Další cyklostezka na drážním tělese. Veselí nad Lužnicí využije opuštěný IV. koridor

Nádražní budova Veselí nad Lužnicí. Pramen: Správa železnicNádražní budova Veselí nad Lužnicí. Pramen: Správa železnic

Cyklostezka na opuštěné části IV. koridoru se buduje i o něco severněji, a to na popud obcí ze svazku Mikroregion Voticko.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
liposh

Jak je v plánu řešit u té severní Votické cyklostezky ten úsek od Votic do Nazdic, kde to vede pořád ve své stopě? Je v plánu stavět i tuto část?

Vasek

Vznikne i cyklostezka místo současné železnice po stavbě tunelů mezi Ševětínem a Budějovicemi? Hezky plynule od Nemanic na Zámostí, krásná cesta.

Karl vB.

Pouze za podmínky, že se se zářezy nepočítá jako s místem uložení rubaniny z nových tunelů z dočasných deponií

JardaP

No, to doufám, že to nedopadne jako u zmiňovaných Votic! Už ze Soběslavi do Roudné měla cyklostezka namále. Přitom v postatě připravený polotovar.

Jihočeský velkoměšťan

Daleko přínosnější by bylo cyklostezku z Horusic nějak smysluplně protáhnout do Bošilce, aby člověk při cestě z Ševětína nemusel zajíždět až do Ponědrážky a Vlkova. I když by to samozřejmě bylo znatelně dražší.

Zbynek

Na prinos se u infrastruktury pro cyklisty u nas nehledi.

Honza T

Také se na prodloužení z Horusic do Bošilce těším. Aktuálně vzniká projekt na tento úsek cyklostezky.

Radek

U Ponědrážky a Vlkova by stačilo, kdyby stát bez dalšího přesvědčování stavěl u silnic první třídy doprovodné komunikace pro zemědělskou techniku, cyklisty apod. Ten kilometr po jedničce bývá někdy díky českým „řidičům“ pěkně výživný, obdobně jako jakákoli jízda do Lomnice nad Lužnicí.

Gouda

Nevidím žádný důvod to vyasfaltovat. Na velké části bývalé trati ve Veselí cyklostezka JE. Je stěrková, což je mnoha cyklisty vyhledáváno. Silniční cyklista samozřejmě může takový úsek bez problému objet přes město po silnici. Nejspíš opět úřadují lidé, kteří o cyklistice slyšeli jenom z doslechu.

Druhý projekt na Voticku bych pochopil, jelikož tam je momentálně jenom hlína.

Jakub P

Nejde zdaleka jen o lidi na silničních kolech. Asfalt je oproti štěrku taky o poznání příjemnější pro městský kola, pro děti, atd.

Zkuste o jízdě na kole neuvažovat jen jako o volnočasové aktivitě pro nadšence, ale jako o funkčním, levném a pro města šetrném dopravním prostředku, u kterého bude jen dobře, když bude lákavý i pro lidi, kteří žádní zvláštní nadšenci do cyklistiky nejsou. Základ je podobný, ale potřeby jednotlivých skupin jsou o hodně jiné.

Gouda

To je ale ideologie, ne realita. Já v ideologii nejedu.

Realita je, že jízdní kolo je nevhodné jako prostředek každodenní přepravy. Pokud jej přesto někdo k tomu používat chce, může tak činit po silnici v souladu s pravidly silničního provozu. K tomu nejsou třeba cyklostezky žádné.

Pavel

Tohle je tedy hodně velký blábol. Nechápu proč by kolo mělo být „nevhodné jako prostředek každodenní přepravy“. Velké množství lidí kolo denně používá jako prostředek dopravy do zaměstnání, školy atd. A to nejen pokud to mají „za rohem“, ale i na mnohakilometrové cesty. Rozhodně to není žádná ideologie. A v zahraničí to platí ještě mnohem víc než u nás. Tady je bohužel často dojíždění na kole do práce stále považováno za něco zvláštního, normální je přece jet autem…

Gouda

Kolo je až na výjimečné okolnosti velmi nepraktický dopravní prostředek v našich zeměpisných, klimatických a ekonomických poměrech. Vůbec mě nezajímá, jak kdo co dělá někde jinde. To je jejich problém. Na cyklistice není nic kvůli složitého ani nového, kvůli čemu by bylo třeba studovat zahraniční scénáře. Článek je o výstavbě cyklostezek. Jak jsem řekl, kdo kolo chce používat jako prostředek každodenní přepravy, může, a cyklostezky k tomu nejsou třeba. Kdo chce na kole jezdit do práce nebo do školy, již tak nejspíše činí, a cyklostezky na tom nic nezmění. Nevidím tedy důvod v této diskuzi vůbec o použití jízdního kola… Číst vice »

Twix

Stejně tak se dá říct, že kdo chce používat kolo jako volnočasovou aktivitu a sport, může v souladu s pravidly silničního provozu (nebo s ohledem na existenci veřejných polních a lesních cest) jet úplně kamkoliv a není povinen využít asfaltovou cyklostezku. Pokud město usoudí, že pro dopravu a kvalitu života v něm je lepší asfaltová, tak to vyasfaltuje. Jsou úseky, kde převažuje doprava na kole ve smyslu každodenní přepravy nad rekreační/sportovní cyklistikou, a nebo se to dost mění podle toho jestli je pracovní den nebo víkend – typicky Prokopské údolí v Praze. Včetně navazujících štěrkových úseků do Řeporyj nebo na… Číst vice »

Jakub P

Normálně bych na takové ideologické tlachání ani nereagoval, ale nedá mi to nepoznamenat, že od někoho, kdo má jako nick název nizozemského města je to vlastně (nejspíš nezáměrně) vtipné.

Gouda

Souhlasím s tím, jak dělají sýr. Nesouhlasím s tím, jak řeší svou osobní dopravu.

Nevím, jak tyto dvě věci souvisí, ale vy to máte určitě zmáknuté.

Ondra K.

Realita je spíš taková, že jízdní kolo je dopravní prostředek jehož každodenní celoroční použití prostě vyžaduje určitou dávku úsilí a v některých případech i vůli vystoupit ze své komfortní zóny.

El Barto

Samozřejmě je to případ od případu, ale když bych měl práci pár kilometrů daleko, vážně bych o dojíždění na kole uvažoval. Je to skoro zdarma, člověk není závislý na MHD jedoucí někdy v nevhodné časy a neničí si auto krátkými jízdami, mimo jiné.

Jakub P

Další věc je, že člověk nějakou dávku pohybu potřebuje pro zdraví a kondici, takto si jí relativně bezbolestně zařídí v čase, kterej by stejně strávil na cestě. Namísto aby tu cestu proseděl v autě a pak se jím dovezl do fitka běhat na pásu jak křeček v kolečku (-;

Města a země, který to svým obyvatelům neumožňujou nebo znesnadňujou jsou samy proti sobě.

MaT

Aha, takže jezdit do práce na kole je ideologie. A jezdit do té práce autem je pak tedy co?

Aspoň si najděte jiný nick, Nizozemce by takovéhle řeči akorát uráželi…

VTT

A myslíte, že takoví budou jezdit po de facto obchvatu Veselí?
Po dostavění dálnice okolo tu nějak zapomněli naindukovat do uprázdněné hlavní ulice další dopravu, takže ta je pořád poloprázdná. A je dost široká a s kvalitním povrchem. Tedy každý, kdo se chce na kole přepravit odněkud někam ve městě, nemusí nejdřív jet za město, pak po tělese bývalé dráhy a pak zas do města, ale může jet rovnou po ulici.
Ani na to místní nepotřebují cyklopruhy.
Veselí fakt není Praha.

Jakub P

To je jedna strana mince, ta druhá je, že ta stezka povede na poměrně frekventované nádraží, odkud vycházej tratě do čtyř směrů. V kombinaci s rozumným parkováním kol by ji určitě mohli využívat lidi z okolních obcí na cesty kombinované s vlakem. Jo, vím, že ta hlavní z centra Veselí na to nádraží vede taky, ale pro obce na jih od Veselí a pro jižní cíp Veselí (kolem Veselí-zastávky) mi dává větší smysl jet tudy než přes centrum.

Twix

Štěrková cyklostezka je také možnost, ale hodí se spíš pro úseky, kde převažuje ta cyklistika jako sport. U vyloženě městských úseků se víc hodí ten asfalt – snazší pro děti a méně zdatné cyklisty, bezpečnější nouzové brzdění, při velkém dešti se tam netvoří louže a bláto, dá se na to malovat dopravní značení…

JardaP

Ten štěrk je léty uježděný skoro „do hladka“. Cokoliv kromě silniční žiletky našťouchané na 10 barů projede v pohodě. Jestli ve Veselí nevědí co s penězi, mohu poradit i jako přespolní! Upřímně, alespoň se tam nemotají yuppies na kolečkových bruslích.

Pavel Toufar

Jel jste tudy v poslední době ? Je tam spousta kamení po stranách i v jízdní dráze, propadlá místa vytvářející rozsáhlé kaluže. Po dešti se místy změklý povrch propadá (kolo zanechává koleje)

JardaP

Aha! Pravda, když už teď frčím na Třeboňsko, tak horem. Kardaška, Cikar … Projedu si to přes Veselí znovu, až oschnou meze.

JardaP

Upřímně řečeno, na tuhle stranu už moc nejezdím, a kdyz už, tak spíše „horem“. Pokud tomu tak je, nějaká oprava je jistě na místě. Ale ten asfalt … no, záleží na preferencích a hloubce do kapsy.

JardaP

… horem, míněno Kardaška, Cikar a tak.

Celý koridor by bylo dobré stavět hned

Jako vždy dost ostuda. Bylo by dobré nakázat aby to plánovali všude se stavbou nových kolejí a hned po odstranění starých kolejí se jen položil asfalt a bylo hotovo. Ne jako v Praze kde tři roky vše jen chátrá a nestaví se do teď a pak náklady díky tomu vzrostou jelikož se to vše zdevastuje

JardaP

Z místní znalosti, Soběslav-Roudná. Jde asi také o různice ohledně zodpovědnosti za údržbu – třeba viaduktů. Zdraví rozum našeptává, že když to do poslední chvíle uneslo nákladní vlak, proč ne pár pumpiček, ale v tomoto byrokracií ničeném státě, že …