Další část slovenské železnice prošla elektrizací. Troleje vedou do Humenného, zbytek zprovozní do června

Do stanice musí zatím dieselové jednotky, čeká se na dokončení trolejí.
Železnice Slovenskej republiky dnes otevřely po téměř dva roky dlouhé modernizaci část železniční trati z Bánovců nad Ondavou do Humenného. Proměna 33,5 kilometru dlouhého úseku na východě Slovenska vyjde na 214 milionů eur (zhruba 5 miliard korun).
Zprovoznění se týká zatím úseku Strážske – Humenné. Vlaky zde nejezdily téměř dva roky, rozsáhlá modernizace začala v květnu 2023. Po dokončení celé akce bude možné zavést provoz elektrických vlaků z Košic až do Humenného.
Podle ŽSR došlo během stavby k řadě komplikací, zejména kvůli vysoké hladině spodních vod ve stanicích Strážske a Humenné. Problémy byly i se zakládáním mostních objektů. Celá trať by měla být otevřena do konce června 2025.
Zakázku získala společnost Eltra patřící do české skupiny EP Industries Daniela Křetínského. Zakázku bude Slovensko financovat z Plánu obnovy a odolnosti (RRF) financovaného Evropskou unií.
Součástí je úprava trati z maximální traťové rychlosti 100 km/h na 120 km/h. Trať je elektrizována na stejnosměrnou napájecí soustavu 3 kV s přípravou na střídavý proud. Detailně ji popisují ŽSR na svých stránkách.
Dokončení části modernizace trati umožnilo obnovení provozu vlaků v úsecích Humenné – Stakčín, Humenné – Medzilaborce mesto a Humenné – Prešov. Na tratě nasazuje Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) jednotky 861.
Dopravce využil modernizaci i pro rekonstrukci depa v Humenném, kde došlo ke zlepšení pracovních podmínek.