posily_do_teamu

Další část slovenské železnice prošla elektrizací. Troleje vedou do Humenného, zbytek zprovozní do června

Obnovení provozu ve stanici Humenné po modernizaci. Foto: ŽSRObnovení provozu ve stanici Humenné po modernizaci. Foto: ŽSR

Do stanice musí zatím dieselové jednotky, čeká se na dokončení trolejí.

Železnice Slovenskej republiky dnes otevřely po téměř dva roky dlouhé modernizaci část železniční trati z Bánovců nad Ondavou do Humenného. Proměna 33,5 kilometru dlouhého úseku na východě Slovenska vyjde na 214 milionů eur (zhruba 5 miliard korun).

Zprovoznění se týká zatím úseku Strážske – Humenné. Vlaky zde nejezdily téměř dva roky, rozsáhlá modernizace začala v květnu 2023. Po dokončení celé akce bude možné zavést provoz elektrických vlaků z Košic až do Humenného.

Podle ŽSR došlo během stavby k řadě komplikací, zejména kvůli vysoké hladině spodních vod ve stanicích Strážske a Humenné. Problémy byly i se zakládáním mostních objektů. Celá trať by měla být otevřena do konce června 2025.

Zakázku získala společnost Eltra patřící do české skupiny EP Industries Daniela Křetínského. Zakázku bude Slovensko financovat z Plánu obnovy a odolnosti (RRF) financovaného Evropskou unií.

Součástí je úprava trati z maximální traťové rychlosti 100 km/h na 120 km/h. Trať je elektrizována na stejnosměrnou napájecí soustavu 3 kV s přípravou na střídavý proud. Detailně ji popisují ŽSR na svých stránkách.

Dokončení části modernizace trati umožnilo obnovení provozu vlaků v úsecích Humenné – Stakčín, Humenné – Medzilaborce mesto a Humenné – Prešov. Na tratě nasazuje Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) jednotky 861.

Dopravce využil modernizaci i pro rekonstrukci depa v Humenném, kde došlo ke zlepšení pracovních podmínek.

Modernizované depo v Humenném. Foto: ZSSKObnovení provozu ve stanici Humenné po modernizaci. Foto: ZSSKObnovení provozu ve stanici Humenné po modernizaci. Foto: ŽSR
Tagy Bánovce nad Ondavou - Humenné elektrizace tratí Eltra Železnice Slovenskej republiky
12 komentářů