Železnice Železniční průmysl

Další boje o lounskou vagónku, nástup nového majitele řeší policie

Výroba nákladních vozů v Lounech. Foto: Legios Loco
Výroba nákladních vozů v Lounech. Foto: Legios Loco

Společnost Traťová strojní společnost (TSS) je od 1. června novým majitelem společnosti Heavy Machinery Services (HMS), která vlastní někdejší vagónku Legios v Lounech. Nástup nového vlastníka do areálu, který má ještě v nájmu společnost Vagonka Louny, ale provázejí spory, které musí řešit policie.

Areál v Lounech předala k 1. červnu insolvenční správkyně HMS Petra Hýsková, TSS zaplatila včas kupní cenu 750,75 milionu korun. TSS už dříve uvedla, že chce zachovat kontinuitu provozu a respektovat existující smluvní vztahy.

Policisté byli včera opakovaně přivoláni do areálu firmy v ulici Husova v Lounech, a to kvůli rozporům, k nimž tam mělo docházet mezi současným nájemcem a novým majitelem. V této souvislosti bylo podáno trestní oznámení, kterým se policie zabývá. Další informace s ohledem na počáteční fázi šetření sdělovat nebudeme,“ řekla policejní mluvčí Miroslava Glogovská.

Společnost Vagonka Louny patří firmě Dako-CZ, která je součástí skupiny miliardáře Michala Strnada Czechoslovak Group; v Lounech vyrábí od loňského roku v nájmu. Smlouva o nájmu ji platí do konce srpna letošního roku. V Lounech podle mluvčího skupiny Andreje Čírtka firma plní zakázky na plnou kapacitu a počítá s tím, že od 1. září dostanou podnik majitelé ve vynikajícím stavu. „Je nám líto, že aktuálně činí kroky, které prosperitě jejich podniku neprospívají. Důvodům nerozumíme,“ uvedl Čírtek.

Vyjádření nových majitelů vagónky zjišťujeme. Traťová strojní společnost patří do skupiny Rail Invest, kterou ovládají Rudolf a Peter Šuškovi. Skupina Rail Invest obou bratří tímto nákupem získala výrazně nadpoloviční podíl na trhu oprav nákladních vagónů.

Šuškovi za opravny zaplatili téměř trojnásobek odhadní ceny. Největší možný zákazník v Česku, státní nákladní dopravce ČD Cargo, nechce ale jejich služby využívat a firmu už dříve zařadil na takzvaný blacklist kvůli údajným problémům s termíny a kvalitou.

Ve společnosti HMS plánujeme rozšíření provozu a stávajících výrobních kapacit. Jedná se hlavně o oblast novovýroby a revizních oprav nákladních vagónů,“ uvedla v lednu firma v odpovědích na dotazy Zdopravy.cz. Podle vyjádření společnosti je důvodem koupě HMS doplnění a ucelení výrobního programu v segmentu železnice. „Ukončení insolvence HMS a prodej naší společnosti bude mít pro zaměstnance HMS velice pozitivní dopad. Ihned po převzetí závodu dojde u stávajících zaměstnanců, kteří jsou v trvalém pracovním poměru v HMS k narovnání mezd. Jak jsme zjistili z poskytnutých materiálů, tak mzdy v HMS jsou dlouhodobě pod průměrem ve srovnání se mzdami v železničním odvětví,“ uvedla firma.

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Peeetr

Pěknej bordel. To už vypadá jako by se místní kapitalismus vracel až na úroveň feudalismu, a boj šlechty o klíčové pozemky a k nim trvale připoutaným poddaným.

kade

Hm, jak se stalo, že insolvenční správkyně předala areál TSS Cargu k 1.6., když jej původně (předpokládám taky ona) pronajala CSG / Daku do konce srpna..??

On.

V čem je problém? Běžně se prodávají nemovitosti i nájemci a nájemní smlouvy běží dál,dokud se nájemník s novým vlastníkem nedohodnou na změně.

kade

Tady to uplně na dohodu nevypadá. A původník nájemník měl prostě příslib působení (výroby) do konce srpna (aspoň si to teda myslel..).

kade

Mně jde prostě o to, že když to proběhlo formou bitvy poprvé, tak dejme tomu, správkyně potřebovala vyhnat subjekt, který se bránil. Ale tady byl prostě dočasný pronájem jednomu subjektu, na který mělo navázat předání (později určenému) vlastníkovi, prostě nějaké „vyřešení“ situace. Vůbec nechápu, proč toto muselo proběhnout bojem.

Václav

Kupující musel vědět, že firmu kupuje s nájemcem. Nejspíš v té smlouvě jsou nějaké právní klíčky, které teď řeší silou.

atase

jj bratři ze slovenska o nich se nesmi psát ani mluvit