Další cyklostezka na drážním tělese. Veselí nad Lužnicí využije opuštěný IV. koridor
Cyklostezka na opuštěné části IV. koridoru se buduje i o něco severněji, a to na popud obcí ze svazku Mikroregion Voticko.
Město Veselí nad Lužnicí se zařadí k obcím, které využijí opuštěné drážní těleso ke zbudování cyklostezky. Jde o naplnění letitých plánů na využití opuštěné stopy IV. koridoru a přivedení cyklostezky od Horusic k veselskému nádraží. Město aktuálně vypsalo první ze dvou stavebních zakázek.
Nový 2,3 kilometru dlouhý úsek má začínat u veselské zastávky na jihu města (ul. A . Jiráska), kde naváže na cyklostezku od Horusic, která je hotová od jara 2022. Cyklisty a chodce má dovést až k železniční stanici, využije přitom i stávající komunikace.
Aktuálně vypsaná zakázka, jejíž odhadovaná cena nebyla zveřejněna, se týká první etapy budování cyklostezky. Vítěz bude mít za úkol zrekonstruovat všech pět mostů na trase, z toho dva vedou přes řeky (Lužnici a Nežárku). Následovat pak bude zakázka na zbudování samotné stezky, která zahrne mimo jiné i příslušenství, například v podobě odpočívadel a přístřešků.
Veselí nad Lužnicí získalo násep staré tratě po přeložení IV. koridoru na území města do nové stopy. Díky tomu byly zrušeny úrovňové přejezdy. Modernizace koridoru ve Veselí skončila v polovině roku 2016. Vlaky zde mohou jet až 160 km/h.
Cyklostezka na opuštěné části IV. koridoru se buduje i o něco severněji, a to na popud obcí sdružených ve svazku Mikroregion Voticko. První část cyklostezky byla zprovozněna loni v září mezi Olbramovicemi a Voticemi.
Obce chtějí pokračovat dále na jih až do Střezimíře, a to s využitím pozemků, po kterých do konce června 2022 jezdily vlaky. Cyklostezka už ale nebude mít stejně „pohodlnou“ niveletu jako trať, Správa železnic totiž místo využila k uložení vytěžené zeminy ze stavby nové tratě. Devizou nicméně zůstává linie v katastrální mapě.