Dálniční zakázka desetiletí. ŘSD začalo hledat firmu, která postaví Pražský okruh z Běchovic k D1
Úsek Pražského okruhu Modletice - Běchovice, vizualizace. Pramen: ŘSD
Výstavba má začít příští rok, odhadovaná cena stoupla o tři miliardy korun.
Diky Radku! Verim, ze se statniho vyznamenani jednou dockas! 🙂 u mne jej mas uz ted!
I za ty kruhové objezdy v Benešově?
To jako že ředitel ŘSD může za to že v nějakém Benešově udělali kruháhy? Nebo kdekoli jinde? To tady musí psát kdokoli co umí trochu ťukat do klávesnice????
Radek nepotrebuje nejaky odznacek – jeho jmeno bude mit slusna porce CZ dalnicni site, to je lepsi nez socha z bronzu!
bude benzínka?
ne, myslím si že tady na okruhu by to bylo neprosaditelné, když vidím jaký je problém i jinde najít místo pro nové odpočívalo, aby se proti nim nevznesl odpor obcí, které jsou klidně 2km vzdálené… Viz. třeba plánované obří odpočívky na D52 nebo D35, které zřejmě kvůli odporu nevzniknou, nebo jen v redukované variantě: D52: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Odpocivky/266/letaky/infoletak_d52-odpocivka-smolin-A5.pdf
nebo ta D35: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Odpocivky/305/letaky/infoletak_D35-stare-mesto.pdf
To snad ne, na D35 to bude potřeba jak prase drbání. Už teď se dost zasekala Dolní Roveň a široko daleko nebude adekvátní odpočívka. Nejbližší bude pro pár kamionů u Hrušové a pak díra až do Mohelnice, kde taky není zrovna místa na rozdávání.
Co se týče té na D35 tak tam ještě velikost není jasně daná a směřuje to k menší velikosti, ale třeba nakonec dostanou rozum ve Starém městě a nebudou blokovat ani tu velkou. Ta na D52 je zřejmě úplně u ledu. Je to obrovská škoda, souhlasím že na D35 prostě nebude jinak kde odstavit kamion, škoda že i ta Dolní Roveň není ve standardu velké odpočívky a dvojnásobné velikosti co do počtu míst pro kamiony, nyní je na každé straně 39 míst, ale jiné velké odpočívky mají v návrhu 70-100: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Odpocivky/249/letaky/infoletak_D35-dolni-roven.pdf
Pro 247 (sečteno vše)… Tomu jako říkáte „obří“?
247 celkem na jedné straně (v součtu obou stran pak +/-500) je nic neříkající číslo splácané ze všech typů parkování. Neřešte osobáky, důležité jsou kamiony – 120 míst na každé straně je dost i na poměry sousedních zemí… to je fakt hodně velká odpočívka. Žádná odpočívka v ČR není větší, ani se větší neplánuje… Aktuálně největší je Střechov na 57.km D1 s 98 místy pro kamiony na jedné a 82 na druhé straně: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Odpocivky/44/letaky/infoletak_D1-odpocivka-strechov-vlevo.pdf
Benzínka a velké parkoviště pro kamiony bude u obce Dolních Chabry – jako odměna za blokování stavby…
😀
A další v Suchdole na návsi.
Ta odhadovaná cena je vysoká, ale rozsahu zřejmě odpovídá. Už aby to bylo dokončené.
Nakonec to bude za 8mld 😉
Na to lze říct pouze: “No konečně”
Dá se někde stáhnout dokumentace?
zatím není zveřejněna. ale jistě na profilu zadavatele bude během několika dnů.
„stavba by mohla začít ještě příští rok“
Tolik úlevy a zároveň tolik ostudy v jedné jednoduché větě…
Jen me desi to “mohla”… To ve me nevzbuzuje uplne 100% jistotu ?!?.
Tak může dojít k protažení výběrka a odvoláním. Je to obrovská zakázka a tudíž to 100% říci nemůže.
Tak teprve bude vydané SP, proti kterému se může zas někdo odvolat a nepochybně to tak bude…
Zahájení v 2024 moc nevěřím, pokud, tak to bude v samém závěru. Ale cítím v kostech, ze už je to za rohem.
Zrušili tam ty kruháče na ulici Přátelství? Ty vytvoří totální zasekané peklo jestli nezmizí. Stačí tam dát mimoúrovňové sjezdy bez bariér a vyšlo by to cenově stejně místo těch monstrózních kruháčů které budou brutálně brzdit
Podle plánu v letáku nezrušili.
Je třeba si uvědomit že hodně dopravy směřující z východní části Prahy na Říčany převezme právě nový okruh v kombinaci se Štěrboholskou radiálou, to způsobí menší provoz na přijezdu ke kruháčům od Prahy po I/2… Směry z okruhu od Běchovic na Říčany a zpět budou řešeny mimoúrovňově úplně mimo ty kruháče, viz. video: https://youtu.be/3w1CvjW9ySM?si=4iNMbyJwM_dNHM36&t=550
Jsem optimista a snad se to srazí
Dálnice má sice 6 pruhů, ale nejedná se o extra složitou stavbu v náročném terénu, odhaduji to tak na 12 miliard.
Jsou tam naprojektovane tunely ci hluboke zarezy (podminky okolnich obci, kvuli hluku). Nestavi se dalnice uzemim nikoho, ale skrze vcelku huste zastavene uzemi.
A spousta ochranných valů z důvodu hluku. A když uvážím, že projektová cena je 15 miliard a ceny u ŘSD jsou na 80 % projektových cen, tak by to za těch 12 miliard mohlo být.
A to vám jako připadá “úplně normální”, že se těsně před soutěží zvýší předpokládaná cena o víc než 27% a pak se manažeři budou “vzývat do nebes” a poplácávat po ramenou, jak krásně ušetřili 20% (z nového předpokladu), ale přitom se stavba vlastně o víc než 10% prodražila (oproti původnímu předpokladu)?
No, nevím, asi jinej kraj…
Vzhledem k tomu, že ta cena byla z původního letáku z roku 2020 a došlo k růstu cen stavebních materiálů, inflace byla v úrovni těch 27 % a došlo k výraznému zvětšení protihlukových opatření na základě požadavku ovčí, tak TP dovedu pochopit.
Včera se mi jinde dostalo této vysvětlující odpovědi: Jedna věc je vývoj cenových hladin pro jednotlivé roky. Dalším a výraznějším faktorem je, že odhadovaná cena ve stupních DSP, DÚR je dle tabulek přes m2 atd… V ZDS pak již rozpočtujete položku po položce a hlavně zpracováváte projekt více do detailu, což v drtivě většině způsobuje nárůst ceny.
Cena musela být upravena o Rathův koeficient 10% jako obvykle a do konce volebního období zbývají už necelé dva roky aby to vyšlo, nebo si někdo myslí že stát je nejlepší hospodář?
Máte nějaké konkrétní nebo aspoň mlhavé indicie, že dochází ke korupci u této stavby?
Máte? Svěřte se nám (nebo ještě lépe policii).
Nemáte? Pak neobviňujte bez důkazů.
Já taky nepíšu, že jste určitě zloděj jen proto, že přece Češi jsou národem zlodějů..
Tak projektantem odhadovaná cena je těch 12, viz leták. Jen pro účely soutěže ji zvýšili na těch 15.
Ta cena je starší, to není rozhodně účelově navýšená odhadní cena… Včera se mi jinde dostalo této vysvětlující odpovědi: Jedna věc je vývoj cenových hladin pro jednotlivé roky. Dalším a výraznějším faktorem je, že odhadovaná cena ve stupních DSP, DÚR je dle tabulek přes m2 atd… V ZDS pak již rozpočtujete položku po položce a hlavně zpracováváte projekt více do detailu, což v drtivě většině způsobuje nárůst ceny.
Ale to oni nechápou. Rádi si zvyšují dopamin díky věcem, co je dokážou naštvat na internetu a i když jim dáte podrobné vysvětlení, tak si pojedou to svoje. Nesnažte se.
12mld je pořád super, na dráze za 10 umí natáhnout dráty a omítnout pár budov…jo a zábradlí.
Za 6.2 miliardy v předválečných cenách se postavily Sudoměřice-Votice.
A Rusko-Ukrajinskou válku a Green Deal a dozvuky covidu doprovází co? Ano, správně, INFLACE! A ta způsobuje co?;-)
tak ona ta inflace je taková záhadná, protože mnoho cen nejen stavebních hmot je levnější než před rokem, či dokonce klesá. Stejně vlastně cena nafty je nižší než letos v létě… Hlavně velkoobchodní ceny se drží, pouze pro konečné zákazníky se dost podražuje…
Na tom neni nic zahadneho. Inflace je mezirocni ukazatel. Funguje tedy tak, ze pokud bude nasledujici vyvoj cen:
– 2020 100 kc
– 2022 200 Kc
– 2023 200 kc
vyjde inflace nulova. pokud ale puvodni odhadovana cena je z roku 2020, tak vychazi z polovicnich cen.
Inflaci vyrobil Babiš. Když učitel učí jeden rok 22 hodin týdně za plat 35000 Kč měsíčně, a pak přijde vláda, která řekne, že za tu samou práci je příští rok odměna 45000 Kč měsíčně, tak je to znehodnocení koruny o cca 25%. Je to prosté, bohatství lze zvyšovat jen vyšší produktivitou práce. Zvyšováním platů bez větší efektivity se jen dělá inflace…