Dálniční známky změní barvy, jízda bez nalepování má další zpoždění

Podoba dálničních známek na rok 2019. Foto: Ministerstvo dopravyPodoba dálničních známek na rok 2019. Foto: Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy představilo novou podobu dálničních známek pro jízdu osobními auty po českých dálnicích. Platby za používání dálnic mají přitom

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radovan Komínek

Doporučuji samostatný článek na ceny dálničních známek v okolních zemích v porovnání se známkou v Česku. Zajímavé by bylo zejména porovnání s cenou známek v Rakousku ve vztahu k délce a kvalitě dálniční sítě. Pokud by se provozovatelům stránky zdopravy.cz podařilo získat i komentář ministerstva, očekávám zajímavou diskusi.

LK

Tady v clanku je jedna skryta, ale dle meho extremne dulezita informace – RSD chce tedy 2019 zprovoznit cast D1 na useku Zernov – Lipnik nas Becvou? 13 az 14 km je jen cast cele trasy z Prerova. Bude to oboustranne? Kde je Zernov? Na mape jsem ho u LnB nenasel.

Petr.R

Žernava je v přerově taková chatová oblast, je tam autokros, ta dálnice tam nebude mět po dokončení na říkovice sjezd, to bude dále.

Ignác

Mezi Veselím nad Lužnicí a Úsilným ještě žádná dálnice není a ještě tak 2 roky nebude (kromě těch 3 kilometrů od Borku do Úsilného.

Jan Šindelář

Bude, příští rok se otevře.

Václav

Pokud vím, tak se v polovině roku otevře nově budovaná polovina a současně začne celková oprava starší části, takže se stejně bude jezdit pouze na polovině.

Carlos

z Borku do Úsilného má ta dálnice asi 1.3 km :))))

JL3347

Vážená redakce,
věta „Majitelé osobních aut za známky loni zaplatili necelých pět miliard korun, nejvíce v historii.“ nedává smysl. Slovo „necelých“ znamená, že jde vlastně o malou částku. Patří tam slovo „téměř“.

Navrhuji opravit. Děkuji.

Jan Šindelář

Upraveno, díky.

VS

Vážená redakce,

prosím o opravu ,,Majitelé osobních aut za známky loni zaplatily…„ na ,,Majitelé osobních aut za známky loni zaplatili…„.

Děkuji.

P. S. Opravdu nechcete na takovéto opravy zřídit jiný komunikační kanál (jak jsem již několikráte navrhoval), aby se zbytečně neplnila diskuse? Děkuji předem za zvážení.

Petr.R

podle jakých pravidel tam je i?

berda

Co třeba Pravidla českého pravopisu, shoda podmětu s přísudkem („majitelé… zaplatili“)?

Petr.R

majitelé nejsou vždy rodu živého.

Kajman

Proboha, neztrapňujte se už dál, OK? Smiřte se s tím, že tam má být měkké i. Pravopis bohudík zatím stále ještě není věcí názoru, nýbrž pravidel.

Petr.R

jistě pane učiteli. Co tak poslat e-mailem a diskutovat o mýtném systému. Pochopil jste vůbec článek o čím je?

Kajman

Článek ano. Vaše nesmyslné sentence nikoli.

Vlastimil Waic

Zlaté známky. Videotolling = fízlování (stát bude přesně vědět kde kdy kdo) – měření rychlosti pak bude jen otázka času. A hlavně, jak už píše kolega níže, dříve nebo později někoho napadne to změnit na výkonové mýtné. A to, jak víme dle starších studií, bude hodně bolet. Rentabilitu počítali někde kolem koruny za kilometr.

Vít Jůza

Však dodržovat rychlost a měřit ji je určitě potřeba. A řádně zpoplatnit užívání všech silnic je také potřeba.

Petr.R

Vám bych dal čip pod kůži, vy máte z něčeho strach, nevím proč by měl někdo platit stejně a najede za rok po dálnici 300km co druhý obchodák co najede 80tkm. To vykonnové by mělo nastat ihned na auta co jsou určeny k podnikání a firemní.

jan

Buďme rádi, známka je pro občany i stát ta nejlevnější a nejefektivnější varianta.
Pak příjde pseudo elektronická známka.. A pak to plynule přejde v mýtné.. A to už se z toho naše peněženka po..
A všichni myslím moc dobře víme, kolik desítek % měl a má režii systém na mýtné pro nákladní.
Kdy firmy státu platí. Ale velká část peněz jde do pryč.

Vít Jůza

Dálniční známka je nepřiměřeně levná pro ty občany, kteří po dálnici jezdí, a nepřiměřeně drahá pro ty občany, kdo po dálnici jezdí málo, nebo vůbec nejezdí, ale v daních platí za to, kdo jezdí.

Petr.R

dálniční známka je důl pro padělkáře, dnes se to moc nekontroluje, nejsou lidi, ale jak byly známky ještě na autobusech a nákladních tak asi 30% bylo padělků. Ve Zlínském kraji celé dopravní podniky měly faleš. Dnes počítám tak 25% je padělků. Ale přesný udaje přijdou až se uráčí je zrušit.