Další aerolinka se loučí s jumby. China Airlines vypraví na rozloučenou let do Japonska

Boeing 747-400 společnosti China Airlines. Foto. AlfvanBeem, CC0, via Wikimedia CommonsBoeing 747-400 společnosti China Airlines. Foto. AlfvanBeem, CC0, via Wikimedia Commons

China Airlines si zatím nechávají jumba v nákladní verzi.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
VíKo

Fanouškům Jumba to rve srdce. Sam mezi ne patřím. Ale zároveň to chápu. Upínám se k tomu, že Emirates neukonci A380. A to i proto, ze na tom leta stavěli marketing a da se předpokládat, že v tom budou pokračovat. Zážitek z letu v A380 je opravdu jinde.

Nekdo

oboje bohužel nevydrží dlouho. ekonomika nepustí. to, že fanouškům to zlomí srdíčka, to je smutňoučké, ale kolik z nich by bylo ochotno platit ceny letenek, které by odpovídali vyšším nákladům u těchto, dnes už nepříliš efektivních, letadel, když na moderní letadlo by letenka stála třeba o 20% méně?

VíKo

Pochopil jste vůbec, co jsem psal? Vy smutnoučké zlomené srdíčko? A prosím. Dbejte na shodečku podmětečku s přísudečkem.

Y.K.

Osobní B747 ve službách China Airlines měly i několik děsivých kousků a jeden tragický.
Ztráta kontroly SPčka a ztráta 9000 m výšky (s deformacemi křídla a orvaným ocasem). Sjetí 747-400 z dráhy do moře v HongKongu na slavném a již zrušeném letišti Kai-Tak. A jedna B747-200 se jim doslova rozpadla na kusy v letové hladině kvůli vadě materiálu se špatně provedené opravy po „tailstrike“ více než 20 let dříve (ne nepodobné JAL 123).

Petr

O prvním Vámi popsané situaci nevím? Řeknete mi víc?

Petr

Díky. Už jsem si vzpomněl a zjistil jsem, že události znám všechny. Jen jsem nevěděl, že v tom prvním případě to bylo SP. Spíš jsem si myslel, že se jednalo o verzi -200.

Patrick

Máte někdo přehled, které airolinky teď vůbec jumba pravidelně nasazují.

Petr

Všechny cargo společnosti – Cargolux, UPS a další. Mezi civilními společnostmi mě napadla jen Lufthansa.

Karl

Korean Air a Air China

Já, kdo jiný

Mám za to, že pro zimní letový řád Fufthansa odstavila zbylé 747 8 (747 400 už stojí od jara) a nahradila je A 350, popř. A 340 300.

MPE

Celkem pravidelne letaji u vsech tri provozovatelu verze 800, tj. LH,KE a Air China. Dale podle FR24 jeden zbyvajici kus pasazerske 400 u Asiany obcas do Ciny, u Air India jeden ks na vnitrostatnich linkach, Rossiya je pouziva na koupacke chartery, ale naposledy letely v listopadu, a samozrejme nelze zapomenout na dva kousky v Iranu – jednu ctyrstovku u Mahanu a jednu dvoustovku(!) u Iran Air, ty letaji do roztrhani tela. Zbytek zatim nevyrazenych pasazerskych je dlouhodobe na zemi.

MPE

A jeste jedna relativne obskurni aerolinka ma dva funkcni kousky, ktere se obcas (naposledy pred Vanoci) podivaji do vzduchu -Iraqi Airways.

leon238

Pasazerska 747-200 u Iran Air doletala v roce 2016, v provozu je pouze 747-200 cargo.

MPE

Nojo, koukam, mate pravdu, EP-ICD je fakt cargo. Buhviproc jsem mel zafixovane, ze je to posledni pasazerska dvoustovka na svete…

Já, kdo jiný

Cathay Pacific Cargo, Qatar Cargo, Air Bridge Cargo…

MPE

A dalsich cca 50 spolecnosti a statnich instituci provozujicich cargo, VIP a specialni verze…Dohromady uvadi aktualne airfleets.net 444 aktivnich B747, osobni ale pravidelne letaji jen ty, ktere uvadim v prehledu vyse.