Další akutrolejová lokomotiva. Vossloh testuje ve Velimi Modulu

Lokomotiva Vossloh Modula EBB ve Velimi. Foto: VUZLokomotiva Vossloh Modula EBB ve Velimi. Foto: VUZ

Vossloh do Velimi přivezl předsériový stroj.

Další výrobce ukázal, že jednou z možných vývojových cest lokomotiv pro posun a lehkou traťovou službu je kombinace pohonu na trakční elektřinu a baterie.

Po lokomotivě DualShunter 2000 od české společnosti CZ LOKO se v Česku objevil další typ. Lokomotiva Modula EBB od společnosti Vossloh Rolling Stock.

První česká elektrická lokomotiva po 15 letech. CZ LOKO představilo DualShunter 2000

Kromě elektrických systémů má i bateriový pohon. Lokomotiva podstoupí vybrané typové zkoušky,“ uvedl Výzkumný Ústav Železniční na síti X. Lokomotiva dorazila v závěru týdne na zkušební okruh v Velimi. Jde konkrétně o předsériový stroj 1120 003 se dvěma bateriovými bloky.

Vossloh nabízí model Modula v různých verzích, kdy kombinuje dva druhy pohony. Verze EBB je kombinací elektrické trakce a baterie, BDD je pohon s dvěma dieselovými motory a baterií EDD pak kombinuje diesel a elektřinu. Ve vývoji je také model BFC, která bude na vodíkový palivový článek.

Verze EBB počítá s bateriemi o kapacitě 2×175 kWh, maximální rychlost je 120 km/h. Detailně ji popisuje na svých stránkách. Firma má na lokomotivu již několik desítek objednávek.

Tagy akutrolejová lokomotiva Vossloh Vossloh Modula EBB vúž Výzkumný ústav železniční
12 komentářů