Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Dálniční most na Pražském okruhu zbourá a znovu postaví Swietelsky a Colas

Pražský okruh a most přes Chlumeckou ulici na Černém Mostě. Foto: Google Street View
Pražský okruh a most přes Chlumeckou ulici na Černém Mostě. Foto: Google Street View
Řidiči se musejí připravit na další dopravní omezení na východním okraji metropole.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vybralo stavební firmy pro modernizaci dálničního soumostí na velkém pražském okruhu na Černém Mostě. Akce, která spočívá v demolici mostů přes Chlumeckou ulici a výstavbě mostů nových, provede sdružení firem Swietelsky a Colas. Rozhodnutí výběrové komise bude nyní zasláno účastníkům tendru, následovat by měl podpis smlouvy.

Silničáři obdrželi čtyři nabídky, vítězné sdružení přišlo s nejnižší cenou (168,5 milionu korun). To je o 30 milionů korun více oproti předpokládané ceně. V tendru hrála roli i délka stavby, jako maximum připouštělo ŘSD 214 dní na jednu polovinu, konsorcium Swietelsky/Colas nabídlo 198 dní. Stavba má pravomocné stavební povolení a měla by začít v dubnu, oddálit ji nicméně mohou námitky neúspěšných uchazečů.

Řidiči se musejí pět let po velké rekonstrukci Pražského okruhu u Černého Mostu připravit na další dopravní omezení na východním okraji metropole. Pražský okruh vede přes Chlumeckou ulici po dvou mostovkách. Plán počítá s převedením veškerého provozu vždy na jeden most, demolicí druhého mostu a výstavbou nového. Na mostě by měl být zachován provoz v režimu 2+2 ve výrazně užších pruzích. Jako první se bude měnit západní jízdní pás (blíže k centru), po dokončení poloviny mostovky se bude měnit východní jízdní pás. Na ten dojde až příští rok. V průběhu demolice se bude uzavírat rovněž jeden jízdní pás v Chlumecké ulici, kde jsou plánována víkendová omezení.

Most, kterým okruh překlenuje spojnici mezi Černým Mostem s Horními Počernicemi, je ve špatném stavu. Byl postaven v roce 1981 jako součást stavby R1 Satalice – Běchovice, do provozu byl uveden koncem roku 1984. Od té doby neprošel zásadnější rekonstrukcí.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Ono je to u nas fakt zly. Co jsem videl v jinych EU statech, tak se tem proste stavi kvalitne. Tady je hlavne chyba v lidech,ze mavnou rukou a reknou, no dobry nechame to. Kdyz vidim nektery zaplaty, tak proste zadny mavnuti rukou. Naklusat znovu a nechat to tu firmu predelat klidne nekolikrat aby to bylo proste rovny. Jen tak se donuti to udelat poradne. Nevim,zda to nekdo sleduje,ale na Ukrajine stavej novy silnice a to v obrovskym meritku. Bohuzel uz se neda rict,ze je to tam horsi nez tady. Lidi tady co u toho velej, by to meli resit… Číst vice »

Michael

Ve které části Ukrajiny se staví ve velkém měřítku? Je někde odkaz? Předloni jsme projeli naším vozidlem po kvalitní široké ale jednoproudé silnici z Galati do Oděsy, ale pokud uhnete z hlavní, snižujete rychlost na 30 km/h z důvodu kráterů na „silnici“. O něco lepší je cesta (místo kráterů jsou jen díry do 30 cm hloubky rozeseté nerovnoměrně po šíři silnice) je z Oděsy do Tiraspolu. Jinak souhlasím, aby se stavělo kvalitně a trvanlivě, ale to se u nás jaksi nedaří (uděláme to blbě, ať máme za dva roky zase co dělat?).. Nutno dodat, že dřív když jela desetituna, tak… Číst vice »

Fr_von_Dr

Před 3 roky byla rekonstrukce mostu v ulici K Austisu – Praha 5. Po otevření brozdíl výšek mezi mostem a okolní vozovkou asi 5cm na 1m. Už je zase zavřený a frézují ho – jestli je to ještě záruka, neuším. Stavbu přebíral asi nevidomý úředník… Snad se to přes Chlumeckou povede lépe.

Cestující, teď ale doma

A je tam takový výškový rozdíl od začátku nebo si to v průběhu času „sedlo“?

Vojta

Po 40 letech je bourání podobných mostů normální. V Německu, Itálii, Rakousku se taky bourají. Jen v ČR se tomu pár chudáčků diví. Tady navíc dochází k rozšíření, takže není co řešit.
Navíc je ten most dost hnusnej. Někde v Brně by to byl možná výkvět moderní architektury, ale na průtah Prahou je to málo…

Daniel Bečvář

Tak jste si ulevil na úkor mimopražských a zase můžete jít.

Gwann

tak jestli to v těchto zemích někomu přijde normální, stavět a bourat betonový most po 40 letech, tak chudackovi jako jsem já to normální nepřijde. buď ochcavaji u nás údržbu (což je nepochybně pravda) nebo i soudruzi ocurali výstavbu (což může a nemusi byt pravda). zajímá mne, co z toho je důvod. a mimochodem – když nás EU a vláda nutí zateplovat jakýkoliv nový barák, jezdit elektrokramy a jiné akce k úspoře energie, vše drahé a dost omezující, tak mi přijde na budku betonovát a pak relativně brzo zase rozmlatit. ten cement (a vápno), to je snad i více exhalaci… Číst vice »

Daniel Bečvář

V článku nezazněla zásadní věc, a to že most bude rozšířen na šestipruh, viz veřejná zakázka:

„Po přestavbě nosné konstrukce budou obě mostovky převádět 3 průjezdné dopravní pruhy a pruh odstavný (záp. most) resp. řadící (vých. most).“

Honák

Ono to nešlo udělat s mostem o 200metrů níž u IKEA. Takže po 2 letech zase opruz, ale kousek vedle. Ještě aby zelení nechtěli můstek pro zviřátka.

Ketchup1970

Asi rad porazite chladičem srnky . Já se střetu se zvěři nevyhnul a budu rad pokud bude mít kudy jít ona a já mohu bezpečně jet.

Facepalm

Co mají s celou věcí společného ti „zelení“, kromě nějakého vašeho mindráku tedy…

Jan Ts.

To přeju Pražákům hodně štěstí. Nám dělali kolem baráku cca 200 metrů chodníku do zámkové dlažby. Trvalo jim to celu sezonu a zbytky si odváželi ještě rok 😀 . Památka na ně jsou v přilehlém lesíku dodnes…

Huh

Takto to dnes funguje. Nádražní ulice – položit 900m kolejí a vyasfaltovat dva jízdní pruhy a chodník. Salámovou metodou práce na tři sezóny. Chvílemi tam pracovalo až pět ukrajinců najednou 🙂

Gwann

cca 40 let starý most a zbourat? technologická nekázeň při výstavbě nebo opět někázeň při údržbě, hlavně hydroizolace?

Jiří Kocurek

… a velice si pochvalovali pevnost mostního betonu v základech pro chatku.

Michael

Jiří, vy jste king! 😀

Jirka

Na D1 se také většina mostů bourala. Podobně na D10 v úseku PHA-MB. Životnost mostů při neúdržbě je prostě 40-50 let.

Gwann

most smejkalka je protektorátní. a udržován byl obdobné jako jiné mosty. ale tak nějak se z něj něco i tak zachová…

Jaaa

Jestli oni před rokem 1950 nestavěli mosty ne na 40, ale na 100 let…

Facepalm

Tady jde ale o vcelku podstatné rozšíření, takže stav původních mostů je, jakkoli asi nestřílíte vedle,
zcela irelevantní.

Gwann

to bohužel z článku úplně nevyplývá. jakkoliv můžete mít pravdu. když se tam vejdou 2+2 ne jeden most (být uzke), tak by se tam 3 pruhy vejít mohly, nebo?

Aleš

Bude se stavět rovnou šestipruh?

MLB

Koncepční chování v ČR? To asi nepůjde 🙁

jako do sudu

asi jo, teda když se budou počítat i ty připojovací a větvené

lada

Pro profíky je to samozřejmé. Provoz přibývá, a nelze za 15 let most bourat a stavět šestipruh, který by byl min o 50 % dražší.Takže musí se myslet dopředu !

Jarda Š.

Pro rozšíření na šestipruh byly dimenzovány už staré mosty, které se budou bourat (jinak by se tam nevešly ty čtyři zúžené pruhy).

PetrN

západní most není na 3 pruhy (resp. mostovka ano, ale těsně navazují travnatý SDP to znemožňuje), proto se bude nejdříve 2+2 jezdit po východním mostě, kde jsou 2 průběžné + přídatný pruh z MUK…

PetrN

západní most by měl mít nově 3 průběžné pruhy, dále na jih se připojí čtvrtý průběžný (přídatný) kterým se propojí MUK Chlumecká s MUK H.Počernice (v rámci stavby zkapacitnění D0 Běchovice-Satalice). Východní most bude mít 4 pruhy, nebo 5? Protože podle infoletáku by v mezikřižovatkovém úseku MUK H.Počernice-Chlumecká by měly být 2×3 průběžné pruhy + 2×1 propojovací přídatné pruhy (připojovací/odbočovací) a vzhledem ke konfiguraci MUK Chlumecká (absence odbočovací větve od jihu na Náchodskou) by zřejmě v prostoru mostu tím pádem mělo být až 5 pruhů?

antonín

Tolik rozumu na jednom místě, už máte zameten chodník před domem.

Majkii

Zadávací dokumentace k veřejné zakázce je volně přístupná.

Dle příčných řezů je původní šířka vozovky 2 * 14,75 m, nová 15,5 + 17 m.