Další čínské vlaky do Evropy. Začnou jezdit v Srbsku a Rumunsku
Čínská jednotka pro Rumunsko. Foto: Adysoft / Youtube.com
Jednotka pro Srbsko míří na tamější nejrychlejší trať.
Jednotka pro Srbsko míří na tamější nejrychlejší trať.
Dnes na ČT24 přijel čínský prezident do Budapešti a hovořilo se o tom, že se brzy postaví rychlotrať z Nového Sadu do Budapeště, takže my a Slovensko tu budeme dost dlouho ve střední Evropě takový skanzen.
A jéje.
A pak člověk z jistí, že propaganda jede na plný koule s jednou tratí „srbsko/maďarsko-čínského přátelství“, ale jinak jsou tratě v Maďarsku v dost průměrném až zoufalém stavu, zatímco u nás jsou hlavní tratě dost slušné (i když je co zlepšovat).
Chápu, že v Srbsku se vyhnou kontrolním mechanismům EU, ale co to Rumunsko?
Co konkrétně „co to Rumunsko“? CRRC se snaží pronikat do EU různými cestami, tak proč ne rumunského soukromého dopravce. ERA se samozřejmě nevyhnou.
V Rumunsku sa snažili vyhrať v kooperácii s Astrou tender pre rumunske štátne dráhy, z ktorého ich Rumuni vyradili. Tak ten jeden krám, čo vyrobili poslali Astre (dopravcovi zo skupiny) a idú to skúšať oni. Viac jednotiek nečakajme.
Tim jsem jednou jel myslim ze to bylo v albanii
To jste jel pravděpodobně v Makedonii tímhle
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/MK/MZ_711.php
Albánie za posledních 40 let nic nového nekoupila a teď tam dokonce vlaky ani nejezdí. Modernizují a elektrifikují trať z Tirany přes letiště do Dürresu.
Srbsko to má divně hozené a jde do holportu s každým. Rusáci, Čína, dálnice staví Turci, západní řetězce do toho rostou…
Tam jsou dva silné proudy – prozápadní a proruský (a pročínský).
Jinak jdou s tím, kdo zrovna víc maže…
Ono to není zrovna nevýhodné, stát tak nějak uprostřed a nechávat se uplácet z obou stran 🙂
Výhodné jak pro koho. V reálu to skončí tak, že až přijde krize, tak vám nikdo nepomůže.
Milda Zeman by to nazval politikou více azimutů
Nebo být zadlužen všude kam se podíváte..
panter z wishe
Ten pocit, když si koupíš vlak z alíka…
Ta jednotka pro astru má nejake netypické zbarvení ne? Normálně je žluto zelené zbarvení
Jen moje spekulace, nemám to ničím podložené: dle toho nátěru, který neodpovídá ATC (ani jinému dopravci), by to mohl být vlak postavený už dříve s určením pro ARF (rumunská státní půjčovna vlaků), u které CRRC (spolu s vagonkou Astra) před lety vyhrála soutěž na EMU, která ovšem později byla zrušena (a náhradní soutěž vyhrál Alstom a už dodává).
Jestli barvy odpovídají tak je to možné
Barvy neodpovídají žádnému majiteli.
Státní půjčovna má vlaky červené, tohle opravdu spadá pod Astru
https://rollingstockworld.com/passenger-cars/crrc-starts-deliveries-to-serbia-and-romania/
Ano, státní půjčovna má teď vlaky červené, ale kdy to bylo zavedeno? Až teď s Alstomem. Nerozporuju, že ten vlak teď patří ATC, ale proč tedy nemá design ATC? Že by nebyl původně určen pro ATC, ale jako jakýsi anonymní demonstrator?
Máte recht, CRRC jí nechalo vyrobit pro tendr, který nevyhrálo.
https://rollingstockworld.com/passenger-cars/emus-for-romania-order-from-crrc-gone-to-alstom/
Presne tak to je.
Asi to nebude Bukurešť – Brašov – Constanta v tomto pořadí 🙂 Na těchto tratích už ATC ostatně jezdí, tuším že zatím s klasikou.
Není to Astra, která vlaky rovněž vyrábí? Pokud vím, na té trase jezdí vozy obdobné RJ Astra, jen bez monitorů v sedačkách
nn, oni spolu něco vyhráli, co pak bylo zrušeno. ale tohle je něco jiného.
To se mě nezdá, to jste si spletl.
Romania had big plans when it launched a tender in April 2019 to buy 40+40 electric units with maintenance for 15 years. In September 2019, it was announced that the winner would be the association of CRRC and Astra Vagoane Arad, which triggered a wave of court proceedings. The tender was eventually cancelled.
However, Chinese manufacturer CRRC Sifang is not giving up on delivering its trains to Romania. Even though Alstom won the replacement tender, the Chinese manufacturer has transported its new unit, SFEMU EU01, to Romania.
https://rollingstockworld.com/passenger-cars/emus-for-romania-order-from-crrc-gone-to-alstom/
Tohle je mula, kterou nechalo CRRC vyrobit pro tendr, který nevyhrálo.
Více méně ano, je to sesterská nebo dceřiná firma