Další čínské vlaky do Evropy. Začnou jezdit v Srbsku a Rumunsku

Čínská jednotka pro Rumunsko. Foto: Adysoft / Youtube.comČínská jednotka pro Rumunsko. Foto: Adysoft / Youtube.com

Jednotka pro Srbsko míří na tamější nejrychlejší trať.

Odebírat
Upozornit na
guest
30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Schenk

Dnes na ČT24 přijel čínský prezident do Budapešti a hovořilo se o tom, že se brzy postaví rychlotrať z Nového Sadu do Budapeště, takže my a Slovensko tu budeme dost dlouho ve střední Evropě takový skanzen.

Y.K.

A jéje.

A pak člověk z jistí, že propaganda jede na plný koule s jednou tratí „srbsko/maďarsko-čínského přátelství“, ale jinak jsou tratě v Maďarsku v dost průměrném až zoufalém stavu, zatímco u nás jsou hlavní tratě dost slušné (i když je co zlepšovat).

Jan

Chápu, že v Srbsku se vyhnou kontrolním mechanismům EU, ale co to Rumunsko?

Kubrt

Co konkrétně „co to Rumunsko“? CRRC se snaží pronikat do EU různými cestami, tak proč ne rumunského soukromého dopravce. ERA se samozřejmě nevyhnou.

Mates

V Rumunsku sa snažili vyhrať v kooperácii s Astrou tender pre rumunske štátne dráhy, z ktorého ich Rumuni vyradili. Tak ten jeden krám, čo vyrobili poslali Astre (dopravcovi zo skupiny) a idú to skúšať oni. Viac jednotiek nečakajme.

Pavel policajt

Tim jsem jednou jel myslim ze to bylo v albanii

Movia

To jste jel pravděpodobně v Makedonii tímhle

https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/MK/MZ_711.php

Albánie za posledních 40 let nic nového nekoupila a teď tam dokonce vlaky ani nejezdí. Modernizují a elektrifikují trať z Tirany přes letiště do Dürresu.

likvidátor shotoushků

Srbsko to má divně hozené a jde do holportu s každým. Rusáci, Čína, dálnice staví Turci, západní řetězce do toho rostou…

Jaaa

Tam jsou dva silné proudy – prozápadní a proruský (a pročínský).
Jinak jdou s tím, kdo zrovna víc maže…

Petr

Ono to není zrovna nevýhodné, stát tak nějak uprostřed a nechávat se uplácet z obou stran 🙂

Jaaa

Výhodné jak pro koho. V reálu to skončí tak, že až přijde krize, tak vám nikdo nepomůže.

johny

Milda Zeman by to nazval politikou více azimutů

PvvS

Nebo být zadlužen všude kam se podíváte..

chleba

panter z wishe

likvidátor shotoushků

Ten pocit, když si koupíš vlak z alíka…

Avlaky

Ta jednotka pro astru má nejake netypické zbarvení ne? Normálně je žluto zelené zbarvení

Kubrt

Jen moje spekulace, nemám to ničím podložené: dle toho nátěru, který neodpovídá ATC (ani jinému dopravci), by to mohl být vlak postavený už dříve s určením pro ARF (rumunská státní půjčovna vlaků), u které CRRC (spolu s vagonkou Astra) před lety vyhrála soutěž na EMU, která ovšem později byla zrušena (a náhradní soutěž vyhrál Alstom a už dodává).

Avlaky

Jestli barvy odpovídají tak je to možné

Kubrt

Barvy neodpovídají žádnému majiteli.

Movia

Státní půjčovna má vlaky červené, tohle opravdu spadá pod Astru

https://rollingstockworld.com/passenger-cars/crrc-starts-deliveries-to-serbia-and-romania/

Kubrt

Ano, státní půjčovna má teď vlaky červené, ale kdy to bylo zavedeno? Až teď s Alstomem. Nerozporuju, že ten vlak teď patří ATC, ale proč tedy nemá design ATC? Že by nebyl původně určen pro ATC, ale jako jakýsi anonymní demonstrator?

Movia

Máte recht, CRRC jí nechalo vyrobit pro tendr, který nevyhrálo.

https://rollingstockworld.com/passenger-cars/emus-for-romania-order-from-crrc-gone-to-alstom/

Mates

Presne tak to je.

Twix

Asi to nebude Bukurešť – Brašov – Constanta v tomto pořadí 🙂 Na těchto tratích už ATC ostatně jezdí, tuším že zatím s klasikou.

Michael

Není to Astra, která vlaky rovněž vyrábí? Pokud vím, na té trase jezdí vozy obdobné RJ Astra, jen bez monitorů v sedačkách

Ing. Petr

To se mě nezdá, to jste si spletl.

likvidátor shotoushků

Romania had big plans when it launched a tender in April 2019 to buy 40+40 electric units with maintenance for 15 years. In September 2019, it was announced that the winner would be the association of CRRC and Astra Vagoane Arad, which triggered a wave of court proceedings. The tender was eventually cancelled.

However, Chinese manufacturer CRRC Sifang is not giving up on delivering its trains to Romania. Even though Alstom won the replacement tender, the Chinese manufacturer has transported its new unit, SFEMU EU01, to Romania.

Movia

https://rollingstockworld.com/passenger-cars/emus-for-romania-order-from-crrc-gone-to-alstom/
Tohle je mula, kterou nechalo CRRC vyrobit pro tendr, který nevyhrálo.

Avlaky

Více méně ano, je to sesterská nebo dceřiná firma