Autobusy

Další dálková autobusová linka mezi kraji končí. Po půl století zruší spoj Kolín – Liberec

Autobus SOR C 10,5 společnosti OAD Kolín na autobusovém nádraží v Liberci. Foto: ŠJů, Wikimedia Commons [CC BY-SA 3.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], from Wikimedia Commons
Autobus SOR C 10,5 společnosti OAD Kolín na autobusovém nádraží v Liberci. Foto: ŠJů, Wikimedia Commons [CC BY-SA 3.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], from Wikimedia Commons

Společnost Okresní autobusová doprava Kolín ukončí se změnou jízdního řádu provoz linky Kolínem a Libercem. Středočeský i Liberecký kraj ji odmítl dál financovat. Linka končí po téměř půl století provozu.

Konec spojení potvrdil výkonný ředite OAD Kolín Martin Pípal. Linka dosud jezdí denně. Podle Pípala je důvodem ukončení spolupráce s Libereckým i Středočeským krajem.

Liberecký kraj nechce už dál linku, která je dosud celá v závazku veřejné služby a ztrátu doplácí kraje, financovat, protože dopravce odmítal uznávání tarifu IDOL. Středočeský kraj kvůli pokračující integraci vlaků v rámci kraje už nechce autobus platit kvůli souběhu s vlaky.

„Provozování linky v komerčním režimu pro nás s ohledem na její vytížení není rentabilní,“ vysvětlil Pípal. Podle něj je linka v provozu minimálně od roku 1974, pravděpodobně ale jezdila před rokem 1970.

Na lince platí jen kilometrické jízdné, tarify PID, SID nebo IDOL nikoliv. „Dopravce dlouhodobě nedokázal naplnit závazek integrace do IDS IDOL. Mezi Libercem a Mladou Boleslaví dojde k částečnému nahrazení v sobotu a v neděli,“ řekl jednatel Korid LK Pavel Blažek. Ve všední dny k nahrazení nedojde.

Nejde zdaleka o první dálkovou linku napříč více kraji, která v poslední době zmizela. K velké redukci došlo loni a předloni například u spojů mezi Prahou a Krkonošemi, velké škrty ve své síti provedl za poslední rok také RegioJet.

9 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Joooo, kde jsou ty časy dálkových linek spojených s mým mládím…;-)
    Praha-HK-Šumperk-Ostrava
    Jeseník-Písek
    Pec pod Sněžkou-Ostrava
    Jeseník-Hodonín
    Šumperk-Praha

  • Možná kdyby tu linku netrasovali v souběhu se železnicí, ale „vymetli“ jí ty obce, které na nejpřímější trase železničního spojení Kolína a Liberce nejsou, tak by nějakou frekvenci, která by různá tím vzniklá dílčí spojení „brala“, našli: krajským organizátorům dopravy, kteří (v tomto případě v obou zúčastněných krajích) mají zájem upřednostňovat železniční dopravu, se nedivím, že „silniční konkurenci“ nepodpořili.

  • Slza.Nostalgie.. Tato linka byla hodně legendární. Přežila všechny dálkové linky, které jely přes Mladou Boleslav a nebyla o Praze. Na druhou stranu , cestovat v osmdesátých letech z Boleslavi do Kolína vlakem bylo utrpení. Dnes je to úplně v pohodě.

  • Take rusila arriva nekolik spoju na trase praha tabor jindrichuv hradec. Zhruba v zari to zaniklo. Zajimalo by me jak jezdi do prace a skol lidi,kteri nemeli.jinou moznost nez tenhle spoj a v jejich vesnici nic jineho poradne nejezdi??

    • A to byly komerční spoje? Objednávané asi o své vůli jen tak zrušit nemůžou, ne? Holt se ti co neměli jinou možnost budou muset obrátit na svůj krajský úřad, aby jim tam něco jiného pořádně jezdilo.

  • Tak kdyby s tím někdo v úseku Kolín – Mladá Boleslav jezdil, tak by se to rušit nemuselo, v úseku Boleslav – Liberec by si linka na sebe i vydělala. A jelikož je nedostatek řidičů, tak je to i pochopitelné, autobus, který denně stál přes 6 hodin v Liberci na sebe opravdu nevydělá.

Newsletter

Partneři


Výběr editora