu 353 – „pontonovitá karosérie nepodléhá módním vlivům“…
Na co je wi-fi ve vozech, kde není prakticky žádný útlum mobilního signálu skrz stěny? U railjetu, pendolina a obecně nových vagónů je wi-fi nebo GSM repeater potřeba, protože tam je útlum obrovský. Ale proč to dávat tam, kde je uvnitř vagónu mobilní signál v téměř stejné síle jako venku?
Protože jsme „specifický trh“ a pro většinu lidí nejsou dostupná data v takovém objemu, který by umožňoval třeba hodinu v tom vlaku koukat na videa, pracovat s fotkama, přenášet data do/z firemního cloudu atd. Dokud nedojde k rozbití kartelu operátorů, tak bude WiFi pro spoustu lidí prostě důležitá.
Kdo chce mít opici, musí mít na banány. Se stejnou logikou by mohli průvodčí půjčovat mobily s erární SIM, volání taky není nejlevnější.
Že vy jste byl kdysi známou ministryní přes data ve vládě jednoho trestně stíhaného agenta STB?
přenášet data do/z firemního cloudu
přes nějakou veřejnou wifinu ve vlaku …. to bude mít zaměstnavatel radost 🙂
VPN již byla vynalezena.
Na WiFi ČD se k VPN nepřipojím, protože WiFi má na úvod reklamy, bez kterých nepustí uživatele k internetu. Jenže ve VPN nejdřív musí proběhnout autentizace, která přístup k netu vyžaduje. Takže WiFi čeká na stažení a přehrání reklam a až pak bude internet, zatímco VPN chce nejdřív internet, aby ověřila uživatele, a pak povolí stahovat reklamy. Holt je WiFi u ČD fakt jen na stahování videa.
Nevím jak vy, ale když jsem jezdíval občas z HK do Prahy vlakem tak jsem se nejdříve připojil na Wifi ČD a pak přes VPN do práce. Navíc jsem měl už Wifi ČD v seznamu na firemním laptopu takže žádný problém. Možná se od té doby něco změnilo, přece jenom jsem jel naposledy vlakem cca před 2 lety když začínal covid.
tak to mate nejake prilis aktivni idioty na helpdesku.
Vítejte v zemi, kde vám daj k novýmu 5G telefonu tarif s 10gigovým FUP….
Do těch 810 je WiFi ideální a snad je i dostatečně rychlá na streamování videa, aby když někdo jede z vesnice do bližšího města se mohl dívat cestou na film a těch par kilometrů mu nepřišlo jako věčnost.
Panebože Regionovy zaslouží hodit ze skály a ne do nich ještě investovat! Je to největší ostuda české veřejné dopravy..
No vy dostanete!
Tady se k tomu šrotu lidi modlí. Teda o něco míň než k 810.
Jinak máte pravdu. Shodit ze skály a na tratích, kde tyhle krámy vozí 20 lidí nahradit autobusem.
Stačí je namalovat zeleně nebo žlutě a budou moderní a neostudné. : – )
Co je na nich špatně?
Jestli jezdí bus na něčem podobném, je nekomfortní jízda chyba busu?
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/cesko-bude-jiz-podevate-hledat-svuj-nejvetsi-vymol-lepsi-sil/r~cff3f8bc6ffe11e98a200cc47ab5f122/
Nešel by ten 810 čumák konečně dát i na autobus? To by snad šoto zachránce uchlacholilo…akorát by pak na svých šoto výletech nemohli sedět kde chtějí, v tom autobusu by asi už nejeli sami…a bez jízdních kol teda.
Jako polep už to dávno bylo na Karose 😀
https://seznam-autobusu.cz/dokumentacka/149526
Mazec! A dokonce tomá i novější motor 😀 😀 😀
Ano mohli by se hodit ze skály, ale pak by došlo k zastavení dopravy na spoustě regionálních tratích, protože každé jiné vozidlo je dražší (kromě řady 809, 810). Objednavatelé by si totiž logicky přáli nová nebo aspoň zánovní vozidla, ale platit by chtěli jako za tu starou 810.
Naopak! Modernizovat, modernizovat, modernizovat! Autonomní řízení, holografická průvodčí s umělou inteligencí, okenní displeje s rozšířenou realitou… A pokud by se sešlo pár opravdu šikovných českých rukou a moudrých hlav, tak to bude lítat i na magnetickým polštáři nebo v tom plánovaným brněnským hyperloopu.
Průvodčí s umělou inteligencí znám. Bývala blond, teď je bruneta 😀
A ty tratě mají potenciál!
Samozřejmě. A po další modernizaci to bude jezdit za kýbl vodíku.
No, jak tak vidím, tak osvědčená vozidla pro VRT bychom tady už měli. 🙂 Teď už jen maličkost, začít stavět tu trať….
Vy netušíte, co by 80m pod zemí v tunelu udělalo s Regínou a jejím odhodláním dojet světla na konci tunelu….
Ještě nainstalovat leštičku bot: https://www.flomat.cz/grafitovy-cistic-bot-heute-cosmo/#&gid=1&pid=1