Další část obchvatu České Lípy postaví Swietelsky stavební a Herkul

Silnice I/9 v Sosnové u České Lípy. Foto: Městský úřad Česká LípaSilnice I/9 v Sosnové u České Lípy. Foto: Městský úřad Česká Lípa

Stavba má začít v prvním kvartále příštího roku.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Čtyři pruhy a nic jiného

Za to že tam nemají byt čtyři pruhy by zasloužili

Slávek

Ty budou mezi Borem a Cvikovem, následně budou zúženy na dva s omezením na 30km ve Cvikově, kde obchvat není…

FrenkyUL

Cvikov má také plánovaný obchvat. Čtyřpruh je hlavně pro trasu Děčín-Liberec.

Luboš

A kudy ten plánovaný obchvat Cvikova povede?
Já vím jen o stavbě kruháče místo současné světelné křižovatky na I/13.
A kde se mezi Libercem a Děčínem uvažuje čtyřpruh?
Co vím tak tam co je (Liberec-Jítrava) a Svor-Nový Bor (souběh I/9 a I/13)

Slávek

Obchvat Cvikova měl být nejdříve, je to největší blok Lc-Dc.

Slávek

Pamatuju ještě úplně nejstarší průjezd Cvikovem, kde před vjezdem od Lc byly velké serpentiny. Jezdil jsem s Barčou bez serva/Š706 R/s pivem a závozník tam musel pomáhat s volantem. Ale časy to byly krásné…

Luboš

Nebudou mezi Borem a Cvikovem ale jen mezi Borem a Svorem

Joseph

Pletete si Svor se Cvikovem. Mezi Novým Borem a Svorem je souběh silnic I/9, I/13 a E442. Zatímco I/9 ze Svoru pokračuje na Rumburk a ke státní hranici, I/13 (E442) pokračuje na Cvikov a Liberec. Jinak současná silnice ve Cvikově bylo převedení dopravy z centra Cvikova (dnes ulicí Komenského). Ale protože doprava se od doby výstavby této silnice Cvikovem změnila a zhoustla, je z pohledu řidiče považována za nedostačující. Byla doba, kdy byl záměr zde zvýšit rychlost na 70 Km/h, ale byla zde smrtelná nehoda a je zde blízko této silnice základní škola. a 2 semafory. Myslím si, že oproti… Číst vice »

Luboš

Kamenický Šenova a Českou Kamenici bude řešit nová silnice I/13 Děčín-Mařenice, v návaznosti na novou silnici I/9 Nový Bor-Česká Lípa.

joseph

Ale to nejdříve musí být přeložka silnice I/9 v úseku Dolní Libchava – Nový Bor. A pravděpodobně jste si spletl Manušice (část České Lípy) s Mařenicemi u státní hranice s Německem.

Luboš

Pardon samozřejmě MANUŠICE. Přeložka I/9 mezi Novým Borem a Libchavou se má začít stavět v roce 2026, v roce 2029 má být hotovo.
Ovšem kdy se začne stavět přeložka I/13 zatím ŘSD nezveřejnilo (někdy kolem roku 2030)

Luboš

Teď jsem našel letáček ŘSD. Takže zahájení stavby přeložky I/13 Děčín – Manušice 2030, uvedení do provozu 2035

Marcel

Velmi dobrá zpráva! 3. most přes Ploučnici výrazně pomůže obsloužit průmyslovou zónu! Snad se podaří i ten zbytek.

Luboš

Kolik se toho do České Lípy vozí od Děčína a na Děčín přes Žandov a Benešov nad Ploučnicí?

Joseph

Tak třeba lidé od Děčína, Benešova, Žandova jezdí do České Lípy pracovat (do industriální zóny Dubice). Nebo jezdí na Mladou Boleslav. Někteří i do rekreační oblasti Máchova jezera. Vyhnou se České Lípě.

Luboš

To je naprosté minimum dopravy, navíc pochybuji, že někdo z Děčína nebo Benešova jezdí pracovat do Lípy. No a z Děčína do Škodovky mi to připadá jako úplné sci-fi. Tahle část obchvatu České Lípy bez pokračování na Nový Bor (které se má stavět později, zahájení 2026)) nemá naprosto žádný význam.

joseph

Tak to toho víte opravdu málo. Já ty lidi znám a vzhledem k GDPR… 😀

Luboš

No tak žádné tisíce lidí denně to asi nebudou. Ale jo, ať se jim usnadní dojíždění, ale samotné České Lípě to nic nepřinese, většina doprava pokračuje na Nový Bor a to tahle malá část obchvatu České Lípy neřeší.