Další čínské vlaky do Evropy. Začnou jezdit v Srbsku a Rumunsku
Jednotka pro Srbsko míří na tamější nejrychlejší trať.
Pokusy největšího výrobce kolejové techniky na světě proniknout na evropský trh neustávají. Čínská společnost CRRC v rozmezí dvou týdnů přivezla do Evropy další dva nové vlaky. Jeden je pro srbského státního dopravce Srbija Voz, druhý pro rumunského soukromého dopravce Astra Trans Carpatic.
V obou případech jde o jednopodlažní elektrické jednotky. O příjezdu nových vlaků informují lokální média. V případě Srbska například RTS, v Rumunsku server Economica.net
U Srbska jde o první jednotku, kterou dodá CRRC Changchun. Do země doputovala lodí do slovinského Koperu a pak po zemi přes Slovinsko a Chorvatsko. Zakázku na dodávku nových jednotek podepsal srbský ministr stavebnictví, dopravy a infrastruktury Goran Vesič loni v říjnu. Čtyřvozová jednotka má kapacitu 242 míst, z toho 45 v první třídě. Stejně jako jednotky Stadler Kiss dodané již dříve budou jezdit pod názvem Soko (sokol) na trati z Bělehradu do města Novi Sad, která byla modernizována na 200 km/h.
Čínský výrobce vlaků utekl před evropskou kontrolou, vzdal soutěž na nové jednotky do Bulharska
Třívozové jednotky SFEMU kupuje v Rumunsku soukromý dopravce Astra Trans Carpatic. Výrobcem je CRRC Sifang. Nasadit je chce na trať Bukurešť – Brašov – Constanta. Musí ale splnit certifikaci podle evropských norem.
CRRC se snaží proniknout na evropský trh několik let se střídavými úspěchy.