Letecké společnosti Letectví

Další aerolinky ohlásily výrazné zhoršení výsledků. Air France-KLM zdvojnásobily ztrátu

Boeing 777 společnosti KLM v hangáru na letišti Schiphol v Amsterdamu. Foto: Jan Sůra
Boeing 777 společnosti KLM v hangáru na letišti Schiphol v Amsterdamu. Foto: Jan Sůra

Dražší palivo a velká konkurence začínají mít dopad na výsledky leteckých společností. Po skupině Lufthansa Group oznámila dnes velké zhoršení výsledků za první čtvrtletí letošního roku skupina Air France – KLM.

První čtvrtletí bývá pro většinu dopravců v Evropě ztrátové, ta se ale letos výrazně prohloubila u Lufthansy i Air France – KLM.

Ztráta celé skupiny stoupla ze 118 milionů eur v loňském prvním čtvrtletí na 303 milionů eur. Na rozdíl od loňského roku nebyl výsledek ovlivněn stávkami. Počet cestujících stoupl o tři procenta 22,67 milionů, tržby naopak o 1,6 % klesly. KLM dokonce ještě loni v prvním čtvrtletí vydělaly, letos také spadly do ztráty.

Šéf skupiny Benjamin Smith zhoršení vysvětluje náročnými podmínkami na trhu. Jde přitom nejen stále o převis nabídky na poptávkou, která vede ke snížení průměrných cen letenek, ale také rostoucím cenám paliva. Jen za letošní rok čeká AF-KLM vyšší účet za kerosin o 650 milionů eur.

„Dosáhli jsme zlepšení úrovně jednotkových nákladů, které se projeví ve výsledku za celý rok,“ uvedl Smith. Podle něj je vývoj rezervací na další období až do září lepší než byl loni, firma ale plánuje pomalejší růst zejména u dálkových letů v porovnání s loňský rokem.

Aerolinky dál zvyšují svoji nabídku: například Air France – KLM prodávala o 2,3 % míst za první čtvrtletí více než loni. Velký růst kapacity hlásí také nízkonákladoví dopravci. Krach několika dopravců na evropském trhu tak není příliš poznat.

1 Komentář
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Možná by si to po sobě autor mohl přečíst… 🙂 Těch chyb a nesmyslných slovních spojení, viz: „Podle něj je vývoj rezervací na další období až do září lepší než byl loni, firma ale nechce plánuje pomalejší růst zejména u dálkových letů v porovnání s loňský rokem.“ 😀 tak chce, nechce nebo plánuje 😀