Další část „Hanácké dálnice“ v Prostějově upraví Strabag, dodá i projekt. O třetinu dráž, než ŘSD čekalo

Demolice mostu, ilustrační foto. Pramen: ŘSDDemolice mostu, ilustrační foto. Pramen: ŘSD

Po modernizaci se křižovatka Prostějov-střed z roku 1991 dočká především plnohodnotných připojovacích a odbočovacích pruhů

Ředitelství silnic a dálnic dokončilo jednu z mála soutěží, kdy hledá najednou projektanta i stavební firmu. Křižovatku Prostějov střed na dálnici D46 upraví Strabag. Zakázka ale vyjde Ředitelství silnic a dálnic o více než třetinu dráž, než byly původní odhady.

Vítězství Strabagu vyplývá z písemné zprávy na profilu zadavatele. Strabag nabídl úpravy za 196 milionů korun, odhadovaná cena byla 145 milionů korun. V soutěži byla ještě Eurovia, která nabídla o osm milionů korun více.

ŘSD využilo model Design&Build, vítěz tedy vedle samotné stavby dodá i projekt. Takový model zadání stavby není ještě u českých dopravních staveb zcela obvyklý.

Křižovatka Prostějov-střed z roku 1991 se dočká především plnohodnotných připojovacích a odbočovacích pruhů. Křižovatka je dnes vybavena u většiny směrů jen připojovacími klíny. „Při najíždění vozidel na D46 dochází ke konfliktním situacím,“ píše ŘSD v dokumentaci. Hotovo by mělo být za dva roky. Stavět se má začít ještě letos.

MÚK Prostějov-střed. Pramen: ŘSD

MÚK Prostějov-střed. Pramen: ŘSD

Dálnice D46 supluje nedokončenou dálnici D1. Kultivace spočívá především v přestavbě nevyhovujících křižovatek, kterým z dob výstavby před desítkami let chybějí hlavně připojovací pruhy. Na letošek se chystá také zahájení přestavby křižovatky Drysice, která nedávno získala stavební povolení. Odhadované náklady činí 140 milionů korun. Příští rok se pak chtějí silničáři pustit do křižovatky Vyškov.

ŘSD se snaží D46 modernizovat od roku 2011. Naposledy byla začátkem září zprovozněna křižovatka Olšany u Prostějova.

Tagy D46 MÚK Prostějov-střed Prostějov Ředitelství silnic a dálnic ŘSD Strabag
24 komentářů