Dálniční sprint pokračuje, ŘSD má povolení pro téměř 17 km D35. Součástí bude i nejdelší český silniční tunel

Vizualizace portálů tunelu Dětřichov na D35. Foto: ŘSDVizualizace portálů tunelu Dětřichov na D35. Foto: ŘSD

Stavba má začít v roce 2025.

166 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel Vantok

Sprint. K smíchu. Až se vrátí nejlepší ministr dopravy v historii ČR pan Ťok to uvidíte sprint.

Honza

To je všechno hezký ovšem to co je nejpotřebnější a to dostavba pražského okruhu tak tam je již několik let naprostý klídek. Neuvěřitelné.

Černohorský K.

ale pořád je to strašně málo, když chybí 3 severní úseky,,,

Jirka

Tohle je naprosto stejně potřebné. Jinak musíte pochopit, že co je potřebné pro Vás, nemusí být potřebné pro jiné. Já jakožto řidič z Moravy, co jezdí po celé republice vidím D0 a D35 jako dvě suverénně nejdůležitější dopravní stavby. Můžu Vám ale garantovat, že mimopražským, co jezdí jen ve svém regionu je nějaká D0 totálně u zadku. Stejně tak jak jsou lidem nejezdícim autem totálně u zadku všechny dálnice.

David

No, něco na tom bude,ale buďme trpěliví,snad se toho naše generace dožije (1976).🧐🧐🧐

Jarda

Proč ne letos nebo příští rok? Jakmile vysoutezi firmy? To si budou rok honit fogla a až potom to půjdou postavit?
Tahle dálnice už měla dávno stát. Ve spojení s d11 je to defakto „severní d1“.

Jirka

To bude těch x dodatečných podmínek, co musí ještě ŘSD splnit.

SYN

Mj. nepředpokládám že by nacházení PPP partnera bylo nějak jednoduché… to není to stejné jako najít firmu která to za peníze postaví, ten partner si na to bude muset sehnat vlastní financování (těch řádově 15M, i když tam samozřejmě bude jen na něm „za kolik to dokáže postavit“ (pokud vyhoví podmínkám)) a pak se na tom ještě vyřádí právníci obou stran…

Tomáš

D11.. D1… velké D

Jindřich

Když staví novou dálnici proč už tam nejsou parkoviště a víc jižních pruhu nechá

moje jméno

Očividně toho nechápete více…

jan Dressler

Proč ještě další dálnice, na konci automobilového věku? Máme naléhavější potřeby, na které si stát musí půjčovat.

Jan M

nejste jeden z těch, co předpovídla už 30 let dozadu Peak oil?

Joker

O této dálnici sním, když spím 😃

Jirka

Já když jedu autem z Olomouce do Čech.

Pako

Tady se hodně diskutujících pozastavuje nad tím, proč vítězná firma ihned po podpisu nezačne stavět. Inu ani řemeslník k vám domů nenaběhne sotva položíte telefon. Taková stavba potřebuje rozsáhlou přípravu. Je třeba vypracovat podrobnou projektovou dokumentaci, která nejen upřesní detaily, které nebyly doposud specifikovány, ale především vše upraví dle zavedených materiálových a technologických postupů a to jak na straně investora, tak dodavatele. Navíc před jejím vypracováním je třeba provést dodatečné průzkumné práce, což v případě tunelu bude znamenat ražbu průzkumné štoly. Taktéž se musí dodavatel připravit na tak rozsáhlou stavbu vytvořením dostatečné kapacity strojů a pracovníků, kteří samozřejmě nečekají někde… Číst vice »

mlokXCM

Tady se ještě hlavně neví, kdo bude stavět. Ale běžně to bývá tak, že se vydá stavební povolení a za pár týdnů nebo měsíců se staví. Zde se ale bude ještě připravovat PPP projekt.

Pako

Běžně to tak nebývá. Stavební povolení se vydává na dokumentaci pro SP. Následně se musí udělat dokumentace zadávací neboli pro výběr zhotovitele neboli pro provedení stavby (ano máme 3 názvy pro stejný stupeň) a po výhře zhotovitele musí tento nechat zpracovat dokumentaci realizační. Projekční firmy jsou přetížené, takže do půl roku se dělat RDS nezačne, pak půl roku koncept, půl roku doladění, půl roku na přípravu firmy na start a máme tu ty dva roky. Samozřejmě jsou stavby, kde je vysoutěžen dodavatel před vydáním SP. Tam se už může dělat RDS ihned, takže se dá zkrátit na rok, ale že… Číst vice »

zyx

A navíc se domnívám že tak dlouhý tunel bude vyžadovat mnohem delsi přípravnou I realizační fázi. A to odhaduji dle podobných projektu v příznivých geologických podmínkách. A to rozhodně nelze říci o plánované lokalitě. Už jen ražba průzkumné štoly bude dosti náročná, podle toho co se očekává za složení hornin.

SYN

Nejen to, pokud to má být PPP tak si partner (asi nějaké konsorcium, protože těžko jedna firma bude mít peníze na to postavit 15G stavbu „na dluh“ a pak to dostávat zpátky formou splátek po mnoho let) bude muset ještě shánět financování, což je fáze kterou běžné kontrakty na stavbu jiných úseků neobsahují…

Michal82

Nejsem odborník, ale nebylo by jednoduší a rychlejší dát do PPP celou dálnic a ne jen její kus? Třeba středočeská D3 by mi takto dávala smysl. Díky

Pako

Za prvé se čekalo na zkušenosti se pilotním projektem na D4 a za druhé ostatní úseky mají zajištěno dostatečné finanční krytí vč. spoluúčasti evropských fondů.

SYN

A kdo jako bude mít dost peněz na to aby postavil celou dálnici? Řekněme nějakých 50 miliard??

Vladimír

Historicky jsme byli třetí zemí Evropy kde se začalo se stavbou dálnic. A kdepak jsme dnes? Chybí spojení s Rakouskem (ani za 27let jsme nebyli schopni dokončit D52), vleklé spory o pozemky, obstrukce pseudospolků, zrušené tendry, zdržení navyšuje pak ceny. Staví se sice ale bezkoncepčně s ohledem na propojení sítě. Snad D35 bude vyjímka.

roman

Staví se tam kde jsou stavební povolení. Kdyby se stavělo podle potřeby tak sníží rychlost výstavby dálnic.

Pako

Řádění pseudospolků je daň demokracii po roce 1989. Kdybychom tu neměli moskevsko-komunistickou pauzu (a její stále ještě dobře škodící pohrobky a agenty), tak jsme úplně jinde. Možná někde za Lichtenštejnskem a Švýcary.

Jiří Kocurek

Obávám se, že pseudospolky jsou schopné se vrhnout na plánování hospodářství po moskevsko-únorovém vzoru. Zdevastovaná střední Evropa by tamtomu z Kremlu hrála do karet.

František

Za to, že není d52 může Hašek a ČSSD… Ten hlavně všude byl, ale kromě toho nic nedělal.

moje jméno

8ikilometrový obchvat našeho města plánoval už Hitler a dočkáme se jej až za dva roky. Jen ten motorest, stojící od r. 1975 je bohužel úplně mimo trasu obchvatu. Takže dálnici do 30 let považuji osobně za úspěch 🙂

cert

Na dalnici je 130 km/h tak proc tunely sou omezeny nechapu ve Spanelsku je 140km/h at je tunel nebo neni a vse ok jen u nas je to kocourkov v Brne je 60km/h a v dalsim je 80km/h nechapu.

JiriP

Ze by bezpečnost? Během těch par desítek vteřin, které ztratite zpomalenim na 100 vám život neutece.

Pako

Pokud statisticky vychází tunel jako rizikové místo, a to i z pohledu možného zásahu IZS, musí se toto projevit v příslušné legislativě jako bezpečnostně preventivní opatření, např. ve snížení rychlosti. Jestli bude 60-80-100 km je dáno stavebními a technologickými úpravami konkrétního tunelu. Tohle není ani trochu Kocourkov. Rozhodně nehoda v tunelu vč. likvidace požáru a transportu raněných je úplně jinde než na volně přístupném úseku dálnice. Zkuste si představit, že sedíte zablokován v hořícím autě, do kterého narážejí další ve 130 (140 jak je výše) a není úniku a není kudy vás zachránit.

SYN

On to „riskne“… ještě nikdy se mu to nestalo, že… (to bývá často poprvé a naposled)

František

To zpomalení kvůli usekovemu radaru v tunelu je jedinej zdroj nebezpečí co tam reálně je.

Pako

🤣

Ketchup1970

Vaše logika odpovídá té z výroku, kdy 35% nehod bývá způsobeno řidiči pod vlivem alkoholu, tak sakra kdo zakáže těch 65% střízlivých co bourají …

PetrN

V civilizovaném západním světě je běžná max rychlost v tunelech 100km/h. Italských 130 v některých tunelech je fakt bezpečnostní úlet, z toho bych si příklad fakt nebral…

Rychlé Eso

Co je na tom úlet? Jestli neumíš projet širokým tunelem ve stotřiceti, tam bys asi němel řídit.

Marian Kechlibar

Stačí, když udělá chybu někdo před vámi. Řetězová bouračka v tunelu nebude z hlediska přežitelnosti žádné terno.

Pako

Milé Rychlé Eso, mám za sebou možná více let za volantem než ti je roků a věř mi, že jezdím i dost zostra, když na to přijde. Ale že bych si honil ego na tom, že nějaký úsek s omezenou rychlostí projedu na plný kule, tak to ne. Už vím, jak je sakra málo času na reakci v obci, když se na chodníku utrhne dítě a skočí mezi parkujícími auty pod kola. Jak je sakra málo času, když borec nevyhodí blinkr a hodí myšku, když mne má v mrtvým úhlu. Když jede frajer z vedlejšky na hlavní a zapomene přede… Číst vice »

mlokXCM

Dost jednoduché uvažování teda. 😁

qěcy

Jenže on většinou není dost široký. Zpravidla nemá odstavné pruhy.

SYN

No známe to že, bude tam 130 čili 20% „letců“ bude projíždět 150… a stačí pár z nich co to moc zvládat nebudou, případně semtam technická závada (taková pneumatika nebo zavěšení kola, samozřejmě to máte všichni letci natrénované že??) a jste v prů*eru i vy co si věříte že zvládáte naprosto všecko (teda, mimochodem, když jste tak dobří, proč už dávno nejste na profesionální závodní kariéře??)…

moje jméno

Podobným jako Vy říkám „takový milý, trochu namachrovaný ťulpas“.
Ani s více jak milionem najetých km bych si to co Vy nedovolil nikdy napsat.

Pako

U Italů se asi čeká na první velký masakr. Pak to půjde dolů i tam.

qěcy

V nových italských taky? Já si teda pamatuju jenom starou Brennerskou dálnici, kde je ale myslím z hranic až dolů pouze 110 (a to i v tunelech) a nejsou tam odstavné pruhy. Za Brixenem je 130 a odstavné pruhy ale rychlost v tunelech si nepamatuju.

SYN

Takto, řekněme že mají tunel na 130kmh který je vyjímečně přímý, nadstandartně široký a v úseku kde nebývá doprava zasekaná… PAK možná ano. Případně by se tomu dalo pomoci sledováním hustoty provozu a proměnnými rychlostními značkami… když zhoustne, zpomalí se.

king666

V tunelech za Brenerem směrem do vnitrozemí je těch tunelů s povolenou 130 až až (tak polovina). Jel jsem ten úsek s 800 km v zádech a při stupni únavy která tomu odpovídala jsem za každého letce který chtěl valit 150 km/h a lepil se mi na zádel proklínal… A ta klikatice za Brenerem s úzkými pruhy, tam mi i těch 110 km/h připadalo jako hraniční, poloměr zatáček tam byl takový že jsem si připadal jako na rally… Ale budiž, aspoň tam nikdo tu rychlost v těch místech nepřekračoval, to se s pudem sebezáchovy moc nedalo 😀

Ivan_pha

Chtělo by to pro začátek psát česky.

V Rakousku bývá 80-100, v Itálii 110, v Německu přesně nevím, zas tak moc tunelů nemají.

A zrovna Španělsko bych jako příklad fakt nebral.

qěcy

Já si v Itálii nepamatuju víc, jak 110, ale nové úseky mají možná taky jen 100 v tunelech.

Petr

Ja nechci být rýpal. Ale ve Španělsku je na dálnicích max 120km/h. A velmi často omezeni na 110 ci 100 a tunely klidne na 80 km/h.

SYN

Každá nehoda v tunelu má horší průběh a tíž se odstraňuje… „na louce“ se dá mnohem snadněji přijet, přistát vrtulníkem, a určitě se tam neudusíte splodinami hoření (kouřem)… tak proto. Není vůbec nic neobvyklého zažít tunely v Rakousku na 100kmh i na dálnici… Ty městské mají nižší rychlost protože jsou poměrně krátké a na každém konci mají městské (rádiusy, hustota provozu, hlukové limity) připojovací křižovatky. Jako ano, ty delší (městské) tunely by „uprostřed“ mohly mít kousek řekněme 80kmh ale poblíž obou portálů by se to muselo tvrdě snižovat, a hlavně přísně (úsekově) měřit! V konečném důsledku by se propálilo víc… Číst vice »

V. P.

Ta mapka je trochu stará na rozdíl od informačního letáku, kde je místo „43“ již správně „I/73“ ve směru na Brno. Škoda že propojka mezi D35 a I/35 není už ve čtyřpruhu včetně MÚK na D35.

Tomas

Proč se před válkou D1 stavěla naráz v délce cca 70km, německá Vroclav wídeň cca80km, a od soudruhů se neustále pohybujeme +- 10km.

Jiří Kocurek

Němcům v roce 1941 došly prachy a stavbu opustili. To je fakt příklad hodný následování…

Kvalita

Ono jim naštěstí došla i munice a pak už se jen strategicky zkracovala fronta až k říšskému kancléřství.

PvvS

Možná jen pár rozdílů, pozemky se vykupují a majitelé se neposílají do basy nebo hůř, řeší se i ekologický hledisko a je potřeba i lidi na stavbách platit.

qěcy

Protože to Hitler nařídil a prachy odněkud ukradl. A nakonec mu stejně došly.

Josef Květoň

Souhlasím s panem Poislem. Je to spíše ostuda nežli aby se stím ŘSD stále vytahovalo.A co dostavba pražského okruhu z alespoň z jihovýchodu. O té se zase mlčí. Který lobista v tom má zase prsty???

Zbyněk Poisl

Rozhodně bych to nenazval sprintem, ale spíš maratonem. Hlemýžďí tempo rozhodně není sprint.

PvvS

Když porovnám tempo výstavby silniční sítě a železniční, tak je to sprint..

Coudy

A když se kouknu k jakýmkoliv našim sousedům, tak je to ultra maraton..

Herold

Kromě Slovenska…

Jiří Kocurek

Přidej, Slovinci začali s koridorizací před +- 15 léty, teď se teprve začaly hýbat větší stavby,.

Kvalita

Akorát to pendolino se mezitim rozpadlo.

Kvalita

Třeba v Německu? Jak dlouho se čekalo na napojení na D5 na Rozvadově, za Pomezím je zatim taky akorát ultrakrátkej čtyřpruh u Schirdingu a na Horu Svatýho Šebestiána vede od nás nová silnice (pravda mohl by být čtyřpruh až tam) a dál lepší okreska.
Rakousko zatim taky k hranici nedotáhlo žádnou dálnici, teda ne že bysme neměli máslo na hlavě tady, ale oni taky.
A Slováci to je neschopnost na entou, kdybysme nepostavili D2 nevede tam nic.

Vladimir

Prosím pěkně proč se začne stavět až v roce 2025, když už v půli roce 2023 je stavební povolení?

V.adimír

Protože ten rok budou volby, tak se bude zahajovat.

Honza P

Třeba soutěž dodavatele?

Vladimir

Nevidím důvod proč by, se dodávatel nevysoutezil do Vánoc a březnu se může začít.

Pako

A podle čeho a jak chcete stavět? Máte v ruce stavební povolení a zadávací projekt v m, m2 a m3 bez udání konkrétních materiálů, výrobků a techn. postupů. V podmínkách k zahájení stavby máte stovky požadavků na průzkumné a přípravné práce a zajištění toho či onoho. Na stavbě se vám zabydleli ochránci přírody a sledují jak provádíte transfer chráněného brouka a řežete jen ty povolené stromy a suché větvičky. Mosty potřebují dopočítat návrh bednění a dovyrobit atypické díly a potřebujete vyrazit průzkumnou štolu a tu taky nemáte ještě vyprojektovanou. Založení mostů to samé. No a všechny stroje a lidi samozřejmě… Číst vice »

Ketchup1970

Záleží taky kolik ukrajinských dělníků zemře na frontě ( kam je s oblibou všichni posílají) a kolik jich bude moct pracovat, nebo si ještě pořád někdo myslí, že na stavbách nezaslechne ukrajinštinu či suržyk?

Vladimir

A to sned do Vánoc nedá stihnout a začít stavět na jaře v roce 2024?

Pako

Ne, nedá.

Coudy

Rok a půl??? Tak to klobouček..

SaulGoodman

Protože jde o PPP a tam je ten proces vybrání koncesionáře delší než obyčejné výběrko zhotovitele, pokud to má být zadáno kvalitně. Viz D4.

Coudy

Dávno mohli začít. Předchozí vládě, které vytýkali úplně vše to trvalo půl roku od nabytí právní moci. Protože s velkým předstihem začali jednat s potenciálními dodavateli…

Pako

Předchozí vládě lze vytknout snad úplně všechno, počínaje rozkradením několika stovek miliard.

Jiří Kocurek

Představte si, že jste mohl začít místo nich. A že nemáte smlouvu? Oni taky ne, ať je ten -oni- kdokoliv.

qěcy

Předchozí vláda se na rychlou přípravu například právě tohoto úseku vykašlala, tak teď už to nejde rychleji dohonit.

Pako

Od okamžiku podpisu smlouvy je to cca stejné. Koncesionář se nemůže vymlouvat na interní problémy s přípravou. Nicméně jak už opakovaně píšu následuje rozsáhlá příprava, která se za pár dní neudělá.

Leštění

Protože na to nejsou peníze, teď je snaha to postavit alespoň na hypotéku (PPP)

Vladimir

A není lepší si to půjčit? Nebo idelane skrknout u předplacených státních zamestnancu co nic nedelaji?? Osobně vím co říkám, když jsem stavel. Jak je možné, že me vyřízení přípojky údajně trvá 8 týdnu a jak jsem tam chodil 3x týdne a urgoval, tak to šlo za 15 dnů? Šetří si práci, aby měli co vykázat. Zavedl bych tikety a kompletní elektronizace, hned by se vědělo jak je kdo údajně pretizeny a hlavně by hned byly peníze na světě na cokoli!!

mlokXCM

A máte seznam těch zaměstnanců, co nic nedělají? Bylo by dobré to ale nějak odůvodnit, protože tyhle subjektivní dojmy jsou jinak vcelku k ničemu.

Ketchup1970

A taky možná vás udělali přednostně aby jste neprudil a jiný to měl místo za 4 týdny za pět.

FrenkyUL

Posledně D4 to trvalo více jak dva roky, tedy 2025 a budem rádi

Coudy

Půl roku od nabytí právní moci stavebního povolení. A to šlo o pilotní projekt..

SYN

Který byl předjednaný a stavební povolení tam trvalo citelně dýl než zde…

tonda

Celkove cela infrastruktura je v zalostnem stavu…
Po cele Evrope chybi kvalitni sit VRT – zkuste si zajet z Brna do Berlina, Varsavy

Jeste ze tu mame letadla

Leštění

Naprostá většina Čechů do Varšavy ani Berlína jezdit nepotřebuje a když jo tak jednou za 10 let.

panda

Ve Varšavě a v Berlíně jsem nebyl 40 let. A předtím taky ani jednou…
Zato Moravskou Třebovou projíždím několikrát ročně.

Leštění

Mám to stejně pravidelně jezdím HK – Olomouc, mnohem více bych uvítal nějaké přímé vlaky na Moravu přes Hradec.

geras

Z Pardubic tam jste za 15 minut, úzké hrdlo je jen kaštanová alej.

Leštění

Autem to mám bez přestupu…

Leštění

Veřejná doprava se musí přizpůsobovat cestujícím ne obráceně není rok 1975.

SYN

Ale holt přímé vlakové linky budou jen někde, na to prostě nemáme styl „odevšud všude, ale jen dvakrát denně“, přestupy jsou principiální součástí efektivní (cenově!) VHD.

Coudy

Tak to jste nás uklidnil. Vlatně proč by vůbec někdo někam jezdil, že?

Andrea

Tak o nejdelším tunelu vůbec nepochybujeme 😀

Pako

Ty největší tunely se poznají tak, že se nic nepostaví ani nezačne stavět, protože peníze jsou na kontě např. AF. Což tento případ není.

Asd

Bravo. Jen tak dál.

Coudy

Jen tak dál a příští století se můžeme těšit na dokončenou dálniční síť👍

T679.2

Tak hlavně aby na rozdíl od Blanky nebyl problém s kolaudací.

panda

Do Holešoviček je odtamtud daleko – snad jim to nebude vadit…

T679.2

Pravda. Praha daleko a Pán Bůh vysoko :- )

bently

Radek Mátl za politické podpory Martina Kupky zatím teda hezky pěkně!
Bez mučení přiznávám, ža až takové zrychlení tempa výstavby dálniční sítě jsem po volbách nečekal.
Nejhorší, co se může v blízké budoucnosti stát je, že se hned po volbách v r. 2025 peníze na infrastrukturu znovu radikálně přiškrtí a rozpracované projekty spadnou pod stůl.
Snad se tato hrozba stane sebepopírajícím se proroctvím.

libor

ono už to padá pod stůl nyní. Viz úsek I/20 u Budějic

Leštění

V porovnání s lety 2020 a 2021 se letech 2022 a 2023 zahájilo méně dálnic

Leštění

Místo nesouhlasu máte dát čísla které to vyvrací, tonjsou lehce dohledatelne a veřejné údaje.

HonzaK

No, buďme ferovi, tohle konkretne je prace lidi za Toka a Havlicka, ted to jen dobiha. To samozrejme neznamena, ze stavajici garnitura nic nedela, ale jeji vysledky uvidime za pet let…

Coudy

Zrychlení??? Pozor na to, většina drog je návyková.

Vladimír

Myslím,že ne. Na stavbě D35 májí zájem všechny strany.

rumpeak

Sprint to moc není. Uvedení do provozu 2029. Ať začnou stavět okamžitě, když mají SP. Jakmile se D35 dostane k Svitavam, bude kruhac v Moravské Třebové největší peklo na CZ silniční síti.

Kodl

Moc nechápu proč je tento úsek nutné stavět metodou PPP. Dále pak, jaký sprint s aktuálním datem UP 2029, to je sakra pozdě.

Jiří Kocurek

Ražba takového tunelu se za méně než dva roky neudělá a kde je zbytek prací. Ani v minulosti se 4km tunel nedařilo udělat za rok.

rumpeak

Ale je to reakce na nadpis článku. Kdyby to byl sprint, tak se zítra začíná razit. V článku je ale zahájení až 2025.

panda

Tunel Višňové by mohl vyprávět…

Kodl

Dobrá rozumím. Teď už jen tedy všechna ta povolení prostavit..

Coudy

A přesně v tom je tady ten háček…

Leštění

Tak ono taky rozdrobit stavby na krátké úseky je majstrstyk a pak máte hodně povoleni a můžete jich hodně získávat. Například d35 měli být dva úseky Ostrov-Opatovec a Opatovec- Mohelnice. Ale líbí se mi jak vlastně neschopnost se dá prodávat jako úspěch. D6 to samé kratoucke úseky, které nemají ani 10km.

JiriP

Za neúspěch by spis šla označit Vaše gramatika.

svojsin

Úspěch to je, protože se konečně místo blábolení na D35 opravdu dělá…..

Coudy

Začalo se dělat před osmi lety. Kdyby ŘSD pod Kupkou alespoň dodrželo tempo z minulých let, mohli jsme být kus dál..

qěcy

Popište to, jak to měli dělat jinak.

Leštění

Jenže na D35 se začalo dělat před 10 lety, teď to jen dobíhá.

Svojsin

Není zcela pravda, hodně se toho udělalo pro D35 i v posledních letech.

Ondra K.

Délka úseků musí být nastavená přiměřeně, aby bylo reálné je připravit, povolit a postavit. Přípravu a realizaci teoreticky může zajistit konsorcium firem, které si úsek rozdělí na nějaké dílčí části. Ovšem, vydání povolení bude vždy jen na jednom úředníkovi a každý člověk má prostě omezenou kapacitu, kterou je schopen zvládnout. Čím delší úsek tím rozsáhlejší dokumentace a větší počet účastníků řízení. Ve výsledku pak roste riziko chyb.

Leštění

Když to zvládnou jinde, zvládlo by se to i v ČR

libor

metodou PPP bude tunel hotový za poloviční dobu. Možná i v případě tunelu Praha- Beroun by se mělo zauvažovat o metodě PPP

Michal82

Hlavně se takto měla stavět trat Praha – Letiště VH – Kladno.

Hala D

V pořádku. Doufám, že po 50 letech bez VRT bude stavba rychlodráhy taky frčet. Aby to nedopadlo tak, že Česko bude stavět VRT, ale svět magnetické vlaky nebo hyperloop.

PvvS

Než tady bude VRT, tak se přejde na teleporty..

FrenkyUL

Článek není o VRT

Mysel

Tady je každý článek tak trochu o VRT. Je to dáno specifickým složením ctĕného čtenářstva.. Aspoň je nějaká legrace.

Hans

Nějak moc se to rozjelo, aby zbylo na cyklostezky a rozhledny 😂

libor

rozhledny už jsou snad všechny hotové, i ty, co nestojí na kopci a není z nich nic vidět 🙂

Hans

to je pravda, rozhledny už jsou , tak teď dalnice snad

panda

Rozhledny stavěné metodou PPP?
To leda za podpory ruského kapitálu a musely by být odklápěcí.

Gejza

Proč zahájení stavby až 2025? Proč PPP? D35 z Hradubic do Olomouce je jednou z TOP priorit, a z principu by na ni měly být prostředky a němělo by se otálet. Je smutné, že stát upřednostňuje D3 na hranici s Rakouskem, D6 a další stavby, kde budou násobně nižší intenzity dopravy.

Hans

souhlas, ale od Svitav ( Opatovec) už ta I/35 celkem jede, prevážně třípruh, pouze kolem Moravské Třebové je to horší. Doufejme, že ten tunel na trase půjde podle plánu. Ta lokalita má hodně stará důlní díla a fakt nezávidím nikomu tam cokoliv projektovat a stavět

PeDazOl

Dokonce když je „normální provoz“ je cesta Olomouc Praha rychlejší než okolo věčně zašpuntované D1 u Brna. Ale jinak nej vlakem…

Otto

Ta trasa se hodne vyrazne zatraktivni v okamziku, kdy bude hotovo z Hradce do Svitav(obchvat VM a Litomysle). Bud jet kolem Trebove, nebo stat hodinu z Rousinova po Kyvalku a naopak?

Joe

Třípruh? To myslíte ta 3 stoupání? Jo pokud by někteří TIR točvolanti byli trochu inteligentní, dala by se ta místa dobře využít na jejich předjetí. Ale už několikrát jsem takhle jel za 2 kamiony a v okamžiku kdy začal stoupák, tak jeden z těch mistrů začal druhého předjíždět. Samozřejmě mu to trvalo celý ten táhlý kopec. Za ním kolona jak prase. To „celkem jede“ je hodně nadsazené.

Spokojenec

Nejen tir. Dvakrát jsem jel a dvakrát kolonu vedla ekologicky rekuperujici (z kopce) a zvolna akcelerujici (levý pruh) naše budoucnost v osobní dopravě.

Leštění

Žádný třipruh tam není, jezdím tam každý týden.

Hans

V těch kopcích jsem myslel před kopcem , každopádně nejedes nikde přes vesnice mezi Svitavy -Mohelnice.. Ve srovnání s úsekem Holice – VM- Opatovec je tato trasa “luxusní “ i ve staré trase

panda

Od křižovatky u Koclířova k Mohelnici je to 32km. Tím směrem jsou 3 úseky, které nazýváte třípruhem. Při jejich délkách bych raději zůstal u označení stoupací pruh. Jejich celková délka je 4.1km (1.2 + 1.9 + 1.0), což je 12.8% délky celé trasy. Opačně jsou úseky 4, celkem 6.3km (1.7 + 1.5 + 0.7 + 2.4), to je 19.7% Fakt se na to hodí popis „převážně třípruh“? A ještě nezapomeňte na největší „výhodu“ těhle „třípruhů“. Pokud jedete proti, tak vsaďte krk na to, že natrefíte na dementa. který se plouží max. 80 (a to v lepším případě). A předjíždět byste… Číst vice »

Walker

Taky tomu moc nerozumim. Prijde mi, ze posledni dobou dostane RSD SP pomerne rychle, ale zahajeni stavby od obdrzeni SP trva klidne rok, tady dokonce dva.

libor

skoro si říkám, zda není vyčerpaná kapacita stavebních firem

Dantex

vyčerpaný je státní rozpocet, peníze jsou plánovaný na rok 2025 a pozdeji

JiriP

Nikdo D3 nebo D6 neuprednostnuje, příprava běží paralelně a víceméně nezávisle na sobe. RSD v případě přípravy D35 zabrala, na příkladu úseku Litomysl – Janov ukázala, ze liniove stavby jdou připravovat rychleji než v minulosti. V tom, ze 2 poslední úseky budou hotove o 2-3 roky později, bych pro lem neviděl. Naopak, pokud ke konci 2025 bude cela D35 rozestavena, budu slavit.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Tomuhle říkám konečně tempo. Co na to Dobrá Správa?
#svobodaven #klauni #modrézábradlí

Petr David

Správce rozhoduje o nějaké zásadní stavbě?

Jiří Kocurek

Změna EIA při změně trasy se sama neudělá. Mám na mysli konkrétně to, že si Správa vybrala jinou variantu trasy u Vyškova, než na jakou měla EIA.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

A ŘSD je co?

Zlámalík

„Ředitelství“ přece 😀

Georg

proti pardubicim jsou to vlastne drobne…

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Srovnávat Pardubice, kde je nejlepší nádraží v republice a nějaké lázně může jen s prominutím deb…

libor

přesně to není správa železnic (SŽ), ale správa nemovitostí u železnice (SNŽ)

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Krása!

zyx

Trochu z jiného pohledu:

Ví se jak stavba se dotkne/nedotkne tělesa Mladějovské železnice?

Předpokládám hodně komplikované geologické podmínky, byly jak u tunelu Hřebeč, tak i všechny stavby v Třebovickém sedle. Ví se technologie ražby? Osobně to vidím na 6 let realizace minimálně.

A kde měl tento hřeben překonávat konečně již zrušený průplav Labe-Odra-Dunaj?

vime

45. Stavebník zabezpečí, aby stavba byla prováděna takovým způsobem, který eliminuje nebo
minimalizuje riziko poškození tělesa i svršku úzkorozchodné dráhy Mladějov na Moravě –
Hřebeč-doly v místě křížení tunelu s tratí v důsledku propadu, poklesu či sesedání terénu,
případně sesuvu a riziko ztráty vydatnosti nedalekého vodního zdroje, pravidelně využívaného
pro zbrojení parních lokomotiv.
46. Stavebník zabezpečí, aby bylo před zahájením stavby na náklady investora/stavebníka
provedeno přesné zaměření trati Mladějov na Moravě – Hřebeč-doly v místě křížení s tunelem
a aby bylo na náklady investora/stavebníka provedeno měření vydatnosti vodního zdroje pro
parní lokomotivy, aby bylo možné dopady stavby tunelu bezodkladně vyhodnocovat

Leštění

Aby to nedopadlo jak u lovosic. Ale tady je soukromí vlastník a tomu nebude jedno že mu ŘSD něco zničí.