Další část koridorů má evropský zabezpečovač. ETCS je z Uhříněvsi do Votic
Technologie ETCS. Pramen: ČD - Telematika
Správa železnic připravuje ETCS v okleštěné verzi i pro řadu lokálek.
Správa železnic připravuje ETCS v okleštěné verzi i pro řadu lokálek.
Pohádky a plány, že například do až 2037 se bude z Prahy do Neratovic jezdit bez jakéhokoliv vlakového zabezpečovače. Na jednokolejné vytížené
příměstské trati kde se jezdí až 100 km/h. Podobně jako Ostrava Opava. To snad nemohou myslet ani vážně.
Ano. Až ve čtyřicátých letech se zavede AVZZ (kompatibilní s ETCS L1 nebo LZB).
Jak to tedy s tim ETCS je? Zvysi se propustnost trate nebo ne? Cetl jsem o obou moznostech. Osobne se priklanim k tomu, ze to bude horsi. Nevim kde jsem to kdysi cetl, ale nas urednik si to pochvaloval a pak tam byl priklad z jedne zeme, kde to zase takova hitparada nebyla. Mozna Svycarsko?
Zvýší, pokud někdo nezbastlí implementaci.
Ve Švýcarsku to rozhodně hitparáda je a velmi si to pochvalují, zejména zkrácení mezidobí mezi vlaky (na dvě minuty) i přes zvýšení rychlosti na 200 km/h někde i na 250 km/h. Je k tomu spousta materiálů, které drážní JJP ignorují. Dokončený přechod na ETCS L1, pomalý přechod na L2.
https://www.era.europa.eu/sites/default/files/events-news/docs/3-etcs_in_gotthard_tunnel_en.pdf
https://www.globalrailwayreview.com/article/1459/etcs-level-2-success-for-the-swiss-federal-railways/
Ve verzi L4, tedy s pohyblivými oddíly se zvýší, jinak ne, spíš naopak, ubude například „ostrých“ jízd, kdy se do perónu vjíždí 80 km/h, protože to ETCS prostě nedovolí, atd…
Chapu to u volne trate, kde je vic koleji. Ale u nas? Bude Praha – Ostrava rychlejsi? Tohle prece bude takova opatrnejsi jizda.
Kolik těch peronů má hned u místa zastavení klacek na stůj, aby to bylo zásadní?
Nepotřebujete pohyblivé oddíly na zvýšení propustnosti. Stačí i pevné kratší než kilometr, jak je tomu dnes u AB.
Také je možné bohatěji členit rychlostní profil při průjezdu stanicí, zpomalovat přesně k vhybkám a ne k návěstidlům.
Ještě je potřeba napsat, že ve stávajících implementacích je snížení propustnosti v uzlových stanicích jako je třeba Kolín. Protože pro stávající implementaci prostě fyzicky není místo v radiovém pásmu – hlavně pro komunikaci z vlaku k dispečerům. Tam to padá na úroveň L2, což je horší, než stávající zabzař. Nechci vidět, co to vyvede v pražském uzlu.
Žádné 😀
Klacek se Stůj! bývá na konci nástupiště, ev. v polovině.
Což je blbé. Protože toto ostré vjíždění k nástupišti je jedna z cestiček jak krátit zpoždění.
Z Uhříněvsi do Votic pojedeme bezpečněji, resp. bude už přínos pro cestující? Expres palubní jednotku má, takže ji na úsek zapne?
Expres palubní jednotku zatím v provozu nemá.
Až to bude umožněno, dá se předpokládat, že zatím ETCS využijí jen vlaky 41500 a 41501 společnosti METRANS Rail. Zatím jsme souhlas se zahájením druhé etapy zkušebního provozu nedostali, ale očekáváme ho každou chvíli.
I když sedím ve vlaku bez ETCS, ale chce do něj nabourat vlak s ETCS, tak mi to zvýší šanci.
My víme. Na obrazovce v lokomotivě s ETCS se ukáže hláška „Brzdi velbloude!“
A průběžná brzda nebude zapojená
Pokud bude stát ETCS 100 mld. tak jen pro zajimavost za ty peníze by se dalo modernizovat tak 2500km jednokolejných tratí. Nové koleje, srovnat štěrk atd.
A zabezpečení bude výměnou žezla…
Když nejsou zabezpečené tratě, řve se, že nejsou zabezpečené tratě. Když se investuje do zabezpečení, řve se, že by se to dalo investovat jinam… (a beztak jsou to často jedni a ti samí)
Ale otázka je i za kolik a nějaké nákladové efektivity.
ETCS se finančně vyplatí až za 450 let.
Proč mám třeba kupovat produkt, který je u vozidel podle mě tak 4 krát předražený.
Nabídněte ho za tu vaši odhadnutou 1/4 ceny a zákazníci vám ruce utrhají…
Ano. Za ty obrovské prachy by se i zapadlé lokálky daly osadit nějakým pokročilým zab. zařízením, řekněme automatickými hradly. Nebo tím „radioblokem“.
A hranice teda zavřeme? Interoperabilitu a jiný otravný hmyz na železnici nechceme? S nízkofrekvenčním LS co neumí zabránit srážce vlaků a je problém to sladit s moderními pohony na věčné časy?
Ale chceme. Ale jen především zatím na hlavních tratích.
Hmm…skoro zavřeme.
Ale české AVZZ bude kompatibilní s LZB a ETCS L1.
Automatické hradlo zastaví vlak? Samo od sebe?
A těch 100 mld. máte odkud?
Rozumím tomu správně tak, že na staré trati kolem Hluboké u ČB bude také instalováno ETCS? Co se s ním stane až se trať zruší? Dá se to zrecyklovat na jinou trať?
To než bude, uplyne pěkná řádka let. Prioritou jsou jiné stavby. A jak Covid ukázal, nevím co s budoucími stavbami. Hodně se realizace zdražují, možná do budoucna ani dotační programy EU nebudou tak štědré. A stavět z vlastních zdrojů, které mohou být do též hubenější, dává prostor pro odklady staveb.
Balízy se namontují jinam, RBC předpokládám, že zůstane i pro novou trať Ševětín – Nemanice a software se samozřejmě bude muset upravit.