Dálnice D6 je o 6,5 kilometru delší, silničáři otevřeli přeložku u Krupé
Ze zhruba 130 kilometrů dlouhé dálnice D6 mezi Prahou a Karlovými Vary zbývá dokončit necelých 60 kilometrů dálnice.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes otevřelo 6,5 kilometru dlouhý úsek D6 u obce Krupá na Rakovnicku. Stavba začala na jaře 2022 a vyšla na 1,54 miliardy korun. Prodlužuje ucelený úsek dálnice od Prahy, který od roku 2020 končil u Krušovic.
„Nový úsek odvede veškerou tranzitní dopravu z obce Krupá. Významně se tak zlepší životní podmínky místních obyvatel, sníží se riziko nehod a klesnou emisní zátěže a hluk. Nebezpečné úrovňové křížení se silnicí II/229 nahradila mimoúrovňová křižovatka,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl.
Nejnáročnější součástí stavby je zhruba 800 metrů dlouhá estakáda, na které letos v lednu bohužel došlo ke smrtelnému úrazu. Z rozestavěné estakády se zřítila dodávka s dělníky, z nichž dva na místě zemřeli. Dodávka spadla z patnáctimetrové výšky nejspíš po smyku na zledovatělém povrchu.
„D6 je jednou z dálnic, jejichž dostavba v posledních letech významně pokročila. Již příští rok se řidiči mohou těšit na zprovoznění dalších dvou navazujících úseků v celkové délce 14,4 kilometru, celá D6 z Prahy až do Karlových Varů by měla být hotová v roce 2028,“ řekl dnes ministr dopravy Martin Kupka.
Příští rok v září chce ŘSD otevřít úseky u Hořesedel a Hořoviček a odpočívku Kolešov. Letos v červenci začalo ŘSD stavět 12,1 kilometru dlouhý úsek Petrohrad – Lubenec, což je jedna z největších dopravních staveb v Česku. Koncem roku plánuje ŘSD začít stavět ještě úsek Knínice – Bošov.
Ze zhruba 130 kilometrů dlouhé dálnice D6 mezi Prahou a Karlovými Vary zbývá dokončit necelých 60 kilometrů dálnice. „Dostavba dálnice D6 z Prahy do Karlových Varů je pro ŘSD zásadní prioritou, což je na rozestavěnosti této dálnice také vidět,“ dodal Mátl.