Další část D35 dospěla do stavebního řízení, ministerstvo dopravy řeší povolení pro úsek Úlibice – Hořice

D35 u Úlibic. Foto: ŘSDD35 u Úlibic. Foto: ŘSD

ŘSD počítá se zahájením stavby 16 km dlouhého úseku příští rok.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dalnice

Pokud bude usek Turnov Ulibice v rezimu 1+1 rychlostni silnice s MUK tak i to je hratelny. Dulezity je aby se tam neprohaneli zemedelci s traktorama a lokalni srot. Doprava od Jicina na zapad se tristi dvema smery (na MB a na Turnov) a ani jeden v dnesni tezke a ekopomatene dobe neuzivi dalnici. Ona i ta slinice na Boleslav by si zaslouzila dusledne vedeni mimo obce a MUK.

Daniel Bečvář

I/35 od Turnova po Žernov bude 2+2, od Žernova po Úlibice 2+1: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/268/infoletak_s35-turnov-ulibice.pdf?t=2022-11-28%2023:08:44.488

I/16 od Mladé Boleslavi do Martinovic bude 2+1: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/462/infoletak_s16-mlada-boleslav-martinovice.pdf?t=2022-12-18%2021:55:39.873

Na I/16 od Martinovic do Jičína se teprve připravuje studie.

Lambert

Z Jičína by mohla pokračovat do Mlade Boleslavi jako D16

Koro

To je moc logickéy tudíž nepřípustné

Vladimír Bílý

Plus upgrade cca 11 km silnice II/268, jako odbočky na Exit 57 a mohli bychom mít rovnou i kapacitní obchvat celého Českého ráje … kde by v tom případě mohla zůstat I/35 tak, jak je. To je ale příliš jednoduché a tím se nejspíše nikdo zabývat nebude:-)

PetrN

Jednoduché možná, ale v reálu je trasa Úlibice-Turnov D10xI/35 po I/16 a spojkou II/268 k Exitu 57 celkem o 19 km delší než nově navrhovanou trasou I/35 (51 vs. 32km), takže je otázka, jak moc by byla v této relaci trasa z jih Ráje využívaná…. Za mě je nová I/35 navržena dostatečně kapacitně a dává smysl, stejně tak by ale chtělo upgradovat celou I/16 Jičín-MB (alespoň západní část na MUK Kosmonosy se má dělat na 2+1 od roku 2025)

Vladimír Bílý

Mě to vychází v ideálním případě na +15 km, ale máte pravdu, je to zajížďka větší než malá:-)

PetrN

+15km je to porovnání se současným vedení I/35 kolem Jičína, rozdíl +19km je to při srovnání nové trasy I/35 přímo z Úlibic na Turnov (srovnáno se současnou trasou I/16+II/268, která se víceméně nijak neklikatí

Jiří Kocurek

Západní část 1/16 mezi MB a Jičínem už spěje ke stavebnímu povolení: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/462/infoletak_s16-mlada-boleslav-martinovice.pdf

Petr

‚V minulosti se uvažovalo i o dálnici v úseku Turnov – Úlibice, zde nakonec ale nepovede v nové stopě užší silnice než dálnice.‘

Nepovede, nebo naopak povede? Možná jsem jen ospalý a nedává mi ta věta smysl 😉

Ing. Martin Schwarz

Tady bohužel špatně zaúřadovali Starostové pro Liberecký kraj, kteří populisticky a krátkozrace zavrhli dálnici i jako rychlé a ekologické propojení 2 krajských měst. Dálnice se dala zahloubit do krajiny, tak aby nejitřila mysl
militantních ekologů. Příkladem je dálnice Brno-Vídeň. 3 proudá komunikace bude méně kapacitní, přestane brzy stačit, a mrtvých bude také dost! Jen díky předposranosti SLK!

Umbridge

Blbost.

Úsek Turnov- Úlibice je dnes přetížení díky průjezdu obce, pomalých zatáček a železničních přejezdu a různých variant vozidla (zemědělství, kola, chodce). Ten provoz tam není až tak hrozní, je akorát strašně zdlouhavý. Navíc místní provoz zůstane částečně na staré silnice.

Nové trasování už zásadně zvýší rychlost cestování a zvýší bezpečnost. Řešení 2+1 stačí. Z Jičína do Prahy se dále pojede přes I/16.

Zahloubeny pro dálnici je drahé a vůbec není ekonomické. Ty peníze na to se můžou spíš strčit do zrychlení tratě Praha-Liberec a Pardubice-Liberec.

David

Většina dopravy z budoucí D35 u Jičína míří po I/16 do Mladé Boleslavi. I/35 mezi Jičínem a Turnovem má intenzity pod 10k aut za den. Kapacitní silnice I třídy s MÚK zde bude stačit a ušetřené prostředky se mohou investovat do důležitějších staveb v rámci republiky, třeba do obchvatů na východním konci I/35, kde jsou intenzity téměř dvojnásobné.

PetrN

souhlas, např. ValMez-Rožnov má intenzity 18 tis. v pracovní dny, jenže s ohledem na náročnost terénu Valašska (horské hustě osídlené údolí) se s tím jen tak nic dít nebude

David

Plánovaný obchvat ValMezu by byl podle mě dobrý první krok. A byla by to mnohem důležitější stavba než rozšíření té budoucí I/35 z celkem exkluzivní kategorie S15,25/110 na D26/130

Radim

Obchvat Valmezu je ale plánovaný na I/57 („půlprofil“ S24,5/80), tj. směr Vsetín. Nebo víte o nějakém obchvatu na I/35? ŘSD sice má v mapce jako „výhled“ i severní obchvat, ale není na to ani studie, takže to bude tak možná „furt“

PetrN

o severním obchvatu ValMezu jsem žádnou zmínku nikde nenašel kromě toho „výhledu“ zakresleného v letáku k západnímu obchvatu VM. Přitom tam se s žádným zásadním úbytkem intenzit např. s postupnou výstavbou D49 úplně nedá počítat

Jiří Kocurek

Nic, už roky nic. Asi to bude dřív průjezdné po dálnici přes FM a Čadcu, což je ale výrazně delší trasa. Na druhou stranu odpadne 300m převýšení Makov-Bumbálka.

Michal

Ale houby, poděkujte aktivistům ze spolku S drakem pral se Michael a zelené soudružce Pokorné!

PetrN

Jelikož celá I/35 Turnov-Úlibice bude směrově dělená komunikace se svodidlem (v případě úseku 2+1 s betonovým svodidlem – kat. S15,25/110), tak lze očekávat nehodovost podobnou dálnicím, tak nešiřte prosím bludy !!!