posily_do_teamu

Další část slovenské železnice prošla elektrizací. Troleje vedou do Humenného, zbytek zprovozní do června

Obnovení provozu ve stanici Humenné po modernizaci. Foto: ŽSRObnovení provozu ve stanici Humenné po modernizaci. Foto: ŽSR

Do stanice musí zatím dieselové jednotky, čeká se na dokončení trolejí.

Odebírat
Upozornit na
guest
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Záruba

O kolik dražší by bylo 140 (beru, že na víc už na rozdíl od nás mají přísnější požadavky)?

Ondřej Wagner

Zajímal by mě, zda se po dokončení elektrizace počítá také s denními expresy nebo rychlíky na trase Bratislava – Žilina – Košice – Humenne.

ICE_Laco

To prvé nástupište vyzerá úžasne – zastrešenie nikde. Nevadí, cestujúci môže moknúť….

Kedy si štát a ŽSR uvedomia, že by sa hodila aj rekonštrukcia a elektrifikácia na úsek Prešov – Humenné…….

timom25

ako nie zeby sa nehodila, ale Kysak – Presov – Velky Saris je v porovnani s Presov – Humenne urcite prinosnejsi aj urgentnejsi. Jednak to umozni vlakove spojenie Kosice – Presov za 15 minut (co uz povazujem za velmi S-Bahn, a zaroven je to predpoklad na dvojmestie Presov-Kosice), nadvazovalo by to na koridorizaciu Kosice – Kysak, zvysi sa kapacita, a zaroven by sa s vlakovym nadjazdom dalo vyriesit vynimku v Presove na trolejbusy kriziace vlak, rampy na ceste prvej triedy, a presunut mimoriadne silne vyuzivanu zastavku Presov Mesto do lepsej polohy blizsie k ulici Levocska. Zaroven trat pokracuje na Polsko,… Číst vice »

ICE_Laco

Ide mi hlavne o elektrifikáciu, a sú tam úseky, kde nie je problém zvýšiť rýchlosť aj na 140km/h. Navyše by tam jazdili moderné súpravy typu Panter….

Čo sa týka trate Kysak – Prešov, tak zdvojkoľajnenie chýba ako soľ. A medzinárodné vlaky? Zaujímavý by mohol byť IC vlak Kraków – Prešov – Košice – Budapest – Zahreb……

Nose Peak

Maximálka 120? Tam bude rovnou ETCS, nebo na Slovensku jde jezdit víc jak stovkou i bez něj?

Petrovič

Na Slovensku je možné jazdiť do 120 km/h aj na koridoroch, ETCS je nutné len ak chcete jazdiť nad 120km/h. Tiež ja tratiach nad 120km/h nesmú byť žiadne priesectia, preto je na Slovensku narozdiel od Česka výrazný lom nákladov na rekonštrukciu trate práve pri rýchlosti 120km/h.

Nose Peak

Aha. Děkuji za vysvětlení!

Tomáš Záruba

Nepletete si to se 140 (aktuálně kolem NZ třeba)? 140 km/h se určitě dá jet i na LS.

timom25

je súčasťou depa Humenné aj provozná časť pre dennú údržbu vlakov? v zmysle vysávače, vyprázdnenie toaliet etc….Pýtam sa hlavne s ohľadom na to, či a ako tam bude prebiehať aj chystanie nočných vlakov na Bratislavu a Prahu

Jeffer

No, keď to porovnám s tým, čo sa urobilo na Uničovce… Nič extra.