Další část D35 má stavební povolení. Úsek Janov – Opatovec plánuje ŘSD dokončit do roku 2026
Vizualizace úseku D35 Janov - Opatovec. Foto: ŘSD
Běží ještě lhůty na odvolání, do stavebního řízení nepřišly zásadnější připomínky.
Zeptám se trochu off topic. Nyní se zvažuje že z Moravské Třebové nebude D43 dálnice, ale jen silnice první třídy. To by znamenalo, že osobní auta pojedou z časových důvodů (pak ale i finančních a ekologickcých) ze Svitav do Brna velký kus po „staré“ I/43 ?
To by pak znamenalo, že by se modernizovaly některé úseky např. Březová nad Svitavou apod?
Zkoušel to někdo „počítat“?
Myslím, že se to bude muset vrátit do formátu D43 a s ohledem stavby polské dálnice Kladskem až na české hranice bude nutné přehodnotit i toto: https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa-projektu/!ut/p/a1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOK9Pb09DZ2cDbzdjQ0MDRzNXFyNTX1CDAwMDIEKIoEKnN0dPUzMfYAiJhZGBp4uTh4u5pa-BgaeZsTpN8ABHA0I6Q_XjwIrwecCsAI8VhTkhkYYZDoqAgCJ8XUV/#/stavby/I43/i43-lanskroun-dolni-lipka?kraj=PAK&filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava&filters%5B%5D=StavbyStudie&page=0
Od Brna je v plánu „nová“ silnice I/73, která vede do MÚK Staré Město. Bohužel je zatím plánována jako třípruh.
Je plánována jako čtyřpruh.
Bohužel ne.
Pro úseky Svitávka – hranice JM kraje – Staré Město platí, že „Proběhla aktualizace tahové studie, která byla schválena CK MD 28. 4. 2021 s tím, že ŘSD ČR má pokračovat s přípravou tohoto úseku v uspořádání 2+1 v kategorii S 15,25/110, vyjma dílčího úseku MÚK Borušov – MÚK Staré Město (2+2, S 26,0/130).
Behem letoška by se již nestihl vysoutězit zhotovitel? Nebo by na to nevysly peníze z rozpočtu? Když je to prioritní stavba, tak by se měla stavět za každou cenu co nejdříve ne?
V Česku je těch priorit tolik (protože vše chybí a v minulých desetiletích se jelo na kost), že vlastně priorita není tak nějak nic.
Do toho vám nikdo nepůjde, aby si zavázal kapacity, stroje, lidi a firemní rozpočet na akci, která ještě není jistá. To má smysl dělat až ve chvíli, kdy doběhnou odvolací lhůty.
Co mě však zarazilo, je že na přiložené mapce k článku, je v případě MUK s I/43 počítáno/nevýrazně naznačeno řešení s nějakým kruháčem. Chci věřit, že v případě křížení těchto dvou zásadních komunikací, tedy D35 a rekonstruované I/43, případně i s původní I/35 nikoho na ŘSD, ani ve snu nenapadne, tam vymýšlet nějaké kokot..ny s „okružkami“. Zdůvodňování s nákladovostí (obvyklá to mantra protěžovatelů OK) je právě v tomto případě irelevantní, neboť chtě/nechtě toto křížení musí být víceúrovňové, tzn. drahé zemní úpravy tam budou, tak jako tak. Poté již finanční rozdíl v ceně, zvláště optikou rozsáhlosti penězovodu do D35 jako celku,… Číst vice »
Rekonstrukce I/43 již probíhá.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/315/infoletak_s43-hradec-lacnov.pdf?t=2022-03-15%2009:39:18.47
Křížení I/43 je samozřejmě MUK, sousedící křížení I/43 a I/35 je kruhák.
Kruhový objezd je naprosto v pořádku, více se děsím naopak té stykové křižovatky při sjezdu od Olomouce.
8 000 vozidel denně na silnici I/43 (viz sčítání) není důvodem pro mimoúrovňovou křižovatku, zvlášť pokud se předpokládá, že většina vozidel odbočuje nebo se připojuje z D35.
Bohužel, možná i bohudík, souhlasit, či nesouhlasit, je pro zatím výsada našeho světa. Takže nesouhlasím, i když samozřejmě o posledním sčítání vím, avšak stále si myslím, že v tomto případě je OK méně vhodným řešením, už jen proto, že MUK by se o tolik neprodražila (podstatnou cenu navýšení oproti OK dělá výškové členění a co navíc je tam k dispozici i to stavební místo, kde by se nějaká komplikovanější MUK vlezla, třeba na rozdíl od Letovic. Toto výškové vrstvení zde však z principu musí být, neb téměř okamžitě následuje MUK s D35). Hodné zřetele by bylo i zohlednění členění dle… Číst vice »
8000 aut sice projíždí po I/43 přes Lačnov, nicméně je nutné k tomu připočítat i velkou část vozidel z I/34 na Koclířov a z II/366 na Mikuleč, protože tato MÚK bude nahrazovat do budoucna všechny tyto směry.
Nechápu co na tom jednoduchém úseku budou stavět 3 roky :O poláci by ho zmákli za rok a půl!
Jaký obdobný úsek tomuto Poláci stavěli rok a půl?
Rok a půl úplně ne, ale dvě stavební sezóny.
Dálnice A1 Piotrków Trybunalski – Kamieńsk, délka 24,2 km, začátek výstavby 29.7.2020, uvedení do provozu dle smlouvy 30.9.2022, navíc po celou dobu výstavby COVID restrikce:
http://a1b-belchatow.pl/opiskontraktu.html
Myslíte přestavět na dálnici tohle? https://mapy.cz/letecka?x=19.6131009&y=51.3643942&z=18&source=osm&id=14895&ds=1
Že tam mají kopců, zářezů, náspů a mostů… Vždyť tam pracují na hotovém zemním tělese!
Že na A1 pracují na „hotovém zemním tělese“ může napsat pouze ten, kdo po DK1 a nyní po A1 v životě nejel.
Je to stejné, jako u nás I/48 a D48, kde se např úsek Rybí-Rychaltice stavěl 3,5 roku.
Tak jiný příklad:
S6 Luzino – Szemud, délka 10,3 km.
Předání staveniště 12.11.2019 a dnes je hotovo, čeká se pouze na dostavbu navazujících úseků:
https://www.youtube.com/watch?v=0sN8yxdd-Uc
http://s6luzino-szemud.pl/decyzja-winb-pozwolenie-na-uzytkowanie.html
Standardně se staví 3 stavební sezóny i v zahraničí, složitější úseky (dlouhé mosty, tunely) i déle
Klasický a finančně přijatelný čas stavby dálnice (i jiné dopravní stavby) ať je to tři kilometry, nebo třicet je přibližně tři roky. Technologie.
Jdu si dát kořalku. Jsem rád, že se bude stavět.
Vlaky po dobu výstavby železničního mostu nemají jezdit po provizorním mostu, ale po prosté jednokolejné provizorní přeložce, bez mostu. Není tam dálnice = není třeba provizorní most.
Az budu videt foto ze stavby, tak s Vami mozna budu souhlasit. Do te doby nikoli. Bez podrobne znalosti technologickeho planu stavby to je jen vykrik od stolu IV.cenove. Nikdy nevite co brani jednoduchemu bypass, nebo zda uz je tam v miste prelozky provade přípravků.
ty jses taky ctvrta cenova, ty experte…
https://svitavsky.denik.cz/zpravy_region/delnici-brzy-kopnou-do-zeme-stavba-mostu-u-opatovce-pres-budouci-d35-se-blizi-20.html
Vámi citovaný článek nevylučuje, že bude provoz veden po provizorním mostě. Podle mého přichází v úvahu mostní provizorium přes současnou silnici I/35, která je od místa křížení železniční trati s budoucí D35 ve stejné vzdálenosti jako zastávka Svitavy Lačnov, která bude přeložena do nové polohy. Je proto krajně nepravděpodobné, že by byl zachován provoz ny současném mostě přes silnici I/35.
Nechápu, odkud se pořád berou bludy o provizorním mostě. Po dobu výstavby železničního mostu tam bude jedna provizorní kolej na zemním tělese.
Zaplať pámbu za každý nový kousek, jen je mi trochu líto mé oblíbené Benziny v Gajeru, jestli dobře vidím, tak bude od dálnice odstřižena..
No, … Jestli tam máš nějakou fajne maminu, co by obsluhu a máš s ní techtle, možné mechtle, tak si nějakou náhradní cestu se sjezdy našpekuluješ. Zvláště, když by to mělo být 85/D, :-). O. P.S.: Jsem přející chlap a kdyby byla možnost taky bude vymýšlet alternativní cestu… P.S.2: A třeba Orlen přesune k té nové části D35 i benzinku, a to i s mančaftem, a budeš to mít vyřešené.
Nic takového, jen se tam během výletů občas stavím na jídlo, protože to časově zhruba sedí na dobu kdy po výjezdu z domu začínám mít hlad 😁
Ad P.S.2: Ovšem to by mě i reálně zajímalo, jak je toto řešené, jestli existuje nějaká i třeba nepsaná dohoda mezi ŘSD a provozovateli benzinek, ve smyslu „sebrali sme ti kšeft -dáme ti místo u nové silnice“..
Nic takového neexistuje. Pokud už se podaří postavit odpočívka, tak nájemce ať už čerpačka nebo restaurace se soutěží.
Zrovna jedna z těch méně důležitých částí D35. Prioritou ŘSD by měly být úseky kolem Vysokého Mýta a Litomyšle.
Prioritou je D35 jako celek. Krom toho, zbylé úseky jsou dle mapy ŘSD jen v těsném závěsu. Můžeme jen pevně doufat, že se oproti harmonogramu příliš nezpozdí.
Když vidím ty plusy a mínusy, to se všichni zbláznili? Na I/35 byl, je a bude největším problémem průjezd Vysokého Mýta a Litomyšle a pak dlouho nic. Zatímco úsek Janov-Opatovec vede ve slušných parametrech mimo intravilán jakékoliv obce. Z dosud nezprovozněných úseků se prvně měly stavět dálniční obchvaty VM a LT a hotovo! Bohužel však vše směřuje k tomu, že mezi SY a HK budou zprovozněny až jako poslední. Čili, mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky.
Nezbláznili, ale na rozdíl od Vás situaci zřejmě více sledují a jsou realisté. Řeší se to tu snad každý týden, evidentně jste zde poměrně nový, tak to rychle shrnu: kupředu se posunují úseky, které jsou připraveny a bez problémů, ačkoliv priority na počátku mohly být zcela jiné. Nikdo z ŘSD snad nechce úmyslně nějaký úsek brzdit, peníze zatím údajně jsou, dělá se prostě na všech úsecích bez výjimky, nicméně někde to holt jde rychleji. Lepší než rezavým drátem do oka 🙂
přesně jak píše Hradečák, dělá se na všem najednou a vypadá to že by se snad v roce 2023 mělo zahájit mezi Svitavami a Ostrovem vše kromě obchvatu Litomyšle, kde byly problémy s odvoláním proti ÚR a příprava je tak trochu pozadu… Obchvat V.Mýta je ve stejné fázi přípravy jak zde řešený Janov-Opatovec. Kdyby se řešily jen obchvaty VM a LT a pak až zbytek tak bude celá D35 dokončená o několik let později a to je blbost, sorryjako
Tomu startu úseku od Ostrova po Mýto v roce 2023 moc nevěřím. Zatím podobně jako úsek kolem Litomyšle není ani zakreslený v katastrální mapě (a to už má ÚR). Tj. výkupy pozemků zřejmě neprobíhají, nebo dle info letáku asi jen v omezené míře. Takže očekávám zpoždění minimálné 2 roky…
Nic jako „méně dulezita“ dalnice v ČR neexistuje. Existuji jen ty co uz mely stat 20 let a ty co by se mely otvírat zítra. Není na co cekat, at se stavi na co je povoleni, pambu zaplat za každý novy kilometr…
Každý úsek D35 je důležitý, takhle to nelze brát 🙂 . Jasně, z pohledu motoristy většině nejvíce pomůžou Vámi zmiňované úseky, ale je potřeba posouvat všechny úseky ke zdárnému dokončení. Musíte se smířit s tím, že kupředu se prostě posouvá to, co je připravené a není proti tomu nějaký odpor nebo jiný zádrhel…
obchvat Vysokého Mýta by měl mít SP taky letos a měl by se začít stavět snad ve stejnej čas jak Janov-Opatovec.. Obchvat Litomyšle bude mít min. 1-2 roky zpoždění za zmíněnými.. Vypadá to že by v roce 2025 snad mohlo být souvislé dálniční staveniště od Ostrova až k Moravské Třebové, poslední úsek k Mohelnici si myslím že začne trochu později
Neví se proč to spozdeni? Že by změna projektu kvůli múk Litomyšll sever? Jestli ne je mi to tak jako tak fuk. jen by bylo fajn z ČT najet na dálnici a nezajiždět do města ať už pojedu na východ nebo na západ. . .
tak protože btento úsek zatím nemá pravomocné ÚR, jelikož bylo několik odvolání. Vloni Mátl vyjednal společnou dohodu a podepsali memorandum o dalším neblokování stavby. DÚR se ale musela předělávat. Více v informačním letáku ke stavbě na webu ŘSD… Aktuálně plánované zahájení 2024, reálně budeme asi rádi za přelom 24/25… ostatní navazující úseky snad tech 2023… No a k MUK Litomyšl sever, s tou se aktuálně nepočítá…ale jednou na ní asi dojde, protože bez ní to nedává smysl
Dle posledních zpráv z „kuloarů“ z radnice v ČT je zřejmě ve hře rozšíření „obslužné komunikace“ podél daného úseku a dojde k napojení silnic od Sloupnice a ČT na MÚK Řidký, zda to tak opravdu bude je ve hvězdách….
jestli je to tak jak píšete, a to že bude 6 km dlouhá souběžná obslužka namísto logické MUK Litomyšl-sever, tak to je pěkný Kocourkov 😀
Tak oni i v Litomyšli pochopili že na dálnicí budou všichni z ČT jezdit kolem zámku v UNESCO. Jediný kdo to nechápe je Kortyš z Pardubického kraje a pak taky starosta Němčic Racek, který se brání obchvatu své obce s tím že pro obyvatele ČT bude lepší na dálnici jezdit přes Ústí nad Orlicí, Libchavy a Choceň k Vysokému Mýtu… Což je asi 35km a časově minimálně 35 minut. Napojení na MUK v Řidkém 15km a 15 minut co myslíte kam budou lidé jezdit?
Rozšíření účelových komunikací je ve hře leda ve snech radnice. ŘSD se k tomu (logicky) nehlásí a kraj tohle neprosadí, na to nemá ani lidí, ani prostředky.
No sláva