Další část okruhu Brna: Kilometr s estakádou přes nádraží vyjde na více než dvě miliardy
Stavba Velkého městského okruhu v Brně v úseku Žabovřeská I. Foto: ŘSD
V Brně by se mělo ještě letos kopnout na další části velkého městského okruhu (I/42), tentokrát v severovýchodní části města.
Provazníkova a Tomkáč zatím jsou jen pro pláč husovickým tunelem se valí špalíry aut kamsi pali* v pátek odpoledne špička na nervy myčka jede se jen krok sun krok je to na amok magistrát se autům klaní tak má velké smělé plány řešení má ve víře zatím jen na papíře nadjezd podjezd tunel bude? příjezd odjezd téměř všude starý most zbouráme na nový se chystáme (až studii zadáme) jako starý Husovčák ať je to tak nebo tak je mi jasný že plány jsou krásný jen už je to drahně let co jsme to tu měli mět už dávno mám to… Číst vice »
silnice dálnice
samá živice
beton sem a beton tam
kam se jenom podívám
každý autíčko si venčí
zdroje vápence se tenčí
dovážet musíme zvenčí
hory vápence se menší
dopravu to zlepší? no snad
ale brzo do dějin se budu muset zadívat
jak má správný kopec vypadat…
V reakci na 90% komentářů pod tímto článkem:
Silnice se dle počtu pruhů označují jako x-pruh (šestipruhová, čtyřpruhová…).
Proudová jsou letadla.
Přičemž číslem se uvádí počet pruhů OBOU SMĚRECH DOHROMADY (např. čtyřpruhová = dva pruhy v každém směru).
V případě tedy, že píšete o jednopruhové komunikaci znamená to, že pro oba směry je pouze jeden pruh. Vozidla se pak musejí výhybak mimo tento jednopruhový úsek (střídat se) nebo výhybnách (jak se výhybnám říká po silničářsku jsem už zapomněl).
A někteří říkají dvasta místo dvěstě.
Výraz „výhybna“ se používá u silnic v tom smyslu, v jakém jste ji popsal – takže stejný význam.
No uznejte ale že výraz čtyřproudová silnice je tak nějak již vžitý a používají ho všichni i přes to že je to špatně. Stejně jako hromosvod X bleskosvod….
Otázkou je jestli zahájení stavby opět nezdrží Vodník z Tetčic jak má ve zvyku už z jiných staveb.
Nezdrží – Tetčice jsou bokem. Co ale reálně stavbu zdržuje jsou many, many, many (píseň Money, money, money od skupiny Abba https://www.youtube.com/watch?v=ETxmCCsMoD0 si každý zapěje doma jako domácí úlohu).
Považjuj to za zbytčně mrhané peníze – V ČR je spousta mnohem důležitějších dálničních a silničních staveb než stavět předražený mosty a tunel v Brně – to se na mě nezlobte – dva příklady: všechny čtyřproudé silnice z Ostravy na polské a slovenské hranice a na druhé straně naší krásné vlasti dostavět alespoň základní dopravní skelet v Plzni – tj propojit sever a jih mesta…
Ta Vaše Plzeň má aspon dálniční obchvat. Tady jsou dva pruhy, blízko obytné zástavby a železniční podjezd, pod který se nevejde obyčejný kontejner. A je to silnice 1. třídy.
Brno neobchází dálnice? 😮
ze severu (od Svitav) na jih ne. Veškerý tranzit v tomto směru vede špuntem, zmíněným Kocurkem. Po dokončení Žabovřeské bude možná objížďka přes ni
A ještě vám tam teďka zmizel jeden železniční přejezd, trolejbus X jednokolejka.
No tak Brno má taky jihovýchodní obchvat – v tom je to s Plzní stejné. Nicméně jediné kapacitní spojení ze severních sídlišť směrem na jih a do průmyslové zóny je jen a pouze karlovarská třída a to ještě přímo přes centrum… Ve směru sever jih chybí spojení Bolevec – Borská Pole (na západě města) , Bolevec – Slovany (k nádraží Plzeň-Koterov na východě města), chybí radiála od nádraží v širším centru města Plzeň – Jižní Předměstí – k východnímu kruháči na Borských Polích a dál na sever směrem na Bolevec s napojením na Lidickou třídu, a mnohé další. Velmi hrubým… Číst vice »
Tak Karlovarská v Plzni a Tomkáč v Brně mají stejné intenzity dopravy (přes 40 tis/den) – tj. z tohoto pohledu není v Plzni potřeba nic dělat stejně jako v Brně 🙂
Ale na rozdíl od Plzně Brnem projíždí severojižní tranzit takže trasa mezi Tomkovým náměstím a Ostravskou radialou urychlí provoz a uleví obyvatelům Židenic
„kde to není absolutně potřeba – stačilo by kdyby se o ty stavající komunikace město Brno aspoň starlalo… pak by doprava byla plynulejší a rychlejší.“
Cože? I kdyby tam byl asfalt hladký jako dětská prdelka tak to absolutně nic nezmění na plynulosti dopravy protože tam je 9 semaforů na 3 km a rychlost v městské zástavbě asi taky zrychlit nepůjde
Vždyť zbytek propojení severu s jihem, tj další část Západního okruhu v úseku Karlovarská – Chebská, se v Plzni začne stavět letos. A v současnosti se staví i spojení Plaská – Jateční (Rokycanská).
Brnenskou dopravni situaci jsem poprve poznal minuly tyden a muzu rict: Zlata Praha. Jel jsem z Pissareckeho tunelu na Krpole. U reky Svratky se postupne ctyri pruhy zuzovaly do jednoho. Prostali jsme tam pres pul hodiny, kazdej druhej ridic se choval jako prase. Ctyrpruh stavej uz i z druhy strany, ale podle mistnich stejne zustane uprostred asi 200 metru jednopruh, kvuli problemu s vykupem pozemku. Podle me je uplne jedno, jestli je jednopruh dlouhej 3 km nebo 100 m, stejne se to do nej bude stosovat. Nechapu, proc neni mozny pozemky vyvlastnit.
Žádný jednopruhový úsek tam naštěstí nezůstane, jedná se o dezinformaci, která zřejmě vychází z nějakého stavu v průběhu přípravy.
příště jeď te vrchem přes Masaryčku…
Ja ten úsek používam často, a naopak vždy som sa stretol s minimálne 99% dodržovaním predpisov, rovnomerného radenia do pruhu, nemenenia pruhov, radenia sa až na konci pruhu, zipsovania, atď. Občas sa nájde niekto, kto to nedá, ale je to fakt výnimka. Tak si pre istotu skontrolujte, či náhodou nemáte pokrivené vnímanie predpisov.
Co? Kde jaký jednopruh? A proč teda šalina půjde do toho tunelu? Proboha nevěřte všem babským povídačkám
On to asi bude cestovatel prstem po mapě… Jeho popis Brnu moc neodpovídá.
😂😂😂😂 Jakožto rodilý Brňák s vámi musím souhlasit.
Marně přemejšlím, kde se zužujou 4 pruhy do jednoho. Od výstecu jsou 3 pruhy (jeden od Práglu, 2 jedou od výstecu) do jednoho, z Žabin taky 2 pruhy do jednoho… Ono těch 4 proudů v Brně zas tak moc není, kousek 4 proudý je poříčí za Rondem, ale tym se to nesjíždí do 1 pruhu. Byl jste vůbec v Brně?
Ještě jste zapomněl 1 pruh z horní křižovatky u vozovny, takže jsou 4. Ale to je fuk. Ten příspěvek byl dost mimo…
není tam jak se připojuje pruh od vozovny tak úplně pravej pruh zaniká, tj zůstávají zas jen 3 pak 2 pak 1…
Vy jste puntičkář 😀 když je to ucpané tak se stahují reálně 4 pruhy do jednoho, je logické že to není v jednom bodě ale postupně. Tady samozřejmě nejsou 4 vedle sebe ale v principu to jde ze 4 postupně do 1
Řekl bych, že má na mysli ten kousíček, když jedete od Pisáreckého tunelu a vyjedete z tunelu Hlinky, v tom míst jsou tři pruhy (dva od výstaviště, jeden od Pisáreckého tunelu), ten zcela pravý za kousek končí a zleva se připojuje sjezd z křižovatky Hlinky (to bude ten čtvrtý pruh asi). U toho Ronda to je v podstatě taky jen řazení křižovatky, dva odbočovací pruhy vpravo, dva rovně, něco podobného je o kousek dál na Heršpické, jeden odbočovací vlevo k Horbachu, jeden odbočovací v pravo k Bauhausu a dva rovně.
Tak tak u Ronda je to jen na pár metrů z křižovatky do křižovatky. Přípoj z Hlinky zvrchu je zachování 3 pruhu, páč kousek před přípojem je to od výstecu jen 2 puhový. ješte kousek 4 pruh je Oolomoucká kolem šelky než odpočuje do černovic štolcova…
No, ono tam ve stejném bodě končí ten třetí pruh z tunelů a připojuje se ten připojovák ze shora (nekončí teprve začíná), tak s přimhouřením obou očí, jsem ochoten věřit, že si myslí, že to čtyřpruh, ale to je detail, protože jinak řeší pár let staré info, které dávno není pravdou. Jo, ten kousek na Olomoucké je, a pro neznalé to tam může být dost matoucí, zvlášť když chce odbočit nahoru po Olomoucké, ale to je zas jiná věc. Pak mě napadl ještě výjezd z Husovického tunelu směrem k Tomkáči, tam je vlastně dva pruhy rovně, jeden připojovací od Provazníkovi… Číst vice »
jj tam vlastně taky. Tak to tu máme samej 4pruh, to už budem opravdu velký město 😀
řešíte blbosti 😀 nikde není čtyřpruhová komunikace v jedno msěru. Připojovací pruhy nebo řadicí pruhy v křižovatce za to nelze považovat, bere se vždy jen průběžný úsek třeba mezi křižovatkami… Všude v Brně jsou 2 pruhy v každém směru, jen s mezi Dobrákem a Žabinami jsou 3+3… To že se do špuntu v Pisárkách skládají auta ze 4 jízdních pruhů je ale v případě zácpy pravda (2+1+1 ikdyž to není v jednom bodě, ale je to postupně)
Bohužel nemůžeme za to, že nepoznáte nadsázku a vtip 😉
No su zvědavej jak to dopadne, to bude dost megastavba, jen tiše doufám že na mostu přes koleje bude přechod pro pěší, aby se daly šotoušovat vlaky, i když ono moc není proč tam ten přechod dělat 🙂
Od toho je lávka v Maloměřicích. Dá se k ní dojet na motorce.
Akorát je neprůjezdná. Z druhý strany jsou schody…
Však je to lávka pro pěší. A šotouš snad pro fotku vyleze klidně i na strom, tak jaképak schody.
no kdyby tu motorku moc rozjel, aby stihl brzdit…
Píšu něco v tom smyslu, že má jezdit po ní?
Z druhý strany (od Obřan) je myslím rampa. Na kole je to průjezdné pro zdatné cyklisty.
Vím o ní samozřejmě, ale prostě dobrej míst není nikdy dost 🙂
Nebude pro pěší, pouze „chodníky pro technickou údržbu“
To je dobře jestli se letos stavba rozběhne. Už před deseti lety bylo totiž pozdě…
No, ty domky po levé straně po cestě z Husovického tunelu dolů už zbourány byly, takže už se něco děje.. jen otázka kam se poděje servis kam jezdím s autem, podle plánů je tak nějak přesně tam kudy povede nájezd do budoucího tunelu…
Nájezdy na Tomkači mají být v oblasti obou autobazarů přímo u mostu
Sakra je tam moje moje oblíbená půjčovna vozíků… asi podám nějakou námitku proti stavbě!!! 😀
Jestli jste z Brna, tak do toho nemáte co kecat. Račte se přestěhovat do Tetčic.
Do Tetčic? Ale ne to je ves napadená Grétovirem a je tam moc vlhko… samá voda…
Jste mi úplně zkazili stáří….. 🙁
Nene, já myslel tunely pak pod Vinohradama, tam kde je napojení Kulkovy na Rokytovu..
Mohou-li ustoupit domy, může ustoupit i autoservis. Auta holt také ustoupí autům. 🙂
Mělo by to být na estakádě, protože se potřebují dostat nad Rokytovu – tj. snad bude mít servis na parkovišti jen sloup navíc….
No asi máte pravdu.. já teda vizualizace tady toho úseku nikde neviděl, jen půdorysy, ale to bude teda monstr stavba..
ŘSD si teda věří, když nemá vypořádané sokolíky. Jaký technologický postup se při likvidaci starého mostu přes Svitavu předpokládá? I režim 1+1 znamená, že v této oblasti bude tři roky permanentní dopravní kolaps. Úplné přerušení provozu si dost dobře nedovedu představit. To by Líšeň a Vincky úplně odřízlo. Možná by stálo za úvahu vést směr Šimice – Kénik po Karlově a Valchařské a v opačném směru zachovat dva pruhy.
Já bych to celé postavil nad tím starým a pak to vše rozebral. Jinak si neumím představit, jak to chtějí udělat bez kolapsu.
Jako nastavit stávající pilíře? Technicky by to asi šlo, ale zachování provozu, no nevím. Každopádně nebude překážet trolejové vedení a VO, ale stejně. A taky je otázka, kudy budou trajfy vyjíždět na tratě ze Starky., když to po mostě nepůjde (linky jezdit nebudou a t25/26 se budou otáčet ve ŠČ (na Kohoutově).
Dočasně bude nájezd z Hnusovic možný. A Líšeň a Vinohrady budou mít provizorku ze slatiny okolo spalovny.
Trolejbusy mají jezdit ze slatiny po dočasné trati kolem spalovny, kterou kvůli tomu chtějí postavit.
Bohužel bez aspoň částečného kolabsu se takhle velká stavba neobejde. Jako jedna z objízdných tras ma složit nově opravená Zábrdovická.
Jedním z možných řešení jak co nejdéle psunout uzavírku mostu mezi Tomkačem a Svatoplukovou je že by se v severní chodník z mostu odstranil a nový most pro směr na Husovický tunel se začal stavět středem odsunuty na sever
Ono by to šlo. Jeden směr preferovat přes už opravený Zábrdovický most, druhý směr přes stavbu. Blbé je, že současně s Tomkáčem bude rozkopaná i Žabovřeská. Koordinace špatná.
Stačil by i dvojpruh se zákazem nad 6,5 tuny. https://mapy.cz/s/gofesemara Chybí, bohužel chybí. Ale kdo jede v tomto směru motá se u ZOO jak kača v čepici. Anebo jak smrad za komínem.
Hlavně ať se staví… Kolaps první týden bude tak jako tak a potom si to nějak sedne. Auta si najdou jinou cestu, nebo lidi přesednou do MHD či tak něco. Teď když se měnilo značení na Žabovřeské, tak první den byl totální kolaps, pak se to postupně zlepšovalo a teď je podobná situace jako bývala dřív (tedy zacpáno „přiměřeně“ 😀 )…takže část aut prostě někam „zmizela“.
Vždy polovinu mostu zachovají, chtějí zakázat tranzitní dopravu a hnát ji přes Žabovřeskou, která ovšem v té době ještě nebude hotová – takže uvidíme.