Dálniční most na Pražském okruhu zbourá a znovu postaví Swietelsky a Colas
Řidiči se musejí připravit na další dopravní omezení na východním okraji metropole.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vybralo stavební firmy pro modernizaci dálničního soumostí na velkém pražském okruhu na Černém Mostě. Akce, která spočívá v demolici mostů přes Chlumeckou ulici a výstavbě mostů nových, provede sdružení firem Swietelsky a Colas. Rozhodnutí výběrové komise bude nyní zasláno účastníkům tendru, následovat by měl podpis smlouvy.
Silničáři obdrželi čtyři nabídky, vítězné sdružení přišlo s nejnižší cenou (168,5 milionu korun). To je o 30 milionů korun více oproti předpokládané ceně. V tendru hrála roli i délka stavby, jako maximum připouštělo ŘSD 214 dní na jednu polovinu, konsorcium Swietelsky/Colas nabídlo 198 dní. Stavba má pravomocné stavební povolení a měla by začít v dubnu, oddálit ji nicméně mohou námitky neúspěšných uchazečů.
Řidiči se musejí pět let po velké rekonstrukci Pražského okruhu u Černého Mostu připravit na další dopravní omezení na východním okraji metropole. Pražský okruh vede přes Chlumeckou ulici po dvou mostovkách. Plán počítá s převedením veškerého provozu vždy na jeden most, demolicí druhého mostu a výstavbou nového. Na mostě by měl být zachován provoz v režimu 2+2 ve výrazně užších pruzích. Jako první se bude měnit západní jízdní pás (blíže k centru), po dokončení poloviny mostovky se bude měnit východní jízdní pás. Na ten dojde až příští rok. V průběhu demolice se bude uzavírat rovněž jeden jízdní pás v Chlumecké ulici, kde jsou plánována víkendová omezení.
Most, kterým okruh překlenuje spojnici mezi Černým Mostem s Horními Počernicemi, je ve špatném stavu. Byl postaven v roce 1981 jako součást stavby R1 Satalice – Běchovice, do provozu byl uveden koncem roku 1984. Od té doby neprošel zásadnější rekonstrukcí.
ŘSD vybralo zhotovitele akce “D0 510 Oprava nadjezdu přes Chlumeckou”, kterým je sdr. SWIETELSKY stavební s.r.o. a COLAS CZ, a.s. za nabídkovou cenu 168,5 mil. Kč zároveň s nejkratším termínem zprovoznění (198 dní pro každý most zvlášť). Stavební práce budou probíhat v 2021/2022.
— Radek Mátl (@MatlRadek) March 17, 2021