Dálniční obchvat Panenského Týnce na D7 se otevře v polovině prosince

D7, stavba obchvatu Panenského Týnce. Pramen: ŘSDD7, stavba obchvatu Panenského Týnce. Pramen: ŘSD

Z necelých 80 plánovaných kilometrů dálnice D7 je dosud hotovo 43 kilometrů.

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Emil

Mě by spíš zajímalo, co má v úmyslu PID, resp. IDSK / ROPID, prostě organizátor dopravy ve Středočeském kraji, s autobusovou linkou č. 389 v souvislosti se zprovozňováním zbylých úseků D7. Z návrhu jízdního řádu této linky (který zřejmě ještě nebyl konzultován s dotčenými obcemi, proto zatím návrh) prý vyplývá, že již (od změny JŘ 15.12.2021) nebude obsluhovat některé z obcí na staré silnici a pojede většinu trasy po dálnici, a to i přesto, že tato linka byla již v minulosti z důvodu přípravy na zprovoznění dalších úseků D7 rozdělena na dvě (ta druhá je tuším 588 a obsluhuje Lotouš… Číst vice »

looking4bucho

Tady je povzbudive, ze se casovy harmonogram uz asi 2 roky neposunul (krome Chlumce, ale tam je ta pricina jasna a nastesti jiz vyresena). Ja osobne teda nejsem optimista ze by se stredoceska cast stihnla do r. 2025, ale teoreticky to asi mozny jeste porad je. No a posledni jsou ty Postoloprty, kde to teda nechapu – hriste uz se posouva, zaplavovy uzemi i premosteni Ohre je vyreseny, proc se tam musi cekat do 2027 je pro me zahada.

Ivo Havlíček

Dálnice D7 se staví tzv. českou salámovou metodou, která by se mohlo říkat „PPP“ – postavit per partes. Staví se samozřejmě hlavně tam, kde nejsou žádná větší přemostění a potřeba stavět drahé mosty, přeložky apod. Nejobtížnější a tím pádem nejdražší úseky, se budou stavět jako poslední. Na druhou stranu, stávající silnice I/7 nevede v úseku Slaný – Postoloprty, přes žádné sídelní celky, s výjimkou zanedbané místní části obce Lotouš. Když porovnám dle intenzity dopravy podobnou silnici první třídy I/55 v úseku od Otrokovic do Hodonína (Rohatec), tak je na tom I/7 neporovnatelně lépe. Na dokreslení toho, jak naprosto nerovnoměrně se… Číst vice »

Láďa

,,, možná je to tím že ta Jižní Morava , kraj – zásady územního rozvoje , je to prokleté a cesta na Chomutov je prostě o 10 let dřív v přípravě ,,,, o D52 snad ani psát nemusíme 🙁

Ivo Havlíček

Větší část mnou porovnávaného úseku leží ve Zlínském kraji….
A není to pouze o stavbě dálnic – mimo jednoho poloobchvatu (Staré Město) není mezi Otrokovicemi, resp. nyní Spytihněví a Petrovem žádný obchvat, nic. Jen poctivá 50-ka, přechody pro chodce, pár semaforů a sem tam 70-ka na kousku silnice mezi obcemi.

Wartas

D52 a D7 ma spolecne to ze su zbytecne.

Jiří Kocurek

„Bez přehánění je možné konstatovat, že silnice I/55 občas neprochází obcemi…“

Bohužel, je to tak.

J.K.

Podle mě ta příprava je asi vždy na bedrech nějakého regionálního ředitelství, a na Moravě to prostě nějak nestíhají. Viz poměrně komfortní silnice a dálnice v KV kraji, páteřní D6, ale i razantně zkultivovaná I/21, za chvíli tam nebude co stavět…

Ivo Havlíček

Také mě to napadlo, ale o penězích na stavby se nerozhoduje na pobočce ŘSD ve Zlíně.

Místní (na tý Moravě) mají trefné přísloví, které říká, že „Do Prahy je daleko, a naopak je to …. 2x dále“.

původní Jakub P bez tečky

Ale na pobočce ŘSD ve Zlíně se rozhoduje o tom, jestli a kdy budou který úseky připravený, vypapírovaný, atd.

Nemyslím si, že centrála ŘSD některé části republiky upřednostňuje na základě jejich polohy. Spíš tipuju, že velmi důsledně a plošně kašle na nějaké priority a potřebnost a prostě nejvíce přiděluje peníze tam, kde cítí nejsnazší výsledky, tedy na stavby, které mají šanci se co nejdřív dostat ke kopnutí do země a posléze otevření… Ostatně nedokončený vnější Pražský okruh, který je v režii ŘSD, nebo středočeská část D3 jsou toho celkem slušným dokladem…

Ivo Havlíček

No představa, že Ing. Karel Chudárek a jeho tým ze zlínské pobočky ŘSD je tím hybatelem, který může za tristní mnou popisovaný stav úseku I/55 (nemám na mysli stav povrchu či značení, které jsou ve velmi dobrém stavu), mě upřímně řečeno rozveselila a stejně tak mně zvedlo náladu Vaše trefné, že „… velmi důsledně a plošně kašle (ŘSD) na nějaké priority a potřebnost a prostě nejvíce přiděluje peníze tam, kde cítí nejsnazší výsledky…“ Já to vnímám tak, že pokud jedu ze Slaného na Chomutov po D7, resp. I/7, tak to není sice žádná sláva a pokud není nějaký problém jako… Číst vice »

Láďa

,,, tato dálnice by prospěla určitě mnoho a snad se brzy dočkáme D55 až k Břeclavi ,, pak věřím že provoz Polsko – Rakousko přejde z nějaké části právě sem ,,

Daniel

Upřímně, dostavba D7 vyjde na něco málo přes 10 mld. Kč. To je v zásadě nic a dost silně pochybuju, že kvůli tomu někdo jiný příjde o dřívější dostavbu té “své” potřebnější dálnice (která může, uznávám, být často potřebnější i objektivně). Problém je v papírech, ne v penězích. Alespoň zatím.

Ivo Havlíček

Přeji samozřejmě všem obyvatelům SZ Čech kvalitní dopravní spojení s Prahou, nicméně ČR je stát, kde se v projevuje mimořádně silná dopravní sebestřednost. Konstatování, že všechny dálnice vedou v ČR do Prahy, je pravdivé. Praha, kde žije podle aktuálních údajů 1 341 370 obyvatel, je v evropském a i možná světovém srovnání v tomto parametru možná „nejlepší“ – z naší metropole vede v současnosti paprskovitě celkem úctyhodných 8 dálnic. A až se jednou prokopeme s D3 Posázavím, tak to bude 9 dálnic. Praze nemůže konkurovat ani mnohem větší Berlín (6 dálnic), Mnichov (6x), Vídeň (5 + 1S), Budapešť (5 +… Číst vice »

Jan Sůra

Jak si vysvětlíte D1 a D48 v těsné blízkosti vedle sebe? Také pragocentrismus?

Ivo Havlíček

Pane Sůro, toto je ale podivný dotaz, zejména od Vás, když jste u přímo u zdroje informací. Nechci Vás tady poučovat, ale podívejte se na intenzity dopravy na SV Moravě a Slezsku, zjistěte si kolik žije obyvatel v Ostravské aglomeraci a jaké jsou tam směry dopravy včetně té mezinárodní. Měl byste naopak psát, že jsou zde POUZE 2 dálnice, z toho jedna nedostavěná a druhá, která by se měla zčásti postavit znovu. Něco více o tom, co si myslím o pragocentrismu si můžete přečíst v mém „Reply to původní Jakub P bez tečky“ z dnešního dne. Bylo by dobře, abyste… Číst vice »

Jan Sůra

To je reakce na základě faktů. D1 Hladké Životice + D48 Nový Jičín celkem 38 tisíc aut. Tedy provoz, který bohatě stačí pro jednu dálnici. Co bych měl a neměl psát, nechte prosím na mě.

Ivo Havlíček

Děláte si asi legraci. Ještě napište, že Ostravsko, kterým prochází dopravní cesty evropského významu a potažmo Polsko, s téměř 40 miliony obyvatel a rychle rostoucí flotilou kamionů, žádnou dálnici nepotřebuje… Vždyť přece dálniční napojení SV Moravy a Slezska a Horního Slezska v Polsku (Hornoslezská metropolitní oblast, kde žije 2x více obyvatel než v Pražské aglomeraci, sic!), ještě před pár lety vůbec neexistovalo, takže proč by tam vůbec mělo něco vést!? Pokud přistoupím na vaši „argumentaci“, tak asi tady začnu sčítat intenzity vybraných dálnic (např. D6 + D7 vedoucí Z a SZ směrem; nebo, což takhle sečíst D3 + D4, které… Číst vice »

Jan Sůra

Sčítejte si, co chcete. Každopádně na tohle moravské fňukání jsem háklivý (nejsem z Prahy). A trvám na tom, že D1 a D48 vedle sebe jsou zbytečný luxus v době, kdy není D35 ani Pražský okruh. Jinak jistě víte, že to není jen o nějakém plánování, ale reálně se staví to, co má povolení.

mirek

Akorát jste zapomněl, že Praha na rozdíl od těch zmíněných leží geograficky uprostřed Čech, s přilehlým krajem má 3 miliony obyvatel a další milion dojíždějících, vytváří polovinu HDP.

A místo aby se v Praze stavěl okruh, staví se na Moravě zbytečné paralelní dálnice vedle sebe (D48xD1, D46+D1, D52xD2).

Ivo Havlíček

Ano, máte pravdu pane ministře. Vše co se postavilo na Moravě za posledních 30 let je zbytečné… No comment.

Trefil jste hřebíček jednou ranou – asi máte na mysli ty tisíce a tisíce firem, které mají virtuální sídlo v Praze kvůli berňáku a tak vytváří HDP a odvádí zde daně, třebaže reálná výroba je někde úplně jinde.

DO na D11 měla být už dávno, ale perou se tam místní mezi sebou, protože dálnici sice chceme všichni, ale ne za naším domem. A do toho ty ceny, za které to chtějí vlastníci pozemků nebohému státu prodat.

eLzyx

v oblasti D7 je několik velkých průmyslových zón, přičemž u toho největšího investora Nexen Tyres se vláda zavázala, že zóna bude napojená na dálniční síť. A to nejen směrem na Německo, ale i směrem na východ – zbytek republiky.
Zatím máme kliku, že tento investor má dost vlastních potíží dokončit plánovaný rozsah výrobních kapacit, takže se po ČR nevozí arbitráží …

Ivo Havlíček

Podobný závazek existuje také v případě Nošovické průmyslové zóny, kdy se kterási vláda zavázala, že vybuduje kapacitní spojení mezi Nošovicemi (Hyundai) a hranicí se Slovenskem (žilinská KIA). A třebaže je tam intenzita dopravy podobná jako v okolí zóny Triangle, tak výstavba na Slovensko jde velmi pomalu…

BND30

Zase faul. I/11 je až na hranice dostačující, je to vlastně rychlostní silnice s hodně mimoúrovňovými kříženími. Zbývající úsek Třanovice -Nebory se staví a tím to bude z Nošovic komplet. Kde máte problém?

Ivo Havlíček

A v čem spočívá ten údajný faul?
V mém konstatování, že se výstavba na Slovensko vleče?
Nebo snad v tom, že Nexen je již nějakou dobu propojen kvalitní dálnicí a poté kapacitní komunikací přes Horu sv. Šebestiána se Saskem (kde je slabý provoz cca 3 až 4 tis. vozidel/den) a na východě, kde je provoz více než dvojnásobný, má výstavba kapacitní komunikace zpoždění a k tomu popojíždějí kamiony v kolonách?

Dachs

Úsek od Prahy ke Slanému bych se neodvažoval nazývat dálnicí 😀
Tam, kde jednička kapacitně nestíhá a kde je řada míst tzv. o hubu (a také snad nejvyšší četnost případů předjíždění přes dvojitou plnou v rámci celé ČR), se dálnice pod vyšší prioritou nebuduje.
Když jsem někdy na jaře roku 2017 projížděl okolo Loun, byl tam stavební šrumec a skoro to vypadlo, že do roka a do dne se otevírá v dálničním profilu 🙂

Koro

Přesně tak.

yxc

Se to krásně sešlo:
15.12 d35
16.12 d7
17.12 d11
I nový ministr dopravy musí ukázat do médií, jak jeho vláda maká 🙂

***** Petr

Tak u Hradce to mohlo být otevřeno v jeden den ale asi by chlebíčky neslehly 🙂

BND30

I úředník je jenom člověk 🙂

mirek

Tak že to vláda ANO nestihla do voleb, za to opravdu nový ministr nemůže.
Ale vtipné je, že za týden ve funkci otevře víc dálnic než multiministr s Ťokem za 8 let dohromady.

jj23

Spíš než na to kolik toho nová vláda otevře bych se soustředil na to kolik staveb zahájí. 🙂 Ty stavby co yxc zmiňuje jsou ve výstavbě 2-3 roky, takže to fakt není zásluha budoucí vlády. Tím nechci hájit ANO, ale to, že ta stavba začala před několika lety je prostě fakt. Pokud všechno půjde jak má tak by toho měli zahájit víc než končící vláda (podle plánů řsd a sž), to ale záleží na tom jak hladký bude průběh získávání všech povolení…

Ivo Havlíček

Pokud nebude nová vláda jmenována do 1 měsíce a bude se nám vládnout v demisi, tak to můj jmenovec, řečený též superministr či multiministr, ještě možná stihne odstříhat.

jj23

10.12 I/35 MÚK Rádelský mlýn

Luboš Beneš

Super,ale zrovna tady mi dálnice nechyběla. Nejpotřebnější je pokračování od konce D7 kolem Slaného a obchvat Lotouše.

Josef Trögl

Tak nějak. D7 je hezký příklad neschopnosti ŘSD připravovat dálnice. Staví se ve směru od nejméně vytížené části a nejpotřebnější nejvytíženější části budou až nakonec. V meziúsecích se staví jen ty části, kde se zkapacitňuje obchvat, kde už stát vlastní všechny pozemky a i tak to trvá…

Jiří Kocurek

Zběžně jsem to proletěl na mapě. Týnec je asi předposlední obec, kde I/7 vedla mezi domy přes náves. Od Chomutova až k Praze. Zbývá Lotouš.

Twix

Kdysi ano, ale obchvat I/7 vede kolem obce už dávno. Teď se z něj akorát dělá dálnice.

Ivo Havlíček

Ano, obchvat Panenského Týnce (I/7) byl uveden do provozu před rokem 2003.

Radek Vizi

Dokonce hodně před rokem 2003, bylo to už někdy kolem roku 1985. A již v té době byly zářez a přemostění obchvatu místní komunikací připraveny na rozšíření, tahle část už byla vybudována pro budoucí čtyřpruh.

Ivo Havlíček

Díky za info.
Nedařilo se mi dohledat na netu nic konkrétního před rokem 2003. Že byl tento úsek zhotoven ještě před rokem 1989 je pro mě překvapivá novinka nebo spíš stařinka!?

mirek

Koukne se do mapy a stejně zase blbě 😀

Ivo Havlíček

Takhle bych to neviděl. My, co tam jezdíme častěji, víme že přes náves P. Týnce nevede žádná I/7, ale že je tam vstup do míst, kde je cítit tajemná energie…
Přehlédnout se může každý.

VTT

Ono je to úplně jedno, stejně se dálnice musí postavit celá.

Anonymus

Dálnice je třeba v celém úseku