Zeptal bych se povolaných osob: Na ilustračním obrázku je zřejmě výhybka s několika přestavníky. Kdysi dávno, když ještě stačil přestavník jeden, se tento dal přetočit klikou za ideálního atmosferického tlaku, teploty, rosného bodu a odvahy a fyzické kondice flašinetáře, či flašinetářky odhadem tak za jednu minutu (do cvaknutí pravítek). Jak se to dělá v tomto případě? Lze vůbec ještě klikou nové přestavníky nouzově přetočit? Co to indikuje na monitoru? Je tu kontinuita s minulostí, tedy že jde o stejný princip?.Je to předmětem školení příslušných provozních zaměstnanců?
Gajda
2 let
Provoz by víc neomezila, kdyby na té části, po které se bude jezdit vše fungovalo jak má. Ale protože ta je v péči té nejlepší správy, tak to tak ani náhodou nebude.
Tomáš Záruba
2 let
Škoda, že nevznikne odbočka. Nebo aspoň příslušné výhybky (zamčené), je-li úkolem nesahat do ZZ.
Josef Novotný
2 let
Ještě chvíli a již největší dluhy z minulosti, kdy byly koleje spravovány ČSD budou na této hlavní koridorové trati napraveny, a to i navzdory všem kritikům SŽ. A ti co se zabírají cenou – mohou splnit podmínky výběrového řízení a udělat to levněji….
Má pravdu v jedné věci: Stále je zde Bezpráví (právě ve stavbě), které od dob ČSD neprošlo větší rekonstrukcí, když pominu opravu povodňových škod z roku 1997.
Koleje fakticky spravovalo FMD, oddělení podniku od státní správy došlo 1.7.1988 (VHJ ÚŘ ČSD), státní organizace ČSD vznikla 1.7.1989.
1.1.1993 vznikly jako nástupce ČSD s.o. České dráhy …
Dluhy na železniční infrastruktuře nejsou „splaceny“ dodnes-
Tomāš
2 let
A nestačila oprava tohoto rozsahu i na Poříčany – Velim?
S daleko menším provozem souhlas, tehdy tam nelítalo přes 2000 tun rychlostí 100 km/h několikrát denně.
Jarek
2 let
To už i ta D1 vypadá na oko jako dodělaná, tady na železniční D1 to vypadá, že to je nekonečný příběh…..Teď už se na neudržovanost za komačů snad nikdo vymlouvat nemůže….
První je Šmejkalka, která je druhá? Když nepočítám rozšiřování odpočívky Střechov, tak je D1 opravdu dodělaná (ve smyslu opravená), bohužel v dřívějším již nevyhovujícím uspořádáí 2+2). Když ne v celé délce, tak od Ježkova do šalingradu by se 3+3 šikly.
V aktuálně upravovaném úseku je vedle trati vedoucí mezi poli uvalcovana paralelní pristupova cesta.Proboha proč tam už není místo ní třetí kolej a pote až ke Kolinu?
Je řada míst, kde třetí kolej nejde jen tak vybudovat. Například v Kolíně, Velimi a Cerhenicích překážejí budovy, dále jsou tam silniční mosty přes trať (musely by se přestavět nebo spíš postavit znovu) atd.
a proc oznacujete jako „nedostatek planovani“ skutecnost, ze nekdo nechce realizovat vase napady?
ja jsem treba nikdy nezaregistroval uvahy o treti koleji v soucasne trase, ani nevim, ze by na to tema vznikala nejaka studie.
cil je pred kolinem dopravu rozdelit – na olomouc, na vochoc a na brno. a tady „nedostatek planovani“ opravdu nevidim.
Pro mínusář: Ložený náklaďák váží okolo 25 tun. Lokomotiva 90 tun. A dočasná staveništní komunikace snese i nějaké to sedání. Železniční trať prosedající o 3-10 cm ročně je špatně, ikdyž to pak hodítě na stabební firmu, že dočasnou staveništní komunikaci nepřipravila stejně jako pláň železniční trati.
Já jsem minusoval proto, že zkrátka je tam územní rezerva používaná ryze pro účely železnice, kterou by šlo (možná zpevnit pokud je tam špatné podloží, a) nahradit třetí kolejí.
Neměl by být problém s výkupy pozemků, hlukem apod., polovina takové administrativy je gratis.
+30 minut (k již prodlouženým jízdním dobám) je standardem při současných výlukách. Tohle bude ještě lepší, protože se jedná o dlouhý úsek. Leda by se vykašlali na současný model, kdy se na výluce potkávají vlaky z obou směrů, a poslali v jednom směru všechny vlaky bez výjimky přes Nymburk.
To je na houby, ale osobně nejvíc lituju lidi z Kolína, protože půlka toho města dojíždí denně do Prahy. Je sakra rozdíl jezdit do práce 35-40 minut, anebo hodinu, někdy taky hodinu a půl.
Přesně tak, první vlak bude zpožděn z důvodu výluky, obratové soupravy již z provozních důvodů dopravce a zpoždění způsobené obratem soupravy od zpožděného vlaku, takže percentuálně z toho SŽ vyjde jako ten, kdo za zpoždění může v minimálním rozsahu
Zeptal bych se povolaných osob: Na ilustračním obrázku je zřejmě výhybka s několika přestavníky. Kdysi dávno, když ještě stačil přestavník jeden, se tento dal přetočit klikou za ideálního atmosferického tlaku, teploty, rosného bodu a odvahy a fyzické kondice flašinetáře, či flašinetářky odhadem tak za jednu minutu (do cvaknutí pravítek). Jak se to dělá v tomto případě? Lze vůbec ještě klikou nové přestavníky nouzově přetočit? Co to indikuje na monitoru? Je tu kontinuita s minulostí, tedy že jde o stejný princip?.Je to předmětem školení příslušných provozních zaměstnanců?
Provoz by víc neomezila, kdyby na té části, po které se bude jezdit vše fungovalo jak má. Ale protože ta je v péči té nejlepší správy, tak to tak ani náhodou nebude.
Škoda, že nevznikne odbočka. Nebo aspoň příslušné výhybky (zamčené), je-li úkolem nesahat do ZZ.
Ještě chvíli a již největší dluhy z minulosti, kdy byly koleje spravovány ČSD budou na této hlavní koridorové trati napraveny, a to i navzdory všem kritikům SŽ. A ti co se zabírají cenou – mohou splnit podmínky výběrového řízení a udělat to levněji….
Snad ČD, ne? Republika se rozdělila už v roce 1993.
A první koridor byl zrekonstruován v druhé půlce 90.let. A poté došlo k rozdělení ČD a SŽDC (a poté k přejmenování na SŽ).
Takže současný stav s ČSD už fakt nemá nic společného.
Spíše to byla „hra na rekonstrukci“ > uvedení trati do „normového stavu“.
Má pravdu v jedné věci: Stále je zde Bezpráví (právě ve stavbě), které od dob ČSD neprošlo větší rekonstrukcí, když pominu opravu povodňových škod z roku 1997.
Koleje fakticky spravovalo FMD, oddělení podniku od státní správy došlo 1.7.1988 (VHJ ÚŘ ČSD), státní organizace ČSD vznikla 1.7.1989.
1.1.1993 vznikly jako nástupce ČSD s.o. České dráhy …
Dluhy na železniční infrastruktuře nejsou „splaceny“ dodnes-
A nestačila oprava tohoto rozsahu i na Poříčany – Velim?
Údajně tam sedal násep trati v místě bývalého rybníka. Na to prostá výměna pražců a kolejnic s následným podbitím nestačí.
https://www.koridory.cz/velim-poricany-bc/
urcite stacila, ty sterkove piloty tam delali jen tak z pleziru.
Připadám si jak v roce 1890. Člověk se bojí jet vlakem a když cestuje na delší vzdálenost tak je úspěch pokud ještě den den dojede.
Na konci 19.století takové výluky neměli, to byl minimální provoz a všechny ty tratě byli skoro nové.
to pamatujete, jo?
Stačí používat přirozený rozum. Hmotnost vozidel, četnost vlaků byla výrazně nižší …
Až pak se ,,zkroutily,, nekdy kolem roku1902 , proto jsou dnes skoro samá zatáčka. Pardon , oblouk.
Popravě už tehdy to předělávali. Původně tam ani nebyly širokopatní kolejnice… https://www.spravazeleznic.cz/o-nas/vse-o-sprave-zeleznic/zeleznice-cr/zajimavosti-z-vyvoje-zeleznicniho-svrsku/upevneni-na-tratich-s-parnim-provozem
S daleko menším provozem souhlas, tehdy tam nelítalo přes 2000 tun rychlostí 100 km/h několikrát denně.
To už i ta D1 vypadá na oko jako dodělaná, tady na železniční D1 to vypadá, že to je nekonečný příběh…..Teď už se na neudržovanost za komačů snad nikdo vymlouvat nemůže….
nevypada, jen o d1 prd vite.
chybi dve velke stavby.
První je Šmejkalka, která je druhá? Když nepočítám rozšiřování odpočívky Střechov, tak je D1 opravdu dodělaná (ve smyslu opravená), bohužel v dřívějším již nevyhovujícím uspořádáí 2+2). Když ne v celé délce, tak od Ježkova do šalingradu by se 3+3 šikly.
Ta druhá u je na jih od Brna a …
… třetí u Přerova. Nezkoušel bych v trase dálnice D1překročit Bečvu, aniž bych měl obojživelné vozidlo.
to je ta druha:
https://zdopravy.cz/rsd-zacalo-soutezit-rozsireni-d1-kolem-brna-postavi-novy-most-pres-koridor-118368/
V aktuálně upravovaném úseku je vedle trati vedoucí mezi poli uvalcovana paralelní pristupova cesta.Proboha proč tam už není místo ní třetí kolej a pote až ke Kolinu?
Nikdy se to tak nedělalo!
Jako že dráha má stavět načerno?
To se opravdu v nikdy nedělalo!
Jak dlouho se ví, že tu máme kapacitní problém? 10 let? A co za tu dobu SŽ udělala?
Změnila název a logo.
DUR na VRT Polabí?
To jaksi danému úseku nepomůže. 😀
Určitě tlumočila tento problém vedení státu a to udělalo patřičné opatření.
Co se nedělalo ? Patří ten pozemek státu ?
Je řada míst, kde třetí kolej nejde jen tak vybudovat. Například v Kolíně, Velimi a Cerhenicích překážejí budovy, dále jsou tam silniční mosty přes trať (musely by se přestavět nebo spíš postavit znovu) atd.
Ve Velimi i v Cerhenicích místo na třetí kolej zcela jistě je. Při větší úpravě spodku se vejdou i 4.
A všechny 4 mosty přes koleje v předmětném úseku jsou relativně nové – pouze nedostatek plánování.
a proc oznacujete jako „nedostatek planovani“ skutecnost, ze nekdo nechce realizovat vase napady?
ja jsem treba nikdy nezaregistroval uvahy o treti koleji v soucasne trase, ani nevim, ze by na to tema vznikala nejaka studie.
cil je pred kolinem dopravu rozdelit – na olomouc, na vochoc a na brno. a tady „nedostatek planovani“ opravdu nevidim.
A jste si jistý, že je to uválcovaná na takovou nostno, aby po tom mohly jezdit 4x težší stroje?
Pro mínusář: Ložený náklaďák váží okolo 25 tun. Lokomotiva 90 tun. A dočasná staveništní komunikace snese i nějaké to sedání. Železniční trať prosedající o 3-10 cm ročně je špatně, ikdyž to pak hodítě na stabební firmu, že dočasnou staveništní komunikaci nepřipravila stejně jako pláň železniční trati.
Já jsem minusoval proto, že zkrátka je tam územní rezerva používaná ryze pro účely železnice, kterou by šlo (možná zpevnit pokud je tam špatné podloží, a) nahradit třetí kolejí.
Neměl by být problém s výkupy pozemků, hlukem apod., polovina takové administrativy je gratis.
V těch vesnicích nikde není dvojkolejka ohraničena domy a zahradami? Zajímavé.
„Provoz tedy více neomezí“ Dobrá správa si taky asi žije v nějakém alternativním vesmíru.
+30 minut (k již prodlouženým jízdním dobám) je standardem při současných výlukách. Tohle bude ještě lepší, protože se jedná o dlouhý úsek. Leda by se vykašlali na současný model, kdy se na výluce potkávají vlaky z obou směrů, a poslali v jednom směru všechny vlaky bez výjimky přes Nymburk.
Jakože když se dnes objíždí přes Nymburk, tak díky této stavbě bude objížďka pomalejší?
Přes Nymburk to neobjíždí všechny vlaky v obou směrech. Objízdná trasa také není bůhvíjak spolehlivá.
Ono se TO všechno přes NBK / Sadskou nevyjezdí ….
Nebylo by lepší pro tyto případy udělat druhou kolej na trati 060 ?
to nejde, tam to vede po navsi. dvojkolejka „pres sadskou“ by mela vzniknout jako soucast vrt polabi – mimo ty vesnice.
Jo, jo, hezké 4 hodiny těch 255km Statl-Pragl. To miluji.
A často je i hůř…
To je na houby, ale osobně nejvíc lituju lidi z Kolína, protože půlka toho města dojíždí denně do Prahy. Je sakra rozdíl jezdit do práce 35-40 minut, anebo hodinu, někdy taky hodinu a půl.
lidi z plzenske trati jsou na tom nekolik let vyrazne hur.
A to má být jako polehčující okolnost? 😀 Wow. Fakt silnej protiargument, cenim.
V čem jsou na tom hůř?
Zkus blabla car
Lidí by si měli chodit do vlaku odpočinout a ne se někam honit. Hned by byli spokojenější 😁
Přesně tak, první vlak bude zpožděn z důvodu výluky, obratové soupravy již z provozních důvodů dopravce a zpoždění způsobené obratem soupravy od zpožděného vlaku, takže percentuálně z toho SŽ vyjde jako ten, kdo za zpoždění může v minimálním rozsahu