Další desítky Regionov dostanou letos wifi

Regionova ve stanici Protivín. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářRegionova ve stanici Protivín. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

České dráhy loni investovaly do vybavení regionálních vozidel wifi připojením k internetu 115 milionů korun.

131 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Msk

Chtěl bych se zeptat, opravdu je problém na lokální trati provozovat čtyřnápravové vlaky?

Georg

je, neplati v nich rezijka.

Michal

Ještě před několika lety jsem nevěděl, že vlak s wi-fi existuje. Dnes bych to považoval za samozřejmost. Přesto je tu stále hromada tratí, kde ví vlaky o wi-fi tolik, kolik asi já o kvantové mechanice.

petr

hm,tak dceřiná firma…a že to většinou nefunguje!!..a navíc po zásahu do stávající instalace přestanou naopak fungovat jiné systémy…

Huffnagell

Do žádné stávající instalace se nezasahuje. Wifi má vlastní jistič, kabely i mezivozák.

Franta Palkoska

V době neomezených datových tarifů je to za mě zbytečnost.
Peníze by se daly investovat lépe.

Georg

souhlas ze by se daly penize investovat lepe nez davanim wifi do regionov.
telefon ve vlaku funguje mizerne, palubni wifi je lepsi.

rozinka

Však oni je tam ČD nedávají zadarmo, ale na objednávku krajů, které to požadují. A kraje to požadují jako službu pro své chudší občany, kteří si neomezený tarif, nebo navyšovaní tarifu nemohou dovolit.

ABC

a chudší občané si to pak zaplatí v jízdném

Georg

chudinky babicky, pak musi hladovat…
kolik z trzeb tvori v regionalce a jizdne a kolik dotace asi tak tusite?

Jan Sova

Správně. Kraje to mají jako marketing na přilákání cestujících na lokální tratě….

Michal

…až na to, že některé kraje na lokální tratě z vysoka kašlou.

Michal

V normální republice ano. Ale ne v ČR, kde jsou data enormně předražená.

Pavel K.

Jenže to by muselo být pokrytí všude. Na trati, kde jsem jezdíval jsem znal přesně místa, kde vypadával signál (typicky když vlak jel přes les v údolí). Navíc spousta vlaků má dnes pokovená skla aby odrážely infračervené záření a šetřily klimatizaci a ono to odráží i telefonní signál…

H S

Kdyby tam radši dali klimatizaci, udělali by líp.

Vbb

Nějaký nápad na technickou realizaci máte? Na motoráku bych si to ještě jakž takž představit dokázal (viz 811), ale tahat zimu ohebnými trubkami z motoráku do řidičáku… a jestli by vůbec bylo místo na druhý kompresor u motoru (prostor, místo pro řemenice na hřídeli dieselu,…)
To není jak domácí klima, která se strčí do zásuvly 230 V, která ve zdi „prostě je“, a chobot se vystrčí z okna.

„Oni“ o tom asi nějakou potuchu mají.

Roman Soudný

Není nutné pohánět kompresor řemenem, na autobusech a tramvajích jsou také jednotky napájené elektřinou.

Vbb

A tu elektřinu vezmete kde? Podívejte se někdy na schéma 814, jak silný má generátor (je tam generátor okolo 5 kW), pak se zamyslete, jaký příkon má klimatizace (vozová, ne domácí, i když i s tou by skoro byly problémy). Pod vůz dáte ještě jeden podobný generátor, ale další už ne. Taky musíte uvážit jeho pohon, jedním klínovým řemenem byste 30 kW generátor neutáhl, i kdybyste ho tam někam umístil. A tahat přes 1000 A na hladině 24 V, taky dobré maso. Anebo další měnič, další napěťová soustava na vozidle… Na tramvaji elektřinu máte a v autobusu jsem ještě elektrický… Číst vice »

petr

trubky??na 814 ale žádný trubky nejsou.tam jsou přece Hartingy!viděl jste to někdy?

petr

to se týká wifi ale co se týče klimatizace,by nejdřív musely být pevná okna..jinak to nemá význam

ABC

nejdou zamknout?

Leinad

Paragraf jedna. Když klimatizace nejde, musí se cestující udusit.

Vbb

Právě že viděl. A vy jste někdy viděl přenos chladiva mezi vozy přes Hartingy? Já ještě ne.

dopravopat

Tie verkle patria do vysokej pece.

Patriot

Neví někdo, zda se plánuje dosazení Wi-Fi do 842 a 954 v rámci dosazení ETCS? Byl by to vcelku logický krok. Děkuji za odpověď.

Patriot

Neví někdo, zda se plánuje vybavit Wi-Fi do 842 a 954 v rámci dosazení ETCS? Byl by to vcelku logický krok. Děkuji za odpověď.

Stanley

842 Wi-Fi mají aspoň na Ostravsku

Martin

Super, objednatelé, kteří na Regionovu a 810 vždy před ústředím ČD stojí dlouhou frontu (jak zde vždy všichni píší, že si to objednal objednatel), budou jistě z takové úpravy nadšení…

Luboš Beneš

Nastal čas na wifi i do 810…..něco jako nesmrtelná teta

petr

wifi je až to poslední.hlavní je aby to nebylo jen nalakovaný!

Georg

asi vam to prijde neuveritelne, ale wifi v 810 je. pred tremi tydny jsem taky ziral…

Lukáš

Ještě by mohli dát do regionov ETCS

Pája

A samočinné spřáhlo. 😆

petr

kam by to dali?místo záchoda?…snad

Georg

ve vysokopodlazni casti je mista hafo pod podlahou…

Libcha

Kdyby radši instalovali wifi do Bmz232. V těch kolikrát lidé tráví i několik hodin v kuse a pracují.

Jiří 24

Nemějte strach, na ty taky dojde. Aktuálně prochází modernizačním programem jako dříve Bmz 226. Ovšem dle smlouvy je pravděpodobné, že se skoro všechny přesunou na R12. 🙂

Pavel

V CR nejsou mobilni data, nebo jsou porad draha? Osobne jsem se na verejnenych wifi z nouze nekolikrat pripojil, ale to proklikavani nesmyslama a rychlost me vzdy odrazovalo. Koukat pul hodiny z okna sukafonu na nejaky lokalce mi prijde lehci, nez se nalogovovat do predpotopni wifi 🤷

Facepalm

Jo, data jsou tu stále mezi těmi nejdražšími v Evropě. A místo, aby s tím něco provedl příslušný regulátor, vymejšlíme, z čeho všeho by mohla eště zářit wifina.

Leinad

Regulátor toho provedl hodně. Vyšachování Ufouna, vydražení kanálů (frekvencí) stávajícím operátorům.

Jiří Kocurek

Když po té lokálce budete jezdit denně do práce a zpátky, v Regionově, půl hodiny… tak budete koukat, zda není nějaký lepší zposob dopravy. Ona ta Regionova není od toho, aby jel pražák na výlet, protože Prahu už zná.

Georg

a dojizdite kazdy den vlakem do prace? jestli ne, tak mozna radsi jdete delat neco uzitecnyho…

rhol

Nechápu, že někdo nevydrží půl hodiny bez možnosti kontrolovat „lajky“, ale jsem demokrat. Ať si to užijí…aspoň si zombíci hledí svého. Doslova a do písmene.

Luboš Beneš

Třeba si chce zjistit další spoj, když už má to zpoždění…nebo pracovat nebo se koukat na cokoli, když z okna není nic vidět…

dopravopat

Napr. „lajky“ tvoho príspevku? 🙂

Georg

v mobilu ale muzete cist/promazat i firemni maily, poslouchat podcasty, cist noviny, zkontrolovat deti nebo stare rodice, nebo naklikat nakup na kosiku.
tohle vsechno pomaha vlaku ztlumit skutecnost, ze je vzdy pomalejsi nez auto.
takze vase moudra spis ukazujou ze nechapete realitu a jeste se tvarite, ze jste chytrejsi nez ostatni…

Jirka P.

Ale to je v pořádku. Za mě je to nutnost. Protože už přesně vím, co s těmito Regínami chtějí ČD dělat. Jen nevím, jak moc se budou Němci smát, až se ČD s tímto „vozítkem“ přihlásí do soutěže v souborech Horní Falc a Bavorský les 🙂

Gwann

to myslite vážně, že s tímto zázrakem chtějí oblazovat naše bavorské kamarády?

inu, pomsta by to byla slušná…ale nevím, zda si to zaslouží.

Petr

810 jako dobrý ale to mělo být už před 15ti lety a ne teď.Hlavně ti co tímto vozem jezdí zažívají nostalgií v reálu. Komfortem.počinaje.

Jelen

Článek je o 814, ne 810.

Pepa

A z ceho jsou 814 postavene??

Výkolejka

Bohužel prestavbou na 814 utrpela puvodni genialni konstrukce.

Vbb

Původní konstrukce právě přestavbou neutrpěla. Bohužel.

Jiří Kocurek

Správně se má motorový vůz při objíždění přívěšáku ještě otočit, aby cestou zpátky nejel uhlím napřed.

Kopr

Aneb jak Ceske drahy resi neschopnost Telekomunikacniho uradu soutezit operatory tak, aby si alespoň trochu konkurovali.
Chapu, ze se lidem wifi zdarma ve vlaku libi, ale nechapu, jak nekdo takovehle investice dokaze obhajit. Cena i stalace a platby operatorum. V ramci CD asi splouchnuti do vody, ale stejne, malo to urcite neni.🙄
Pokud nekdo potrebuje koukat na film na telefonu a nema data, tak si ho tam muze stáhnout doma a ti, co si chteji precist clanky to snad zvladnou i s temi malo daty, co vetsina lidi od nasich operátorů dostane v ramci pausalu.

Georg

kdybyste nebyl linej bambula, co radsi zvani na netu, tak si vyhodnou nabidku na data davno sezenete.
a ano, tim vam chci naznacit, ze ceny, ktere plati ceske drahy za svoje tisice sim karet, jsou trochu jinde nez jake platite vy.

Kopr

Díky za radu, mam firemni tlf, nicmene přítelkyně nema to stesti, takze mam celkem povedomi o tom, co za sve služby operátoři chteji. Maji vsichni zajemci o mobilní data skemrat o slevu u operátorů, jak tu podsouvate, nebo zjistovat, zda by je nekdo v rodine nemohl pridat pod ramcovku? Data jsou v mnoha zemich opravdu vyrazne levnejsi, pamatuji si Thajsko v 2016, nebo 2017 jsme si u nějakého novinoveho stanku koupili SIM s 100GB+ daty za něco malo pres kilo. A signal byl na vsech ostrovech, co jsme navštívili překvapivě uplne vsude. Samozřejmě, ze CD budou platit marginalni castky za… Číst vice »

ABC

zvláště když bude muset mít to správné razítko pro použití na dráze….

Georg

no a co jako? stejne tak plati za automaticky zavirane dvere, klimatizaci atd. taky to na vlaku byt nemusi…

král j

WiFI, to je dnes nutnost, bez toho se nedá cestovat. Neokážu si skutečně představit být jen chvíli bez připojení… Využít každičkou minutu. Tak si vezmu do vlaku, noviny nebo knihu

zdeva

…samozřejmě dá se cestovat bez WIFI…

Gwann

když nebyly ani mobily, tož to jste necestoval?

král j

My jsme byli chudá rodina a na mobily jsme v 70. a 80. letech neměli.

***** Petr

To byla pevná je na nádražích a korunu vstup na peron. 🤣

Pepa

Vy byste mel cestovat pouze konesprezkou

Martin Pavlík

Patřím mezi lidi, kteří jedou vlakem do práce primárně proto, že mohou ve vlaku pracovat a využívám tak čas efektivněji než řízením auta. Takže za mě palec nahoru.

Když jedu na výlet, tak Wi-Fi většinou nepotřebuju, ale jsem holt hlavně „pracovní“ cestovatel.

Mravenečník

Ale dá!

*h8*

fajn, uz je wifi na „elitnich“ vykonech EC?
Co takovy Metropolitan? Bude fungovat dal nez do Lanzhota?

Vbb

Proč by nemělo?

Vbb

Pro mínusáře:
wifi v EC ČD funguje do Berlína či do Púchova / Žiliny, tak nevím, proč by nemělo fungovat za Lanžhotem. Nebo tam je nějaká elektromagnetická anomálie, která tomu brání?

Pája

Asi ano. Mezi Břeclaví a Hodonínem to bylo špatný i včera, i před rokem. A totéž mezi Břeclaví a Šakvicemi – nebo jak se to místo jmenuje.

Jiří 24

Možné je také špatné pokrytí tratě mobilním signálem.

Vbb

Jenže „mezi Břeclaví a Šakvicemi“ není „za Lanžhotem“, na což byl původní dotaz 🙂 .

Georg

do ziliny moc nefunguje. mozna tak v pendolinu.

Vbb

Na Valachách (když jezdily na Slovensko) problém nebyl.

Gwann

no, tuhle investici si mohli odpustit.

Jindřich

Wifi se tam dává kvůli zvyšování závislosti populace na mobilních telefonech? 😀 Copak se nedá bez netu chvíli vydržet?

David

Jízda 810 většinou není na chvíli… Možná proto není WiFi v autobusech či MHD.

Milan

Budete se divit, ale v pražských tramvajích WiFi je. Tedy ve většině.

Jelen

Byla, už není

noerf

Ono už je wi-fi v autobusech pomalu standard také.

Svojsin

Hlavně v busech začalo dřív. Nebyl Regiojet u nás první? Takovej Bors Břeclav už má wi-fi přes 10 let i na regionálce, pokud dobře vzpomínám…

ABC

No, úplně první byla Letuška. Ještě přes CDMA za blahých časů (RJ ostatně taky)

Thomas

Ikdyz data mam,
Kdyz je moznost wifi pripojim se,
1) hotspot zere dost baterky.
2) jeden z důvodů proc lidi dost z aut do vlaku, aneb mohu jezdit autem (je to rychlejší), Ale ve vlaku v klidu mohu pracovat

Jan Sova

V Regíně pracovat ?? Jako v režimu „high“ manažer chce na trati okresního významu na klávesnici svého notebooku trefit „enter“ ??

Georg

ano, pokud k vam jezdi jen regionova, da se i v ni vytahnout notebook a behem dvaceti minut si precist postu.
o to kratsi dobu pak musite smrdet v praci.
ze to vy sam nedelate nebo nechapete, protoze je vam sto let, je jen vas problem…

ABC

a nebo být v práci o dvacet minut dýl a tak vydělat víc peněz!

Georg

nevydelam. prescasy mi neplatej a v zakladu mam pres kilo, takze penize ani nepotrebuju. prej to kazi charakter.

Jiří Kocurek

Vyzkoušeno. Po půlhodině čumění do třesoucího se monitoru jsem to vzdal. Ale na zjištění, zda má přípoj zpoždění a tím pádem ho stíhám, na to je Grapp super a v knižním jízdním to nenajdu.

Pája

Když před lety ministr Šimonovský s vítězoslavným šklebem sliboval modernizované vozidlo na vedlejší tratě pro 21. století, „za které se rozhodně ČR nemusí stydět – a vylezl z toho Orchestrion s upraveným Bixem vezoucím obří h.. WC, musel jsem si sednout. Takže WiFi je vlastně logický další krok. Co bude příště se opravdu bojím odhadnout.

Gwann

simonovsky je ten pan, co nám pořídil průšvih s Kapschem?

ale většinu těchto zázraků objednala až topolankova vláda plus „někdo“ na rozmezí vlád Fischera a Necase

Jiří Kocurek

To opravdu objednávala vláda a nikoliv ČD samotné?

Os5600

By mne zajímalo, kdy dostanou WiFi vozy Bmz234. Dráhy to slibují už 4 roky a stále zatím žádná změna.

_Pavel_

A rázem je z toho vozidlo vhodné pro 21. století.

Facepalm

To přidejte.

Jirka P.

Jen se těším na výraz Němců, až se s tímhle přihlásí ČD do soutěže v Bavorsku 🙂

Jiří Kocurek

→ Die Tür!

Bjorn

Říká se, že konec světa nebo nuklární katastrofu přežijí pouze švábi. A Regionovy.

Anonym ze severu

810 ne?

asdfsadfasd

Však Regionova je jen převlečená 810.

ABC

obávám se že té elektroniky která atomový výbuch nepřežije je tam poněkud víc….

Pája

Zase tak moc nabité elektronikou to není 😉

Vbb

Elektronické řízení dieselu a převodovky nestačí? Řídicí systém, displeje, vlaková linka, dveře, WC, informák, topení, protismyk (na triu), rychloměr… všecko řídí počítače.

Gargy

Není ? Já vám ukážu schémata z Regionova ..to budete čumět

Jan Sova

Regína je oproti Orchestrionu vybavena nadstandardním „škarohlídkovským“ štítem, který odráží slovní útoky škarohlídů, nejčastěji kritizujících stáří vozidla a jeho koncepce. Něco jako kdysi inovace Wartburgu 353 – „pontonovitá karosérie nepodléhá módním vlivům“…

Šejdr

Na co je wi-fi ve vozech, kde není prakticky žádný útlum mobilního signálu skrz stěny? U railjetu, pendolina a obecně nových vagónů je wi-fi nebo GSM repeater potřeba, protože tam je útlum obrovský. Ale proč to dávat tam, kde je uvnitř vagónu mobilní signál v téměř stejné síle jako venku?

SaulGoodman

Protože jsme „specifický trh“ a pro většinu lidí nejsou dostupná data v takovém objemu, který by umožňoval třeba hodinu v tom vlaku koukat na videa, pracovat s fotkama, přenášet data do/z firemního cloudu atd. Dokud nedojde k rozbití kartelu operátorů, tak bude WiFi pro spoustu lidí prostě důležitá.

Šejdr

Kdo chce mít opici, musí mít na banány. Se stejnou logikou by mohli průvodčí půjčovat mobily s erární SIM, volání taky není nejlevnější.

rozinka

Že vy jste byl kdysi známou ministryní přes data ve vládě jednoho trestně stíhaného agenta STB?

ABC

přenášet data do/z firemního cloudu

přes nějakou veřejnou wifinu ve vlaku …. to bude mít zaměstnavatel radost 🙂

55p

VPN již byla vynalezena.

Lumiere

Na WiFi ČD se k VPN nepřipojím, protože WiFi má na úvod reklamy, bez kterých nepustí uživatele k internetu. Jenže ve VPN nejdřív musí proběhnout autentizace, která přístup k netu vyžaduje. Takže WiFi čeká na stažení a přehrání reklam a až pak bude internet, zatímco VPN chce nejdřív internet, aby ověřila uživatele, a pak povolí stahovat reklamy. Holt je WiFi u ČD fakt jen na stahování videa.

kik

Nevím jak vy, ale když jsem jezdíval občas z HK do Prahy vlakem tak jsem se nejdříve připojil na Wifi ČD a pak přes VPN do práce. Navíc jsem měl už Wifi ČD v seznamu na firemním laptopu takže žádný problém. Možná se od té doby něco změnilo, přece jenom jsem jel naposledy vlakem cca před 2 lety když začínal covid.

Georg

tak to mate nejake prilis aktivni idioty na helpdesku.

Facepalm

Vítejte v zemi, kde vám daj k novýmu 5G telefonu tarif s 10gigovým FUP….

David

Do těch 810 je WiFi ideální a snad je i dostatečně rychlá na streamování videa, aby když někdo jede z vesnice do bližšího města se mohl dívat cestou na film a těch par kilometrů mu nepřišlo jako věčnost.

Prodat do Albánie

Panebože Regionovy zaslouží hodit ze skály a ne do nich ještě investovat! Je to největší ostuda české veřejné dopravy..

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

No vy dostanete!
Tady se k tomu šrotu lidi modlí. Teda o něco míň než k 810.
Jinak máte pravdu. Shodit ze skály a na tratích, kde tyhle krámy vozí 20 lidí nahradit autobusem.

jal

Stačí je namalovat zeleně nebo žlutě a budou moderní a neostudné. : – )

Co je na nich špatně?
Jestli jezdí bus na něčem podobném, je nekomfortní jízda chyba busu?
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/cesko-bude-jiz-podevate-hledat-svuj-nejvetsi-vymol-lepsi-sil/r~cff3f8bc6ffe11e98a200cc47ab5f122/

David

Nešel by ten 810 čumák konečně dát i na autobus? To by snad šoto zachránce uchlacholilo…akorát by pak na svých šoto výletech nemohli sedět kde chtějí, v tom autobusu by asi už nejeli sami…a bez jízdních kol teda.

Kuba

Jako polep už to dávno bylo na Karose 😀
https://seznam-autobusu.cz/dokumentacka/149526

Jiří Kocurek

Mazec! A dokonce tomá i novější motor 😀 😀 😀

Rejpal

Ano mohli by se hodit ze skály, ale pak by došlo k zastavení dopravy na spoustě regionálních tratích, protože každé jiné vozidlo je dražší (kromě řady 809, 810). Objednavatelé by si totiž logicky přáli nová nebo aspoň zánovní vozidla, ale platit by chtěli jako za tu starou 810.

Facepalm

Naopak! Modernizovat, modernizovat, modernizovat! Autonomní řízení, holografická průvodčí s umělou inteligencí, okenní displeje s rozšířenou realitou… A pokud by se sešlo pár opravdu šikovných českých rukou a moudrých hlav, tak to bude lítat i na magnetickým polštáři nebo v tom plánovaným brněnským hyperloopu.

Pája

Průvodčí s umělou inteligencí znám. Bývala blond, teď je bruneta 😀

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

A ty tratě mají potenciál!

Facepalm

Samozřejmě. A po další modernizaci to bude jezdit za kýbl vodíku.

Karl vB.

No, jak tak vidím, tak osvědčená vozidla pro VRT bychom tady už měli. 🙂 Teď už jen maličkost, začít stavět tu trať….

Jan Sova

Vy netušíte, co by 80m pod zemí v tunelu udělalo s Regínou a jejím odhodláním dojet světla na konci tunelu….

Jiří Kocurek